Selkä aivan hajalla, mutta KUKAAN ei auta, eikä KETÄÄN kiinnosta

epätoiv.opiskelija

Heinäkuun alussa selkäni kirjaimellisesti naksahti kesätöissä nostettuani 30 kg painoista esinettä kiertoliikkeellä. Tämän jälkeen selkä on ollut enemmän tai vähemmän kipeä - kipu tuntuu alaselässä, jos liikutan rankaa senttiäkään mihinkään suuntaan, ja vaikken liikuttaisi minulla on alaselässä jatkuva paineen tunne. Kesällä kipu oli välillä hyvin kovaa, mutten mennyt työpaikkalääkärille, koska aiheutin vamman omaa tyhmyyttäni ja minua hävetti (lisäksi olen opiskelija ja toivoisin ko. yrityksen olevan myös tulevaisuuden työnantajani, enkä siksi halua saikutella).

Nyt, noin kaksi viikkoa sitten kipu äityi todella kovaksi - heräilen siihen yöllä, en pysty pesemään edes kasvojani aamuisin, koska kumartaminen on niin kivuliasta. Menin YTHS:lle, ja sain lääkkeiksi Voltaren retard ja Sirdalud, joista ei ollut mitään apua. Myös lanneranka kuvattiin, mutta niissä kuvissa ei näkynyt mitään muuta kuin lievää skolioosia (mikä sekin vähän hassua, koska minulla ei ikinä ole skolioosia ollut). Voiko skolioosi aiheuttaa kipua? Luulin, että skolioosi on lapsesta asti, miten minulle on voinut tulla se ihan yhtäkkiä?