Selkä aivan hajalla, mutta KUKAAN ei auta, eikä KETÄÄN kiinnosta

epätoiv.opiskelija

Heinäkuun alussa selkäni kirjaimellisesti naksahti kesätöissä nostettuani 30 kg painoista esinettä kiertoliikkeellä. Tämän jälkeen selkä on ollut enemmän tai vähemmän kipeä - kipu tuntuu alaselässä, jos liikutan rankaa senttiäkään mihinkään suuntaan, ja vaikken liikuttaisi minulla on alaselässä jatkuva paineen tunne. Kesällä kipu oli välillä hyvin kovaa, mutten mennyt työpaikkalääkärille, koska aiheutin vamman omaa tyhmyyttäni ja minua hävetti (lisäksi olen opiskelija ja toivoisin ko. yrityksen olevan myös tulevaisuuden työnantajani, enkä siksi halua saikutella).

Nyt, noin kaksi viikkoa sitten kipu äityi todella kovaksi - heräilen siihen yöllä, en pysty pesemään edes kasvojani aamuisin, koska kumartaminen on niin kivuliasta. Menin YTHS:lle, ja sain lääkkeiksi Voltaren retard ja Sirdalud, joista ei ollut mitään apua. Myös lanneranka kuvattiin, mutta niissä kuvissa ei näkynyt mitään muuta kuin lievää skolioosia (mikä sekin vähän hassua, koska minulla ei ikinä ole skolioosia ollut). Voiko skolioosi aiheuttaa kipua? Luulin, että skolioosi on lapsesta asti, miten minulle on voinut tulla se ihan yhtäkkiä?

No, kipu vain paheni ja lopulta oikeassa jalkaterässä ja pohkeessa alkoi tuntua kunnon pistelyä. Tätä pistelyä tuntuu aaltomaisesti, ei siis koko ajan. Lisäksi se tuntuu yleensä vain oikeassa jalassa ja ei tosiaan lainkaan reidessä. Kun mainitsin asiasta YTHS-lääkärille, hän sanoi, että minun pitää mennä suoraan päivystykseen. Ja niin siis menin. Päivystyiksessä sanottiin, että tilanne ei ole akuutti, koska jaloissa on tuntoa ja kipu on alkanut jo heinäkuussa (vaikka viimeisen viikon aikana se on pahentunut potenssiin miljoona). Lääkäri sanoi, että selkä olisi hyvä magneettikuvata, mutta hän ei voi tehdä lähetettä ortopedille, vaan minun pitää hoitaa tämä oman terveyskeskukseni kautta - sitä ennen toimittaa lausunto röntgenistä sinne. Purskahdin itkuun, koska kivut ovat kovat ja hoitoa en saa. Lääkäri näytti ovea ja määräsi Panacodia.

Tänään soitin terveyskeskukseen ja heitä ei suoraan sanottuna kiinnostanut paskaakaan; tilanteeni ei ole kuulemma akuutti. Kysyin, että milloin tämä sitten on akuuttia: jos pahan yskän takia pääsee heti lääkäriin, niin miksen minä pääse selän takia, jos en saa housujakaan itse jalkaan? Terveydenhoitaja sanoi, että tilanne on akuutti sitten, kun en pääse ylös sängystä itse tai jalkani halvaantuvat. Sain ajan MARRASKUUN PUOLIVÄLIIN ja vihjailuja, että magneettikuvaukseen on hyvin vaikea päästä (kuulemma ylilääkäri päättää, kuka pääsee ja kaikki eivät pääse). Myös fysioterapian mahdollisuutta vilautettiin, mutta ei kauheasti terapiat auta, jos liikkuminen aiheuttaa niin kovaa kipua. Normaalisti olen hyvin liikunnallinen ihminen, mutta nyt en ole neljään viikkoon tehnyt yhtään mitään, pakollista kävelyä lukuun ottamatta.

Olen 22-vuotias nainen, opiskelija, minulla ei ole varaa yksityiseen. Tilanne itkettää, koska apua en saa. YTHS:n lääkäri oli ainoa, joka tuntui ottavan asian vakavasti, mutta YTHS:llä ei ole magneettikuvantamislaitteita ja käsittääkseni hän ei voi kirjoittaa lähetettä minulle siihen, näin ymmärsin. En tiedä, mitä teen. Millä ihmeen keinolla teen kandin, jos en pysty istumaan, seisomaan, enkä makaamaan kivuitta? Panacod on nyt ensimmäinen lääke, joka auttaa kipuun hiukkaakaan; kokonaan se ei sitä poista, mutta lievittää. Paineen tunne on kuitenkin koko ajan läsnä. Näitä sain 20 kpl, pitäisi ottaa 3 päivässä. Mitäs viikon päästä? Uudestaan lääkäriin, samat tarinat ja taas lääkkeitä?

Mitä tämä voi olla? Tulen hulluksi tämän kivun kanssa ja apua en saa mistään. Tämä ei ole mitään elämää. Hyppäänkö katolta, vai mitä helvettiä - sitten ainakin pääsisin jos jonkin sortin kuvauksiin? Olen lopen kyllästynyt juoksemaan tämän kipeän selän kanssa paikasta toiseen, eikä kukaan auta. Lisäksi tuntuu, että kipuni kyseenalaistetaan, koska käyn töissa (sain siis vaikituisen työpaikan tästä yrityksestä, jossa olin kesätöissä), tosin olen osa-aikainen ja teen noin yhden vuoron viikossa. Olen koeajalla, ja siksi en halua kertoa työnantajalle, että minulla on selän kanssa ongelmia. Lisäksi sopimukseni on allekirjoitettu 7 h /kk, eli jos jäisin sairaslomalla, saisin opintotuen (469 e) lisäksi niin vähän rahaa, etten pystyisi edes syömään. Lääkärit eivät ole oikein ymmärtäneet tätä lukuun ottamatta tätä YTHS:n lääkäriä, joka varmasti ymmärtää paremmin opiskelijoiden tilanteen. Sairaslomaa tarjonneille lääkäreille olen vastannut, että on ihan yksi helvetin sama istunko/seisonko/makaanko kotona vai töissä, koska kipu on yhtä kova kuitenkin. Saikuttelu ei siis vaikuttaisi itse ongelmaan mitenkään, sillä riippumatta siitä, mitä teen, kaikki sattuu aivan helvetisti.

Anteeksi tämä pitkä sepustus, mutta nyt olen tosiaankin niin epätoivoinen, etten saa itkulta tehtyä mitään. Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisesta? Onko vaihtoehtoni nyt todellakin odotella ihmeparantumista tai sitten sitä terveydenhoitaja mainitsemaa halvaantumista?

24

3683

Vastaukset 24

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehellisesti

Kuulehan opiskelija, tämä ei ole mainos mutta....

Minulla on teinivuosista lähtien ollut enemmän tai vähemmän kipeä selkä johtuen yhdestä alikehittyneestä nikamasta alaselässä sekä morbus Scheuermannin taudista johtuen. Aikoinaan minulle annettiin jumppaohjeet fysikaalisesta mutta se ei ole ollut lopullinen ratkaisu. Välillä on ollut hyviä jaksoja mutta selkä kipeytyy aina kun jumppaan esimerkiksi vatsalihaksia.

En tiedä olenko löytänyt lopullista ratkaisua itselleni mutta ostin 2 päivää sitten Tarjoustalosta selkälaudan ja olen maannut sillä 15 minsaa ennen nukkumaanmenoa. Kipu tuntuu hellittävän, joskin alaselkä on vielä arka mutta positiivisella tavalla, toivottavasti ymmärrät. sivuvaikutuksena on ollut se, että olen nyt kahtena yönä nukkunut vähintään 9 tuntia mikä on kohdallani todella poikkeuksellista ja herätessä olen aivan sekaisin liiasta unesta, mutta sekin hyvällä tavalla ja olo on todella positiivinen. En tiedä onko selkälaudasta sinulle hyötyä mutta itselleni avautui uusi elämä, ainakin toistaiseksi.

• Uskovan rukous on voimallinen ja saa paljon aikaan!

• awegwrg

Tulosta tämä kirjoituksesi ja vie se terveyskeskukseen, jospa ne sitten alkaisivat toimia? Jos eivät, niin sinuna soittaisin potilasasiamiehelle. ei tuo ole oikein missään tapauksessa. Voimia!

• SAA KUNTOON.

Jos on alaselkä kipeä eikä välilevynpullistumia ole niin todennäköinen syy voisi olla si-nivel. Eli ristisuoliluunivel ja siinä eräänlainen lukkotila. Menee lukkoon helposti esim jos astuu monttuun, hyppää ojan yli tai kiertoliikkeessä. Vetää lantion kieroon ja aiheuttaa niinsanotun toiminnallisen skolioosin. Helppo saada kuntoon. Missä asut? Osteopaatti, kiropraktikko , koulutettu kalevalainen jäsenkorjaaja saa kuntoon. Itse olen urheiluhieroja ja opiskelen jäsenkorjausta. Joka viikko tulee eteen tälläinen tapaus. Jos ehtii 3 tunnin sisällä korjata niin hyvä jos menee pitempään selkä ehtii tulehtua, mutta saa silti kuntoon. Tyypillinen noidannuolitapaus.

• Kalle

hah ha, "koulutettu kalevalainen jäsenkorjaaja"... ja oliko "kouluttaja" tämä radiotoimittaja-vyöhyketerapeutti? Osteopaateilla ja kiropraktikoilla on koulut.

• ,.,,.,,.,

"Myös fysioterapian mahdollisuutta vilautettiin, mutta ei kauheasti terapiat auta, jos liikkuminen aiheuttaa niin kovaa kipua."

Olisiko siis kyse terveyskeskuksen fysioterapiasta? Jos saat ajan terveyskeskuksen fysioterapeutille, niin kannattaa ehdottomasti mennä. Fysioterapeutti tuntee selkävaivat paljon paremmin kuin terveyskeskuslääkäri. Vaadi päästä mahd. pian. Sano vaikka, että tarvitset jotain kenoja helpottaa oloa.

Nyt on sellainen tilanne, että terveyskeskuslääkärit lähtee karkuun selkävaivaisia, eli ei siellä taida olla muuta kuin yskänlääkettä ja antibiootteja tarjoavia lääkäreitä paikalla.

• ,,....,.,
    • KaikkiMulleNytHeti

Mitä sille mielestäsi pitäisi tehdä? Valtaosaa selkävaivoista hoidetaan kuitenkin konservatiivisesti. Diagnoosi pystytään yleensä tekemään riittävän tarkasti ilman kuvantamista. Yleensä leikkaukseen joutuu vasta kun rakon tai suolen hallinta menee tai jalat ei kanna. Ei se puukkokaan mikään oikotie onneen ole, aika isolla prosentilla kivut jatkuvat myös leikkauksen jälkeen.

• .

Sulla on todennäköisesti välilevyn pullistuma, joka näkyy vain ja ainoastaan magneetissa.

Tässä lääkäri kertoo siitä:
      http://areena.yle.fi/tv/1666793

Kiropraktikolla voi käydä, mutta hekin vaativat sen magneetin ennenkuin rupeavat manipuloimaan.

Skolioosi voi johtua kireistä lihaksista, koska on kipua ja liikkuvuusrajoitetta, niin lihakset kiristyvät.

Mene ainakin hierojalle, joka hieroo lihaksesi vetreäksi. Siellä täytyy käydä sitten monta kertaa. Maksaa n. 25-30€ 45min.

Kunnalliseen magneettiin on vähintään 6kk jono, jos edes pääsee.

Yksityisen fysiatrin lähetteellä varmaan pääset.

Terveyskeskukset ovat ihan syvältä. Tosin yksityiselläkin olen huonoa palvelua saanut.

• Hyvää hoitoa

Siis olet saanut sitä mainostettua hyvää suomalaista hoitoa?

Onneksi on vielä saatavilla näitä "vähemmän hyviä" hoitoja ja käsittelyjä, jotka useimmiten tyydyttävät ainakin asiakasta!
      Tutkipa niitä, josko sinäkin voisit löytää sieltä apua vaivoihisi!

http://www.selkasivut.fi/

• s24-si_foliohatut

jep jep. tutustu myös voodooseen sun muihin huuhaatouhuihin.

• Unohtamatta

Älä unohda myöskään skepon tutkimuksia. Sieltä löytyy pillerit poikinen kaikenlaisiin kipuihin, mutta poistavatko se myös kipujen SYYT onkin eri asia!

• bansk1

Mene ensiapuun.Saat sieltä kunnon lääkettä ja laittavat sinut (ehkä?) magneettikuvaan.Ilmeisesti sinulla iso prolapsi joka painaa hermoja.Yöt pahoja, tiedän.Itseäni kyseinen vaiva herätteli 2-3 aikaan yöllä.Tsemppiä!

• tarkkailija

Kaverini 60 v. nosti 25 kg multasäkin autonsa takaluukusta viime keväänä 6 kk sitten, eli hieman paha nosto asento ja pox - sanoi alaselkä ja lääkäriin.
        Nyt hää kulkee hiukka kumarassa ja jalkaa särkee on kuulemma sellasta hermosärkyä johon vain ottaa särkylääkettä. Kävi magneettikuvassa yms muissa tutkimuksissa eikä ne voi muuta kuin toivoa yhdessä lääkärin kaa et paranis, ottaa psyykkeelle toi odottelu. Toisesta jalasta lihaskunto hävinny lähes tyystin koska ei voi treenata sitä eikä kunnolla kävellä kuin väkisin vääntämällä.
        Ny se sano et on hieman parantunu ja on optimistinen kuntoutumisen suhteen.
        Lääkäri selitti tapahtuneen jotennii niin, et nostaessa on välilevy pullistunu sisäänpäin ja painaa ny hermoon joten sille ei kovin paljon voi tehdä on kuulemma jostain kovettumisesta sekin kii ja toisilla on taipumusta ja toisilla ei ota ny siitä sit selvää. Puukkoakin lupas tarjota jos ei muu auta eli jäykistävät alaselän tarvittaessa niin kivut lakkaa mut ei sekään kuulemma hyvä jutska oo jos muuten paranee ja sitä ne ny ortsii molemmat toinen vaan syö pillereitä et vaahto valuu suupielistä parempaa odotellessa.

• rairairairauoho
        tarkkailija kirjoitti:

Kaverini 60 v. nosti 25 kg multasäkin autonsa takaluukusta viime keväänä 6 kk sitten, eli hieman paha nosto asento ja pox - sanoi alaselkä ja lääkäriin.
        Nyt hää kulkee hiukka kumarassa ja jalkaa särkee on kuulemma sellasta hermosärkyä johon vain ottaa särkylääkettä. Kävi magneettikuvassa yms muissa tutkimuksissa eikä ne voi muuta kuin toivoa yhdessä lääkärin kaa et paranis, ottaa psyykkeelle toi odottelu. Toisesta jalasta lihaskunto hävinny lähes tyystin koska ei voi treenata sitä eikä kunnolla kävellä kuin väkisin vääntämällä.
        Ny se sano et on hieman parantunu ja on optimistinen kuntoutumisen suhteen.
        Lääkäri selitti tapahtuneen jotennii niin, et nostaessa on välilevy pullistunu sisäänpäin ja painaa ny hermoon joten sille ei kovin paljon voi tehdä on kuulemma jostain kovettumisesta sekin kii ja toisilla on taipumusta ja toisilla ei ota ny siitä sit selvää. Puukkoakin lupas tarjota jos ei muu auta eli jäykistävät alaselän tarvittaessa niin kivut lakkaa mut ei sekään kuulemma hyvä jutska oo jos muuten paranee ja sitä ne ny ortsii molemmat toinen vaan syö pillereitä et vaahto valuu suupielistä parempaa odotellessa.

Yleensä se levyn sisäreuna puristuu nikamien välissä ja pullistuma/tyrä tulee takaviistoon. Kannattaa kokeilla mckenzie extensioharjoitteita ja nerve flossingia. Kun kipu hieman lokalisoituu niin sit vahvistamaan lantion ja keskivartalon lihaksia.

• hajusteintolerantti

Kun kerran selkä vioittui kesätyöpaikassa, mene hyvä ihminen työpaikkalääkärille, sitä varten työterveyshuolto on järjestetty, että sinne mennään, kun on sairas. Lääkäri on vaitiolovelvollinen, voit kertoa, ettet halua sairaslomaa, MUTTA jos lääkäri suosittaa sairaslomaa, ehdottomasti kannattaa levätä selkä kerralla kuntoon, muuten voit kipuilla todella pitkään. Työterveyden kautta lienee mahdolisuus myös selän magneettikuvaukseen, jolloin voi selvitä esim. välilevyn pullistuma, mikä menee ohi ajan kanssa. Vaikka menisit fysioterapeutille tai kiropraktikolle /yms., pitäisi tietää perussyy selkäkivulle.
      Jos tämä "tie" ei kelpaa, ota lainaa ja mene yksityiselle ortopedille, varmasti selviää, mistä kyse!
      Itse olen kärsinyt selkäkivuista parikymppisestä, muutama noidannuoli on koettu, yksi melko paha, muut lievempiä, mutta ei silloin työkyvystä voinut puhua.
      Menin yksityiselle lääkäriasemalle, selkä kuvattiin: alimmainen välilevy kulunut, selkä tulee vaivaamaan lopun elämää.
      Tämän kanssa oppii elämään, mutta itsekin menin "halpaan" keväällä, koska selkä on ollut hyvä jo monta vuotta. Nostin painavaa ruukkua (multa sisällä) väärässä asennossa ja kuulin/tunsin, että nyt sattui selkään. Otin heti särkylääkettä ja ensin kipu menikin ohi, mutta muutaman viikon päästä uin kylmässä meressä ja se aikaansai pahan kivun, mikä on 5 kuukauden aikana lievittynyt, mutta kokonaan selkä ei vieläkään ole kunnossa, otan edelleen yhden kipulääkkeen päivässä, harvoin voin olla ilman. Itsellenikin fysioterapia voisi tuoda apua, myönnän.
      Olen eläkkeellä, joten minulla ei ole kiire, hidas kävely sopii, seisominen on myrkkyä, ollut aina.
      Särkylääkkeet saat uusittua terveyskeskuksessa, joko soitat sinne tai menet käymään, se ei paljon vaadi. Kipu on vielä niin paha, että vahvemmat kipulääkkeet ovat tarpeen, myöhemmin apteekin käsikauppalääkkeetkin riittävät.

Kun selkä kuntoutuu, kannattaa jumpata/kuntoilla sekä vatsa- että selkälihaksia.
      Itse lupasin itselleni, etten enää ikinä nosta mitään painavaa!

Luin vastikään jostain lehdestä koulutetusta karjalaisesta jäsenkorjaajasta.
      Nämä henkilöt eivät missään nimessä ole poppamiehiä vaan alansa ammattilaisia.
      Heitä vaan on vaikea löytää. Varmasti menisin itse, jos sellaisen löytäisin.
      Poikani (35 v) käy kiropraktikolla, ammattilainen hänkin, selkä kuntoutuu yleensä käynnillä tai parilla.

Tämä on vain elämää, kyllä se selkä siitä toipuu!

• H_Tume

Itse olin kaksi viikkoa sairaslomalla selän takia, kun sen löin kaatuessani pöydän kulmaan.

Terveyskeskuksen lääkäri sanoi, että ei siinä ole mitään erikoista ja buranaa kylkiäisiksi. Viikon jälkeen kävin uudelleen ja sama homa,viikko saikkua ja buranaa.

Nyt neljäs viikko menossa selkäkipujen kanssa ja en enää sekuntiakaan jaksa kuunnella tuota " ei siinä mitään oo"-läppää.

Toivottavasti saat selkäsi kuntoon.

• Freebird75

Hyvä ihminen, älä MISSÄÄN tapauksessa mene mihinkään korjaajille/niksauttajille/naksauttajille ennenkuin selkäsi on magneettikuvattu. Itse painoin aikoinaan 28-vuotiaana maataloustöitä puoli vuotta selällä jossa oli niin laaja prolapsi että se tukki selkäydinkanavan lähes täysin; eli terkkarin mainitsemat pökäleet pöksyyn- ja jalat alta- oireet eivät todellakaan tule jokaiselle pullistumasta kärsivälle. Olennaisin oire oli samat kuin sinulla; eteenpäin kumartaminen todella kivuliasta. pisteleväy/puutuvat oireet alaraajassa. Minulle tarjoiltiin myös jäsenkorjaajia, onneksi en mennyt. Neurokirurgi näin 7 vuotta tapahtuneen jälkeen sanoi, että olisin todennäköisesti halvautunut mikäli olisin kokeillut manipulaatiohoitoja. Yleensä terveydenhuolto syrjii nuoria selkäsairaita; ei voi olla nuoren iän perusteella muka sairas. Itse 16-vuotiaasta sairastaneena tiedän sen. Kipusi ei myöskään ole syytäsi, itsekin olin urheileva hoikka nuori nainen (eli syynä kipuihin ei ollut ylipaino tai laiska luonto, joista lääkärit usein selkäsairaita suorastaan syyttävät) ja silti olin sairas.. Ja vaikka olisikin ylipainoa ja sohvapotun vikaa, ei lääkäri voi kohdella potilasta kuin sairaus olisi itseaiheutettua. Ja mitä lääkäreissä juoksemiseen tulee, koita ottaa asia kerrallaan. Sama juokseminen oli mulla ja se alkoi nyt taas selkäydinahtauman ja toistaiseksi tuntemattoman hermostosairauden muodossa 2 vuotta sitten. Taas kun tänään kävin lääkärissä ja määräsi tutkimuksiin, päivä meni pilalle ja illalla pääsi itku, koska tästä ei tunnu tulevan valmista koskaan.. ei tahdo jaksaa. Tiedän tunteesi tasan tarkkaan! Mutta yhtyäkseni tuossa jo aiemmin kirjoittaneeseen; ota yhteys potilasasiamieheen, olen itsekin matkan varrella joutunut ks. henkilöön turvautumaan. Hän hoitaa asioita kanssasi ja on ns. tukena ja turvana. Tsemppiä ja aurinkoa päiviisi kaikesta huolimatta! Olet asianmukaisen hoidon ansainnut ja nuoren ikäsi vuoksi erityisasemassa!

• tällasta.

Kunnallisella puolella EI pääse magneettikuvaan kuin vasta sitten kun ei pysy jaloillaan ja kakka ja pissa tulee housun.

Tämän jälkeen saattaa päästä heti kuvaukseen, jos tilaa ampulanssin ja se vie ensiapuun.

Terveyskeskus laittaa kyllä sitten lähetteen, mutta jonoa on vähintään 6kk.

Tämänin jälkeen saa vaan kipulääkettä, ei muuta.

Harvoin leikataan, koska se ei yleensä auta.

• magneet..

Hieman korjausta"tällasta" kommenttiin. Kyllä kunnalliselta puolelta pääsee magneettikuvaukseen. Terveyskeskuslääkäri tutki minut ja sanoi, että tekee lähetteen Fysiatrille, joka kirjoittaa tarvittaessa lähetteen magneettikuvaan. Terveyskeskuslääkäri sanoi myös, että lähetteen magneettikuvaan voi kirjoittaa ainoastaan erikoislääkäri. 2 kuukauden kuluttua pääsin Fysiatrin vastaanotolle ja hän kirjoitti lähetteen magneettikuvaukseen, johon pääsin kuukauden sisällä.Magneettikuva otettiin yksityisellä terveysasemalla ostopalveluna (Turussa).
      Tämän jälkeen sain uuden ajan Fysiatrille.

• Freebird75

.. joo, kyllä se leikkaus mulla ainakin auttoi; pystyn liikkumaan (harrastan raskasta moottoriurheilua, käyn koiran kans lenkulla, salilla ja uimassa). Ilman leikkausta oisin pyörätuolissa ja mitä pidempään kiputila jatkuu, sitä suuremmalla tod.näköisyydellä se kroonistuu. Kohdallani harjoittelija leikkasi ekan kerran ja ketuiks meni, pysyvät vammat, että ihan vinkiksi että jos leikkoon joudut älä anna kenenkään muun kuin valmiin ortopedin räplätä :),, jouduin myös jonottamaan magneettijonossa ekalla kerralla, mutta jos haluat olla "ihana" potilas ja voimat riittää, sähän rimputtelet sinne harva se viikko ja valitat niin maan perusteellisesti. Kokemuksesta voin sanoa että nopeuttaa asiaa. nimim. Tällasta on esimerkki siitä, miten asiat EI saisi mennä, minulla kävi samoin kun 5 kk oottelin kuvaan pääsyä ja söin kipunappeja. Nyt kun on ns. kokeneempi, vaatimalla VAADIN hoitoa. Mutta kun ekalla kierroksella mennään, ihminen on herkässä tilassa kipujensa vuoksi, vähissä voimissa usein ja pelokas uuden sairauden edessä, ja lähes anteeksi pyytelee omaa sairauttaan.. silloin on terveydenhoitohenkilökunnan helppo "jyrätä yli".. Hanurista syvältä ja poikittain, mutta totta.. :/

• Anonyymi00021

Mene syblabiin selän lanneranga mangeetti kuvaukseen pääsee ilman lähettettä maksaa 289 euroa ei julkiselle puolelle pääse tai pääsee mutta joutuu odottaa jopa 7 kk .tai ota yhteys potilasasia mieheen juttele hänen kanssaan sairaalaan potilas asia mies on takasin soitto ..
      Minulla todettu laajaalainen välilevyn tyrä itse maksoin syy kipuhin löytyi itse piti maksaa keväästä lähtien ollut kovia kipuja vasen jalka pohja ja varpaat puuttunut reisi kuin muurahaiset kävelee ihon alla tunne vasen jalkapohja kuumottaa polttaa alaselkän voimakas kipuun herään joka aamu yöstä ..löytyi pullistuma ja sitä ei leikata vaan fyiatrialle ja fyioteriaan ei ole auttanut mitään ..koko kesä meni kivuissa nyt pahentunut pakara kipuun herään klo.4 yöllä opiaatti kipu lääke auttaa ...nyt tänää menossa selän lanneranga kuvaukseen itse maksan ei julkiselle puolen kuvata 7.10 on julkisen puolen ortobedi aika kuvat ja lausunto menee sähköisesti sairaalaan itse tulostan lausunnon mukaan ..eka kerran mun selkä leikattu 2001 hätä leikkaus koko vasen puoli halvaantui ja vitsarakko ei toiminut leikattiin liian myöhään jäi pysyvä hermo vaurio ns.riippu nilkka ..olen 66 vuotias nainen ja selkä ongelmat jatkuu vain tsemmiä kaikille selkä vaivaisille

• Anonyymi00022

Eikö aloittaja kertonut elävänsä opiskelijabudjetilla? Ei siis varaa heilutella korttia yksityisellä, eikä suoraan magneettiin, vaan tarvitsisi julkiselle lähetteen.
        Työterveys on se kanava, jossa kannattaa käydä. Työterveyslääkärin on arvioitava, työkyky, ja mahdollinen hoitoon ohjaus, lähetteet voivat järjestyä sitä kautta.
        Itse pääsin sitä tietä vajaa vuosi sitten lonkkaleikkaukseen.
        Olen ollut sen jälkeen jo noin 8,5 kk töissäkin. Tietysti potilasasiahwnkilö, olisi myös julkisella se mihin voit ottaa yhteyttä, siksi että et ole saanut mitään hoitoa vaivaasi, etkä kunnon tutkimuksia.
        Sinun pitää päästä magneettikuvan tuloksesta riippuen joko ortopedin tai fysiatrin juttusille. Toivon, että hoitosi käynnistyy pian. Ymmärrän kovan kivun päälle, kuinka se syö ihmistä, mutta käytä ne kanavat mitkä pystyt, päästäksesi saamaan apua.
        Itse olin ihan että no nyt se hirveä kipu loppui, kun leikkaussalissa spinaalipuudutus vei kivut. Tekoniveleni toimii hyvin. Ei kammottavia kipuja, nukuttaakin hyvin. Työ ja arki menee ihan jees.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Eikö aloittaja kertonut elävänsä opiskelijabudjetilla? Ei siis varaa heilutella korttia yksityisellä, eikä suoraan magneettiin, vaan tarvitsisi julkiselle lähetteen.
        Työterveys on se kanava, jossa kannattaa käydä. Työterveyslääkärin on arvioitava, työkyky, ja mahdollinen hoitoon ohjaus, lähetteet voivat järjestyä sitä kautta.
        Itse pääsin sitä tietä vajaa vuosi sitten lonkkaleikkaukseen.
        Olen ollut sen jälkeen jo noin 8,5 kk töissäkin. Tietysti potilasasiahwnkilö, olisi myös julkisella se mihin voit ottaa yhteyttä, siksi että et ole saanut mitään hoitoa vaivaasi, etkä kunnon tutkimuksia.
        Sinun pitää päästä magneettikuvan tuloksesta riippuen joko ortopedin tai fysiatrin juttusille. Toivon, että hoitosi käynnistyy pian. Ymmärrän kovan kivun päälle, kuinka se syö ihmistä, mutta käytä ne kanavat mitkä pystyt, päästäksesi saamaan apua.
        Itse olin ihan että no nyt se hirveä kipu loppui, kun leikkaussalissa spinaalipuudutus vei kivut. Tekoniveleni toimii hyvin. Ei kammottavia kipuja, nukuttaakin hyvin. Työ ja arki menee ihan jees.

Työelämässä yhä olevalle tuon luulisikin onnistuvan helpommin kuin työelämän ulkopuolella olevalle.
        Itse en ole työelämässä, ja sairastin selkäni kanssa seitsemän vuotta, ennen kuin pääsin leikkauspöydälle asti. Pari viimeistä vuotta ennen leikkausta oli täysin hel***iä. Ei ollut hyvä missään asennossa, nukkuminen oli lähes mahdotonta, puutumiset, ym. Vaiva jäi onneksi leikkauspöydälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      50
      1178
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      84
      925
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      164
      887
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      105
      834
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      29
      795
    6. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      197
      720
    7. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      697
    8. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      42
      683
    9. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      25
      637
    10. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      24
      629
    11. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      122
      615
    12. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      602
    13. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      43
      586
    14. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      545
    15. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      520
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      79
      502
    17. 39
      485
    18. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    19. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      477
    20. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      477
    Aihe