Mielialalääkkeet intissä

ApuvaInttiinmars

Heipuli hei

Määrättiin sitten keskivaikeeseen masennukseen masennuslääkkeitä. Lääkäri suositteli armeijan lykkäystä väsymyksen ja tämän masennuksen takia ja varmisti vielä että haluanko edes armeijaan. Ilmoitin haluavani hyvinkin kovasti ja motivaatio armeijaan on hyvin suuri mutta masennus on kuitenkin parempi hoitaa ensiksi pois alta.

Reseptit kourassa tuttavani sanoi että noita lääkkeitä ei sitten niin vain lopeteta. Vähitellen täytyy lopetella ja hänen tuttunsa on syönyt jo useamman vuoden tätä samaa lääkettä kun eivät lääkärissä anna hänen lopettaa vaikka hän tunteekin olonsa hyvinvoivaksi ja lääkkeet täysin turhiksi.

Mitenkäs on? Vaikuttavatko mielialalääkkeet päivittäisessä käytössä armeijaan pääsyyn? Luin niin ristiriitaista tietoa netistä että muutama on lentänyt armeijasta ulos ja osa ei edes ole päässyt lääkityksen takia armeijaan.

Helpatkaas hieman.. :)

11

4815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös intin käynyt

      Ei se lääkäri "päätä" kenenkään puolesta, syökö toinen lääkkeitä vai ei...(ellei ole pakkohoidossa). Ne antaa kyllä suosituksia ja mahdollisuuden.....mutta ei näin, että "...kun eivät lääkärissä anna hänen lopettaa vaikka hän tunteekin olonsa hyvinvoivaksi ja lääkkeet täysin turhiksi. " Siitä vaan rohkeasti lääkkeet hittoon ja armeijaan, siellä ei ole edes aikaa olla masentunut ;)

    • eieieieiei

      Itsellehän kävi niin että minulle oli määrätty kolmea eri lääkettä, masennukseen, ahdistukseen ja uneen. Mutta sitten kun armeija aika alkoi lähestyä, päättivät lääkärit että lopetetaan kaikki lääkitykset nyt, kun olen jo sen verran hyvässä kunnossa. No, armeijaan sitten menin ja siellähän se ahdistus iski niin kovaa kuin vain saattoi. Selvisin intistä jotenkuten mutta mitä jouduin maksamaan? jouduin pian sen jälkeen aloittamaan uuden terapian ja näillä näkymin se kestäisi vuosia ja mielialalääkkeetkin on tulossa. Armeijasta pääsin tammikuussa 2012.

      Jos olisin vain hoitanut itseni silloin aikoinaan kunnolla loppuun, en ehkä joutuisi nyt käymään terapiassa yms. ja elämäkin olisi paljon parempaa. Kadun etten lykännyt sitä.

      Suosittelisin lykkäystä, olet varmaan nuori kaveri joten sinulla on monta vuotta aikaa hoitaa itsesi kuntoon. Mene sitten armeijaan kun olet OIKEASTI kunnossa.

    • wlekdjlj

      Minäkin käytin masennuslääkkeitä mennessäni inttiin. Terveystarkastuksessa jo ennen kutsuntoja lääkäri sanoi että tällainen pitkään jatkunut epäsäännöllinen masennus olisi jo riittävä syy saada vapautus tai ainakin lykkäys armeijaan lähtemiseen. Sitä hän jopa minulle voimakkaasti suositteli. Itse kuitenkin ehdottomasti halusin mennä armeijaan. Ajattelin että kyllä siellä kestää olla.

      Nyt olen kohta neljä kk armeijaa käynyt ja vielä hyvän verran edessä. Henkinen kestäminen ei todellakaan ole itsestään selvyys. Armeijan alussa pitkät tovit armeijan lääkärin kanssa juteltuani onnistuin saamaan itselleni a:n paperit. Eli olen normaalissa luokassa. En vain suostunut antamaan itselleni periksi vaan väen väkisin halusin mennä inttiin niin kuin kaikki muutkin.(Ei läheskään kaikki).

      Nyt reilu sata päivää myöhemmin kaduttaa etten aiemmin kuunnellut asiantuntijoiden suosituksia vaan olin omapäinen. Armeijassa olo ei ole kovinkaan monelle helppoa ja normaalia. Helppoa se ei ole etenkään jos on armeijan lisäksi vielä masentunut. Siellä minun masennukseni on ainakin vain pahentunut ja pahentunut. Olen myös havainnut itsessäni paljon uusia negatiivisia puolia. Yhtään hyvää aamua ei ole takana ja jokainen päivä menee vain seuraavia lomia odotellessa.

      Halukkaana menin armeijaan, mutta tänä aikana olen sitä koko touhua ruvennut vihaamaan. Olen katkera siitä että se tuhoaa mielenterveyttäni aina vaan lisää ja lisää. Ja tekee yhä enemmän masentuneeksi... Oma syyni kylläkin etten aiemmin kuunnellut, mutta asioitahan oppii parhaiten kantapään kautta.

      Neuvoni: Älä mene armeijaan tai ainakin odota hyvä tovi että mielenterveytesi on täysin kunnossa ja lääkkeitä et tarvitse enää.

      • 13+14

        Kyllähän sieltä pääsee pois todella nopeasti ja helposti jos ei jaksa siellä olla..


    • saatana

      Ei päässyt ennen. Minulle diagnosointiin masennus armeijassa, sain lääkityksen. Jouduin käymään armeijan loppuun. Söin niitä pillerikaupalla. Odotin kuolevani. No ei niistä perinteisistä antipsykooteista kuole vaikka veäis 100kpl kerralla.

      Olisi pitänyt viiltää itseään. Mielellään jotain palvelustoveria, niin olisi vapautus ollut varma.

      Kostan armeijjalle

      • Jsaaaaani

        Semmoinen ryssäbotti sieltä.


    • Anonyymi

      Onko puolustusvoimien henkilöstöllä lupa takavarikoida haltuunsa käytettävät lääkkeet kertausharjoituksiin mentäessä ja sen ajaksi? Kun selvittelin asiaa, niin minulle vastattiin ettei vahvoja lääkkeitä saa käyttää harjoitusten aikana joihin sisältyy mm. ammuntoja. Lisäksi lääkitys ei virkailijoiden mukaan ole hyväksyttävä syy saada vapautusta harjoituksista, joten mentävä on mutta ilman lääkkeitä. Olen ns. avohoidossa ja seurannassa lääkityksen osalta, joilla hoidetaan kaksisuuntaista mielialahäiriötä, ahdistushäiriötä ja OCD:tä. Lisäksi syön jatkuvaa lääkitystä unettomuuteen. Siviilissä en saa omin päin katkaista näitä lääkityksiä. Vapautusta rauhanajan palveluksesta en ole saanut, koska diagnoosit eivät PV:n henkilöstön mukaan ole esteenä palvelukselle.

      • Anonyymi

        Tottakai on lupa viedä. Ihmettelen vaan miks yhteiskunta antaa tollasen kulkea vapaana. Sunlaises latvakakkoset pannaan armeijassa miinoja polkemaan tai ihmiskilveksi. Yhteiskunta ei sunlaisias tarvii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on lupa viedä. Ihmettelen vaan miks yhteiskunta antaa tollasen kulkea vapaana. Sunlaises latvakakkoset pannaan armeijassa miinoja polkemaan tai ihmiskilveksi. Yhteiskunta ei sunlaisias tarvii.

        Eiköhän ainoa latvakakkonen ole sinä täällä. Olet tunnevammainen henkilö joka toistaa samaa mantraa vain koska itseluottamuksesi on perseestä ja koitat korjata sitä muita alas panemalla. Oletko miettinyt miksi jonkun mt-ongelmat aiheuttavat sinulle niin kovan tunnereaktion? Oletko harkinnut avun hakemista sun vihanhalllinta-ongelmiin?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Näin se joillakin toimii. Itse en ole saanut apua tai lääkitystä vaikeaan masennukseen. Suositelkaa ihmeessä mistä saan apua ? Uusimaa on alue. Kohta on vitsit vähissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3101
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2023
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1482
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1365
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1341
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1251
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      22
      1047
    Aihe