kokemus gerbiili ja hyppymyyrä (taas)!

gerbulityttö

Ehkä muistatte mun riitapukarigerbiilit.
No.. nyt ku mä tulin koulust ni mä katoin pesään että onpa toi gerbu vaalentunu no.. mä nostin mökin pois eestä ja siel oli 3 gerbuu yleensä 2 koska ne on ollu erotettu .
mul ei oo hajuukaa et miten se on ppäässy toiselle puolelle mut ne on ihan verisii virkeitä on eikä onnu mitään syö ja juo mmutta ehkä hieman rauhallisempia kun yleensä laittasinko ne taas yhteen kun ei toisiaan tappanu ja nukkuki yhes? nopeee on kiire

31

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diipadaapadaa

      Jos ne on VERISIÄ, niin erotat ne HETI.

      Onko sulla ollut totutusverkko käytössä? Jos on ja yks gerbiili on päässy toiselle puolelle, on verkko todella huono.

    • gerbulityttö

      no siis ilmeisesti on hypännyt kun siinä on totutusverkko kyllä ja hyväkin että eise oo läpi menny,mutta siinä terran päällä on 2 kalterii(on katsos niin iso terra 300l) ja niitten välissä on ollu pieni rako ja siin päällä on ollu fleece josta se o ottanu kiinni ja tullu pois ( nyt fleece poistettu ja rako kiinni) ja sieltä se on menny toisen puolelle. ne on jo totutettu kerran mutta kun johtaja kuoli ni sitten on nää tappelut tullu. nyt o taas erotettu ja oon saanu pumpuli puikolla verta pois molemmat on työn touhussa;D isot reiät on mutta molemmat on syöny ja juonu molemmat selvii! :D

    • diipadaapadaa

      Kannattaa aina tarkistaa ne viritelmät ennen ku lähtee kokeilee mitään totutuksia. Oo onnellinen ettei käyny pahempaa.

      Nyt pidät ne erillään ja huolehdit gerbiileiden haavat ennen kun edes mietit mitään uusia totutuksia. Muista putsata keitetyllä, jäähdytetyllä vedellä pari kertaa päivässä niitä haavoja, jottei ne tulehdu.

    • KokemusGerbiili

      Nukkuivatko ne siellä mökissä? Jos gerbiilit nukkuvat yhdessä se on sen merkki että ovat hyväksyneet toisensa ja toinen merkki nukkumisen lisäksi on se että gerbiilit pesevät/sukivat toisiaan. Tiedätkö kuka gerbiileistä on se riitapukari? VAi ovattko kaikki. Jos riitapukareita on yksi voi olla parempi antaa tämän sitten asua yksin, jos ei kavereita hyväksy. Sanotaan ettei gerbiiliä saisi pitää yksin, mutta tappelupukari on eriasia kuten se, jos gerbiili ei hyväksy kaveria. Silloin on vaikeaa pitää tätä toisen gerbiilin kanssa.

      Jos gerbiileillä on haavoja, putsaa ne keitetyllä vedellä (anna jäähtyä) sillä keittämällä bakteerit kuolevat ja ei tule tulehdusta. Voit myös putsata haavat laimennetulla betadinella.

      Tarkista totutusverkko. Verkon pitää olla sellainen ettei siitä pääse yli, gerbiilit eivät voi purra toisiaan, voivat haistella, eivät pääse läpi. Kai olet muistanut vaihdella puolia päivittäin ? Jos et ole vaihtanut gerbiilien puolia joka päivä ne ovat enemmän reviiritietoisia toisesta puolesta.

    • gerbulityttö

      ei siitä pääse yli ja 2 riitapikaria on. nukkuivat yhdessä muuta katsoin yhden haavat ja laitoin sitten takaisin ja rupesi taas tappelemaan---> ovat nyt erotettu en yritä totuttaa haöuan vaan ettei vanhus jää aivan yksin joten on kalteri välissä. toisella on paha haava suupielessä ja kyllä juo ja syö muuta olen vaan huolissani.äiti ei anna käyttää keitettyä vettä---> en tiiä miksi mutta ei vaan anna --> älkää syyttäkö mua!oon tarkistanu ne nyt 2h välein ettei ole mitään kun ne vaan nukkuu suurimman osan---> varmaankin paikat on kipeet D; mut juu kyllä ne selvii"

    • diipadaapadaa

      KokemusGerbiili voi nyt ensin miettiä mitä neuvoja antaa. Ensinnäkin, jos ne gerbiilit on verisiä, ne on tapelleet. Ne pitää erottaa HETI vaikka nukkuisivatkin kaikki samassa läjässä.

      ÄLÄ LAITA NIITÄ SAMAAN, johan mä sanoin että erota ne heti! Miksi pitää laittaa ne uudestaan yhteen ja vielä ilman totutusverkkoa? Kohta sulla on kuolleita gerbiilejä jos jatkat samaa rataa.

      Nyt annat niiden parantua etkä edes mieti sitä totuttamista vähään aikaan.

    • hyppymyyrä

      Anteeksi, en ole ollut palstalla pitkään aikaan. Mutta samaa mieltä olen kuin Kg. Ja diipadaapadaa, mieti itse ensin mitä neuvoja annat. - Anteeksi etten ole kerennyt vastailla :c

    • diipadaapadaa

      Joo no tota, teinä miettisin ihan ensin sen sanomanne asian paikkaansapitävyyden ennen kun lähdette ketään neuvomaan. Olen mm. huomannut, että hyppymyyrä sä olet aika paljon kyselly asioita, eli et ole ihan kovin tietoinen kaikesta. Ei KokemusGerbiilikään ole niin kokenut, jos kehottaa jättämään tappelevat gerbiilit yhteen jos nukkuvat samassa läjässä. Äly hoi älä jätä.

      Hankkikaa tietoa ja kokemusta, ennen kuin neuvotte yhtään ketään.

    • gerbulityttö

      Hey , nyt sen toisen alahuuli on ihan turvonnu mä itken nytkin! on syöttäny sille puuroo ---> tein miksrossa. kyl se syö ja juo mutta mitä te tekisitte. koska turvotus lakkaa!?!? APUA!

      • gerbulityttö

        niin ja sitten vielä ei kaikki voi kaikkee tietää kyllähän mäkin tedän PALJON gerbiileistä mutta joskus vaan haluu toisten mielipiteitä!
        Ja siitä gerbusta että se ei saa suuta kiinni et juoko se jos sen suu kuivaa???


    • KokemusGerbiili

      diipadaapadaa : Kai ymmärrät että kukaan ei voi tietää eläimistä kaikkea at sinä, minä, hyppymyyrä tai kukaan muukaan. Mutta en tarkoittanut ilmaisuani tuolla tavalla 8anteeksi jos ymmärsitte väärin).

      Tarkoitin ettäon yleinen merkki sopeutumisesta se läjässä nukkuminen, on monia tapauksia joissa on käynyt niin että gerbiilit ovat tapelleet pahastikkin siitä kuka on pomo, mutta sitten ollaan lopuksi alistuttu alempaan arvoon ja hyväksytty toiset JA MENTY YHTEEN NUKKUMAAN! PArilla ystävälläni on käynyt tuolla tavalla toinen oli jättänyt kameran kuvaamaan totutusverkkoa ja yksi oli ''kaatanut'' verkon ja päässyt toiselle puolelle. En tarkoita että vetelen tuollaisia johtopäätöksiä vain parista kerrasta sillä olen lukenut yli 24tuollaista tarinaa netistä.

      Itse olen sinusta saanut sellaisen kuvan että pidät gerbiilejä apaattisina häkki-eläiminä (gerbiilejä ei saa pitää häkissä tuo on kielikuva). Joten en suosittele kenenkään luottavan sinun vastauksiisi. Itse harjoittelen nykyöään kuolun lisäksi gerbiilin perimä-genetiikkaa.

      Aloittajalle: Voi olla että huuli on tulehtunut. Kannattaa viedä eläinlääkärille. Hienoa että keitit puuroa :) Itse keitän puuroa aina väillä muutenkin, muta se on erittäin hyvää joson varma tai epävärma gerbiilin syömisestä. Koita suostutella äitiäsi keittämään vettä tai suostumaan siihen sillä pelkässä vedessä on bakteereja jotka aihauttavat sitä tulehdusta :( Myös putsaamatta jättäminen voi aiheuttaa tulehduksen. Mutta toimit oikein!
      Enää sinun ei tarvitse edes yrittää tuota totutusta :( Äläkä jatka edes tuota verkko-juttua, laita se ketä ei hyväksy uusia kavereita enää omaan terraan yksin tai voit koittaa antaa/myydä hänet uuteen kotiin yksineläväksi.

      Kirjoitykseni ei ole nyt ihan täysmittaista, koska gerbiilit odottavat iltapalaa (torstaisin on puuroa ja jogurttia muun ruoan lisäksi) :)

    • gerbulityttö

      no... kun siis äiti sano että jos keitän veden ja sitten kastan siihen pumpulipuikon niin ne bakteerit ei siitä mihinkääl lähe ja gerbiilit putsaa haavat itse.
      Sitten en ole totuttamassa gerbuja vaan en vain halua että vanhus elää yksin!
      Enkä vain pysty myymään sitä koska se on toinen ensimmäisista gerbuista jota mula on ikinä ollut eikä se uusia kavereita saa jos uuten kotiin muuttaa, samanlailla se joutuis yksin elämään koska se on kaupasta ostettu ja sillä on luonnevika!
      Ja vielä äiti ei suostu maksamaan mitään lääkäri malsuja tottakai maksaisin itte muuta äiti ei suostu. itsehän se mulle gerbut osti ja on ottanut huomioon että lääkärissäkin joutuu ehkä käymäään. rupeen nyttekin itkeen koska mulla kuoli gerbu n. kk sitten enkä haluu menettää tota. mä siirsin sen toiseen terraan ettei järsi sitä väliseinä kalteria. mä ootan viikon ja katon että se turvotus laskis.

    • diipadaapadaa

      No tota, jos se gerbiili pääsee toiselle puolelle verkkoa, on se verkko todella huono. Sen pitää olla kestävä, jottei sitä saa kaadettua tai sen yli tai ali ei pääse eikä myöskään saa järsittyä.

      En pidä gerbiileitä apaattisina. Ne on erittäin touhuavia ja mukavia seurata. Mulla vaan sattuu olemaan useiden, siis useiden vuosien kokemus gerbiileistä, jota jutskin sinulta löytyy. Jos jonkun neuvoja kannattaa kuunnella, niin mun. Multa saa takuulla sellaista tietoa, joka pitää tasan paikkansa.

      Aloittajalle / Miten huulki on turvonnu? Siis että onko siinä ollut haava jonka takia se on turvonnut? Huuli on arka paikka ja haava voi aiheuttaa suun seudulla turvotusta. Turvotus voi myös olla merkki tulehduksesta, joka vaatii aina antibioottikuurin. Olethan muistanut putsata haavoja keitetyllä, jäähdytetyllä vedellä joka päivä?

      Nyt et mieti sitä totuttamista ja se kuka tappelee, erotetaan laumasta yksin. Sit kun ne haavat paranee, voit kokeilla totuttaa uudestaan KUNNOLLISEN verkon kanssa. Voit myös halutessasi hankkia sille yksin asuvalle pari luovutusikäistä kaveria ja totutaa ne yhteen. Tokihan voit myös myydä/antaa yksin asuvan sellaiseen kotiin, jossa sille on kavereita. Laumaeläintä ei pidä pitää yksin, ellei sille ole todella hyvää syytä. Ensin pitää varmistaa, tuleeko se toimeen muiden kanssa. Jos ei lukuisista pitkistä totutuksista huolimatta tule toimeen kenenkään kanssa, on ainut vaihtoehto asuttaa se yksin.

      • Gerbiilimummo

        En halua loukata mutta voisitko joskus olla hiljaa ja pitää turpas kii?
        Kyllä sä osaat hoitaa gerbiilejeä en mä siitä väitä vastaan mutta sullakin on väärää tietoa. Esim. olet väittänyt että gerbiilejä ei tarvi juoksuttaa. NIITÄ JUST TARVII JUOKSUTTAA
        .


    • KokemusGerbiili

      diipadaapadaa: Itselläni on gerbiileistä ja muista pieneläimistä vuosien kokemus (nimimerkkikin kertoo) Äly hoi, älä jätä. Yrität varmaankin luoda itsellesi ''nimimerkkiä'' niin kuin minä, Sedä, Hyppymyyrä ja pari muuta olemme luoneet. Nimimerkin luomiseen vaaditaan: Tietoa, kärsivällisyyttä, asiallisuutta ja k-o-k-e-m-u-s-t-a! Meidän on turha alkaa tässä ''kinaamaan'', sillä molemmat ovat oikeassa, jokaisella ihmisellä on omat hoitometodit/tavat. Sinulla on oma tapasi ja minulla omani. Pyydän anteeksi joitakin viestejäni jotka ovat loukkaavia, epäasiallisia tai liian suoraansanottuja. Sinä pidät omaa tapaasi oikeana ja minä omaani. Aloittaja voi lukea monia vaihtoehtoja/tapoja ja käyttää sitten itselleen sopivaa tapaa. Omia tapojaan pitää yleensä luonnostaan parempina.

    • gerbulityttö

      VITTU mulla menee HERMOT!
      MÄ EN OO TOTUTTAMASSA NIITÄ! VAAN EN HALUA ETTÄ VANHUS ELÄÄ YKSIN!
      NE ON ENNENKIN ELÄNY YHESSÄ MUUTA KUN JOHTAJA KUOLI NIIN NÄILLE TULI JOIHTAJUUS TAPPELU. VERKKO ON HYVÄ! MUTTA SE OPLI MUN VIKA ETTÄ HYPPÄS SEN YLI JA JOO SIINÄ OLI KATTO MUTTA SIINÄ OLI VAHINGOSSA PIENI RAKO JOSTA SE HYPPÄS!!!!!!!!! ELI EI OO MENNY LÄPI TAI KAATANU SITÄ !!

    • diipadaapadaa

      Nimimerkki ei kerro sun saamista. Mäkin voin laittaa omaksi nimimerkiksi että JUMALA, olenko silloin jumala? Tai laitetaanko mun nimimerkiksi KAIKKITIETÄVÄ ja jos joku käy näsäviisastelee, mä kerron että hei, mä tiedän kaiken eikö se jo nimimerkistä käyny selväks ;)

      Niin ja mitä "nimimerkkiä" Täällä kaikilla on nimimerkki jos et ole huomannut. Mä en yritä mitään, mä annan neuvoja niitä tarvitseville. Olen huomannut, että sulla on sellaisiakin neuvoja ja kommentteja, joista voi päätellä että lisää tietoa kannattaa hankkia. Nimimerkin luomiseen ei tarvitse mitään tietoa, sen kun kirjoittaa nimimerkkikenttään mitä tahansa.

      On kuitenkin eri asia olla vuosien kokemusta ja tietoa. Joku voi omistaa vaikka 5 vuotta putkeen useita gerbiileitä tietämättä niistä mitään. On kuitenkin mielipiteitä (tottakai, mitä maailma olis ilman niitä?) ja on sen lisäksi myös oikea tapa. Näillä on iso ero ja vaikka joku kuinka haluaa pitää omaa neuvoaan oikeana, ei se sitä aina ole.

      Ensinnäkin, ei voi valita useasta neuvosta sitä minkä itse haluaa, vaan niiden todenperäisyys kannattaa aina ensin selvittää. Toisekseen, jos gerbiilit tappelee, ne on verisiä ja nukkuu vierekkäin yhdessä läjässä, se ei ole merkki että ne tulevat toimeen. Jos tappelujäljet ja veri kertoo, etteivät ne enää hyväksy toisiaan ja ne täytyy erottaa välittömästi, jotta vältytään pahemmilta seurauksilta (pahimmillaan joko toinen tai molemmat voi kuolla). Eli vaikka ne nukkuvat samassa läjässä, ne täytyy joka tapauksessa erottaa jos kerran ovat kerran pahasti tapelleet.

      Kyllä meilläkin aikoinaan urospari tappeli ja verisinä haavoineen nyhjöttivät vierekkäin. Eipä tullut siinä mieleen, että "noh, nehän on siinä vierekkäin niin nätisti että jätänkin ne siihen, voi ku söpöä". Niillä vaan ei yksinkertaisesti ole enää voimia siinä vaiheessa, joten jäävät siihen läjään. Silloin ne erotetaan ja tarkistetaan vammat ja myöhemmin haavojen parannuttua voi kokeilla uudestaan totuttamista.

      Ja lisäyksenä vielä, että mulla on varmasti reilusti enemmän kokemusta kun sulla ja mulla on näiden vuosien varrella ehtiny olla taatusti enemmän gerbiileitä kun sulla (sähän olet vielä lapsi, nuori teini). Mulle on ehtinyt kertyä kokemusta ja tietoa pienjyrsijöistä ja monesta muustakin eläimestä (hamstereista, kaneista, marsuista, rotista, hiiristä, gerbiileistä, käärmeistä, koirista, hevosista..............).

    • diipadaapadaa

      Nimimerkki ei kerro sun osaamista...

      Piti lukea..

    • hyppymyyrä

      Diipadaapa, ei tarvitse mennä terroristisoimaan kuitenkaan KokemusGerbiiliä. Mitäpä jos KokemusGerbiili onkin jo aikuinen ihminen? Itse olen nuori, mutta luin kaiken mahdollisen gerbiileistä. Joten turha terroristisoida kaikkia huonon vastauksen antajia. Ja en viestilläni tarkoita loukata.

    • diipadaapadaa

      No aikasemmin kyllä on maininnut olevansa 12 vai oliko se 13. Kuitenkin, oli ikä vaikka 30, niin kannattaa miettiä vastaako johonkin viestiin jos ei tiedä miten pitäisi toimia tai jos ei ole varma onko se tieto ihan varmasti oikea.

      Tokihan aina voi lukea kaiken mahdollisen, eri asia sitten mistä ne lukee ja onko ne tiedot oikeita että kaikkea ei lue myöskään gerbiiliyhdistyksen sivuilla (eikä niitäkään tietosivuja ole pitkään aikaan päivitetty).

      On se ihan kiva sinänsä, että haluaa auttaa ja on kiinnostunut etsimään ja hankkimaan tietoa, mutta se että luulee osaavansa ja jakamansa tieto on oikeaa, en ymmärrä. Joskus kannattaa hyväksyä se, että oho toi mun neuvo tai kertoma saattoikin olla vähän huono eikä välttämättä ihan oikea. Saati se, että ruvetaan väittämään paljon kokeneemman ihmisen olevan väärässä ja että mä jotenkin yritän luoda jotain trendiä täällä (eli sitä "nimimerkkiä".

      Jos mä en mistään tiedä mitään, enkä varsinkaan muka gerbiileistä, niin mistä tämä kaikki oikea tieto tulvii mun kirjoittamana?

    • KokemusGerbiili

      Mistä tiedät että sinulla on oikeasti edes kokemusta? Voisit olla 9vuotias tytöntyllero Rovaniemeltä joka yrittää leikkiä tietävää. Yritätkö muuten pitää itseäsi jotenkin muita perempana (aika ylimielistä)... Voihan ihmiset kirjoitella näitä viestejä pelkän gerbiili-tieto-sivun avulla. Voi olla että joskus ihmiset erehtyy. Olen samoilla linjoilla tässä asiassa kanssasi, mutta luetko edes aloittajan viestejä? Hänhän on kertonut kyseen olevan uudelleen totutuksesta vanhojen ystävien välillä. -.- ! Enhän minä nykypäivinä käy gerbiiliyhdistyksen sivuilla kuin näyttely-ilmoitus asioilla. Lueskelen joka päivä gerbiilien-genetiikkaa, jalostusta/kasvatusta, ja muita olellisia tietoja vaikka tiedänkin suurimman osan, haluan oppia lisää enkä pidä itseäni Kaikkitietävänä (toisin kuin eräät)....

      Minulla on oma gerbiili-blogi johon en kirjoittele säännöllisesti, mutta seuraavaan osioon vastailen kysymyksiin :)

      Haluaisin kyllä keskustella tuollaisen gerbiileistä-kaikki-tietävän kanssa ! Voisin oppia jotakin uutta esimerkiksi. ylimielisyyttä! ;)

    • diipadaapadaa

      Enlhän mä itse tiedä onko mulla kokemusta vai ei. En ole 9 vuotias, enkä edes alaikäinen.

      Ei, en pidä itseäni muita parempana, mutta mielestäni se, että joku tulee esittämään neuvoja jotka eivät edes välttämättä pidä paikkaansa, on jotain aivan naurettavan lapsellista. Mä en pidä itseäni kaikkitietävänä, jokaisella on jotain opittavaa. Nämä kertomani asiat vaan sattuvat pitämään täysin paikkansa, siitä on sinunkaan turha kiistellä. Vuosien aikana keräämäni ja oppimani tiedot sekä lukuisat omistamani gerbiilit kerryttävät kokemusta hurjasti.

      En ole ylimielinen enkä esitä vieläkään kaikkitietävää. Kyllä säkin sitten vähän vanhempana ymmärrät vähän enemmän asioista, kunhan nyt ensin kasvat ja aikuistut sen muutaman vuoden ainakin.

    • gerbulityttö

      HEVOSIA RRRRAAKASSSSTAN NIITÄ!!!!!!!

      Mutta enyway gerpsun alahuulin on paranntunut ja olen laittamassa taas samaan terraan! tietty välissä kalterit!

    • hyppymyyrä

      Kiinnitä ne sitten kunnolla, ettei vahinkoja satu (;

    • gerbulityttö

      JUU!!!
      Tuoll ne taas on. Toinen kyllä hökkii kalterita vasten, mutta kylä ne molemmat taas tottuu siihen! KIITTI KAIKISTA VASTAUKSiSTA!!!!

    • diipadaapadaa

      Gerbiilimummo "En halua loukata mutta voisitko joskus olla hiljaa ja pitää turpas kii?
      Kyllä sä osaat hoitaa gerbiilejeä en mä siitä väitä vastaan mutta sullakin on väärää tietoa. Esim. olet väittänyt että gerbiilejä ei tarvi juoksuttaa. NIITÄ JUST TARVII JUOKSUTTAA"

      Voit ihan itse pitää lärvin kiinni. Gerbiileitä ei todellakaan tarvitse juoksuttaa, eikä mulla muuten ole yhtään väärää tietoa.

      • Gerbiilimummo

        Joopajoo ja lehmät lentää täysikuun aikaan.
        Ja jos gerbiilejä ei tarvitse juoksutttaa, voisitko ystävällisesti perustella?


      • gerbu
        Gerbiilimummo kirjoitti:

        Joopajoo ja lehmät lentää täysikuun aikaan.
        Ja jos gerbiilejä ei tarvitse juoksutttaa, voisitko ystävällisesti perustella?

        gerbiileitä ei tarvitse juoksuttaa joka päivä jos niillä on paljon tilaa terraariossa.
        mutta niitä täytyy silti juoksuttaa aina silloin tällöin


    • gerbu

      mitä odottava gerbiili syö

    • gerbu

      ?

    • Gerbiili-Fani :3

      Ehtotan itte, et erotat ne heti.
      Jos ne nyt kerran oli verisiä, niin kohta kaikki on jo kuolleita!

      Et jos haluut niin.... Niin siitä vaan (:
      Juuu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe