Uusien autojen keulailmeestä

nykymuotoilu haloo

Ajelen uudehkolla autolla, joten autonvaihto ei ole ajankohtainen vielä moneen vuoteen. Uusien autojen esittelyjä/ koeajoja/ vertailuja tulee kyllä luettua autolehdistä, jotta pysyy ajantasalla missä mennään.
Monien uusien autojen muotoilu on kyllä ihan hienoakin mutta yksi asia vähän ihmetyttää. Miksi monien keulailme on niin hyökkäävä ja agressiivinen, jopa vihainen? Ledivalot taisin nähdä ensimmäisen kerran viitisen vuotta sitten uuden Lancia Deltan keulalla. Siinä onkin vielä ihan tyylikäs, jopa elegantti ilme, mutta useissa muissa se on ainakin minun mielestäni vähän liian vihainen.
Esimerkkeinä vaikkapa uudet Audit, Citroenit, uusin VW Golf, Ford Mondeo tai Mazda 6.
Ennen autojen keulailme oli kylläkin persoonallinen mutta silti rauhallinen ja sävyisä. Esimerkkeinä vaikkapa tavallisista kansanautoista Renault 4, Opel Kadett, Ford Taunus ja Cortina, Toyota Carina ja Corona, Datsun 100 A ja 160 J...mitä niitä nyt olikaan.
Kalliimmissa autoissakin oli hillitty mutta arvokkaan tyylikäs keulailme aikoinaan. Esimerkkinä vaikkapa vanhat Ässä Mersut, BMW 500- ja 700- sarjat, Jaguar XJ, Peugeot 604 jne.
Onkohan se vaan niin että useiden nykyautojen agressiivinen ja vihainen ilme viestii jotain tästä nykyajasta, liikennnekulttuurista ja ihmisistäkin. Monet ovat liikenteessäkin vihaisia, agressiivisia ja itsekkäitä.
Toivottavasti kaikkien autojen muotoilu ei muutu vihaiseksi. Itse ainakin tykkään rauhallisemmista mutta persoonallisesta ja tyylikkäästä muotoilusta.

4

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelottaako kovasti?

      vihainen ilme, voihan kiesus mikä aloitus.

    • bmw kusipää

      Niin,katsos,asiakkaina on monennäköistä ostajaa joten,tietysti koitetaan kohdistaa tiettyyn ryhmään enemmin kuin suurella skaalalla.Ja itseasiassa nuo "vihaiset" ovat juuri niitä auto muotoilun helmiä.Nykyään kun voidaan tehdä muutakin kuin vain suoraan,kantikasta peltiä.Itsekapaisin jopa enemmän muotilua,erillaisia variaatioita.
      Asia on vain niin että ajat muuttuvat Eskoseni ja sinä et vain enään ole sitä kohderyhmää johon noilla koitetaan vedota.

      • NoSe

        Ihminen on niin pöljä otus, että sitä voidaan kusettaa jopa tuolla edellä mainitulla tavalla.
        Voi, hitsi. Voi hitsin hitsi.
        Kysymys on henkilökuljettimesta, jolla siirretään rahvasta paikasta toiseen. Auta armias, että joku maksaa vielä nykyaikanakin jotain itsensä siirtämiseen tehdystä vehkeestä oikein niinku ite.
        Minä en maksa, mutta mullapa onkin Rahaa.


      • isänmaan toivo
        NoSe kirjoitti:

        Ihminen on niin pöljä otus, että sitä voidaan kusettaa jopa tuolla edellä mainitulla tavalla.
        Voi, hitsi. Voi hitsin hitsi.
        Kysymys on henkilökuljettimesta, jolla siirretään rahvasta paikasta toiseen. Auta armias, että joku maksaa vielä nykyaikanakin jotain itsensä siirtämiseen tehdystä vehkeestä oikein niinku ite.
        Minä en maksa, mutta mullapa onkin Rahaa.

        NoSehan on melkoinen nero, yeh!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      131
      2211
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      268
      2067
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      69
      1591
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      117
      1381
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1268
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1229
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      980
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      66
      958
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      895
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      861
    Aihe