kypros vai gran kanaria?

marraskuussa

Eli nyt meillä on vaihtoehtoina kypros tai gran kanarian maspalomas. Lapsiperhe lomalle olemme lähdössä. Lomalta toivomme kohtalaista lämpöä, ei kuitenkaan älytöntä hellettä, rauhallista menoa, hyvää ruokaa, uimista... Eikä edullinen oltukaan pahitteeksi olisi... Olisiko vinkkiä kumpi näistä kannattaisi valita?

14

13754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milla

Itse olen käynyt molemmissa, ja kyllä Kypros omat pisteeni ainakin saa - ehdottomasti. Kypros oli paljon rauhallisempi paikka ja tyrkyttävät myyjät puuttuivat kokonaan. Toisaalta mikäli edullisuutta kaipaat, niin Kypros ei ehkä ole paras vaihtoehto, hinnat kun olivat samaa luokkaa kuin Suomessa. Olut terassilla n. 4-5 euroa, vesipuiston pääsymaksu yhdelle vähän reilu 20 e. Tosin ulkona syöminen oli vähän edullisempaa kuin Suomessa, jo noin 10 eurolla söi tosi hyvin.
      Mutta ei kai se Kanariakaan enää mikään kovin halpa paikka ole. Toisaalta marraskuussa Kanaria voisi olla siinä mielessä parempi paikka, että siellä on varmaan lämpimämpää siihen aikaan vuodesta. Mutta itse tykkäsin joka tapauksessa Kyproksen ilmapiiristä enemmän, sinne ainakin itse lähtisin!

• Mintsi

Moikka.

Jos kaipaatte ns.varmaa lämpöä niin menkää kanarialle.

• Molemmissa usein käynyt

Kyllä suosittelen Cran Canariaa. Kyproksella ei sää suosi oikein enää marraskuussa. Usein jää jopa alle 15 asteeseen. Hintatasoltaan Kypros on noin Suomen hintoja, joten ei paras vaihtoehto siinäkään. Kanarialla noin 20-30% halvempaa kuin Suomessa paikasta tietysti riippuen, ja hyvällä tuurilla saatte koko viikon nauttia aurinkoisesta noin 20-25 asteisesta lomasta :)

• fobia

ja se on Kypros,koska Kanarialla on älyttömästi torakoita. Kyproksella en nähnyt yhtään.

• jaana

Kanarialla usein oleskelevana; torakoista (cucaratsoista) ei ole haittaa. Ne eivät pure , juoksentelevat ja sirittävät vaan. Aika vähän niitä asuntoihin tulee sisälle , riippuu tosin vuodenajasta ja lämpö-/kosteustilanteesta. Kenkää päälle vaan, pelkoon ei ole aihetta.

• kummastunut

..monta kertaa Kanarialla käyneenä ihmettelen " torakka " juttuja. Itse olen nähnyt pari torakkaa
        kävellessä kaduilla ( nekin kuolleita ).
        Riippuu tietenkin minkä tasoisia majoituksia käyttää :)....

• jaana
        kummastunut kirjoitti:

..monta kertaa Kanarialla käyneenä ihmettelen " torakka " juttuja. Itse olen nähnyt pari torakkaa
        kävellessä kaduilla ( nekin kuolleita ).
        Riippuu tietenkin minkä tasoisia majoituksia käyttää :)....

Olen majoittunut monentasoisissa paikoissa, hintavissakin (yli 20 reissua , kohteina Ingles, Rico, Cura).Se ötökkä kuuluu eläimistöön, eikä mielestäni ole mikään loinen; se on koppis ja sirittää mukavasti. Ne kuuluvat kulkijoiksi öisin poluille, rappusiin ja kyllä niitä joksus oven alta/ terasseilta kämppäänkin pääsee. Mutta pelkäävät kyllä ihmistä, ja valoa. Eivät johdu likaisuudesta- jos sitä majoitusvihjailuillasi meinasit.

• Matkaaja

Harkitsisin vaihtoehtona myös Puertoricoa, tai jopa jotain muuta kanarian saarista. Esim. Teneriffa on saarista varmaan monipuolisin, eikä Lanzarotekaan ole huono vaihtoehto.

• marraskuussa

Tosiaan olisihan muita kohteita esim. kanarialla. Meillä kuitenkin on matkaseurana henkilöitä, jotka ovat kolunneet lanzaroten ja teneriffan. Puerto ricossa liikaa korkeuseroja "pienille" lapsille.

Marraskuu on kyllä huonompia ajankohtia lähteä lämpöä "läheltä" etsimään, mutta meille ainoa sopiva aika.

Kypros ehkä kiinnostaisi siinä mielessä enemmän, ettei kukaan meistä ole siellä vielä käynyt. Eniten juuri sääolot siellä mietityttää... Tarkoitus olisi lähteä heti marraskuun alussa. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä mitkä ilmat kohdalle sattuu.

Hintatasokin siellä kuulemma on korkeampi, mutta jos vaikka paikallista olutta vähän edullisemmin saisi, se riittäisi meidän isännälle...

Toisaalta lyhyt lentomatka, parempi hotelli ja sesongin ulkopuolinen ajankohta houkuttelee.
      Toisaalta jos koko viikon sataa ja on kylmää, lapset saattaa pitkästyä...

• Kanaria

Kanarialla on varmasti sopivan lämmintä Kyproksen
        sää on aina arvoitus tuohon aikaan vuodesta.
        Lisäksi Kyproksella kuluu rahaa ainakin tuplaten
        se mitä Kanarialla.

• mimmi

Muistathan että Kyproksella vallitsee Välimeren ilmasto. Tämä tarkoitaa sitä, että kesät ovat kuumia ja talvet erittäin viileitäkin. Tuo kylmä kausi alkaa lokakuussa ja loppuu maaliskuussa.
      Tuohon aikaan vuodesta ei täällä Välimeren ympäristössa useinkaan uiminen innosta.
      Siis ilman muuta Kanarialle, ainakin jos lasten kanssa matkustaa.

• Anna

Itse olin vuosia sitten marraskuussa (15.-22.2.) viikon Limassolissa. Säät olivat ihan mukavat. Ei siis sadellut, mutta hellettäkään ei kyllä ollut kuin parina päivänä. Shortseilla tarkeni kuitenkin hyvin ja uimassakin loistavasti. Marokon Agadirissa (vertaa Kanariansaaret) olin myös vuosia sitten lokakuussa ja ihan mukava sää sielläkin. Ei kuitenkaan suurta eroa Kyprokseen suuntaan tai toiseen.

• marraskuussa

Siis olen kyllä tietoinen, että kyproksella tuohon aikaan alkaa jo "kylmät" ilmat, mutta jonkinverran olen kokemuksia kuullut, että ihan suomalaiselle sopivat kelit hyvällä tuurilla olisi. Ja lapsille kyllä riittää uima-altaissa uiminen.

Mutta kuitenkin taidamme suunnistaa kanarialle, missä luultavasti on "varmempi" lämpö ja toimintaa lapsille enemmän...

Kyprokselle sitten parempana ajankohtana.

Kiitokset vastauksista!

• zesusgod

Lämpötilat riippuu kuulkaas niin paljon vuodesta. Joskus sataa, joskus paistaa. Joskus on 18 astetta, joskus 28. Ei sitä voi etukäteen tietää. Kanariansaarten yleinen keskilämpötila on asteen korkeampi Kyproksella marraskuussa, ja poutapäiviä on kuukaudessa keskimäärin kolme vähemmän kuin Kyproksella. Kanariansaaret on ehkä turistirysäsin paikka mitä näistä suomalaisten suosikkilomakohteista löytyy, Kyproksella aitous on säilynyt joka paikassa.

Että älkääs puhuko paskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      321
      8297
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      101
      6523
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      175
      3755
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      77
      3018
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2630
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      45
      2603
    7. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      129
      2371
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2336
    9. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2064
    10. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      28
      1757
    Aihe