Aloitin opiskelun avoimessa yliopistossa ja sinne pitäisi lukea englannin kielistä kirjallisuutta. Teksti on minulle todella vaikeaa, vaikeaa sanastoa ja outoja käsitteitä. En ymmärrä puoliakaan enkä voi kuitenkaan joka kolmatta sanaa katsoa sanakirjastakaan. Tällä hetkellä tuntuu melkein mahdottomalta opiskelu noiden enkun kielisten kirjojen takia. Olen vain (näköjään) niin huono englannissa! Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Miten olette päässeet etenemään opinnoissa? Olen siis lukion käynyt ja siellä kirjoitin M:n englannista eli en kuitenkaan mitenkään älyttömän surkeasti.
Englannin kieliset kirjat vaikeita
7
398
Vastaukset
- 11+12
Ensin pistä sanakirjat pois. SItten opettele ymmärtämään kokonaisuudet, ei yksittäisiä lauseita. Käsitteet kirjoissa ovat ammattisanastoa, jotka ovat tuttuja saman alan suomenkielisistä kirjoista. Älä yritäkään ymmärtää kaikkea.
Voisit harjoitella enkunkielisen tekstin lukemista helpoista kirjoista, vaikka joku nuortenkirja välillä tuo lukunopeutta. Tein saman ruotsinkielen kanssa ja alkoi sujumaan. Luin ensin muumikirjan (helpon) ja sitten esim. apteekin lehteä, jossa samat jutut ovat suomeksi ja ruotsiksi.
Lycka till. - tt
Loppujen lopuksi enkun kieliset kirjat ovat monesti yksinkertaisempia rakenteeltaan kuin suomalaiset. Löytää helpommin sen "main pointsin." Enkun kirjallisen taidon kurssilla meitä opetettiin etsimään tenttikirjoista nimenomaan pääkohtia.
Henkilökohtaisesti olen suomentanut tarkemmin listat ja kaaviot. Näillä eväillä olen pärjännyt hyvin tenteissä. Varmistan myös, että tajuan kappaleen pääpointin. Yleensä löytyy luvun alusta tai lopusta. Joo nyt alkanut vähän paremmin sujumaankin kun olen pari kymmentä sivua taaplannut läpi (tosin sanakirjan kanssa, mutta en katso kaikkia sanoja joita en tiedä). Työlästä on edelleen, mutta kai tässä kehittyykin.
- miisu1
Minäkin opiskelen avoimessa ja englanninkieliset kirjat tuntuvat ihan älyttömiltä opetella. Turhaudun, kun yritän lukea, kun en tajua mitään. Minulla oli englannin numero lukiossa 5 ja kirjoitin siitä hylätyn. Olen tyyliin alakouluikäisen tasolla koko kielessä. Ei edes huvita opiskella kun kirjoista ei mitään ymmärrä..
- Ei ole vaikeaa
Uskopa huviksesi, mutta englanninkielisiä kirjoja on tentitty lukemattakin! Siis vain sisällysluetteloa tutkimalla ja kirjaa päähän hieromalla.
- Tankerorouz
Tulisikohan jollekulle joskus jopa ahaa-elämys, että ei sitä englantia huvin vuoksi ja ilkeyttään useampaa vuotta peruskoulussa opeteta...
- rouz rouz
Tajuaiskohan joku joskus, että joillekin englanti vaan on vaikeaa, vaikka sen opiskeluun olisi peruskoulussa panostanutkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019