Moi kaikki!
Kävin juuri ostamassa kaksi samanlaista kameraa. Niiden valmistaja on ainakin jokunen vuosi sitten ilmoittanut olevansa kameroiden valmistajana maailman suurin. Kameroissa on 8 megapikselin kenno ja Carl Zeissin automaattitarkenteinen 28 mm:n optiikka (f/2.2). Valitettavasti zoomaus (3×) on vain digitaalinen. Videokuvaus onnistuu 720p-resolla ja 30 fps -nopeudella.
Maksoin kameroista 229,90 € / kpl.
Kalliitako? Näissä on kameraksi aika jänniä lisäominaisuuksia. Näissä pyörii jonkin sortin Windows, näillä voi kilauttaa kaverille, viestitellä eri tavoin, surfailla netissä, kuunnella musiikkia, navigoida ja tehdä vaikka sun vallan mitä!
Panin juuri akun lataukseen ja odottelen tässä täpinöissäni koekuvaamaan pääsyä. Vaimo pääsee ihmettelemään ja ihastelemaan omaa kameraansa illemmalla.
Tulevan talven lumia?
9
150
Vastaukset
- kukin tyylillään
Omien kokemusten mukaan nuo luurit kestävät juuri sen kaksi(2) vuotta, mutta kamerat ovat vielä kestäneet sen viisi(5) vuotta ongelmitta. Vanhat noksut oli asia erikseen.
Eli hinnat:
1. Lumiat 230€/2 = 115 €/y
2. Kohtuu hyvä kamera normi puhevärkki: 300€/5 80€/2 = 100€/y
Kummassakin vaihtoehdossa on toki puolensa, mutta ainakin itsellä vaihtoehto 2. toimisi todennäköisesti paremmin. - Kompromissejä?
Joo, ja Lego on maailan suurin rengasvalmistaja.
Itse pidän puhelimen puhelimena, kameran kamerana ja videokameran videokamerana.
"Mr. Old School".- Kameranomistaja
Puhut asiaa, veliseni!
Tokihan minullakin on oikea kamera – tai kaksikin: järkkäri pokkari. Kummallakin voisi kuvata HD-videota, mutta en koe ominaisuutta tarvitsevani.
Nikonillani ja Canonillani en kuitenkaan pysty soittamaan kenellekään enkä pääse nettiin.
Nykyisin on vaikea ostaa kameratonta älypuhelinta. Musta Pörssi onnistui tänään myymään minulle kaksi kameraa ilman että olisin niitä varsinaisesti halunnut. Mutta ehkä minä joskus vielä onnistun dokumentoimaan kännykkäkamerallani jotain tähdellistä kameroiden jäätyä kotiin.
Vanhan Nokia E51 -kännykkäni muistikortille näkyy useamman vuoden aikana kertyneen vähän yli 200 kuvaa.
Muuan Anssi Vanjoki saavutti muutama vuosi sitten kuuluisuutta julistaessaan Nokian estradilta kv. toimittajajoukolle kännykkäkameroiden tekevän kookkaat ja painavat järjestelmäkamerat tuota pikaa tarpeettomiksi. Englanninkielinen media keksi tuon puheenvuoron innoittamana oitis uuden terminkin: ”vanjoking”. - Oly se vaan rulettaa
Kameranomistaja kirjoitti:
Puhut asiaa, veliseni!
Tokihan minullakin on oikea kamera – tai kaksikin: järkkäri pokkari. Kummallakin voisi kuvata HD-videota, mutta en koe ominaisuutta tarvitsevani.
Nikonillani ja Canonillani en kuitenkaan pysty soittamaan kenellekään enkä pääse nettiin.
Nykyisin on vaikea ostaa kameratonta älypuhelinta. Musta Pörssi onnistui tänään myymään minulle kaksi kameraa ilman että olisin niitä varsinaisesti halunnut. Mutta ehkä minä joskus vielä onnistun dokumentoimaan kännykkäkamerallani jotain tähdellistä kameroiden jäätyä kotiin.
Vanhan Nokia E51 -kännykkäni muistikortille näkyy useamman vuoden aikana kertyneen vähän yli 200 kuvaa.
Muuan Anssi Vanjoki saavutti muutama vuosi sitten kuuluisuutta julistaessaan Nokian estradilta kv. toimittajajoukolle kännykkäkameroiden tekevän kookkaat ja painavat järjestelmäkamerat tuota pikaa tarpeettomiksi. Englanninkielinen media keksi tuon puheenvuoron innoittamana oitis uuden terminkin: ”vanjoking”.Täh? Puhuitkin kännykameroista. Olin varma että kyse oli jostain markkinaosuusykkösen erinomaisesta uudesta virityksestä. Taskuunmenevä uusi Olympus.
- höpöhöpö!
Puhut asiaa, veliseni!
Muuan Anssi Vanjoki saavutti muutama vuosi sitten kuuluisuutta julistaessaan Nokian estradilta kv. toimittajajoukolle kännykkäkameroiden tekevän kookkaat ja painavat järjestelmäkamerat tuota pikaa tarpeettomiksi. Englanninkielinen media keksi tuon puheenvuoron innoittamana oitis uuden terminkin: ”vanjoking”."Nikonillani ja Canonillani en kuitenkaan pysty soittamaan kenellekään enkä pääse nettiin."
Ei niillä ole tarkoituskaan päästä nettiin tai soittamaan, ne on kameroita herran jestas.
Tuo mitä Vanjoki on sanonut järjestelmäkameroista on silkaa höpöhöpöä, järkkärit ei jää kyllä historiaan eikä jää pokkaritkaan. Toiset kun haluaa oikean kameran eikä mitään kamerakännykkää. - vikaa?
höpöhöpö! kirjoitti:
"Nikonillani ja Canonillani en kuitenkaan pysty soittamaan kenellekään enkä pääse nettiin."
Ei niillä ole tarkoituskaan päästä nettiin tai soittamaan, ne on kameroita herran jestas.
Tuo mitä Vanjoki on sanonut järjestelmäkameroista on silkaa höpöhöpöä, järkkärit ei jää kyllä historiaan eikä jää pokkaritkaan. Toiset kun haluaa oikean kameran eikä mitään kamerakännykkää.Tosikon
- Koolla on väliä
Puhut asiaa, veliseni!
Muuan Anssi Vanjoki saavutti muutama vuosi sitten kuuluisuutta julistaessaan Nokian estradilta kv. toimittajajoukolle kännykkäkameroiden tekevän kookkaat ja painavat järjestelmäkamerat tuota pikaa tarpeettomiksi. Englanninkielinen media keksi tuon puheenvuoron innoittamana oitis uuden terminkin: ”vanjoking”.Tässä törmätään semmoiseen mahdottomuuteen kun fysiikan lait koska lähes kaikki muu
kyetään kyllä tekemään pienikokoiseksi kamerassa muttei kunnon optiikkaa taikka kuvakennoa viellä
nykypäivänäkään. - höpöhöpö!
vikaa? kirjoitti:
Tosikon
Huumori ja varsinkin sarkasmi on taitolajeja joita kaikki eivät hallitse, siksi otin tuon tosissani. Kun on oikeasti olemassa joukko ihmisiä joille kamerakänny on kaikki kaikessa ja ovat valmiita tuomitsemaan normaalit kamerat unholaan.
- Megapikselidata
Eipäs olekkaan ihan aivan mahdotonta liittää järkkykameraakaan systeemiin..
ammattilaisilla on jopa sellasia periä kameroissa mitkä lähettää kuvat heti
lehden toimituksiin.. ja paljon parempina kun käsipuhelin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303441Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81484Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.122818Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798