Tulevan talven lumia?

Kameranomistaja

Moi kaikki!

Kävin juuri ostamassa kaksi samanlaista kameraa. Niiden valmistaja on ainakin jokunen vuosi sitten ilmoittanut olevansa kameroiden valmistajana maailman suurin. Kameroissa on 8 megapikselin kenno ja Carl Zeissin automaattitarkenteinen 28 mm:n optiikka (f/2.2). Valitettavasti zoomaus (3×) on vain digitaalinen. Videokuvaus onnistuu 720p-resolla ja 30 fps -nopeudella.

Maksoin kameroista 229,90 € / kpl.

Kalliitako? Näissä on kameraksi aika jänniä lisäominaisuuksia. Näissä pyörii jonkin sortin Windows, näillä voi kilauttaa kaverille, viestitellä eri tavoin, surfailla netissä, kuunnella musiikkia, navigoida ja tehdä vaikka sun vallan mitä!

Panin juuri akun lataukseen ja odottelen tässä täpinöissäni koekuvaamaan pääsyä. Vaimo pääsee ihmettelemään ja ihastelemaan omaa kameraansa illemmalla.

9

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukin tyylillään

Omien kokemusten mukaan nuo luurit kestävät juuri sen kaksi(2) vuotta, mutta kamerat ovat vielä kestäneet sen viisi(5) vuotta ongelmitta. Vanhat noksut oli asia erikseen.

Eli hinnat:
      1. Lumiat 230€/2 = 115 €/y
      2. Kohtuu hyvä kamera normi puhevärkki: 300€/5 80€/2 = 100€/y

Kummassakin vaihtoehdossa on toki puolensa, mutta ainakin itsellä vaihtoehto 2. toimisi todennäköisesti paremmin.

• Kompromissejä?

Joo, ja Lego on maailan suurin rengasvalmistaja.

Itse pidän puhelimen puhelimena, kameran kamerana ja videokameran videokamerana.

"Mr. Old School".

• Kameranomistaja

Puhut asiaa, veliseni!

Tokihan minullakin on oikea kamera – tai kaksikin: järkkäri pokkari. Kummallakin voisi kuvata HD-videota, mutta en koe ominaisuutta tarvitsevani.

Nikonillani ja Canonillani en kuitenkaan pysty soittamaan kenellekään enkä pääse nettiin.

Nykyisin on vaikea ostaa kameratonta älypuhelinta. Musta Pörssi onnistui tänään myymään minulle kaksi kameraa ilman että olisin niitä varsinaisesti halunnut. Mutta ehkä minä joskus vielä onnistun dokumentoimaan kännykkäkamerallani jotain tähdellistä kameroiden jäätyä kotiin.

Vanhan Nokia E51 -kännykkäni muistikortille näkyy useamman vuoden aikana kertyneen vähän yli 200 kuvaa.

Muuan Anssi Vanjoki saavutti muutama vuosi sitten kuuluisuutta julistaessaan Nokian estradilta kv. toimittajajoukolle kännykkäkameroiden tekevän kookkaat ja painavat järjestelmäkamerat tuota pikaa tarpeettomiksi. Englanninkielinen media keksi tuon puheenvuoron innoittamana oitis uuden terminkin: ”vanjoking”.

• Oly se vaan rulettaa
        Kameranomistaja kirjoitti:

Puhut asiaa, veliseni!

Tokihan minullakin on oikea kamera – tai kaksikin: järkkäri pokkari. Kummallakin voisi kuvata HD-videota, mutta en koe ominaisuutta tarvitsevani.

Nikonillani ja Canonillani en kuitenkaan pysty soittamaan kenellekään enkä pääse nettiin.

Nykyisin on vaikea ostaa kameratonta älypuhelinta. Musta Pörssi onnistui tänään myymään minulle kaksi kameraa ilman että olisin niitä varsinaisesti halunnut. Mutta ehkä minä joskus vielä onnistun dokumentoimaan kännykkäkamerallani jotain tähdellistä kameroiden jäätyä kotiin.

Vanhan Nokia E51 -kännykkäni muistikortille näkyy useamman vuoden aikana kertyneen vähän yli 200 kuvaa.

Muuan Anssi Vanjoki saavutti muutama vuosi sitten kuuluisuutta julistaessaan Nokian estradilta kv. toimittajajoukolle kännykkäkameroiden tekevän kookkaat ja painavat järjestelmäkamerat tuota pikaa tarpeettomiksi. Englanninkielinen media keksi tuon puheenvuoron innoittamana oitis uuden terminkin: ”vanjoking”.

Täh? Puhuitkin kännykameroista. Olin varma että kyse oli jostain markkinaosuusykkösen erinomaisesta uudesta virityksestä. Taskuunmenevä uusi Olympus.

• höpöhöpö!

Puhut asiaa, veliseni!

"Nikonillani ja Canonillani en kuitenkaan pysty soittamaan kenellekään enkä pääse nettiin."

Ei niillä ole tarkoituskaan päästä nettiin tai soittamaan, ne on kameroita herran jestas.

Tuo mitä Vanjoki on sanonut järjestelmäkameroista on silkaa höpöhöpöä, järkkärit ei jää kyllä historiaan eikä jää pokkaritkaan. Toiset kun haluaa oikean kameran eikä mitään kamerakännykkää.

• vikaa?
        höpöhöpö! kirjoitti:

"Nikonillani ja Canonillani en kuitenkaan pysty soittamaan kenellekään enkä pääse nettiin."

Ei niillä ole tarkoituskaan päästä nettiin tai soittamaan, ne on kameroita herran jestas.

Tuo mitä Vanjoki on sanonut järjestelmäkameroista on silkaa höpöhöpöä, järkkärit ei jää kyllä historiaan eikä jää pokkaritkaan. Toiset kun haluaa oikean kameran eikä mitään kamerakännykkää.

Tosikon

• Koolla on väliä

Puhut asiaa, veliseni!

Tässä törmätään semmoiseen mahdottomuuteen kun fysiikan lait koska lähes kaikki muu
        kyetään kyllä tekemään pienikokoiseksi kamerassa muttei kunnon optiikkaa taikka kuvakennoa viellä
        nykypäivänäkään.

• höpöhöpö!
        vikaa? kirjoitti:

Tosikon

Huumori ja varsinkin sarkasmi on taitolajeja joita kaikki eivät hallitse, siksi otin tuon tosissani. Kun on oikeasti olemassa joukko ihmisiä joille kamerakänny on kaikki kaikessa ja ovat valmiita tuomitsemaan normaalit kamerat unholaan.

• Megapikselidata

Eipäs olekkaan ihan aivan mahdotonta liittää järkkykameraakaan systeemiin..
      ammattilaisilla on jopa sellasia periä kameroissa mitkä lähettää kuvat heti
      lehden toimituksiin.. ja paljon parempina kun käsipuhelin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      92
      3392
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3097
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2604
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2393
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2046
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      39
      1614
    Aihe