Lapsi kasvatettu pieleen, jäähy ei toimi

Neuvoton

Alle 4- vuotias riehuu jäähypenkillä. Pyörii, huutaa, väittelee vastaan itsekseen, raapii, sylkee, sylkee päin (äitiä/isiä ja nauraa samalla), niistää nenää ilmaan, potkii, huitoo, menee kyykkyyn, makaa, seisoo, huitoo kattolamppua, potkii pottaa yms ilkeää. Istuu turhan kauan olematta nätisti. Aina kun lapsesta menee ohi tai vähääkään lähestymässä, alkaa ulisemaan ja sanoo ''haluun olla nätisti'' ja kun olen menny jo ohi jatkuu vaikka sylkeminen.

Miten muilla? Onko samanlaista käytöstä? Mitä sallia ja mitä ei?

Itse olen sitä mieltä että ketään ei saa satuttaa eikä mitään saa mennä rikki jäähyn aikana. Tuo sylkeminen on todella harmillinen juttu, kun tekee sitä turhan paljon että lattia suurinpiirtein ui siinä. Meillä puulattia ja sylki ei ole hyväksi lattialle. Puiselle kirjahyllyllekin kerkesi sylkemään ja vaikka pyyhin ja jynssäsin sitä pois, jäljet jäi. Kirjahyllyssä kun ei ole minkäänlaista pinnoitetta.

Kun onnistu olemaan melkein minuutin tuon pelleilyn ja ilkeilyn jälkeen paikallaan ja hiljaa sai pyyhkiä lattian itse minun jälkeeni. Kyllä se siinä pyyhettä huito ja rieputteli, piti ihan kädestä pitäen näyttää kuinka pyyhkiä. Sitten astellaan märissä kohdissa ja katsotaan tuliko jalan jälkiä. Kuitenkin jaksoi putsata lattian kaikesta huolimatta kohtuullisen hyvin.

3

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sieltähän..

      ei tulla pois ennen kuin se 3min ollaan oltu nätisti! Eli jos riehuu ym. niin aika alkaa alusta.

    • oukkihuokkki

      missä ihmeessä sun lapsi on jäähyllä, jos samalla pystyy huitoo kattolamppua ja potkia pottaa?

      • XDXD

        Repeilen täällä XD XD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tilaisuuden perunut yrittäjä Eira Maijala vahvistaa Ylelle, että hän ei halunnut, että hänen yrityks

      – Hän kertoi, että meille on varattu paikka jostain ihan muualta. Sitten hän kertoi, että se paikka on helvetti. Yrittä
      Maailman menoa
      78
      3846
    2. Mikä ampuminen illalla Kiuruvedellä?

      Huhu kertoo että oma äiti ammuttu autoon??? 😢
      Kiuruvesi
      51
      3300
    3. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      108
      3110
    4. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      108
      2434
    5. Pitopalvelu yrittäjä teki ainoan oikean ratkaisun .

      Emme saa suomea ja Haapajärven PIIRUAKAAN paremmaksi nostamalla moraalittomuuden edessä kädet pystyyn antautumisen ja
      Haapajärvi
      53
      1562
    6. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      80
      1486
    7. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      27
      1460
    8. Lapsuus 50-60 luvulla

      Oli ihanaa aikaa. Lapsi sai olla pieni pitkään. Ei joka tuutista työnnetty silmille ja korville Setaa ja muita sukupuoli
      Maailman menoa
      149
      1195
    9. Kari Kanala paljastaa - Papin työhön paluu Myyrästä vaati "nollauksen" ensin: "Pitää siinä..."

      Kari Kanala: ihminen, mies ja pappi. Kanala nähdään tänä syksynä tv:ssä Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa sekä Myyrä-ki
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1089
    10. Sinne eivät homot tule

      Että tälläistä käytöstä tällä kertaa. Saattoväki odotteli sateessa kun yrittäjä saarnaa herran nimessä homoja ja lesboja
      Luterilaisuus
      243
      1033
    Aihe