ihmisten taustat

mietin olenko

Kuinka moni jää mielummin yksin kuin saattaa jonkun elämässään ulkopulisen kuseen sen takia että omissa taustoissa on asioita joiden kanssa oleminen ei ole aivan simppeliä. Tämä siis tarkoittaa esim. sitä, että omat vanhemmat ovat puoluellisia "lapsilleen" tai kämmävvät asioitaan aivan perseeleen. Tai sitten omissa sisaruksissa on idiootteja.

Tämä asia oikeastaan on myös käsitettävissä niin, että joku ei voi olla jonkun kanssa, jos tämän ihmisen taustat ovat sekaiset vaikkei ihmisessä itsessään ole mitää vikaa.....

7

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • porukat on nii noloi

      Ihailtavaa epäitsekkyyttä. Tietenkään ei saa pilata toisen elämää vain koska ei halua elää yksin, mutta oletko varma, että toisen elämä todella menisi pilalle sinun seurassasi?

      Entäs tämä mahdollisuus: kun perustaa omaa perhettä, voi ehkä jättää sen kylähullun isosedän kaiman kuvioiden ulkopuolelle. Lähtee sitten oman perheensä kanssa vaikka ulkomaille turvaan, jos kylähullun isosedän kaima ei jätä rauhaan.

    • mietin olenko

      ap. vastaa

      Mietin just tuota, että jos itsellä kävis munkki lauantaisessa rahapelissä ja muutenkin aika muuttuisi omassa elämässä ja nämä kusipäisetihmiset jäisivät sitten kauemmas nykyhetkestä, niin sillon voisi etääntyä omasta historiastaan.

      Yleensähän ihminen ihastuu toiseen ja hyväksyy virheitä ja asioita jotka näkyy kaikille.... mutta just tää peli mitä ihmiset joskus käy lähellä olevien ihmisten "kustannuksella" on se mihin itse olen takertunut.

      Itse ei ainakaan halu ketää siihen teatteriin ja kenenkää ei tarvi maksaa omalla elämällään siitäm, että olisi joku tärkeä ihminen ja joutuu sitten suoraansanottuna naurunalaiseksi toisten ihmisten edun vuoksiu. Ja edunsaajat joskus suomeksi sanottuna kiistää kaiken.

      Toisewt kämmää rahoilla, toiset toisten rahoiulla yms.

    • kokemuksella kyllä

      Kun läheinen sairastui skitsofreniaan ja tuli kirjaimellisesti hulluksi, se oli jotakin niin häpeällistä ja kamalaa, ja traumatisoivaa karmeine vaiheineen että siinä meni nuoruus kerralla ja suhteenmuodostushaaveet kuoli sitä kautta. Eikä sitä voinut kertoa, se häpeä ja pelko ja trauma tapahtuneista oli niin kauhea kokemus. Enää ei ole siinä iässäkään, että suhteita muodostaisi. Mutta elämätön nuoruus surettaa vähän. Siinä meni niin pitkään että siitä kokonaisvaltaisesta järkytyksestä ja masennuksesta toipui edes vähän. Se oli pahempi kuin kuolema, toinen kuoli persoonana, mutta häpeällinen ja traumaattinen ja masentava ja surullinen kokekmus ja sitä ei voinut puhua eikä purkaa ja pahoja puheita ja juoruja ja ahdistusta jakaa. Elämäni pahin kokemus vieläkin.

    • minä

      Taustoissa ja suvussa on pitkä lista vaikeita asioita. Jos voisi ottaa suvustaan eron, oisin jo ottanut. En luule että vetäisin ketään mukaan huonoihin juttuihin vaan olen varma siitä, että kukaan ei jatkaisi kanssani oloa jos tietäisi.

    • mietin olenko

      ap.kuittaa....

      ei erillaisia sairaksia pidä hävetä. tälläinen piilonarsismi ja toisten ihmisten alentaminen on sitten oma juttunsa.

      Mut ei muiden sairauksia pidä hävetä.... mutta on asioita jotka tekee asiat ja elämän vittumaiseksi

      Mutta tämä mite jotku sössii asiansa ja sitten ollaan kuitenkin niin pollea tai puhutaan leveästi omasta itsestään eikä välitetä että joku tekee taustalla aivan käsittämättömiä asioita pitääkeen korttitalon pystyssä ja kuivana suojellakkseen kaikkia.

      Oman tunnon kysymyksiä nämä on. Onko kaikilla omaa tuntoa?

      • ymmärrän sinua

        Ymmärrän sinua niin hyvin, sitä kantaa jotenkin sellaisia taakkoja, mitkä ei ole itsestä kiinni ja joiden paljastumista pelkää. Henkisesti voi kestää ensin aikansa, ennenkuin tosiaan ymmärtää, että minä en ole se ongelma, mistä milloinkin se alemmuuden ja häpeän tunne syntyy. Näinhän sen ensin jotenkin älyttömästi käsittää ja omii osaksi persoonaansa. Minäkin olen puoli elämää hävennyt oikeasti jatkuvasti väärin toimivia sukulaisiani, ja niiden toimien kovia seurauksia, joiden tekemisiä muut peittelevät, samoin sitten tätä sairastumista ja olen ajatellut, että tällaisia taustoja ei kehtaa koskaan kellekään kertoa.
        Sairastuminen kuulostaa teoriassa hyvin kliiniseltä ymmärrettävältä asialta, mutta kun sen kanssa joutuu elämään läheltä, se onkin ihan sekavaa vaikeaa ja häpeällistä ja pahojen puheiden aihe monesti, vaikka itse ymmärtäisi asian kuinka.

        Ennenkuin joskus tajuaa ettei ole tuo sama ihminen ja minä en ole vastuussa hänestä ja jos joku ihminen valittaa hänelle minusta, minä sanon että mitä sinä minulle sanot, tämä ei koske henkilökohtaisesti minua yhtään millään lailla. Minä en aiheuta ongelmia joten minä en niitä siivoa enkä edes vaivaudu kommentoimaan muuta kuin että ne eivät liity minun henkilökohtaiseen elämääni mitenkään. Joutuu aika kovana olemaan joskus, mutta se on ollut tervein suhtautuminen tähän saakka. On tervettä, vaikkakin ehkä kovaakin, että joutuu ikäänkuin joissakin asioissa kääntämään selän jollekin läheiselle itseään suojellakseen. Suojellakseen siltäkin, ettei ota niistä niin raskaita juttuja itselleen ja kanna raskaasti häpeää läheisen vuoksi. Solidaarisuus on jotenkin niin hirveän syvässä.
        Se on pitkä tie kasvaa ihmisenä niin itselleen ja omaksi itsekseen, että on todella irti siitä, että muiden asiat eivät ole minun ongelmiani eivätkä minun asioitani. Mullakin on mennyt monta vuotta siinä, nyt ehkä jo vähän helpottaa ja kykenen näkemään itseni erillisenä osana ongelmaa, minä en liity siihen henkilökohtaisesti, vaikka se satuttaa minuakin.
        Hirveästi voimia sinulle. On hyvä, että olet nostanut asian esille, ehkä se on alku sille, että alat omaksua myös sen ajatuksen, että on niin väärin, että toisten ongelmat haittaavat sinun elämääsi. Sen tiedostamisen kautta niistä vähitellen pääsee ja päästää irti. On helpottavaa harjotella sanomaan, että ei kiinnosta, ei koske minua, en ole vastuussa, enkä liity joidenkin toisten asioihin, vaikka ne läheltä olisivatkin.


      • mietin olenko.
        ymmärrän sinua kirjoitti:

        Ymmärrän sinua niin hyvin, sitä kantaa jotenkin sellaisia taakkoja, mitkä ei ole itsestä kiinni ja joiden paljastumista pelkää. Henkisesti voi kestää ensin aikansa, ennenkuin tosiaan ymmärtää, että minä en ole se ongelma, mistä milloinkin se alemmuuden ja häpeän tunne syntyy. Näinhän sen ensin jotenkin älyttömästi käsittää ja omii osaksi persoonaansa. Minäkin olen puoli elämää hävennyt oikeasti jatkuvasti väärin toimivia sukulaisiani, ja niiden toimien kovia seurauksia, joiden tekemisiä muut peittelevät, samoin sitten tätä sairastumista ja olen ajatellut, että tällaisia taustoja ei kehtaa koskaan kellekään kertoa.
        Sairastuminen kuulostaa teoriassa hyvin kliiniseltä ymmärrettävältä asialta, mutta kun sen kanssa joutuu elämään läheltä, se onkin ihan sekavaa vaikeaa ja häpeällistä ja pahojen puheiden aihe monesti, vaikka itse ymmärtäisi asian kuinka.

        Ennenkuin joskus tajuaa ettei ole tuo sama ihminen ja minä en ole vastuussa hänestä ja jos joku ihminen valittaa hänelle minusta, minä sanon että mitä sinä minulle sanot, tämä ei koske henkilökohtaisesti minua yhtään millään lailla. Minä en aiheuta ongelmia joten minä en niitä siivoa enkä edes vaivaudu kommentoimaan muuta kuin että ne eivät liity minun henkilökohtaiseen elämääni mitenkään. Joutuu aika kovana olemaan joskus, mutta se on ollut tervein suhtautuminen tähän saakka. On tervettä, vaikkakin ehkä kovaakin, että joutuu ikäänkuin joissakin asioissa kääntämään selän jollekin läheiselle itseään suojellakseen. Suojellakseen siltäkin, ettei ota niistä niin raskaita juttuja itselleen ja kanna raskaasti häpeää läheisen vuoksi. Solidaarisuus on jotenkin niin hirveän syvässä.
        Se on pitkä tie kasvaa ihmisenä niin itselleen ja omaksi itsekseen, että on todella irti siitä, että muiden asiat eivät ole minun ongelmiani eivätkä minun asioitani. Mullakin on mennyt monta vuotta siinä, nyt ehkä jo vähän helpottaa ja kykenen näkemään itseni erillisenä osana ongelmaa, minä en liity siihen henkilökohtaisesti, vaikka se satuttaa minuakin.
        Hirveästi voimia sinulle. On hyvä, että olet nostanut asian esille, ehkä se on alku sille, että alat omaksua myös sen ajatuksen, että on niin väärin, että toisten ongelmat haittaavat sinun elämääsi. Sen tiedostamisen kautta niistä vähitellen pääsee ja päästää irti. On helpottavaa harjotella sanomaan, että ei kiinnosta, ei koske minua, en ole vastuussa, enkä liity joidenkin toisten asioihin, vaikka ne läheltä olisivatkin.

        ap. kuittaa

        Sitä mietin häpeässä, että kun omia taustoja häpeää ja siinä on muitankin mukana, niin ne muut ei häpeä mitään vaan ovat röyhkeitä ja tietämättämiä. Ne on kantaneet aikanaan siitä ongelmasta kaikkein helpoimman osan pois ja ovat sitten tietämättömiä mitä tapahtui.

        Mä toivonkin, että kaikki jotka tutustuu uuteen ihmiseen ja ehkä rakastuvatkin, niin katsoisivat myös sitä systeemiä johon ovat menossa, ja sanoisivat sille itseään lähimmälle ihmiselle, että hoitaa osansa lähtöpaikassaan kuntoon ettei se kaadu ja estä jonkun toisen ihmisen mahdollisuuksia elämässä.

        Ulkopuolinen, mutta sisääntuleva ihminen saa tulla ja sanoa asiat suoraan. Ja onhan niitäkin jotka näkee ja katkoo sitten tälläisen ihmisen lennon. mutta asioita ei voi katkoa muuta kuin ennen ongelmien syntyä.

        Kuitasin vielä viimeisen kommentin ja asia on nyt minun osaltani enkä sanoo muuta kuin sen että hyvät ihmiset. Katskokaa asioita syvemmälle ihmissuhteissanne ja älkä edistäkö miniatyyristä ja toisille kallista korruptiota.

        ADJÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe