Olemme muuttamassa Iisalmeen ja ostamassa asuntoa. Onko kiinteistövälityksillä eroa? Mikä on suosituin, hyvä tai onko joku ns. vältettävä?
Asunto?
41
2073
Vastaukset
- Eskolle
Koistinen Esko on hyvä. Suosittelen!
- on välittäjällä väli
Tämä oli varmaan provo.Itse yritin myydä SKV:llä vuoden,ei tapahtunut mitään.Pari näyttöä ja vaihdoin Kortelaiselle.Meni kolmessa viikossa.
- Paina tämä mielees
Eikös sillä asunnolla ole väliä. Kiinteistövälitäjällä ei mitään merkitystä kunhan antaa kaiken tiedon asunnosta. Hymy on tärkeä mutta ei siitä kannata maksaa.
- KOKOJK
Kortelainen on ainakin luotettava, samoin OP-kiinteistökeskus.
- Ykd
Kortelaisella huono markkinointi, asunnot myös ylihinnoiteltuja.
- Kokeile.
Laita ostoilmoitus lehteen, niin kyllä tulee yhteydenottoja. turha on välittäjiä elättää ja maksaa pelkästä paperinkirjoituksesta kymmeniätuhansia.
- itsemyynnit
Hesassakin 40% myy ilman välittäjää ja siinä molemmat osapuolet voittaa. Voi laskea hintaa.
- Toiveajatteluako
itsemyynnit kirjoitti:
Hesassakin 40% myy ilman välittäjää ja siinä molemmat osapuolet voittaa. Voi laskea hintaa.
No eivät kyllä laske myyjät hintaa,mitä olen seurannut,täällä Iisalmessa.Ensin arvioittavat välittäjällä ja yrittävät myydä sillä hintaa itse ja kun ei mene kaupaksi,laittavat samalla hintaa välittäjälle myyntiin.Ostajalle on ihan se ja sama ottaako välittäjä ne "kymppitonnit",kun hinta pysyy samana ostipa suoraan tai ei.
- Myyjä
Huoneistokeskuksella on meidän keskusta kaksio myynnissä, jos alue ja huonemäärä passaavat.. :)
- ei hyvä
Kortelaisen myytävät ei ole etuovessa eikä oikotiessä. Jakavat huonosti tietoa netissä aina joutuu tilaamaan lisätietoja
- muuttaja
Kiitos kommenteista. Etsimme kolmiota tai pientä omakotitaloa läheltä keskustaa. Onko Iisalmi hyvä paikka asua? Työn perässä tullaan : )
- kiinteistöt
Iisalmessa kiinteistävälittäjät pitävät yllä jokinsortin hintakartellia, kaikki myynissä oleva tasunnot ovat .n 30% ylihintaisia. Komemusta on olen ostanut sekä myynyt joitakin, myös muilta paikkakunnilta.
- Lähes Haudankaivaja
En muuttaisi takaisin enää mistään hinnasta, enkä suosittele muillekaan. Samaa mieltä ovat lukuisat muut Iisalmesta kotoisin olevat. Koko ajan muuttoliike pois kaupungista. Kaikki muuttavat pois viimeistään keskiasteen jälkeen, kohta vain hautajaisia hautajaisten perään.
- Faktaa Iisalmesta
Muuttajalle... Iisalmi ei ole hyvä paikka asua. Siellä on ainoastaan sosiaalialan ja metallialan työpaikkoja. Korkeakoulutettujen ihmisten on turha kuvitella saada työtä joltain muulta alalta kuin lääkäri, eritysopettaja, jne. Tavallisiin duunaripaikkoihin korkeakoulutettujen on turha edes hakea. Duunari paikat ovat kiven alla ja vapaat paikat erityisesti kaupan -ja palvelualalla täytetään lähipiirisuhteiden kautta. Todella sisäänpäin lämminnyt kaupunki, joka on täynnä toinen toisteen iljettävämpiä kuppikuntia.
Juorut ja muutkin jutut lentävät ääntäkin nopeammin, jopa nopeammin kaupunkilaiset tietävät asioista kuin kyseinen henkilö itse. Kateellisia kyyliä joka paikassa ja käsite "tietosuoja" on täysin vieras. Turha kuvitella että potilas tai muut tiedot pysyvät salaisina, tämän olen huomannut naisten keskustelupiireissä kuinka toisten ihmisten asioista juorutaan vailla mitään rajaa. Itse olen asunut jo 15 vuotta kasvukeskuksessa ja pois pääsy Iisalmesta oli elämäni onnellisin ja autuain hetki! Toki sitten Iisalmi on oivallinen paikka asua sellaisille ihmisille, jotka nauttivat ahdistuneisuudesta ja melankolisuudesta, sekä haluavat välttämättä masentua ja ovat luonteeltaan sadomasokisteja.
- muuttajalle
Iisalmi on pieni maalaiskaupunki pienen paikkakunnan etuineen ja kiroineen, mutta kaiken kaikkiaan ihan hyvä ja turvallinen paikka asustella. Kaikki peruspalvelut löytyvät ja jos ei löydy niin Kuopioon ei ole pitkä matka. Tervetuloa Iisalmeen :)
- Ei aina Iisalmelainen
Iisalmi on ihan kiva paikka asua! Tervetuloa tänne vaan! Tosin, suosittelen erittäin lämpimästi, että hyppäät näiltä sivuilta heti pois ja keskityt ihan muihin kirjoituksiin. Täältä ei saa todellista kuvaa Iisalmen ihanista ihmisistä, sillä he eivät näillä sivuilla edes käy! Tänne kirjoittelevat vaan ne, joilla on herne nenässä joka elämän asiasta! Pitemmittä kirjoituksia, lähden siis itsekin tekemään töitä.... Hyvää muuttoa ja onnea matkaan!
- suoramyynti+
Laittakaa ilmoitus lehteen ja saatte suoraan myyjiltä tarjouksia. Itse tehtiin noin aikoinaan ja tärppäsi. Tosin oomme muuttaneet sitten pois paikkakunnalta.Suoramyyntinä möimme talon sitten aikanaan poiskin.
Kannattaa kokeilla kuitenkin tuota ehdotettua kautta ensin.- Molempien etu!
osta vain suoraan, säästät paljon. Vaadi kosteusmittaustodistus ja isännöitsijän todistus. Niilläpärjäät. Varmasti on tarjoajia.
- Valikoimaa????
Molempien etu! kirjoitti:
osta vain suoraan, säästät paljon. Vaadi kosteusmittaustodistus ja isännöitsijän todistus. Niilläpärjäät. Varmasti on tarjoajia.
Joku aika sitten etsin yksiötä ilmoituksella.Yksi tarjoaja oli.
Muutama vuosi sitten etsin kesämökkiä,tuli peräti kaksi vastausta ja kolmas soitti ja kysyi millaisia tarjouksia on tullut,kun hänkin etsii mökkiä,muttei oikein ole tarjolla,muuta kuin välittäjillä.
- Paras_Esko
Paras on SKV Esko Koistinen , ei valehtele ja puhuu totta.
Varsinkin home talo jutuissa, ja eskon omat kuntotarkastajat on parhaat. Tietysti.- Tarkkana
Niin on. Tarkkana ! Pitää olla.
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/homekiistassa ennakkotapaus talon valittaja ja kuntotarkastaja tuomiolle/20110781763 - SKV+Paras
Aijemmissa jutuissa on esillä.
- Itsekin
Olen harkinnut Iisalmeen muuttamista. Mistäpäin kaupunkia kannattaisi asuntoa katsella, lähinnä pienehkö omakotitalo kiikarissa. Kouluja ja päiväkoteja en tarvitse, mutta rauhallinen alue kiinnoistaisi.
- Joku näistä
Kannattaa ehdottomasti ostaa joko Peltosalmelta tai Pöllösenlahdelta/Lippuniemestä. Mikäli kummastakaan niistä ei löydy vapaita asuntoja niin Intiaanikylästä luulisi löytyvän, ehkä neljäntenä vaihtoehtona voisi sitten olla Kangaslampi. Sen jälkeen joku Viitaanpiiri ja Jordan.
- Pois muuttaja
Ee tänne kannata tulla jos ei oo pakko,kuten varmaan huomaat tänne palstoille kirjoitteluista.KATEELLISIA JA MUITTEN ASIOISTA KIINNOSTUNEITA koko kylä täynnä.
- itsekin
Missä se tuo intiaanikylä on?
- Ihmisenkokoinen city
itsekin kirjoitti:
Missä se tuo intiaanikylä on?
Intiaanikylä on Iisalmessa Kangaslammen ja Ahjon kaupungin osien kupeessa oleva rivitalo-/omakotitalo-alue. Tosi mukavaa ja leppoisaa naapurustoa löytyy takuu varmasti :)
Pihlajaharjusta löytyy myös mukavaa porukkaa.
Iisalmi Ihmisen Kokoinen kaupunki
http://irc-galleria.net/user/Breiniac/blog/11474680
- Muuttaa vai ei
Iloinen, viihtyisä ja leppoinen ihmisen kokoinen Iisalmi, jonne kannattaa muuttaa mahdollisimman pian! :-D
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2123982-mamut-hakkasivat-kahden-lapsen-aidin-iisalmessa-la-su-yona/
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=10303&start=15
http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/yla-savo/iisalmen-poliisi-löysi-kaksi-kannabisviljelmää/698483
http://www.hs.fi/kotimaa/Yksi loukkaantui ammuskelussa Iisalmessa/a1305608680978 - Sarita66
Hei!
Minulla on keskustassa Opkk:lla myynnissä kolmio, sauna, khh, järvinäkymät, tilava 92 neliöö.Todella kaunis asunto, kannattaa tutustua Opkk:n sivuilta, Kauppakatu 5. - Kepumafia
Kuopiostakin saa jo samaan hintaan vähintään yhtä hyviä asuntoja kuin Iisalmesta ja on paljon elävämpi sekä viihtyisämpi paikkakunta. Lisäksi Kuopiossa ei ole vallalla KEPU-mafia kuten Iisalmessa. Iisalmessa täytyy taskusta löytyä Keskusta-puolueen jäsenkirja, mikäli haluaa saada työpaikan, päästä eri tehtäviin ja toimenkuviin, sekä yleensä pystyä vaikuttamaan mihinkään! Iisalmessa julkisiin virkoihin valitaan enemmin vaikka joku Sonkajärveläinen Keskusta-puolueen jäsen kuin joku Iisalmelainen joka olisi paljon pätevämpi ja korkeastikoulutetumpi, mutta jos hänellä ei ole Kepun jäsenkirjaa, niin vastaus on "Kiitos mutta ei kiitos".
Iisalmessa osataan viimeiseen asti pitää kiinni kaikenlaisista pienistä kuppikunnista, jotta itselle, sukulaisille ja kaikille muille tutuille olisi kaikki mahdolliset edut pedattuna. Rahaa dumpataan mitä tyhmempiin asioihin ja rakennetaan kaiken maailman himmeleitä Kepun toimesta, että niistä ei ota elävä erkkikään selvää, näin ollen kaikille Kepun lorvakkeille saadaan suojatyöpaikat. - Miksi Kepumafiasta
jatkuvasti valittaja asuu edelleen täällä, mikset muuta pois jos ahdistaa? Puolue kannatustulokset löytyvät netistä, valitset vain asuinpaikaksi sen mikä itseäsi eniten edustaa esim. viimeisimmän vaalituloksen mukaan! Itse olen muuttanut aikoinaan huomattavasti isommasta kaupungista (hain ja sain työpaikan eikä puoluekantaani kyselty) tänne vaimon ja kolmen lapsen kanssa. Siihen aikaan ahdisti ainoastaan ettei kaupunki-alueelta meinannut löytynyt omakotitalolle tonttia. Nykyään niitäkin on hieman enemmän onneksi tarjolla. Olemme viihtyneet erinomaisesti enkä omista minkään puolueen tai ammattiliiton jäsenkorttia ja aina on tilille rahaa kuukausittain palkan muodossa tipahtanut ja itsenäisesti olen saanut haluamaani kohteeseen ne kuluttaa. Lapsilla erinomaiset koulut, harraste mahdollisuudet ja itsekkin olen löytänyt luonnonläheisiä harrastuksia ja uusia mukavia ihmisiä ympärilleni. Välittäjästä riippumatta omannäköinen ja hyvä koti toivottavasti löytyy.Tervetuloa!
- parasss
SKV ja esko koistinen on paras .pitää olla tarkkana.
http://www.iisalmensanomat.fi/uutiset/yla-savo/pulinat-pois-ja-eteenpäin/766580 - muuttaja
Kiitos kaikista vastauksista ja kommenteista. Asunto on löytynyt ja työt aloitettu. Toistaiseksi vastaan on tullut vain mukavia ihmisiä : ) Hyvää uutta vuotta kaikille!
- Ihan mielenkiinnosta
Mistä ostit, Intiaanikylästäkö?
Oletko varma, että ne ovat vilpittömästi mukavia ihmisiä?
Meinaan mukavaksi tekeytyviä perseennuolijoita kyllä riittää jaettavaksi muuallekin päin Suomea. :) - muuttaja2
Ihan mielenkiinnosta kirjoitti:
Mistä ostit, Intiaanikylästäkö?
Oletko varma, että ne ovat vilpittömästi mukavia ihmisiä?
Meinaan mukavaksi tekeytyviä perseennuolijoita kyllä riittää jaettavaksi muuallekin päin Suomea. :)Ostimme läheltä keskustaa - ei "intiaanikylästä". Vilpittömyydestä ei voi koskaan tietää, asui missä tahansa, mutta toistaiseksi olemme viihtyneet.
- Oliko vitsi
muuttaja2 kirjoitti:
Ostimme läheltä keskustaa - ei "intiaanikylästä". Vilpittömyydestä ei voi koskaan tietää, asui missä tahansa, mutta toistaiseksi olemme viihtyneet.
Onkohan noin että "toistaiseksi olemme viihtyneet", tuntuu vähän utopistiselta ajatukselta? :)
- Joku päätös!
Korkeinoikeus oli jotakin kirjoittanut vastikään kiinteistövälittäjistä ja tarkastajista Iisalmelaisia muistaakseni?
- essu
Intiaanikylästä taitaa kuitenkin löytyä kaupungin onnellisimmat asukkaat! Ainakin kommenteista päätellen....
- Istuvanhärän asukki
Mistä arvasit? Terkut täältä iloisien ihmisten parista Intiaanikylästä! Meillä on oikein valokuitukin täällä Intiaanikylässä!
- ex työmiess
Istuvanhärän asukki kirjoitti:
Mistä arvasit? Terkut täältä iloisien ihmisten parista Intiaanikylästä! Meillä on oikein valokuitukin täällä Intiaanikylässä!
Ei ole verovelkaa kun soskun luukulla käväisee ja ei ole töihin kiire.
- Ihan piruuttain
Tulipa tuossa lauantaina 1,25 miljoona kimppalotosta tilille!
Olen nyt ajatellut, että ostaisin ihan vittuillessani Iisalmesta jonkun hienon talon esimerkiksi sen myytävänä olevan 700000 euron talon sieltä Venakonlahdesta. Pitäisin sitä ihan piruuttain koko ajan tyhjillään ja aina muutaman kerran vuodessa kävisin Iisalmessa pierasemassa pari yötä. Sitten voisi ehkä jollekin tavis tutulle vuokrata asuntoa muutamalla kymmenellä eurolla, että muut iisalmelaiset tulisivat oikein kateellisiksi! Toiseksi vaihtoehdoksi olen ajatellut josko keskustasta löytyisi jostain upouudesta kerrostalosta suuri kattohuoneisto, josta on järvinäköala.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713