Onko narsismia edes olemassa?

Olen tässä nyt jonkun aikaa lukenut näitä keskusteluja.

Minusta vaikuttaa kylläkin siltä, että "narsistien" uhrit ovat hieman tyhmempiä kuin tavalliset ihmiset ja narsistit ovat normaaleja jotka jallittavat näitä höyniä.

"Narsismin" uhrin tuntomerkit:

- Pelkuruus

- Tyhmyys.

- Lammasmainen käyttäytyminen

12

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En uhreja kannattane mitätöidä noin raskaalla kädellä, vaan ehkä ajatella että uhriutuessaan ihminen on tietynlaisessa shokissa ja mieli kehäajattelussa omaan kärsimykseen uppoutuneena.

• Uhri ei ymmärrä elävänsä uhriutta ennen kuin on ollut uhri.

Hmm... outo lause ;)

• pohtiipi

"jallittaminen" on väärin, Jos sitä vähän miettii niin kyllä se on paha teko, jota ei pitäisi ihmisen tehdä.

Tarkoitatko että narsissit ovat itse asiassa vain pahoja ihmisiä,

• Narsistit on kehitysvammasia.
        kehitysvamma se on tunnepuolen vammakin.

• uhrina

Narsisti "jallittaa" aina vain yleisöää, eli hoviaan. Siellä ne höynät ovat, jos niitä tässä nyt nimetä pitää.

• ntzh...

Yksi mahdollinen skenaario on, että kulttuurimme keskimääräinen luonne on kehittymässä kohti narsistista luonteenlaatua. Muutosvastarinta on vähintäänkin luonnollista, jolloin on turha lähteä tuomitsemaan uuden vallitsevan luonteenlaadun jalkoihin jääviä ihmisiä. Pikemminkin heille pitäisi suoda ja antaa kaikki se empatia, joka uusilta yli-ihmisiltä liikenee.

• nzxt..

• Timoteus

"Uudet" ja vanhat yli-ihmiset eivät tunne empatiaa : D....ja yli-ihmiset ovat täysin riippuvaisia ns. jalkoihinsa jäävistä ihmisistä...tuskin kumpikaan luonteenlaatu pääsee vallitsevaksi kun roikkuvat toisissaan...itse ainakin lukeudun kultaisen keskitien kulkijaksi : D.

• Wodoo

Juutuubi hyvä ! Narsismi ja psykopatia on paha....ihmiset tekevät pahaa läheisilleen ja julkisivu on kivenkova. Narsistin uhrin tuntomerkkeinä : sinisilmäisyys, kiltteys, ylenpalttinen positiivisuus, pelastaja persoonat eli auttajat ja tietenkin tällainen ihminen alkaa pelätä väkivaltaista projisoivaa narsistia/psykopaattia, uskoo tyhmänä kaiken johtuvan hänestä ja haluaa kaiken kääntyvän hyväksi kunhan hän lampaan tavoin tottelee kaitsijaansa....ja samalla menettää olemattoman oman tahtonsa ja minuutensa, mielensä liittyessä narsistin/psykopaatin kanssa luulee pyhästi olevansa kykenemätön edes hengittämään ilman tuota yliolentoa.
      Vakka kantensa valitsee, ja "ongelmat " kulkevat sukupolvisena perintönä eikä kukaan ymmärrä mistä on kyse.

• nzth..

Yhteisön luonteenlaatu heijastuu väistämättä yksilön luonteenlaatuun.

• heijahaloo

Meillä on fysiologista faktaa narsisteista. Heidän aivorakenne eroaa normaalin ihmisen aivorakenteesta, heillä on poikkeavuuksia mm. mantelitumakkeissa ja muissa tunnepuolta säätelevissä aivoraenteissa.

Minusta se on aika konkreettinen todiste narsismin olemassaolosta.

Jos ihmisen näköhermojen kehitys häiriintyy pahasti, niin ihminen ei ysty näkemään. Samalla perusteella voisit väittää, etä tästä kärsivät eivät olisi sokeita.

• 3+9

Omaa tyhmyyttä selitellään toisten "narsismilla".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      121
      1815
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1618
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1164
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1030
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      949
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      856
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      770
    Aihe