Tiedoksi kaikki vaeltajat. Pakko jakaa tietoa hyödyllisestä apuvalineestä
www.jargonet.net nettikaupasta erämiehille tullut erinomainen puukko,jossa tulukset mukana.Näin tulivälineet mukana jos puukko. Toimii vaikka kastuisikin.Puukko huippulaatua Ruotsista.Itse olin ainakin tyytyväinen kokeiluun
hyvä apuväline vaelluksella
5
618
Vastaukset
Kun ostat puukon Ruotsista niin saat sen 1 egellä.Nipun sytyttimiä saat toisella egellä.Sitten jää pari egee säästöön mahdollisia retkijuomia varten
- Otsalamppu
Jotain samantapaista näytti myyvän Kotitavarakauppa.fi myös, mutta itse tilasin sieltä otsalampun Petzl Nao. Tätä on myös pakko suositella.
- Vara-akku
Tähän kannattaa hankkia vara-akku myös. Petzl Naossa on niin tehokas ja hyvä valo, ja vaikka akku kestääkin hyvin ja sen voi ladata, niin ei tarvitse yhtään säästellä valon käytössä kun on toinen akku valmiiksi ladattuna odottamassa.
- Nuuskamuikkunen
Vara-akku kirjoitti:
Tähän kannattaa hankkia vara-akku myös. Petzl Naossa on niin tehokas ja hyvä valo, ja vaikka akku kestääkin hyvin ja sen voi ladata, niin ei tarvitse yhtään säästellä valon käytössä kun on toinen akku valmiiksi ladattuna odottamassa.
Petzl Nao ei kestä pakkasta! Tuote-esitteessä väitetään sen kestävän -30 C asti, mutta mulla se hiipui alle 10 minuutissa -14 C pakkasessa. Käytössä oli jatkokaapeli ja akku povitaskussa. Led-valon pitäisi toimia paremmin kylmässä kuin kuumassa joten lampun virtapiirien täytyy olla tosi onnettomat (made in Bulgary).
- retkeilijä.
Kannattaa ajaa autolla mahdollisimman lähelle eräkämppää, niin on varusteet sitten lähellä, kuten tässä videossa:
http://www.youtube.com/watch?v=0Qt377xj--w
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311163
- 77853
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52745