pikku-traktori

toimiiko kiinakone??

Katselin pikkutraktoreita.
Ja esim kiinalaisia on erilaisia kaupan.
- hinnat n. 1000 - 3000 e...
- tekeekö niillä mitään ???

Kun noita vanhoja romuja, täysin loppuunajettuja ns. oikeita traktoreita meinataan vielä yrittää myydä 500 - 3000 e hintaan.
- Niin tekisi mieli ostaa uusi siisti kone uusilla renkailla ja helpoilla huolloilla....
ja pienellä polttoaineen kulutuksella !!
- Vanha jatkuvasti korjattava romu ei juuri jaksa kiinnostaa ainakaan noilla pyyntihinnoilla....
Varastoikoon traktorimieht niitä romuja pihat täyteen vaan...

33

8088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinanromua...

Ostin 3 vuotta sitten halpis kiinalaisen traktorin. On se toimnut. ja on edelleen siisti.
      Oli tarjouksessa ja tavallisten rautakaupassa myytävien istuttavien ruohonleikkurien hintainen.
      Tein siihen takalevyn lumitöitä varten ja virittelin vanhan ruohonleikkurin leikkuuosan siihen myös kesää varten. Tää on palvellu hyvin. On pieni dieseli. Ja perävaununkin tein, nyt puut kulkee !

Osa kiinalaisista mopoista, mönkijöistä on kuulemm huonoja ja varmaan traktoreistakin.
      Halpa on halpa.
      Mut itsekkiin jätin ostamatta vanhan merkkitraktorin, kun ne oli aivan liian kalliita. Ja ei kiinnosta vahaa romua korjata jatkuvasti.

Paras hankinta olisi ollu joku 1 akselinen voimanpesä, johon saisi työkoneet ja perävaunun kiinni. Sellainen on nääs helpompi säilytellä kuin tällainen jo melko kömpelö, kookas pikku-traktori. Mutta en silloin löytänyt sopivan järeää yksi akselista maatalouskonetta...

• importanty

isä lähti viemään perttiä raktorilla terkkarille kylälle kun ei muuta ajopeliä ei siihen hätään ollu. pertti piti lavalla koko matkan keskisormeaan pystyssä. loukkas sen kun korjas leikkuu puimuria ja vertakin tuli. rupesivat puhuun kylillä että pertti niin säysee mies kävi kyllällä riehumassa ja vittuili ohi kulkioille mut tohon mää en kyllä usko.

• mf 165

Mistä löytyy traktori 3000e?? olkoon vaikka kiinalainen.
      Linkkiä kiitos

• Traktorit

• mf 165

• Jarra

Ne pikkutraktorit menneiltä ajoilta ovat lähinnä Kubotoja tai John Deerejä. Laatunsa vuoksi yläkanttiin hinnoiteltuja. Nykytuonnit Kiinasta ovat hintansa arvoisia jos olet valmis tekemään pikku remonttia silloin tällöin, eikä sähköviatkaan vie hermoja. Itse päästelen Kubota B7100 4wd:llä enkä ole hetkeäkään kadunnut investointiani.

• tosi on

Jinman ostin pojanpojalle kun täytti 5 vuotta, nyt 4 vuotta tehty kaikenmoista hommaa ja melkohyvin toiminut, etukuormaajaa jouduin korjaan ja vahvistaan. 135 verku jäi toimettomaksi kun kiinalaisen verraten sillä ei tee mitään

• valtra

Toimii varmasti jos ei vaadi kovin paljon ja työt on lähinnä lumen auraamista pihalla ja klapisirkkelin pyöritystä.

• kätevä peli

- polttoaine on niin kallista, että kiina-pikku taraktori on hiton hyvä !!
      On turha tuhlata polttoainetta vanhalla väljällä liian isolla jatkuva korjaus-ohajelma-traktorilla !

- Mulla on 1 akselinen peräkärryllä ja työkoneilla, ja se on ihan oikea kone moneen tarpeeseen.
      Siis työhän sopiva peli. Sopivan pieni. ja kuluttaa vähän !!

• Siis minkä kiinan?

Siis minkä kiinan ihmeen saa 1000-3000€:lla?? On totta, että käytetyt traktorit maksavat kohtuuttomasti, niin maksavat nämä kiinan ihmeetkin suhteessa.

Jos hiemankin liikkuu silmät auki, niin oikeankokoisen kiinan ihmeen hinnalla saa varsin kohtuullisen kuntoisen "länsi traktorin" esim. Massey-Ferguson 365 malleja löytyy hyvin pidettyinä paappojen koneina, joilla ei ole juurikaan ajettu. Samoin pieniä Fiat 680 nelikkoja löytyy, kuten Case 685 malleja jne. Toki uusia renkaita voi joutua ostelemaan, mutta ne ovat kuitenkin aika halpoja vaihtaa alle ja sen jälkeen on vuosiksi renkaita alla.

Se mitä itse olen näitä kiinan ihmeitä katsellut, niin ei paljoa sykähdytä ja jos renkaat ovat samaa laatua, mitä muissa kiinalaisissa vehkeissä, niin ei kyllä rengastöistä vie sivuun...

• tuossakin esim.

• tuossakin esim.

• tuossakin esim.

• Hyvä pienikone

Tos on edellä linkkejä vanhoihin traktorin pskoihin, tuli mieleeni, että miksi ikinä kukaan ostaa vanahan paljon ajetun remonttikohteen, raktorin pskan ! On vaan harmia ja ne kuluttaa diiselii aivan karmeesti. Kun on tehty aikoina jolloin diiseli oli halpaa. Nykyään ei ole halpaa......
      Ja toi koko, mitä tekee isolla painavalla traktoripskalla .. jos siis ei tarvi rotteloa seisomaan pihaan turhaan tai peniksenkehittäjänä menetyn miehuuden panttina.
      Jos on peltoa tosi paljon ja tositarvetta niin silloinkin kannattaa ostaa uusi pieni tai keskikokoinen traktori. Huolloissa säästää ja polttoaineen kulutuksessa kun uuden ostaa.

Itse myin pois ison valmetin rotiskon ja tilalle ostin 1 akselisen pien koneen, siinä on 38 hv diesel. Kärryn saa kiinni. Ja käryyn vedon , on siis 4wd, Kaikki ajot ja kynnöt saa sillä tehtyä.
      En siis viljele suurta eu-tilaa päätoimisesti.
      On vain 20 ha peltoa ja metsätöissä toi pieni kone on kanssa hyvä. Ei sotke paikkoja. Ja pidän sen avulla 120 ha metsät siistinä. Hyvän Hevosen asian se ajaa.
      Hinta kohtuullinen, kevyt ja kätevä.

• Taidat trollata...

Elikkäs sulla on muka 140ha tila ja räpellät siellä 38hv. kiinalaisella muka sen vuoksi, että on pieni diisselin kulutus.. Heheeeeeeeee.... Sulla ei sitten ole lumitöitä ollenkaan siellä tilalla, eikä muutakaan pientareen niittoa ja metsätien reunojen kunnostusta.

Mulla itsellä on sitten noita "remonttikohteita" pari vanhaa takavetoa, joihin ei ole tarvinnut tehdä juuri tankkauksia ja öljynvaihtoja kummempia. Pari nelivetoa uudempaa/uusi joita sitten pitääkin korjata ja huoltaa... Eipä nuo vanhat "remonttikohteet" juuri polttoainetta syö, pieniruokaisia ovat Ford 4000 vm. 1975 ja Ford 5000 vm. 1974, molemmat hankittu yli 20 vuotta sitten ja varsin kohtuullisilla remonteilla ovat menneet nämä vuodet, renkaat olen vaihtanut tässä vuosien varrella ja muutaman akun, sekä normaalit öljyjen/suodattimien vaihtot. Tosi edulliset traktorit käyttää!

• Hyvä pienkone
        Taidat trollata... kirjoitti:

Elikkäs sulla on muka 140ha tila ja räpellät siellä 38hv. kiinalaisella muka sen vuoksi, että on pieni diisselin kulutus.. Heheeeeeeeee.... Sulla ei sitten ole lumitöitä ollenkaan siellä tilalla, eikä muutakaan pientareen niittoa ja metsätien reunojen kunnostusta.

Mulla itsellä on sitten noita "remonttikohteita" pari vanhaa takavetoa, joihin ei ole tarvinnut tehdä juuri tankkauksia ja öljynvaihtoja kummempia. Pari nelivetoa uudempaa/uusi joita sitten pitääkin korjata ja huoltaa... Eipä nuo vanhat "remonttikohteet" juuri polttoainetta syö, pieniruokaisia ovat Ford 4000 vm. 1975 ja Ford 5000 vm. 1974, molemmat hankittu yli 20 vuotta sitten ja varsin kohtuullisilla remonteilla ovat menneet nämä vuodet, renkaat olen vaihtanut tässä vuosien varrella ja muutaman akun, sekä normaalit öljyjen/suodattimien vaihtot. Tosi edulliset traktorit käyttää!

Mulla toi tila tuottaa, se ei siis vie rahaa.
        ( ei vie rahaa hukkaan - koneisiin, energiaan, turhaan edestaa ajeluun... )
        Työt on minimissä ja traktorin käyttö minimissä !
        Ja Pieni kone riitää erittäin hyvin !
        - lumityöt, metsätiet, niitto, kasvimaat muokkaus...polttopuut, jne.. jne..

Tosin metsäkone tekee ne isot puunkaadot ja ajot.
        Omalla 1 akseli-Pienkoneella polttopuut, yms harvennus.
        Viljely on kasviksia, niin pienikone sopii ja rittää siihen hyvin...
        - ei sotke peltoja.... ei teitä,,,, jne...

• Ei uppoo selitykset
        Hyvä pienkone kirjoitti:

Mulla toi tila tuottaa, se ei siis vie rahaa.
        ( ei vie rahaa hukkaan - koneisiin, energiaan, turhaan edestaa ajeluun... )
        Työt on minimissä ja traktorin käyttö minimissä !
        Ja Pieni kone riitää erittäin hyvin !
        - lumityöt, metsätiet, niitto, kasvimaat muokkaus...polttopuut, jne.. jne..

Tosin metsäkone tekee ne isot puunkaadot ja ajot.
        Omalla 1 akseli-Pienkoneella polttopuut, yms harvennus.
        Viljely on kasviksia, niin pienikone sopii ja rittää siihen hyvin...
        - ei sotke peltoja.... ei teitä,,,, jne...

Sulla on unissasi 140ha tila tai sitten joudut ulkoistamaan rajusti hommia tolla kalustolla. Oli kasviksia taikka ei, niin 20ha alalla et pärjää tuollasella puutarhaprutkulla. Jotai rajaa trollaamisessaki!!!!

ps. pistä nyt edes kuva siitä prutkustasi!

• Hyvä pienkone
        Ei uppoo selitykset kirjoitti:

Sulla on unissasi 140ha tila tai sitten joudut ulkoistamaan rajusti hommia tolla kalustolla. Oli kasviksia taikka ei, niin 20ha alalla et pärjää tuollasella puutarhaprutkulla. Jotai rajaa trollaamisessaki!!!!

ps. pistä nyt edes kuva siitä prutkustasi!

Maatilat on yleensä täysin yli koneistettuja. Ja rahat menee konekauppaan ja energian ostoon.
        Siis hukkaan. Tietysti on hienoa heilua kylän baarissa uudessa traktori takissa tai lippalakissa.
        Itse en toimi minkäänlaisena kone- merkki tai automerkki mannekiinina kylillä.
        Itse laitan runsaat hehtaarituet muuhun kulutukseen. Ja tähän maatalouteen tuo pieni kone riittää hyvin ja erityiseti valitsemaani viljelykseen.
        Kun viljelyssuuntiakin voi itse valita. ja on porssanreikiä myös, esim kesannoimalla saa täydet maataloustuet. ( lepäämisestä maksetaan selvää rahaa !! )
        Toimi siis sinäkin niin, nosta ilmaista tukea minkä ilkeät ja vietä rikasta elämää itse.
        Älä vie turhaan rahaa konekauppaan !

• Hyvä pienkone
        Hyvä pienkone kirjoitti:

Maatilat on yleensä täysin yli koneistettuja. Ja rahat menee konekauppaan ja energian ostoon.
        Siis hukkaan. Tietysti on hienoa heilua kylän baarissa uudessa traktori takissa tai lippalakissa.
        Itse en toimi minkäänlaisena kone- merkki tai automerkki mannekiinina kylillä.
        Itse laitan runsaat hehtaarituet muuhun kulutukseen. Ja tähän maatalouteen tuo pieni kone riittää hyvin ja erityiseti valitsemaani viljelykseen.
        Kun viljelyssuuntiakin voi itse valita. ja on porssanreikiä myös, esim kesannoimalla saa täydet maataloustuet. ( lepäämisestä maksetaan selvää rahaa !! )
        Toimi siis sinäkin niin, nosta ilmaista tukea minkä ilkeät ja vietä rikasta elämää itse.
        Älä vie turhaan rahaa konekauppaan !

Pyysit kuvaa,
        - tossa holder firman tunnelmallisessa, vanhassa mainosfilmissä on mun kone siinä loppupuolella, se kone jolla siinä ajetaan puuta metsästä....
        Mulla on lisävarusteena kytkettävä veto vaunun takapyöriin, eli se on 4 veto. Siis kulkee hyvin.
        On kevyt, ei esim. tiivistä ja liiskaa peltoja.
        Joten onnistuu suorakylvö ja ei tarvi kyntää joka vuosi, jne.
        Paljon etuja tarjoaa tällainen pieni kevyt kone !
        - Ja varmaan uudemmat konstruktiot tästä on vielä parempia ja kevyempiä...

http://youtu.be/OTvX79msPtg

• No joo,o
        Hyvä pienkone kirjoitti:

Pyysit kuvaa,
        - tossa holder firman tunnelmallisessa, vanhassa mainosfilmissä on mun kone siinä loppupuolella, se kone jolla siinä ajetaan puuta metsästä....
        Mulla on lisävarusteena kytkettävä veto vaunun takapyöriin, eli se on 4 veto. Siis kulkee hyvin.
        On kevyt, ei esim. tiivistä ja liiskaa peltoja.
        Joten onnistuu suorakylvö ja ei tarvi kyntää joka vuosi, jne.
        Paljon etuja tarjoaa tällainen pieni kevyt kone !
        - Ja varmaan uudemmat konstruktiot tästä on vielä parempia ja kevyempiä...

http://youtu.be/OTvX79msPtg

Kyllä tuolla hommat hoituu ;D Et kuitenkaan omasta koneestasi kuvaa sitten laittanut, eli ei sitä taida sitten ollakaan. Hukka-ukko, mikä Hukka-ukko täällä trollailemassa!

Tuohon ylikoneellistamiseen, on asiassa jonkin verran perää. Joillakin tiloilla on todella paljon uusia koneita, mutta yleisesti aika vanhoilla koneilla kasvinviljelytiloilla ajellaan.

Omalla tilallani kalusto on varsin vanhaa, eli pääomakulut käytännössä olemattomat. Polttoainetta kuluu, mutta ei mitenkään kohtuuttomasti koneisiin.

• Hyvä pienkone
        No joo,o kirjoitti:

Kyllä tuolla hommat hoituu ;D Et kuitenkaan omasta koneestasi kuvaa sitten laittanut, eli ei sitä taida sitten ollakaan. Hukka-ukko, mikä Hukka-ukko täällä trollailemassa!

Tuohon ylikoneellistamiseen, on asiassa jonkin verran perää. Joillakin tiloilla on todella paljon uusia koneita, mutta yleisesti aika vanhoilla koneilla kasvinviljelytiloilla ajellaan.

Omalla tilallani kalusto on varsin vanhaa, eli pääomakulut käytännössä olemattomat. Polttoainetta kuluu, mutta ei mitenkään kohtuuttomasti koneisiin.

Maksoin tuosta vanahsta 1 akseli vehkeestä, n. 850 e !
        Piti siihen kyllä uudet renkaat ostaa kun oli niin ne vanhat kumit pykineet !
        Mutta kaikenkaikkiaan on nyt kulut kohdallaan !

Vanha 6 cyl valmet vei niin hvetisti diiseliä, että se tuli kalliiksi. Ja paljon seisoi tyhjänpanttina.
        Mutta menihän se sitten kaupaksi Sai joku suuren diiselirosvon.

• ;D D
        Hyvä pienkone kirjoitti:

Maksoin tuosta vanahsta 1 akseli vehkeestä, n. 850 e !
        Piti siihen kyllä uudet renkaat ostaa kun oli niin ne vanhat kumit pykineet !
        Mutta kaikenkaikkiaan on nyt kulut kohdallaan !

Vanha 6 cyl valmet vei niin hvetisti diiseliä, että se tuli kalliiksi. Ja paljon seisoi tyhjänpanttina.
        Mutta menihän se sitten kaupaksi Sai joku suuren diiselirosvon.

Mä möin samasta syystä pois Hummerin, vei niin paljon bensaa, sai X X suuriruokaisen ajokin siitä ;D

• lämmin on

Kiinasta tuulee maailman parhaat ja aidoimmat KIINALAISET.

case 1055 aj 4500h maksettu 3500e vm 87.
      Löytyy suomesta 5kpl, 120hv ,eikä tartte miettiä riittääkö tehot lingolle.
      Ennemmin tuon ostin kuin kinkin.

• mieti vähä

joo ja eikö sun tarvi ajaa paskaa tai mitään hiekkoja ajella jos muka pidät 140 hehtaarin maatilan pystyssä jollain yksiakselisella prutkulla?ja millä äestät kynnät kylvät mitään ja jos teetät kaikki raskaat työ ulkopuolisella niin ei se ainakaan halvemmaksi tule päin vastoin.Itellä on ford 2000,ford 4000 ja belarus niin sellasilla tommoset ny voi hoitaa mut nilläkin huonosti kun mulla noi on vaan mökkitraktoreina.en väitä että noi ei menis jollain puutarhavehkeinä mut ei tosiaan minään maanviljelyskalustona hahahahahahaha!!!!!!!!!!!!

• hjkhhgfgh

ensinnäkään vanhat 3-4 pyttyset traktorit ei vie polttoainetta kuin nimeksi!! jos vie niin sen vie joku muu? sitten traktorissa oltava painoakin jos sillä meinaa jotain tehdäkin,sitten jos kaatuu polttoaineen kulutukseen niin kaatuu sitten muutenkin. aikoinaan liitosta sanottiin että jos firmalla ei ole varaa maksaa pekkasia niin sitten kaatuu firma jo muutenkin.

• taasnäitävanhoja

Taas kaivettu vanha viestiketju esille, jonka joku trollaaja on vielä laittanut alulle.

• thjaima

ferku 20 48 toimii

• harri15

mullakin fetrku 20 48 jka pelaa 2000

• Puuhapete098

Olisi uudenkarhea pikkutraktori myytävänä. Persaukiset älkää vaivautuko, ne jotka oikeasti haluaa aurata pihansa ja tiet, tehkööt puunajot ja muut traktorityöt tällä. Dieseliä tankiin ja nelivedolla menee tasaseen. Lämmin hytti ja kaikki muut mukavuudet paitsi radio puuttuu!
      Kulkee trailerilla missä paritonnia kantavuutta. Ostohousut jalkaan ja ilmottautumaan, huomenna tulee jo ensimmäinen kolahommiin kyllästynyt!

• pidävaannehousutite

En tarvitse mitään kinukkia riesoikseni, kun on ihan kunnollisia traktoreita muitakin. Aika masentava oli testi taannoin jonkun traktorilehden testi, jossa 15 vuotta vanha käytetty traktori oli parempi mitä uusi kinukki. Lopputulos oli, että kinukkia voi suositella vain sellaiselle, joka ei tee traktorilla mitään. Jossain ulkomailla näin käyttämättömien kinukkitraktorien hautuumaan (niitä oli tosi paljon!!), näky oli jotain samaa, kun Raipossa vapaavarastossa oli aikoinaan käyttämättömiä Moskvist 401 henkilöautoja, joista horsmat kasvoivat penkkien välistä.

• Rysto

Onko ne semmoset oikeita raktoreitakaan ,kun mies vihapäissään työntää semmosen hökkyrän helposti nurin.

• Puuhapete098

Se tuntuu parin keskioluen jälkeen helpolta hommalta mutta voi tulla kokeilemaan. Yllättävän näppärä ja vahva peli. Tehty moneen käyttöön ja kestävä.

• kysynvaanettä

Missä myydään uutta kinukkia 1000€ - 3000€, joka vastaisi näitä ap:n mainitsemia vanhoja traktoreita (ilmeisesti Dextat ja Fergut)??
      Uudet kinukit n. 9000€ kaupassa ja liikkestä ulosajettuna n. 6000€

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe