Mistä uskovaiselle homolle seurakunta?

Yhteyttä etsivä

Hei!
Olin ennen onnellinen nuorehko mies, joka pyöri kansanlähetyksen, sleyn ja vapaiden suuntien tapahtumissa ja varsinkin seklissä minulla oli vahva seurakuntayhteys. Ja käytännössä kaikki ystäväni olivat noista piireistä. Jossain vaiheessa aloin kuitenkin tajuamaan, mikä olen oikeasti miehiäni. Itsetutkistelu ja rukoilu johdatti minut lopputulokseen, jossa en voinut ymmärtää, miksi Herra Jeesus Kristus ei hyväksyisi minun rakkauttani mieheen. Aloin vieraantumaan seurakunnassa, koska siellä loukattiin homoja. Sitten tulin kaapista ulos. Sen jälkeen kaikki on mennyt päin persettä. Menetin ystäväni. Käytännössä kaikki. Muutaman kanssa olen yhteydessä, mutta se on teennäistä. Päätin jopa muuttaa uudelle paikkakunnalle setvimään elämääni.

Olen pettynyt ihmisiin, koska ystäväni kylmästi hylkäsivät minut näiden vuosien jälkeen vain siksi, että Jumala minut tällaiseksi loi. Podenkin lievää masennusta nyt. Se rajoittaakin uskallustani löytää seurakuntaa, jossa voisin olla rehellisesti oma itseni, koska en halua enää lisää vastoinkäymisiä tässä asiassa. Olisiko jossain tai jollain tietoa, mistä homot hyväksyviä seurakuntia voisi etsiä, koska nyt tuntuu, että niitä ei ole olemassakaan. : (

34

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi hyvin!

      Hei yhteyttä etsivä,

      on tosu ikävää kuulla, että sinulle on käynyt noin: ei ihmekään, että olet pettynyt ihmisiin. Toisaalta olen iloinen siitä, että olet saanut pidettyä itselläsi sen kaikkein tärkeimmän eli jonkinlaisen luottamuksen ja yhteyden itseesi. Pidä siitä kiinni.

      Haluan sanoa sinulle pari asiaa. Vaikka olet juuri nyt vaikeassa tilanteessa, tulevaisuus voi tarjota sinulle paljonkin hyvää. Vaikean tilanteen keskellä sitä on vaikea nähdä, mutta jonkin ajan kuluttua, parin vuoden sisällä esimerkiksi, alkaa jo helpottaa.

      Jumala rakastaa meitä kaikkia. Sinuakin sellaisena kuin olet.

      On olemassa paljon ihmisiä, jotka hyväksyvät meidät sellaisena kuin olemme. Niiden ihmisten kanssa, jotka eivät hyväksy meitä sellaisenaan kuin olemme, ei kannata olla: se voi olla hyvin tuhoavaa. Uskon, että löydät varmasti ihmisiä jotka hyväksyvät sinut sinuun ja jotka myös tukevat ja kannustavat sinua. Etsivä löytää.

      Jos olet masentunut, ota yhteyttä paikkakuntasi mielenterveystoimistoon tai johonkin muuhun paikkan, josta saat apua masennuksen oireisiin. On tärkeä puhua jollekin ihmiselle, joka kuuntelee sinua ja huoliasi. Kannattaa ottaa yhteyttä mahdollisimman ajoissa, ennen kuin vaipuu syvempään masennukseen: sieltä on jo paljon vaikeampi päästä pois.

      Olen kuullut, että uskovilla homoilla ja lesboilla on omia tapaamisia. Asiaa kannattaa kysyä oman paikkakunnan tai alueen Setan järjestöstä. http://www.seta.fi/jasenjarjestot

      Myös luterilaisella kirkolla on Yhteys-liike, joka hyväksyy hlbti-ihmiset joukkoonsa. http://www.yhteys.org/

      Vaikka nyt on vaikeaa, ajan myötä asiat helpottuvat. Luota itseesi ja löydät perille.

    • Voi hyvin!

      Korjaus vielä tuohon edelliseen: Yhteys-liike on kirkkojen rajat ylittävä liike. Olen kuitenkin joskus tainnut kuulla, että luterilaisella kirkollakin olisi jokin liike, mutta nys en ole asiasta ihan varma.

    • jesterix

      Moi, jos haluat vaihtaa ajatuksia: [email protected]

      olen vanhempi bissemies, uskon, mutten tällä hetkellä srk jäsen.

    • ....................

      Herättäjä-Yhdistyksellä ei ole virallista kannanottoa homoseksuaalisuuteen, mutta nuorisotyön osasto on ainakin toivottanut kaikki seurapenkkiin seks. suuntaumista katsomatta. Katsoppa http://www.h-y.fi/

    • yksin ja masentunut

      Hei Yhteyttä etsivä,

      minulla on pitkälti sama tilanne ja olen yhtä neuvoton kuin sinä. Olen pyörinyt ikäni ihan evankelis-luterilaisissa piireissä, mutta vaikka sen virallinen kanta meihin onkin kai neutraali, se ei käytännössä kuitenkaan ole sitä ainakaan täällä päin. Omalla paikkakunnallani ei järjestetä sateenkaarimessuja, mutta täällä on ainakin jossakin vaiheessa toiminut jonkinlainen hengellinen ryhmä. Itse olen vain ollut liian arka lähteäkseni siihenkään mukaan, keskusteluryhmä kun lienee.

      Oletko tutustunut Gay Christian Europe -sivustoon? Löysin sen itse jokunen päivä sitten, mutten ole vielä rekisteröitynyt. Löytyy Googlen avulla helposti.

    • Ainakin Helsingissä on MALKUS-seurakunta. On jollakin lailla SETAaa?

    • fili3

      Kiitos hyvästä ja rehellisestä kirjoituksesta. Olet hyvä ihminen ja Herran oma. Se on pääasia, että kuulut Jumalalle. Hän johdattaa, rukoilen sitä sulle, että löydät seurakunnan ja oikeat ihmiset.
      Kerron seurakunnasta, jos sellaisen löytäisin. Mene sinne missä tuntuu hyvältä olla. Eipä kait siunun tarvitse asiaa toitottaa muille. Eivähän heterotkaan kerro että olen hetero, kun seurakuntaan menevät. Sinkkuja eli meitä yksineläviä on paljon eikä kaikki ole joko homoja tai heteroita. Ollaan sinkkuja!
      Älä masennu!

    • Jeesuksen sotilas

      Olet joutunut valheen uhriksi,,ja valhe tuo ahdistusta,,sanoit olleesi onnelinen ennen kuin uskoit valheen,,,,valhe tulee sielujemmevihollisesta,,joka on tuhooja,,

      Anna Jeesuksen tehdä työttä todella...paikkakunnanvaihto ei auta,,

    • Ei voi olla näin

      Tosissaan jeesukseen uskossa oleva ihminen ei voi kyllä homo olla... Vähä sama kun dokaisit jatkuvasti ja väittäsit seuraavasi tosissaan jeesusta!

      • "Tosissaan jeesukseen uskossa oleva ihminen ei voi kyllä homo olla"

        Eli syntymälahjanaan homoseksuaalisuuden saanut kaveri on auttamatta tuomittu helvettiin?

        Onneksi moista mielikuvitusjumalaa ei ole olemassa.


      • exhellari86 kirjoitti:

        "Tosissaan jeesukseen uskossa oleva ihminen ei voi kyllä homo olla"

        Eli syntymälahjanaan homoseksuaalisuuden saanut kaveri on auttamatta tuomittu helvettiin?

        Onneksi moista mielikuvitusjumalaa ei ole olemassa.

        EI VOI OLLA NÄIN. Voisit vähän korjata mieltäsi. Siis olemalla homo ei voi olla uskossa? Mutta olemalla hetero, niin on ainakin mahdollisuus uskoa?

        Syntymässsäkö se jo valitaan, kuka voi uskoa ja kuka ei? Kuulostaa melkoisen omahyväiseltä ja mielivaltaiselta.

        Onneksi minäkään en usko moiseen!


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        EI VOI OLLA NÄIN. Voisit vähän korjata mieltäsi. Siis olemalla homo ei voi olla uskossa? Mutta olemalla hetero, niin on ainakin mahdollisuus uskoa?

        Syntymässsäkö se jo valitaan, kuka voi uskoa ja kuka ei? Kuulostaa melkoisen omahyväiseltä ja mielivaltaiselta.

        Onneksi minäkään en usko moiseen!

        "Siis olemalla homo ei voi olla uskossa? Mutta olemalla hetero, niin on ainakin mahdollisuus uskoa? "

        Näitä ääliöitä kuunnellessa tulisi juuri sellaiseen päätelmään, koska heidän mielestään homous on valinta. Minä tiedän että sukupuolinen suuntaus ei ole valinta. Ihminen pystyy jossain rajoissa säätämään käyttäytymistään, mutta se on sitten eri asia. Ja umpihomokin saattaa pystyä siittämään lapsia.


      • "Ja sinä, arvoisa hypokriitikko, olet seuraava Helvettiin lähtevä..."

        Anteeksi hetkellinen kerettiläisyyteni, arvoisat uskonveljet, mutta siteerasin juuri Jumalaa.


      • judeo kirjoitti:

        "Ja sinä, arvoisa hypokriitikko, olet seuraava Helvettiin lähtevä..."

        Anteeksi hetkellinen kerettiläisyyteni, arvoisat uskonveljet, mutta siteerasin juuri Jumalaa.

        "Isoäiti, miksi sinulla on noin suuret hampaat?"

        Siteerasin juuri Punahilkkaa.


    • eitaidalöytyä..

      Seurakuntien ainakin kuuluisi opettaa Raamatun sanaa, ja Raamatussa puhutaan monet kerrat homoudesta syntinä, kauhistuksena Jumalan silmissä, en usko että sellainen seurakunta joka hyväksyy synnin tekemisen voi oikea Jumalan mielenmukainen seurakunta ollakaan... Sen vuoksi seurakuntien voi olla vaikeata suhtautua sinuun... Jumala rakastaa sinua aivan älyttömän paljon tottakai, mutta homoksi hän ei varmasti sinua luonut, se on saatanan valhe sinulle, etsi totuutta ja pyydä Jumalaa näyttämään sinulle Hänen kantansa tähän (homouteen). Jumala VOI ja haluaa poistaa sinulta kaikki halut toisia miehiä kohtaan jos sinä tahdot, väkisin ei Jumala ketään muuta. Kannattaa luovuttaa koko elämä ja oma tahto Jumalalle ja antaa elämä Jeesukselle uudestaan niinkuin silloin teit varmasti kun tulit uskoon ja pyytää Häntä muovaamaan sinut sellaiseksi kun Hän on tarkoittanut. Nyt en tarkoittanut kirjoittaa mitään negatiiviseen sävyyn vaan rakkaudella, tämä on varmasti vaikea asia sinulle ja voi tuntua että JUmala tai toiset uskovat ei hyväksy sinua. Mutta sinut varmasti hyväksytään, mutta syntiä ja saatanan valheita ei kuulukaan hyväksyä. Oikeaa rakkautta ei ole se että on hiljaa ja että ihmiset synteihinsä, vaan se että kertoo totuuden että ihmiset voisivat löytää vapauden synneistään

    • Yhteyttä etsivä

      Olen ketjun aloittaja. En ole vain vastannut tämän ketjun viesteihin, koska ahdistaa liikaa, mutta nyt sain Jeesukselta rohkeutta vastata.

      Voi hyvin!: Kiitos tukemisesta ja kunnioituksesta. Elämäni kävi vieläkin syvemmällä, mutta nyt tuntuu, että aurinko voisi pilkistää seuraavan pilven takaa. : )

      jesterix: Unohdin ottaa yhteyttä. Vielä voitaisiin meilata, jos vielä seuraat tätä keskustelua.

      ....................: Valitettavasti täällä, missä asun, ei ole H-Y toimintaa, ainakaan nuorille suunnattuja. Seuroja kyllä löytyy...

      yksin ja masentunut: Jaksamisii ja tsemppiä sinulle tulevaisuudeksi. : ) Minullekin on elämä jo vähän hymyillyt, että toivottavasti myös sinulle. Ja olen nähnyt tuon sivuston, mutten ole perehtynyt enemmän. Oletko itse nyt tutkaillut sitä enemmän?

      helsinkijokkeri: Siellä olen käynytkin, mutta valitettavasti osanottajat ovat 50, niin sieltä on vaikea löytää paikkaa. Tapahtumaa on myös kovin harvoin.

      fili3: Kiitos tuesta! Ainut asia noihin seurakuntiin menemisessä on se, että suurimmassa osassa saa kuulla ainakin jossain vaiheessa halventavia juttuja homoista. Olen kuunnellut sitä kuraa jo liikaa, joten en jaksaisi sitä enää. Tilanne voisi olla myös erilainen sitten, jos kävisi ihme ja löytäisin kumppanin..

      Jätän seuraavat viestit huomioimatta, koska siitä on keskustelua, mitä en toivoisi esiintyvän tässä keskusteketjussa, koska sitä esiintyy jo tarpeeksi tässä viestialueella ja peittää alkuperäisen kysymyksen.

      eitaidalöytyä..: Ymmärrän, ettet halua mitään pahaa verta tuoda, mutta seurakuntia on todella erilaisia, koska olikohan erilaisia kirkkokuntia jopa kolmisen tuhatta. Tämä kertoo hyvin, että eettiset kristilliset arvot ovat todella tulkinnanvaraiset, joten myös homoja hyväksyviä seurakuntia on.

      Ja yleisesti, ei löydy sitä seurakuntaa millään. Olen kysellyt kahdella seurakunnassa paljon vaikuttavalta henkilöltä ja he joutuivat aika kauan pohtimaan kysymystä, mutta tulivat johtopäätökseen, että kirkolla ei ole mitään toimintaa nuorten aikuisten toimintaa, mihin homotkin ovat tervetulleita. Asun vielä siis suuressa kaupungissa, joten tämä on aika huolestuttavaa,

    • Moi! Olemme perustaneet yhdistyksen, jonka tarkoituksena on tarjota hengelllisiä palveluja seurakuntiin mahtumattomille ihmisille. Erityisesti sydämellämme on seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt, Pidimme juuri ensimmäisen Jumalanpalveluksemme. Näkökulmamme on herätyskristillinen ja olemme suurelta osin helluntaitaustaisia. Emme kuulu mihinkään kirkkoon vaan toimimme niiden ulkopuolella yhteistyössä kumminkin. Toivottavasti saamme pian auki suvumme osoitteessa rahab.fi Meidät kumminkin saa kiinni jo sähköpostilla rahab[ät)rahab.fi. Ota yhteyttä jos kaipaat lisätietoa!

      T: Elise
      Rahabin pastori

    • 1+14

      Eliselle:

      Onko Rahabin näkökulma homoseksuaalisuuteen sellainen, että se on synti, josta tulisi poisoppia tai eheytyä, vai sellainen, että homoseksuaalinen ihminen voi elää samasukupuolisessa parisuhteessa ja olla samanaikaisesti elävässä uskossa?

    • Rahabin tarkoitus ei ole eritellä kenenkään syntejä eikä ottaa niihin kantaa. Haluamme etsiä Jumalan kasvoja ja antaa hänelle vapaat kädet toimia kuten haluaa. Tunnustamme, että olemme loppuun asti kaikki syntisiä, jotka armon kautta on luettu vanhurskaaksi. Meille siis kaikenlaiset ihmiset kaikenlaisissa parisuhteissa on samalla lailla siskojamme ja veljiämme jos he ovat Jeesuksen pelastamia. Jonkun Seksuaalisuus tai sukupuolen kokeminen saattaa muuttua suuntaan tai toiseen toimintamme yhteydessä, mutta se ei ole meidän tavoitteemme. Meidän tavoite on päästä lähemmäksi Jumalaa, palvella häntä ja auttaa muitakin siihen.

      T: Elise

    • Minä ja sinä

      Uskon Jeesukseen ja Jumalaan. Myös minä haluaisin liittyä kristilliseen yhteisöön ja olla mukana levittämässä Jumalan sanaa, mutten uskalla. Minun pitäisi peittää oma seksuaalisuuteni etten loukkaisi muita uskovia. Yritän olla yksin oma itseni ja rukoilla kahden kesken taivaan isän kanssa. Olen mitä olen, mutta rakastan teitä kaikkia kuten minun raamattuni on opettanut.

    • malkuslainen
    • Pappi..

      On kerettiläisyyttä tulkita raamattua sillälailla, että homous ei ole synti!

      • nerona

        "Pappi..": on kerettiläisyyttä nostaa oma raamatuntulkintansa yli toisten tulkinnan, vaikka monellakin on siihen kovat halut. Oikeassa olemisen himo ja kiima.

        Meitä ei ole pantu tänne maailmaan mestaroimaan toistemme elämää. Voimme sen sijaan Mestarimme Jeesuksen Vuorisaarnan ohjeen mukaan rukoilla niiden puolesta, jotka parjaavat meitä, siunata niitä, jotka meitä kiroavat ja tehdä hyvää niille, jotka meitä vihaavat. Tätä yritän itse harjoittaa ja tätä suosittelen sen asemesta, että lyö lyötyä.

        Jokainen seisoo Jumalansa edessä yksin ja vastaa tekemisistään yksin Jumalalle. Ja Jumala tuntee meidät jokaisen ja tietää, millaiseksi on meidät luonut, millainen elämänhistoria on meistä tehnyt sen, mitä olemme.

        "Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa. Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan. Antakaa, niin teille annetaan..." Nämä ovat Jeesuksen sanoja Luukkaan evankeliumin luvussa 6, jakeesta 36 eteenpäin.

        Toivotan Yhteyttä etsivälle voimia ja Jumalan siunausta. Helsingin Kallion seurakunta täällä on jo mainittukin, samoin Malkus. Toivottavasti löydät kaipaamasi seurakuntayhteisön. Älä anna lyödä itseäsi maan rakoon, sillä noita erilaisia besserwissereitä aina löytyy! Pää pystyyn ja silmät ristiin! :)


    • tuomittuelävältä

      Tämän viestiketjun aloittajalle: Et ole yksin ongelmasi/onbelmiesi kanssa. Minä olen samanlaisessa elämäntilanteessa. Päivä kerrallaan eteenpäin.

      Jospa saisin sinuun yhteden jotenkin (ei seksimielessä).

      • Arto T

        #"Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa. Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan. Antakaa, niin teille annetaan..." Nämä ovat Jeesuksen sanoja Luukkaan evankeliumin luvussa 6, jakeesta 36 eteenpäin.#

        Sanoisin tuohon myös että älkää myöskään luvatko ihmisille asioita jotka eivät pidä paikkaansa.


      • Arto T kirjoitti:

        #"Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa. Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan. Antakaa, niin teille annetaan..." Nämä ovat Jeesuksen sanoja Luukkaan evankeliumin luvussa 6, jakeesta 36 eteenpäin.#

        Sanoisin tuohon myös että älkää myöskään luvatko ihmisille asioita jotka eivät pidä paikkaansa.

        "Sanoisin tuohon myös että älkää myöskään luvatko ihmisille asioita jotka eivät pidä paikkaansa."

        Aivan totta - ja vielä suuremmalla syyllä: ei pidä uhkailla ihmisiä asioilla joita ei oikeasti ole, kuten jumalilla ja helvetillä.


    • homopoika

      Nyt on perustettu uusi verkosto, mihin jokainen homoseksuaali uskova, (ajatteli sit homoseksuaalisuudesta mitä tahansa) on tervetullu. Ite meinaan ainakin liittyy tohon ja se etu on just siinä, jos me kaikki löydettäis yhteys keskenään, niin ei tarvis olla yksin asioidemme kanssa. ja viel se et siel ei pitäis olla trollaajia ollenkaa vaan pelkästään uskovii homoi. täältä pääsee:

      http://sebastiantyne.com/2013/01/01/uskovaiset-homot-verkosto-alkaa/

    • Yhteyttä etsivä

      Olen siis aloittaja ja kiitän kaikkia vastaajia toivon luomisesta! Olen nyt löytänyt varmuuden, että Jeesus rakastaa minua itsenäni ja tulee siunaamaan tulevat parisuhteeni. : ) Siunausta muillekin täällä ajatuksia jakaneille ja kyllä se elämä vielä meille hymyilee. : )

    • yksin ja masentunut

      Yhteyttä etsivä, olen onnellinen puolestasi :). Minulla etsintä vielä jatkuu. Siunausta tiellesi.

    • usf II

      Ortodoksisella ja roomalaiskoatolisella kirkolla on hyvin aktiiviset homopiirit. Tosi mukavia ihmisiä, jotka auttavat sinua mielellään.

      Mä olen itse ortodoksi ja mun mies roomalaiskatolilainen, joten ollan molempien piireissä mukana.

    • Arto T

      "Jeesus rakastaa minua itsenäni ja tulee siunaamaan tulevat parisuhteeni"

      Eli sanot tuon jo monikossa ja Jeesus siunaa ne kaikki?

    • Yhteyttä etsivä

      Myönnän, epäselvä sanamuoto. Tarkoitus oli sanoa, "tulevan parisuhteeni". Haluan muuten sanoa Arto T, että tänne kirjoittamalla et pysty muuttamaan kantaani asiasta. Yksi syy on se, että olen kuullut jo kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin perustelut homoutta vastaan. : D Siunausta kuitenkin sinulle!

    • Arto T

      Siis jokainenhan tekee omat valintansa ja kantaa niistä myös vastuun, yksi syy kuitenkin miksi tänne kirjoitan on se että ihmisille on kerrottu vääriä tietoja siitä mitä raamattuun on kirjoitettu lähinnä toiveajatteluun pohjautuen. Raamatun kirjoituksethan eivät anna lupaa homoseksuaalisille teoille, jos joku katsoo ettei raamatun kirjoitukset koske häntä niin sehän on ihmisen oma päätös josta hän kantaa vastuun. Kuitenkin jos ihmisille annetaan tahallaan vääriä tietoja ja ihmisiä johdetaan harhaan, niin minun mielestäni se ei ole oikein. Siksi haluan että ihmisillä on oikeaa tietoa siitä mitä raamattuun on kirjoitettu, kun he tekevät omaa elämäänsä koskevia ratkaisuja. Valinnathan ovat ihmisten omia.

    • Teoloogikko

      Raamatun moniselitteiset kirjoitukset ovat kullekin sellaisia, kuin niiden tulkitaan olevan, erityisesti tämänkaltaisissa asioissa. Arto T. ei liene Pyhän Pietarin kanssa Taivaan portilla meitä sortteeraamassa eikä kukaan meistä ole asemassa päättämään, kuka joutuu kadotukseen ja kuka autuuteen. Jotta Arto olisi mielestään oikeassa, hän ilmiselvästi haluaa tehdä varmuuden vuoksi monen meistä elämän helvetiksi jo täällä ajassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe