Hei, mulla olis tällainen kysymys, että onko intissä yhtään vapaa aikaa? Olen kuullut tarinoita siitä, että klo 18 - 21 saa tehdä mitä huvittaa, ja että pääsee viikonloppuisin kotiin. Onko tämä totta?
Kysyn, koska haluaisin suorittaa sinä vuonna kun menen armeijaan myös helsingin avoimessa yliopistossa matematiikan ja tietojenkäsittelytieteen perusopinnot, ja vielä yhden tutkinnon. Näitä voi suorittaa itsenäisesti, jos on aikaa, mutta en ole varma, onko sitä armeijassa. Jos ei ole, niin yritän ehkä hakea lykkäystä armeijasta vielä vähän, vaikka onkin hyvin epätodennäköstä, että minulle sellaista annetaan.
Onko intissä vapaa-aikaa?
4
3345
Vastaukset
- jsdjfj
eikös ne anna lykkäystä jos esim. opiskelu on syynä. ne suosittelee että joko suorittaa opiskelut loppuun ja sitten armeijan tai toisn päin.
- Intissä vapaa-aikaa?
Olet oikeassa, mutta ongelma on siinä, että jos opiskelee avoimessa yliopistossa, niin minua ei lasketa kunnon opiskelijaksi, siksi minulle tuskin sitä lykkäystä annetaan (saatan olla kyllä väärässä, minulla kun on sellainen mielikuva armeijasta että ne haluu sut sinne mahdollisimman aikaisin ja mahdollisimman pitkäksi ajaksi :D).
Sitäpaitsi se olisi minullekin hyvä jos suorittaisin opiskelun ja armeijan samaan aikaan pois alta :D.- Matti-.
Vapaa aikaa on usein illalla suunnileen mainitsemaasi aikaan silloin kun ollaan kasarmilla, eikä harjoituksessa.
Jos taas ollaan leirillä tai harjoituksessa, vapaa aikaa ei useimmiten ole, ja sekin mitä on tulee nukuttua.
Kannattaa selvittää mahdollisuuksia saada opiskeluihin lykkäystä tai sitten armeijaan lykkäystä. Hankalia ne samaan aikaan voivat olla, tosin voin olla väärässäkin. Itsekkin opiskelen yliopistossa, ja täytyy kyllä sanoa että kursseissa on sen verta hommaa etten tiedä olisiko niitä armeijassa kerennyt, jossa vuoden olin ennen opiskelua. :)
Ainakin opiskeluista pitäisi saada lykkäystä, eikä opinto-oikeus kulu. - Old boy
Matti-. kirjoitti:
Vapaa aikaa on usein illalla suunnileen mainitsemaasi aikaan silloin kun ollaan kasarmilla, eikä harjoituksessa.
Jos taas ollaan leirillä tai harjoituksessa, vapaa aikaa ei useimmiten ole, ja sekin mitä on tulee nukuttua.
Kannattaa selvittää mahdollisuuksia saada opiskeluihin lykkäystä tai sitten armeijaan lykkäystä. Hankalia ne samaan aikaan voivat olla, tosin voin olla väärässäkin. Itsekkin opiskelen yliopistossa, ja täytyy kyllä sanoa että kursseissa on sen verta hommaa etten tiedä olisiko niitä armeijassa kerennyt, jossa vuoden olin ennen opiskelua. :)
Ainakin opiskeluista pitäisi saada lykkäystä, eikä opinto-oikeus kulu.Vapaa-aikaa on niinkuin edellä kerrottiin, eri juttu sitten kuinka siellä pystyy keskit-
tymään lukemiseen... Alussa hämmentää kun kaikki on uutta ja iltaisin väsyttää.
Myöhemmin helpottaa mutta tulee jo mainitut leirit ja rauhalliset opiskelutilat puut-
tuvat.
Kai lisäksi avoimessakin pitäisi päästä tentiin. Intissä lomia on kohtuullisesti, mut-ta harvoin silloin kun haluaisi.
Lykkäystä saa tosiasiassa helposti. Avoimen opinnot joudut perustelemaaan
esim: aloitan näin ja siirryn myöhemmin yliopiston puolelle. Intti oikeasti ymmär-
tää sen että jos pääset aloittamaan mieleisenä aikana olet huomattavasti moti-
voituneempi.
Ehkä kuitenkin yrität käyttää aikasi liiankin tehokkaasti. Lyhimmillään 5 1/2 kk:n
"downshifting" ei sopivaan väliin sijoitettuna paljon opintojasi venytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1404268Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1933921Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi302633Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102432100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322193Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51770Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1021446Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491414Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241291Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361109