Moi oon 14 vuotias tyttö .
Mietin vaan et kasvanko enään oon 149.8 cm pitkä haluisin olla 156 cm pitkä enkä mikää kääpiö . Onks jtn keinoo kasvaa ?
Pituuskasvu ?
3
271
Vastaukset
- hh2o
Terveet elämäntavat ja hyvä ruoka on edellytykset kasvulle mm. tupakoijat helposti jäävät lyhyiksi.
Onko sulla olemassa kasvukäyrä, joka arvioi tulevan pituutesi? mm. terveydenhoitaja voi sellaisen tehdä, samanlainen tehdään lapsille jo neuvolassa.
Onko äitisi pitkä?
Jotkut kasvavat jo murroiän alussa, toiset taasen venähtävät vasta täysi ikäiseksi tullessaan.
Jokatapauksessa, lyhyet tytöt ovat söpömpiä^^ - Pikkuneeen
Ei mun vanhemmat ole kauheen pitkiä mut mun isoveljet on vähän pääl 170cm .
- ....................
Isoveljesikin ovat aika lyhyitä miehiksi vai ovatko vielä alle 2-kymppisiä, jolloin voivat vielä muutamankin sentin kasvaa?
Jos vanhempasi ovat lyhyitä, jäät todennäköisesti aika lyhyeksi. Luulen, että kasvat yli 150 cm pituiseksi. Alle 150 cm pitkät naiset ovat niin lyhyitä, että sen katsotaan aiheuttavan invaliditeetin. Suomalaisen naisen keskipituus on 167 cm ja miehen 178 cm.
Ravintotekijät vaikuttavat selvästi kasvuun. Aliravitsemus on maailmanlaajuisesti tärkein kasvuhäiriöiden syy. Länsimaissa taas erilaiset aineenvaihdunnan ja ruuansulatuskanavan häiriöt sekä nykypäivinä yleistyneet syömishäiriöt voivat hidastaa kasvua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa
Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens112754Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n1092580- 1782452
EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt1582092Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1241664Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille
Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast4581119- 84868
- 45787
Kievarin pöydät
Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul15732Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti
Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll151723