Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

SX 30 IS zoomi soutaa ja huopaa ?

no voi vee...

Vuoden vanha (uusi) kamerani zoomi nikottelee ajoittain. Kauaksi zoomatessa alkaa zoomi yhtäkkiä vetää takaisin ja sit taas asettamaani etäisyydelle ja ihan itsekseen.

Joskus zoomin kytkin ei tottele vaan sitä joutuu kääntämään puoleen ja toiseen saadakseen sen heräämään.

Meinaa ottaa hermon päälle kun on tiukka paikka ja tilanne menee ohi. Eli on meinannut lähteä lentoradalle koko rakkine.

Mahtaisko olla yleinenkin vika ?

Muutoin kamera on ihan ok, zoomin pituuteen ja kuvien laatuun olen ollut tyytyväinen. Kamera ei ole ihan taskukokoa, mutta yllättävän mukavasti kulkee mukana kouransilmässä.

12

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jso laitteessa on vikaa, niin oikea paikka on huolto. Tänä vuonna Canonilta tuli SX500 IS, jossa on melkein yhtä pitkä zoom mutta painoa vain n. puolet tuosta. Tosin etsintä ei ole.

    • jos ostais SX 40 tai

      Veinkin sen tänään myyjälle ja he ystävällisesti yrittävät saada korjauksen vielä takuuseen, vaikka takuu aika onkin ylittynyt muutamalla päivällä.

      SX 40 IS:ää myydään (vain) 299, muuten sama kuin SX 30, mutta kenno on eri eli CMOS eli käsittääkseni hieman parempi hämäräkuvauksissa, mutta muuten sama peli.

      Voisitko Okaro kertoa jonkin konkreettisen esimerkin avulla, kuinka oleellinen ero noilla kennoilla oikein on.

      Mitäs tuo SX 500 tois lisäetua edellisiin?

      • SX500:n etu on lähinnä keveys. Se ei ole suoraan samaa sarjaa. Suora seuraaja on SX50 HS, jossa on 50 x zoom.


    • Canonisti minäkin

      Kyllä minä sanoisin, että se lentorata on ihan hyvä vaihtoehto. Kun kerran oikeasti kannat kameraasi mukanasi, tarvitset kestävämmän ja toimivammaksi pelin.

      Tällä hetkellä 7D on poistomyynnissä. Se on hieman suojattu. Rungon lisäksi tulee kiinnittää huomiota objektiivien suojaukseen.

      Canonia pienempiä, suojattuja runkoja saa mm. Olylta.

      • Painu kotiin trolli


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Painu kotiin trolli

        Trolli? Tarve pienikokoiselle, kestävälle kameralle ja minusta tuo aloituksessa ollut ajatus 30SX:n lähettämisestä lentoradalle on silloin hyvä. :)

        Canonilla on pienin suojattu runko 7D. Vähän iso tuohon käyttöön.

        Painin itse saman kysymyksen parissa juuri. Mietin, onko seuraava kamerano 5D Mark II vai jotain muuta. Vitonen on hyvä, mutta jatkuvasti mukana kuljetettavaksi turhan iso. Koko ero seiskaan ei ole ratkaiseva.

        Itse en ostaisi linkittämääni Olyn OM-D:tä, koska siitä puuttuu optinen etsin. Jos jollekkin on kuitenkin kelvannut SX:n etsin, niin tuo Olynkin etsin kelpaa varmasti.

        Ollen itse kaatumassa Fujin leiriin, mutta X Pro1:stä puuttuva suojaus mietityttää.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Trolli? Tarve pienikokoiselle, kestävälle kameralle ja minusta tuo aloituksessa ollut ajatus 30SX:n lähettämisestä lentoradalle on silloin hyvä. :)

        Canonilla on pienin suojattu runko 7D. Vähän iso tuohon käyttöön.

        Painin itse saman kysymyksen parissa juuri. Mietin, onko seuraava kamerano 5D Mark II vai jotain muuta. Vitonen on hyvä, mutta jatkuvasti mukana kuljetettavaksi turhan iso. Koko ero seiskaan ei ole ratkaiseva.

        Itse en ostaisi linkittämääni Olyn OM-D:tä, koska siitä puuttuu optinen etsin. Jos jollekkin on kuitenkin kelvannut SX:n etsin, niin tuo Olynkin etsin kelpaa varmasti.

        Ollen itse kaatumassa Fujin leiriin, mutta X Pro1:stä puuttuva suojaus mietityttää.

        Alkuperäinen kirjoittaja sanoi:

        "Muutoin kamera on ihan ok, zoomin pituuteen ja kuvien laatuun olen ollut tyytyväinen. Kamera ei ole ihan taskukokoa, mutta yllättävän mukavasti kulkee mukana kouransilmässä. "

        Täytyy aikamoinen putki hankkia 7D:hen, että pääsee vastaavaan zoomin pituuteen. Jos ei edes puututa hintaan, niin miettii ihan millainen kantamus siitä tulee, kun kirkottaja jo esitti pieniä varauksia koon suhteen.

        Koita ymmärtää, että eri ihmisillä todellakin on erilaiset tarpeet tässä asiassa. Se, että jollakin on erilaiset tarpeet kuin sinulla ei tee hänestä huonompaa tai anna aihetta sinulle tyrkyttää omien tarpeittesi mukaan räätälöityjä raukaisuja.

        Sinä joka viestissäsi jauhat niitä samoja asioita. Nyt sinulla on muodossa suojauksesta puhuminen. Koita lukea sitä viestiä, johon vastaat, äläkä väkisin tyrkytä omia ratkaisujasi Kun riippumatta viestistä aina tulee saamaa asiaa ulos, niin ei voi päätyä muuhun tuloksen kuin että olet trolli.


      • ainakin10 000 clik/v
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Trolli? Tarve pienikokoiselle, kestävälle kameralle ja minusta tuo aloituksessa ollut ajatus 30SX:n lähettämisestä lentoradalle on silloin hyvä. :)

        Canonilla on pienin suojattu runko 7D. Vähän iso tuohon käyttöön.

        Painin itse saman kysymyksen parissa juuri. Mietin, onko seuraava kamerano 5D Mark II vai jotain muuta. Vitonen on hyvä, mutta jatkuvasti mukana kuljetettavaksi turhan iso. Koko ero seiskaan ei ole ratkaiseva.

        Itse en ostaisi linkittämääni Olyn OM-D:tä, koska siitä puuttuu optinen etsin. Jos jollekkin on kuitenkin kelvannut SX:n etsin, niin tuo Olynkin etsin kelpaa varmasti.

        Ollen itse kaatumassa Fujin leiriin, mutta X Pro1:stä puuttuva suojaus mietityttää.

        Tietysti vesitiiveys on etu, mutta olen osannut suojata kameran jo useamman kymmenen vuotta, joten eiköhän tuo onnistu jatkossakin.

        7D on järkkäri ja sellaista olen aikanani kantanut riittävästi, tosin putket olisi jo valmiina. Tuo runko muuten maksaa verkkokaupassa 1145.

        Minunlaiselle jokapaikan kuvaajalle, jolla on aina kamera repussa tai auton penkillä, täytyy olla kamera, joka on käyttökunnossa sekunneissa. Ei siinä kerkiä putkia vaihtelemaan, enkä alkaisi enää painavia putkia ja kookasta laukkua mukanani luonnossa tai kaupunkilomamatkoillani raahaamaan.

        Eihän noissa PowerShoteissa tietysti ole valovoimaa niin paljon kuin järkkäreissä, mutta minulle tarpeeksi. Ja kun ne on käsisääteisiä, saa niillä kikkailtua riittävästi esim. heikossa valossa ja kätevän pieni jalusta on se eroa tasoittava juttu.

        Kakkoskamerani IXUS 220 HS on myös osoittautunut todelliseksi pikkujättiläiseksi, kunhan vielä kuoren maalit pysyis mukana, mutta se ei vaikuta otoksen laatuun.

        Tavallisella lyijykynälläkin voi kirjoittaa menestysromaanin.


      • nfjkqkjkf
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Trolli? Tarve pienikokoiselle, kestävälle kameralle ja minusta tuo aloituksessa ollut ajatus 30SX:n lähettämisestä lentoradalle on silloin hyvä. :)

        Canonilla on pienin suojattu runko 7D. Vähän iso tuohon käyttöön.

        Painin itse saman kysymyksen parissa juuri. Mietin, onko seuraava kamerano 5D Mark II vai jotain muuta. Vitonen on hyvä, mutta jatkuvasti mukana kuljetettavaksi turhan iso. Koko ero seiskaan ei ole ratkaiseva.

        Itse en ostaisi linkittämääni Olyn OM-D:tä, koska siitä puuttuu optinen etsin. Jos jollekkin on kuitenkin kelvannut SX:n etsin, niin tuo Olynkin etsin kelpaa varmasti.

        Ollen itse kaatumassa Fujin leiriin, mutta X Pro1:stä puuttuva suojaus mietityttää.

        Vai Canon 7D suojattu? Kissanviikset.
        Se kestää pienen roiskeveden ylhäältä päin, mutta ei mitään alta. Paristokotelo ja muistikortti on täysin suojaamattomia.
        Eräältä meni juuri seiska "vesilinnun metsästykseen", kun se hieman kastui.
        Ei toimi enää.


    • noviisi256

      Kameran näppäinergonomia ei ole onnistunut. Minulla oli sama ongelma, kunnes huomasin, että peukaloni osuu zoomatessa näppäimeen, joka on siinä powervalon alapuolella. Kyseisen näppäimen tarkoitus on varmaan helpottaa tähtäämistä pitkällä zoomilla, ja se vetää zoomia kasaan, ja taas takasin kun näppäimestä päästää irti. En ole viitsinyt ohjekirjasta tarkistaa...
      Kameraa täytyy pitää tosi varovasti käsissä, ettei tule virhepainalluksia... Hankala paketti.

      • luulinviaksi

        Liimasin peukaloa varten 3 mm kumi korokkeen, ei tuloe tahattomasti painettua sitä zoomin puolittajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe