Mitäköhän tää meinaa, kun elisan f-secure ei löydä koneesta viruksia ja taas ad-aware löytää aika paljonkin. Kone toimii kyllä moitteettomasti, ainakin vielä...
Kiitokset kommenteista!!
Elisan f-secure ja ad-aware...
12
1032
Vastaukset
- Harri
olla niin että nuo Ad-Awaren löytämät ovat ns.haittaohjelmia eivät siis oikeita viruksia. Ohjelmat siis täydentävät toisiaan.
- ölli
....nyt yritit alkaa mollaamaan f-securea edes ymmärtämättä mihin ohjelmaan sitä vertaat
voi pyhä yksinkertaisuus!! - tic
Hommaa koneelles SpywareBlaster.
Ja voit heittää Ad-Awaren hevon kuuseen.
Samoin hommaa EMS Free Surfer ja SpywareGuard.
Ja kummastakin ohjelmista pistät päälle kotisivun lukituksen, niin todennäköisesti pääset eroon mahdollisista kotisivukaappareista/selainkaappareista, mitä ne nyt onkaan. - ...
F-Secure =Virustenpoistaja
Ad-aware =Spywaren poistaja
On aivan itsestään selvää että Ad-aware löytää sellaista mitä F-Secure ei tunnista. Ja F-Secure löytää sellaista mitä Ad-Aware ei tunnista. Näin ne täydentävät toisiaan. Toinen huolehtii viruksista ja toinen spywaresta.
ps. Ota asioista paremmin selkoa ennen seuraavaa kertaa, ette kompastu aivan noin näyttävästi omaan näppäryyteesi..heh :)- jone
...ja kiitokset asiallisista ja vähemmän asiallisista vastauksista. Ei olla mollaamassa vaan ottamassa asioista selkoa, ymmärsin tään palstan olevan sellaisen.
Eiköhän tää asia ole loppuunkäsitelty!! - Osmo
jone kirjoitti:
...ja kiitokset asiallisista ja vähemmän asiallisista vastauksista. Ei olla mollaamassa vaan ottamassa asioista selkoa, ymmärsin tään palstan olevan sellaisen.
Eiköhän tää asia ole loppuunkäsitelty!!Täällä on aina noita viisastelijoita, kysy pois vaan. Saa täältä asiallisia vastauksiakin, ja sitten voi sulkee silmänsä muilta.
Luulen että tossa joka tosiaan luuli että se haukut F-securea, kun täällä on aika ajoin melko kireetäkin taistelua eri ohjelmien kannattajien ja yhtiöiden työntekijiden välillä.
Sama koskee muuten selaimia. IE:n edustaja käyvät raivokasta sotaa Operaa, Mozillaaa ja Firefoxia vastaan. - asiaa
jone kirjoitti:
Eiköhän tää asia ole loppuunkäsitelty!!AdAware näyttää myös useat vaarattomat Cookies eli Evästeet vakoiluohjelmina, joten teeppä ennen AdAware tarkistusta aina näin, niin näet mitkä todella on vakoiluohjelmia ja mitkä ei ole:
>Työkalut
>Internet-asetukset
>Poista Evästeet, ja klikkaa avautuvaan pikku ikkunaan OK.
>Poista tiedostot,laita avautuvaan ikkunaan ruksi,poista kaikki off-line sisältö, kohdan eteen ja klikkaa siihen >OK.
>Ok
Nyt voit katsoa AdAwarella löytääkö enää mitään.
Tuo Evästeiden ja (väliaikaisten internet) tiedostojen poisto kannattaa tehdä vaikkapa päivittäin, mutta ainakin ennen AdAwaren käyttöä niin tietää mitkä todella on vakoilukomponetteja. - Kk0
asiaa kirjoitti:
AdAware näyttää myös useat vaarattomat Cookies eli Evästeet vakoiluohjelmina, joten teeppä ennen AdAware tarkistusta aina näin, niin näet mitkä todella on vakoiluohjelmia ja mitkä ei ole:
>Työkalut
>Internet-asetukset
>Poista tiedostot,laita avautuvaan ikkunaan ruksi,poista kaikki off-line sisältö, kohdan eteen ja klikkaa siihen >OK.
>Ok
Tuo Evästeiden ja (väliaikaisten internet) tiedostojen poisto kannattaa tehdä vaikkapa päivittäin, mutta ainakin ennen AdAwaren käyttöä niin tietää mitkä todella on vakoilukomponetteja.on valhe.
- eikä ole
Kk0 kirjoitti:
on valhe.
On täyttä totta, noin olen minäkin tehnyt jo yli vuoden ja koneeni on pysynyt puhtaana.
- Osmo
asiaa kirjoitti:
AdAware näyttää myös useat vaarattomat Cookies eli Evästeet vakoiluohjelmina, joten teeppä ennen AdAware tarkistusta aina näin, niin näet mitkä todella on vakoiluohjelmia ja mitkä ei ole:
>Työkalut
>Internet-asetukset
>Ok
Tuo Evästeiden ja (väliaikaisten internet) tiedostojen poisto kannattaa tehdä vaikkapa päivittäin, mutta ainakin ennen AdAwaren käyttöä niin tietää mitkä todella on vakoilukomponetteja.Miksi pitää tehdä *aina* ennen Ad-Awaren ajoa? Ei mun tarvii tietää mitä mikin on. Selitä!
Miks moinen vaiva? Joku varmaan tietää, voisko kertoa. Tää nimimerkki nimittäin paasaa tota alvariinsa. Ei taida olla puhtaat jauhot pussissa
Itse en kyllä koskaan poista niitä ennen Ad-Awarella ajoa. (Voisin oikeestaan nyt puhua imperfektissä kun en enää käytä IE:tä, joten homma on hoidossa) - joku kertoo
Osmo kirjoitti:
Miksi pitää tehdä *aina* ennen Ad-Awaren ajoa? Ei mun tarvii tietää mitä mikin on. Selitä!
Miks moinen vaiva? Joku varmaan tietää, voisko kertoa. Tää nimimerkki nimittäin paasaa tota alvariinsa. Ei taida olla puhtaat jauhot pussissa
Itse en kyllä koskaan poista niitä ennen Ad-Awarella ajoa. (Voisin oikeestaan nyt puhua imperfektissä kun en enää käytä IE:tä, joten homma on hoidossa)>Miksi pitää tehdä *aina* ennen Ad-Awaren ajoa? Ei mun tarvii tietää mitä mikin on. Selitä!<
-Evästeiden ja Väliaikaisten Internet tiedostojen poisto kannattaa yleensäkkin tehdä aina ennen selaimen sulkemista, koska kaiken maailman örkit yleensäkkin majoittuu väliaikaisiin internet tiedostoihin.
Toiseksi AdAwaren ilmainen versio tunnistaa ja poistaa juuri noita samoja tiedostoja, eli miksi pitäisi aina käyttää AdAwarea noiden poistoon,kun ne saa poistettua helpomminkin. - Osmo
joku kertoo kirjoitti:
>Miksi pitää tehdä *aina* ennen Ad-Awaren ajoa? Ei mun tarvii tietää mitä mikin on. Selitä!<
-Evästeiden ja Väliaikaisten Internet tiedostojen poisto kannattaa yleensäkkin tehdä aina ennen selaimen sulkemista, koska kaiken maailman örkit yleensäkkin majoittuu väliaikaisiin internet tiedostoihin.
Toiseksi AdAwaren ilmainen versio tunnistaa ja poistaa juuri noita samoja tiedostoja, eli miksi pitäisi aina käyttää AdAwarea noiden poistoon,kun ne saa poistettua helpomminkin.että toi samainen tyyppi käskee poistaa ne *aina ennen Ad-Awaren ajoa*. Se mua on hämmästyttänyt jo pitempään kun olen lukenut sen viestejä.
Muuten kyllä on järkeä poistaa evästeet, vielä järkevämpää on laittaa evästeasetukset niin ettei tule koneelle jääviä evästeitä. IE:ssä se on tosi hankalaa ja monimutkaista. Käytän nykyään Firefoxia, jossa asetukset on hyvin helppo säätää.
Olen muuten törmännyt yhteen foorumiin joka vaatii että asetuksissa hyväksytään KAIKKI EVÄSTEET. No en liittynyt sille foorumille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71920Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?104731Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678- 19666
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659