Onko korrektia pukeutua valkoiseen pukuun ja käyttää huntua vaikka morsian olisi menettänyt neitsyyden jo ennen häitä?
Valkoinen puku ja huntu?
3
782
Vastaukset
- Maaru
Valkoinen puku ja ERITYISESTI huntu kuvaavat nimen omaan morsiammen neitsyyttä. Mutta valkoisten morsiuspukujen valmistaminen kävisi hyvin epätuottoisaksi bisnekseksi jos tuota tapaa noudatettaisiin.
Kyl mie ainakin valkoisen puvun laitan, ja hunnunkin varmaan... mutta huntua en kasvoille kehtaisi (enkä haluaisikaan) laittaa. Henk. koht. mielipiteeni on että se tuntuu jo vähän tekopyhältä.
Mutta marssi alttarille just niissä vaatteissa kun itsestäsi hyvältä tuntuu, kunhan tietyt paikat on jollain kankaalla peitettynä =)- Kati
Pientä korjausta. Eli huntu ei ole koskaan ollut mikään viattomuuden merkki, morsiuskruunu sen sijaan on. Eli jos ei ole neitsyt, ei morsiuskruunu/tiara oikein sovi. Huntu sen sijaan on "vapaata riistaa", eli kuka tahansa voi sonnustautua huntuun.
Hunnun alkuperäinen tarkoitushan oli suojella morsianta pahoilta hengiltä ja estää sulhasta näkemästä morsmaikun ulkomuotoa ennen kuin on liian myöhäistä. ;) - Maaru
Kati kirjoitti:
Pientä korjausta. Eli huntu ei ole koskaan ollut mikään viattomuuden merkki, morsiuskruunu sen sijaan on. Eli jos ei ole neitsyt, ei morsiuskruunu/tiara oikein sovi. Huntu sen sijaan on "vapaata riistaa", eli kuka tahansa voi sonnustautua huntuun.
Hunnun alkuperäinen tarkoitushan oli suojella morsianta pahoilta hengiltä ja estää sulhasta näkemästä morsmaikun ulkomuotoa ennen kuin on liian myöhäistä. ;)Itse asiassa kun riittävän kauan plaraa nettiä tai kirjastoa niin joka ikiselle häihin liittyvälle asialle löytyy 3-10 symbolista merkitystä vähintään Jeesuksen ajalta asti.
Olet varmasti oikeassa, mutta en minäkään noita tuulesta temmannut (vaan kirjasta). Ja luulen että monilla jutuilla on ihan oikeastikin pari, kolme merkitystä, kuten nyt vaikka hunnulla.
Morsiuspuku on muuten väittämän mukaan yläosasta tiukka sen takia että suvuille näytetään, ettei olla menossa naimisiin raskauden takia =) Toi oli mulle uus, löysin tänään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746