Peukalosormus=bi/lesbo?

nainen

Pidättekö peukalossa olevaa sormusta tunnusmerkkinä siitä että on kiinnostunut samasta sukupuolesta?
Meinaan on äärettömän vaikeata tutustua ihmisiin esim. ravintoloissa kun et tiedä mitä toinen ajattelee jos tuppaudut juttusille. Tietty juttelemallahan se selviää, mutta pieni ulkoinen merkki olisi välillä paikallaan.. Joskushan miehillä oikean korvan korvakoru on merkinnyt homoutta, mutta ajan saatossa korvakorujen käyttö on niin yleistynyt, ettei tällaista tapaa voi enään määritellä.
Olen itse naimisissa, sormukset vasemmassa nimettömässä ja sormus oikeassa peukalossa merkkinä kiinnostuksestani myös naisiin.
Aika monet tuntuvat käyttävän tätä tapaa, mutta on tietty muitakin jotka vain muotijuttuna pitävät peukalosormusta. Jään kiinnostuneena odottamaan kommentteja!

26

13646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kisse

      Hei! Itse olen BI, ja käytän sormusta kummassakin peukalossa.. no, välillä vain oikeassa.
      Olen nähnyt bi/lesbot/homot.. käyttävän peukalosormusta.. tietenkin joillekin se on vaan muotijuttu. Vapaat Bi:t ja lesbot, SORMUKSET PEUKALOON!!!! Niin teijät tunnistaa baarista ;)

    • Katy

      Mä en ikin kuullu mistää peukalosormus-jutust, mutta oon kyllä käyttänyt sormusta peukalossa jo pitkään..Kivaa jos siinä on "ideologiaa" mukana.. Tulkaa siis vaa juttusille ;D!!

      • Ewe

        En ole koskaan kuullut moisesta "viestistä", mutta sormusta pidän kuitenkin aina oikeassa peukalossa. :)

        Saa tulla juttusille myös! ;)


    • Hopeanuoli

      Mitä jos biseksuaalit pitäisivät sormusta molemmissa peukuissa kun kerran tykkäävät molemmista sukupuolista? ;)

      Ja lesbot sitten jommassakummassa.

      Vai oikeako se on se yleisempi?

      Kiva idea sinällään, jokin "koruviesti". Mutta tuskin koskee vain sinkkuja, eiköhän moni lesbo pidä peukkusormusta oli vapaa tai ei. Eli sormus ei kerro henkilön sinkkuudesta tai varattustatuksesta mitään.

      • kisse

        Niin, se on kyl totta että peukalosormus ei kerro onko henkilö varattu tai vapaa... mut ainakin uskaltaa paremmin mennä jonkun naisen juttusille jos huomaa sormuksen peukalos... ja siinähän se sit jutellessa selviää onko varattu vai ei.
        NIIN,, kysymys BI:naisille! jos käytät peukalosormusta, onko molemmissa peukaloissa??
        JA LESBOT! kummassako pidät???


      • Hopeanuoli
        kisse kirjoitti:

        Niin, se on kyl totta että peukalosormus ei kerro onko henkilö varattu tai vapaa... mut ainakin uskaltaa paremmin mennä jonkun naisen juttusille jos huomaa sormuksen peukalos... ja siinähän se sit jutellessa selviää onko varattu vai ei.
        NIIN,, kysymys BI:naisille! jos käytät peukalosormusta, onko molemmissa peukaloissa??
        JA LESBOT! kummassako pidät???

        Jos bi- ja lesbonaiset pitäisivät oman linjansa niin väärinkäsityksiä tulisi vähemmän, esim. bi pitää molemmissa peukuissa tai vaikka vasemmassa, ja lesbo sitten oikeassa.

        Tarvitaanko jaottelua, sen kukin itse päättää. Minusta se on ihan hyvä asia, eikä tarkoita ketään syrjiä! Mutta itse lesbona haluan ainakin seurustelumielessä tavata vain toisia lesboja, vältyttäisiin vain ehkä kummankin mielen pahoittavalta väärinkäsitykseltä.

        Mutta kevyemmällä tasolle, peukkusormus on ihan kiva idea. En itse ole tykännyt peukalossa sormusta juuri pitää, tuntuu oudolta, mutta ehkä kannattaisi totutella. ;)

        Varattu tai vapaa -statuksesta sormus ei tosiaan kerro mitään!

        PS. Mappela Lehtosella olen kuvissa nähnyt peukkusormuksen, kummassa kädessä oli, en muista. Mutta huomasin hänen juontamastaan lätkäohjelmassa ettei sormusta enää ollut.


      • nainen
        Hopeanuoli kirjoitti:

        Jos bi- ja lesbonaiset pitäisivät oman linjansa niin väärinkäsityksiä tulisi vähemmän, esim. bi pitää molemmissa peukuissa tai vaikka vasemmassa, ja lesbo sitten oikeassa.

        Tarvitaanko jaottelua, sen kukin itse päättää. Minusta se on ihan hyvä asia, eikä tarkoita ketään syrjiä! Mutta itse lesbona haluan ainakin seurustelumielessä tavata vain toisia lesboja, vältyttäisiin vain ehkä kummankin mielen pahoittavalta väärinkäsitykseltä.

        Mutta kevyemmällä tasolle, peukkusormus on ihan kiva idea. En itse ole tykännyt peukalossa sormusta juuri pitää, tuntuu oudolta, mutta ehkä kannattaisi totutella. ;)

        Varattu tai vapaa -statuksesta sormus ei tosiaan kerro mitään!

        PS. Mappela Lehtosella olen kuvissa nähnyt peukkusormuksen, kummassa kädessä oli, en muista. Mutta huomasin hänen juontamastaan lätkäohjelmassa ettei sormusta enää ollut.

        mielenkiintoinen aihe :)itse pidän ainakin oikeassa peukalossa sormusta, ja pidän vain naisista.. kun löytäískin jonkun. juttusille vain ;)


    • Tyttö

      Aika naurettavaa tommonen. Sama ku:
      "Jos pitää kelloa kädessään, kellotaulu kämmenen puolella, on transu."

      • kisse

        Taidat olla HETERO, joka haluais pitää peukalos sormusta... mut suahan luultais lesboksi tai bi:ksi... heh!


    • vapaa veli

      on vapaamuurareiden alaryhmittymän, Khanzchei-osaston, tunnus.

      • ????

        mikä tämä osasto on?
        Google ei tuntenut khanzchei sanaasi!


    • Mimmi

      Mä oon jo pitkään käyttäny vasemmassa peukalossa sormusta. Jostain joskus muistelen lukeneenikin että se ois joku bissejen juttu (en kyllä pelkästään sen takia ite käytä). Luulen kyllä et moni käyttää ihan muuten vaan. Mut kyl mulle ainaki saa naiset tulla juttelee. ;)

      • jussi

        Mulla oli muutama vuosi sitten suhde tiukassa avioliitossa elävään naiseen, jolla oli sormuksia joka sormessa...useampiakin! Minua hänen sormukset, jotenkin aina kiihoittivat ja seksi hänen kanssaaan oli mahtavaa...pohdin usein mitä hän viestitti lukuisilla sormuksilla..ne olivat siksi huomiota herättäviä, että hän joutuessa poliisiratsiaan esitti konstaapeli hänelle välittömästi kysymyksen; miksi sinulla on noin paljon sormuksia...mutta ilman vastusta jäi hänkin. Oli miten oli kaipaan häntä yhtä neljän vuoden jälkeen...PÄIVITTÄIN!!!!!!!!!!!


      • vekebiii
        jussi kirjoitti:

        Mulla oli muutama vuosi sitten suhde tiukassa avioliitossa elävään naiseen, jolla oli sormuksia joka sormessa...useampiakin! Minua hänen sormukset, jotenkin aina kiihoittivat ja seksi hänen kanssaaan oli mahtavaa...pohdin usein mitä hän viestitti lukuisilla sormuksilla..ne olivat siksi huomiota herättäviä, että hän joutuessa poliisiratsiaan esitti konstaapeli hänelle välittömästi kysymyksen; miksi sinulla on noin paljon sormuksia...mutta ilman vastusta jäi hänkin. Oli miten oli kaipaan häntä yhtä neljän vuoden jälkeen...PÄIVITTÄIN!!!!!!!!!!!

        ...käyttää vaimo sormuksia joka sormessa. Myös peukaloissa ja niissä molemmissa on 2. Vasemmassa nimettömässä on nykyään 4, ettei jää siviilisääty epäselväksi ;). Mutta taitaa melkein kaikissa muissakin sormissa olla vähintään se 2. Ja parissa sormessa on alemmassakin nivelessä... Mutta onpa tuo vaimo myös bi.
        Mutta myös minä käytän sormuksia (vaimolta saatuja) ainakin peukaloissa, keskisormissa ja nimettömissä... ja olen myös bi. Emme vain ole kumpikaan ymmärtäneet moista merkitystä peukalosormuksilla olevan.


    • AldePöö

      Moikka!
      Itse olen alaikäinen tyttö, ja olen pitänyt sormusta oikassa etusormessa. En ole sen kummempaa kommenttia siitä saanut, mutta toivoisin, että joku voisi auttaa ja vastata: Jos pitää oikean puoleisessa peukalossa sormusta, niin tarkoittaako se, että olen lesbo?!
      Kiitti jos autatte. Tiedän ainakin vastausten jälkeen, että kannattaako pitää enää sormusta oikean puoleisessa peukalossa. : ))

      • huhuuuuuu

        Niin mutta jos hakee vain seksisuhdetta, eikä halua kenenkään tietävän varmaksi seksuaalista suuntautumista, niin vähän kinkkisempi, no ainakin tunnistan ne muut


      • voi voi...

        Jos olet kiinnostunut naisista seksuaalisessa mielessä tarkoittaa, että olet lesbo. Ei sormus tee kenestäkään lesboa.


    • entäs näin

      Entäs jos mies pitää varvassormusta pikkuvarpaassa :P

    • xmoira

      Testasin töissä jossa minut tunnetaan vain heterona. Pistin sormukset molempiin peukaloihin. Yllättäen alkoi lepakkojuttuja tulla hirveen paljon ruokapöydässä ...

      Jos joku kysyy suoraan niin vastaan kyllä miten asia on, mutta ei oo kukaan uskaltanut kysyä! ;-)

      • näin täällä...

        olen aina pitänyt sormusta vasemmassa peukalossa.


      • womaan
        näin täällä... kirjoitti:

        olen aina pitänyt sormusta vasemmassa peukalossa.

        on joka sormessa minullakin. Myös peukaloissa ja joskus minua on lähestytty toisten naisten suunnalta seksuaalisessa mielessä. Voihan se olla että rustokorviksetkin vaikuttavat asiaan. Ja lyhyt tukka...


      • BiSiS
        womaan kirjoitti:

        on joka sormessa minullakin. Myös peukaloissa ja joskus minua on lähestytty toisten naisten suunnalta seksuaalisessa mielessä. Voihan se olla että rustokorviksetkin vaikuttavat asiaan. Ja lyhyt tukka...

        käytän sormuksia peukaloissa. Yleensä tosi leveitä tai sit useempia ja olen huomannut naisten tulevan jutulle "siinä" -mielessä. Toki osa on tullut kommentoimaan oikeaa korvanlehteäni, jonka olen lävistänyt 15 kertaa. Rei'issä käytän leveitä hopearenkaita ja silloin ei paljoa korvaa näy, joten herättää hyvin huomion. Ja siis olen bi.


      • nirpunpirppu
        BiSiS kirjoitti:

        käytän sormuksia peukaloissa. Yleensä tosi leveitä tai sit useempia ja olen huomannut naisten tulevan jutulle "siinä" -mielessä. Toki osa on tullut kommentoimaan oikeaa korvanlehteäni, jonka olen lävistänyt 15 kertaa. Rei'issä käytän leveitä hopearenkaita ja silloin ei paljoa korvaa näy, joten herättää hyvin huomion. Ja siis olen bi.

        Oikeassa peukussa leveä hopeasormus ja vasemmassa nimettömässä valkokultainen kihlasormus


    • Anonyymi

      Tervetuloa ilman helyjä JT kokouksiin!

    • Anonyymi

      Eli sormuksia peukuissa, mutta ei tannut tulla täysin selkeää tai yksiselitteistä konsensusta ... paitsi, että ne eivät kerro onko varattu vai vapaa.

      1) Vasemmassa peukussa niin Bi, m tai n

      2) Oikeaassa niin homo, m tai n

      3) Skaala ja variaatiot ovat tietty laajat, mutta peukkusormus tässä viitekehyskessä ei kuitenkaan kerro onko henkilö kiinnostunut samasta sukupuolesta vain seksuaalisessa mielessä vai suhdemielessä, sillä osa bi-henkisistä on kiinnostunut samasta sukupuolesta vain seksuaalissessa mielessä, joista osa hankkii ko. kokemuksia vain silloin tällöin ... eli se heterokursori on aika vahvasti oikeaasa laidassa.

      4) Muotijuttu, mutta melko monikin muotijuttu on lähtelyt liikkeelle homoseksuaalisista piireistä.

      Tästä tulikin mileen kun ystäväpariskunnan jälkikasvulla, urheilullisella ja musiikkia harrastavalla ihan maskuliinisellä nuorukaisella oli useita sormuksia ja muistaakseni myös molemmissa peukuissa, mutta tietääkseni ja fiilikseni mukaan hän on vain tytösitä kiinnostunut.

    • Anonyymi

      Mitä olen seurannut niin julki lesboilla on usein sormus joko yhdessä tai kummassakin peukalossa. Mutta miksi naisen kanssa naimisissa oleva lesbo mainostaa sillä lesbouttaan? Eikö lesbo naistenkin pitäisi erottaa varatut kihlasormuksesta. Kunnioittaa avioliittoa oli se sitten hetero tai naisparin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe