Vaihdettu pari pv sitten. Kone nakuttaa kun antaa kierroksia ja kiihdyttää. Nakutus jatkuu kun kone käy kuumana, ei kuulu kylmänä käynnistettäessä,.
Epäilen nyt että jakohihna laitettu väärin. Miten pystyn itse tsekkaamaan asian? Mitä vahinkoa aiheuttaa jos ajan koneella ja laitettu noin?
Miten tarkistaa onko jakohihna oikein?
14
4277
Vastaukset
- Typeriä kysymyksiä
Helppo homma katsot, että on asennettu oikein ja Toyota suosittelee ajamaan kylmällä koneella niin ei tule nakutusta.
Hei haloo, mitäs jos ottaisit yhteyttä tahoon joka hihnan laittoi. Kaikkiko teille pitää opettaa...- tee se itse
Selvä tapaus, itse pitää laittaa, kun pitää kaikessa säästää. Käy vielä kuin kaverille muutaman vuosi sitten, jäi TI-hihnanvaihdossa yksi prikka hihnan hampaisiin kiinni, kesti jotain 50 km ajoa ja sitten poiki koneesta yläkerta. Tuli halvaksi!!
- Kiala Viulu
Olis kannattanut vain vaihdattaa uusi jakopää paketti Toyota huollossa sen edullisuuden vuoksi ja siihen sisältyy aina 2 vuoden takuu.
Esim. Toyota Hiacen jakopään kunnostus kunnostus töineen on vain 280 € ! (tarkka pakettihinta)
Hinta siis sisältää jakohihnan, -ohjaimen, -käyttöhihnan ja asennustöineen 2v takuun. - wintter,
TUTTU JUTTU KONE KUUMENEE VÄLJYKSET SUURENEE. kone paskana vaiha auto pois ,tai moottori.hyvi hyvi hyvi,tyypillistä toyotalle. mulle sanottiin toyotan huollossa aja vain talvella. haaaheehoooo.
- Onni Tuuri Turust..
Kai siellä etupään rattaissa kohdistus merkinnät on. Ei muuta kun pura jakohihna esille ja merkkejä tiirailemaan, niin taas muutama satku säästetty.
Oletko muuten kuulu vitsiä että, kympin suutari teki satasen vahingon. - Monta
hihnaa ole Toyotoihin ja muihinkin merkkeihin vaihtanut,enkä
kertaakaan ole epäonnistunut. Toyotassa ei onneksi ole vesipumppua
viritetty samalle remmille niin kuin muutamissa saksalais-merkeissä
joissa remmejä katkeili. Hommaan ei tarvita mitään erikoistyökaluja.
Normaalit käsityökalut riittää. Taskulamppu niiden lisäksi merkkien
kohdistusta varten. Homma on yksinkertaista rutiinityötä ja onnistuu
parissa tunnissa laiskemmaltakin. Osat Toyotaan taitaa saada
alta satasen. Kun remmi on asennettu, kannattaa konetta pyörittää
avaimella kampiakselin päästä ja varmistua että venttiilit eivät ota
mäntiin kiinni ja sitten käymään. Jos kone yskii tai veto on huono
ei merkit ole kohillaan heittää ehkä yhden tai kaksi hammasta.
Kilinä saattaa kertoa samasta asiasta. - ei ymmärtää
Jos merkit ovat kohdallaan, miksi pyöritellä konetta. Onko se joku tarkistus, jos ei merkit pidä paikkaansa. Mitä sitten tehdään jos kilisee, tai ottaa kiinni ? Siirretäänkö myöhäsemmälle vai aikasemmalle.
- Se nyt
vaan on sellainen rutiininomainen tarkistuksen tarkistus.
Jos merkit todellakin on täysin kohdillaan pitäsi homma
pelittää. Jos ottaa kiinni niin merkit tietysti pitää tarkistaa.
Ei silloin ole vielä mitään menetetty.Tässä asennuksessa
kannattaa olla tarkka ja varmistaa kaikki mikä saattaisi
mennä pieleen - Tietäjä
Kalliit ja arvokkaat asiat kannattaa varmistaa aina ainakin kahdesti
ettei tarvitse katua. Se ei vielä maksa mitään
- ei ihmisille tarkoit
Kuminarut pitäisi lailla kieltää !
- Jakohihnaa
jos tarkoitat niin olen samaa mieltä. Ketjun kanssakin täytyy ainakin
Volkkarissa olla tarkkana koska se on laadultaan täyttä paskaa eli
venyy ja paukkuu ja voi tulla todella kalliiksi.
Muissa merkeissä kyllä toiminee ja pitäisi kestää auton iän.
Volkkarissakin se kestää moottorin iän,oiskohan Kiinasta kotoisin? - Tietäjä
Jakohihnaa kirjoitti:
jos tarkoitat niin olen samaa mieltä. Ketjun kanssakin täytyy ainakin
Volkkarissa olla tarkkana koska se on laadultaan täyttä paskaa eli
venyy ja paukkuu ja voi tulla todella kalliiksi.
Muissa merkeissä kyllä toiminee ja pitäisi kestää auton iän.
Volkkarissakin se kestää moottorin iän,oiskohan Kiinasta kotoisin?Saksalainen pitäisi olla laadukasta,mutta jakohihna toteutus on
ainakin ollut ongelmallista Volkkarissa,Opelissa ja Fordissa.
Oppi on mennyt perille kantapään kautta kun jakohihnoja on katkeillut.
Hihnat ovat olleet väärin mitoitettuja kuormaan nähden kun niihin
on pitänyt ympätä vesipumppuja , dieselien syöttöpumppuja ja
ties mitä muuta ylimääräistä kuormaa. Vesipumpun käyttö
jakohihnalla,kuten Opelissa on ainakin ollut, ei ainakaan edusta
kovin luotettavaa tekniikkaa. Vanhoissa Golffeissakin sama
tekniikka. Vesipuppu toimi vielä kiristinpyöränäkin. Huh,huh!
Saksalisista niitä hihnoja lienee eniten katkeillutkin.
Fordissa ja Opelissa remmin vaihtoväli oli lyhyimmillään
jo melkein auton huoltoväli kun Toyotassa oli 100.000km
Seuraavaksi tulivat Volkkarin kuuluisat ketjumurheet.
Siitä ei koeajoissa huolta kanneta.
- toyotat1
mistä sais jakopään kuvan toyota hiaceen disel 2.4 vuosimalli-90
- ????????????
Ota suojakotelot pois ja kamera käteen. paina laukaisinta ja printtaa
kuva paperille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916