Kaverin facebookriippuvuus

Turhauttaa..

Ollaan kaverin kanssa ärsyyntyneitä siihen että yks meidän frendi ei tee muuta kun on facebookissa. Lähes joka päivä ollaan pyydetty mukaan kaikkeen mitä tehdään. Vastaukseksi saadaan et ei joko jaksa tai että on muka jotain töitä. Tai sitte vakiovastauksiin kuuluva: "Mulla on illalla koneella vähän tekemistä." Sitte joskus harvoin ku tää frendi suostuu meidän muiden kanssa jotain tekemää ni se menee siihen että hän on kännykällään facessa ja me muut tehdään keskenämme kaikkee kivaa. Nytkin viimeks eilen oltas haluttu tää ihminen mukaan yöks sellasee mettän keskellä olevaan taloon mis on kaikki hienoudet (ton vieres istuvan kaverin isoäidin omistukses oleva kämppä). Vastaus oli tähänki: "En mä oikee viitti ku en viihdy ja on muutenki vähä kipee olo." Sen puoleen kyl pysty ulkon olee yms. Ja sit se on niin hitsin ärsyyntyny aina ku ei ole mahdollisuutta olla facebookissa. Täysin riippuvainen siis. Kaikkist kamalinta on et sitä ei kiinnosta olla meidän muiden kanssa kun netissä muka on niin paljon kaikkee tärkeetä. Auttakaa nyt te joilla on edes vähän tän tapasia kokemuksia. Mein kaveri on melkee erakko ja halutaan et se on meidän muiden kanssa.

14

770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutelkaa

      Entäs jos puhuisitte sen kaverin vanhempien kanssa?

      Eivätkö he ole yhtään huolestuneita?

      Te ainakin olette tosikavereita, kun etsitte apua täältä!

    • näin meillä...

      No, veljeni kummitäti viettää kaiket päivänsä facebookissa. Kyseinen nainen on siellä työajallaankin kokoajan kirjautuneena, "työskentelee" siis tietokoneella. Aikuinen nainen, aikuisia lapsiakin omaava, päivittelee sinne jokaisen liikkeensä. Joskus minusta ja veljestänikin on sieltä lötynyt ilman lupaa laitettuja kuvia. Ei tossa muuten mitään, mutta herranjumala, joku kohtuus. Olen tästä hänen puolisolleen huomauttanut, mutta mies on niin tossun alla ettei ole edes uskaltanut mainita asiasta. Välit sukulaisiin ovat lievästi sanottuna hänen osaltaan jäätyneet, kun ei ole aikaa muille, kun on aina niin kiire. Samaan aikaan voi facebokista seurata mitä hän oikeasti tekee.

      • Facebook on...

        Facebook on tyhmin ilmiö, minkä ikinä tiedän. Sinne mennään, kun muutkin "laumasielut" sinne menevät -pääasia, että saa olla esillä. Näin on.


      • toivo20

        epäilenpä että kummitädillä on salaista seuraa facebookissa


    • hmm.

      Pelkkä näkyminen "aktiivisena" (kuva reunassa) ei ole Facebookin onlinessa olemista, vaan sitten vasta kun vihreä valo palaa siinä. Näin luulen.

    • 2+4

      Miten saan mieheni pois facebookista?Joka ilta kirjautuu sinne ja kaikki se aika joka menee facebookille on pois yhteisestä ajasta. Itse en ole siellä enkä mene, on kyllä niin turha ja outo foorumi kuin voi. Mitä parisuhteessa olevat siellä edes tekevät? Itse ajattelen facebookin riippuvuuutena, puoli maapalloa on saatu koukkuun ja lisää tulee. Ihmiset ei näe omaa riippuvuuttaan.Lisäksi se aiheuttaa parisuhteille ongelmia, tilastot kertovat että monessa avioerossa on facebook yhtenä syynä. Mikähän järki tässä on, ihminen tyhmenee koko ajan?

      • sinttura

        Nykyään entinen mieheni hullaantui naamakirjaan täysin. Kaiken liikenevän ajan oli siellä. Parisuhde oli kyllä muutenkin jo ohi, joten ero oli helppo ottaa.
        Exä elää vanhimman tyttären kanssa ja ovat netissä samalla koneella, exä kommentoi tytön15v. päivityksiä ja kavereiden päivityksiä, hei haloo. Ei sitten tarvi keskustella. Joka päivä näkyy seinälle tulevan noin kymmenen päivitystä ja uusia kuvia, paljon kuvia. Lukijoita on varmaan jo karsiutunut, kun kaikki kelpaa kavereiksi.
        Tautihan se tietysti on, ja kohta tieten tulee niitä parantoloita, missä nettiriippuvaisia hoidetaan. Tuleekohan niistä sitten kohtuukäyttäjiä vai pitääkö luopua koko koneesta?


    • Einomies P.

      Me sovittiin ettei kumpikaan ole naamakirjassa. Parisuhde parane heti parin asteen verran. Eikä tule ikävä muiden vakoilua. Eläköön vapaus!

    • mies483

      valitettavasti elin semmoisessa parisuhteessa missä yli 40 vuotias nainen oli naimisissa facebookin kanssa jossa eli kaksoiselämää,bongaili nuoria kundeja ees takaisin oli kaveri niille taas poisti samoja kundeja ja taas kavereiksi,tykkäsi heidän profiilikuvistaan,en tiedä mitä peliä heidän ja muiden "baarituttujen" ynms.hän pelasi .jos häneltä kysyi että mistä tunnet tietyn henkilön niin koskaan en saanut oikeastaan selvää vastausta vaan hän kierteli ja kaarteli(siis valehteli) ja suuttui lopulta.Tyypillistä hänelle oli se jos meillä oli ollut riita niin bongailu alkoi välittömästi.Ilmeisesti hän oli myös puhelinnumeroita vaihdellut.En tiedä kuuluuko tämmöinen seläntakana pelaaminen parisuhteeseen,minun mielestänii ei.Tässä vai yksi esimerkki hänen facebook käytöksestään.lopulta hän piilotti parisuhteen näkyvistä sekä myöskin kaverit.Valitettavasti itse olin hölmö ku jatkoin suhdettani häneen liian pitkään.olisi pitäny lähtä kävelee heti kun hänen luonteensa paljastu.Tästä tulin siihen tulokseen että hän jatkoi samaa peliään mitä hän oli sinkkuna tehty facebookissa ja näin kykenemätön parisuhteeseen.Sen mitä tästä opin niin en ikinä enää käy seurustelee facebook riippuvaisen ihmisen kanssa.Varokaa miehet myöskin naispuolisia "playereitä" on olemassa. :)

    • 9+10

      Ilmeisesti en ole ainoa joka EI ole facebookissa. Joskus mietin sitä että miten taitavasti ihmiset on koukutettu naamakirjaan. Ajatelkaas, toiset istuvat päivittäin useita tunteja naama kiinni koneessa ja "tykkäävät" eri asioista,hahhah. Ja kukaanhan ei myönnä olevansa koukussa eoikä kukaan myönnä kyttäävänsä ihmisten asioita. Onkohan tällä jotain tekemistä tirkistelyn kanssa, on kait sekin joku sairaus? Olen samaa mieltä edellisen kanssa, ei kannata tuhlata aikaa facebook riippuvaisen kanssa, siellä voi pelata ihmisuhde pelejä ihan miten vain, mutta kukaanhan ei oikeasti myönnä sitä. Joku päivä kaikki paljastuvat:)

    • petetty4

      Nimenomaan tirkistelijöiden ja kyttääjien paratiisi sekä sinkkujen ja pettäjien treffisivusto,näin se vaan menee valitettavasti.

      • arska681

        ihmistyypille joka haluaa tuoda itseään esille sekä vakoilla toisten tekemisiä =facebook


    • Never ever FACEBOOK

      Mielestäni maailma on TÄYSIN......sairas! Kiitos Facebookin! Kun en satu ymmärtään että vanhat (anteex vaan) akat ja ukot jaksavat "päivittää profiiliaan"; uusia kuvia, uusia "kavereita"(=TÄYSIN TUNTEMATTOMIA suurin osa)....mihinkähän tämä touhu oikein johtaa??
      Uskon että Facebookin seurauksena maailmassa on TODELLA paljon ihmisiä, jotka eivät enää OSAA solmia sosiaalisia kontakteja, muualla kuin virutaalimaailmassa; siis maailmassa jota ei tosiasiassa ole edes olemassakaan!

    • DSAFASSA

      mitä vittuu oot laittanu musta ja facebookista

      vitun urpo saatana hakkaan sut ku nään sut painu vittuun

      et laita musta mitään tänne perkele turpiin tulee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe