Ujous katoamassa evoluution myötä?

unimatti

Oman elämäni kokemuksien ja muutamien suomi24 palsojen perusteella en ole voinut välttyä ajatukselta, että ujous saattaa olla tulevaisuudessa harvinainen ominaisuus.

Ujous tuntuu olevan ihmisen huonoin mahdollinen ominaisuus, jos mietitään asiaa parin löytämisen kannalta. Näin on etenkin miesten kohdalla. Tiedän itsekin monia aivan mahtavia miehiä, jotka ovat ikisinkkuja ja yksi yhteinen tekijä heistä kaikista löytyy, He ovat hiljaisia ja ujoja.

Todella ujolle ihmiselle saattaa tuntua mahdottomalta mennä esim. baarissa juttelemaan vastakkaiselle sukupuolelle. Tiedän tämän hyvin itsekin. Niin känniin en itseäni edes pysty juomaan, että pystyisin siihen.

Yhteiskunta on nykypäivänä muuttunut entistä enemmän narsistisia piirteitä suosivaksi. Googlesta nopeasti lukemalla huomasin, että ujous geeni on olemassa, joten kaiken järjen mukaan sen pitäisi vuosien saatossa alkaa kadota.

Aika pelottava skenaario kun sitä noin ajattelee. Onko tulevaisuuden ihmiskunta narsistien temmellyskenttä? Heillä kun ei tunnu olevan minkäänlaisia ongelmia kumppanin löytämisessä, päinvastoin.

4

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujot miehet katoaa

      Niin kauan kuin ujous siirtyy naisten kautta eteenpäin, se pysyy ihmisessä.
      Ujokin nainen tulee raskaaksi kun vaan levittää haaransa, toisinkuin ujo mies joka ei kehtaa vehjettä naisessa liottaa. Tarpeeksi sitkeä narsistimies saa aina lopulta ujon naisen kellistettyä.

    • fiigogoo

      "Tarpeeksi sitkeä narsistimies saa aina lopulta ujon naisen kellistettyä".

      Puhutaanpa taas naisesta kuin objektista.. Itse ujona naisena, totta, todella paha narsisti minut nappasi. Ja kellisti, useamminkin. Mutta ilman kumia tottakai, en nimittäin tahtonut etenkään siinä elämäntilanteessa jatkaa sukua. En tahdo vieläkään, vaikka onkin ujohko mies nyt rinnallani. :) Kaikki naiset ei unelmoi prinsessahäistä (me ujot täälläpäin ei haaveilla suurista juhlista, saati että huomio kohdistuisi meihin!) ja vauvat.. no, mietittykin, että halutaanko me lapsia tällaiseen maailmaan?

      Se, että ujous periytyisi geeneissä, en ihan allekirjoittaisi tätä. Amerikassahan ujous on kuin paha sairaus, mutta ajatelkaa Suomea 50 vuotta sitten.. Entä 100 vuotta sitten? Silloin me oltiin kaikki täällä ujoja ja vaatimattomia! Kyllä se ujous on kulttuurivaikuttajissa. Mun sukupolvi (22v) on kasvanut amerikkalais leffojen, tv-sarjojen, tosi-tv:n, netin ympäröimänä. Jopa iltalehtien uutiset ovat täynnä AMERIKKALAISIA julkkiksia. Mitä hittoa. Amerikka on kaukana suomesta, ja silti meidän jokainen kulttuurivaikuttaja liittyy jollain tavalla amerikkaan. Ei voi olla väittämättä ettei se vaikuttaisi ihmisten luonteisiin.

      Se, että näkee BB-talossa "itsevarmoja, sosiaalisia ihmisiä" on vain amerikkalaista soossia. Näkee, kuinka epävarmoja ne pissis miehet ja naiset ovatkaan. Roolia, näytelmää - ihan kuin amerikkalaisissa rahallatuotetuissa roskassakin. :)

      Eiköhän tämä juppihomma mene taas joskus ohi.. Tai jos ei, niin onpahan sekin sitten koettu..

      • fiigogoo

        Ei kun siis, kumin tai ehkäisyn kanssa se eksäni minua kellisteli, jos selvensi. :D


      • unimatti

        Eiköhän ujousgeenin kohdalla ole ihan sama kuin muidenkin vastaavien geenien esim. alkoholismigeenin. Se geeni ei välttämättä tarkoita sitä, että ihmisestä tulisi hirvittävän ujoa, mutta riski siihen on suurempi. Tottakai siihen vaikuttaa kulttuurilliset tekijät ja sehän osa minun pointista olikin.

        Nykyinen kulttuuri on muuttanut mm. ihmisten toiveita omasta kumppanista. Etsitään sitä täydellistä kumppania, eikä olla valmiita tekemään kompromisseja. Kaikkien kohdalla ei tietenkään ole näin, mutta kun tarpeeksi monen kohdalla on, silloin tietyt perinnölliset ominaisuudet alkavat hävitä. Sen lisäksi nykyinen yhteiskunta on muutenkin niin kilpailuhenkinen, että se helposti syrjäyttää vähän herkempiä ihmisiä ja näille ihmisille kumppanin löytäminen on luonnollisesti erityisen hankalaa.

        Valitettavan usein monen naisen kohdalla käy niin, että havaitaan kumppanin olevan narsitinen vasta liian myöhään. Liian monet ujot ihmiset eivät edes pääse siihen tilanteeseen, että voisivat osoittaa olevansa hyvä isähahmo. Toisaalta jos on oikein sairaalloisen ujo, ei hän sitä nyky-yhteiskunnassa olekaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe