Energian häviämättömyyden laki

KauneusJaHyvyys

Olen elämäni aikana tavannut hyvin monenlaisia ihmisiä ja pakko tunnustaa, että yhä voimakkaammin uskon energian häviämättömyyteen myös ihmisten välisessä kommunikoinnissa.

Selvennän mitä tarkoitan. Monet ihmiset valittavat kuinka kurjia muut ihmiset ovat ja kun kukaan ei soita. Selittävät kovaan ääneen kuinka hieno ihmisiä ovat.

Minä puolestani annoin kaikkeni 25-vuotta. Olin aina niin avulias ja rehellinen. En koskaan kieltäytynyt auttamasta muita ja tunnollisesti riensin aina apuun, kun pyydettiin. Kaikissa parisuhteissa autoin aina miehiä sekä ystävyyssuhteisssa autoin ihmisiä muun muassa hakemaan töitä, ratkomaan ihmisten välisiä riitoja jne.

Jossain vaiheessa kyllästyin siihen, että minulle kukaan ei automaattisesti tarjonnut apua. Kukaan ei koskaan kysynyt kuinka voin jne. Katkaisin ihmissuhteeni ja hyvää teki. En ole katunut päivääkään, että hyvin moniin ihmisiin lakkasin pitämästä yhteyttä. Päinvastoin ensimmäistä kertaa elämässäni olen onnellinen. Joka päivä kun herään olen onnellinen. Se tunne, että saan tehdä mitä huvittaa on upea. Ei tarvitse kuunnella muiden ruikutusta ja vaatimuksia, että sinun pitäisi olla enemmän sitä ja tätä. Minä olen ottanut tosissani kaikki vaatimukset ja kehittänyt itseäni. Nyt kun katselen muita ihmisiä tuntuu, että olen niitä harvoja, jotka ovat perusystävällisiä muille ja kantaa vastuuta teoistaan.

En ole katkera kenellekkään, koska tiedän, että se on turha tunne. Ihmettelen syvästi miksi niin monet ihmiset ovat katkeria. Esimerkiksi oma isäni ei muuta tee kuin rutisee. Hänellä on unelma ammatti, tienaa runsaasti ja omistaa paljon. Hän ei ole kuitenkaan koskaan tukenut minua taloudellisesti tai kannustanut minua. Muistan vieläkin teininä kuinka haukkui minua rumaksi ja tyhmäksi.

Nykyään seurani kelpaisia, mutta minua ei kiinnosta olla tekemisissä isän kanssa, joka ei ei tukenut minua silloin, kun olin heikko. Hädässä aidot ihmissuhteet tunnistetaan. Ihan turha tulla kertomaan, että on tosi ystävä, jos kuitenkin apua pyydettäessä kieltäytyy.

Minä nykyään kieltäydyn kaikista kutsuista ja kekkereistä. Ihmiset kaipaavat seuraani, koska ymmärrän hyvin monenlaisia asioita enkä rutise, arvostele tai valita. Minun tulisi hauskuuttaa monien elämää, koska ihmiset eivät kykene itse löytämään onneaan sisimmistään.

Jos elämä tökkii, kannattaa katsoa peiliin. Minä ainakin tajusin vasta viime vuonna, että en olekaan niin huono ihminen kuin aluksi luulin. Itse asiassa olen nainen, joka osaa kaikkea. Joka kerta kun joku arvosteli, korjasin vian. Nykyään vietän aikaani parhaan ystäväni kanssa, joka on ollut samanlainen auttaja kuin minä. Ihan mielettömän ihana tunne, kun toinen on perustyytyväinen. Viime kesänä kävimme yhdessä marjastamassa ja uimassa.

Viestini on tarkoitettu kaltaisilleni auttajille. Joku päivä aurinko paistaa teillekin ja tajuatte kuinka elämä on ihanaa.

0

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mielessäni vieläkin T

        Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
        Ikävä
        36
        1486
      2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

        Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
        Isovanhempien jutut
        6
        1311
      3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

        Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
        Ikävä
        1
        1245
      4. Ei luottoa lakko maahan

        Patria menetti sovitun ksupan.
        Suomen Keskusta
        7
        1243
      5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

        Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
        Jyväskylä
        41
        1218
      6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

        Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
        Maailman menoa
        2
        1208
      7. Sinäkö se olit...

        Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
        Ikävä
        0
        1204
      8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

        Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
        Vaipat
        1
        1180
      9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

        Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
        Tunteet
        2
        1160
      10. Lepakot ja lepakkopönttö

        Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
        1
        1136
      Aihe