Apua koliikkiin!

Yksinhuoltaja

Vauva on kuusiviikkoinen ja huuto alkoi todenteolla nyt vasta. Kaksi yötä on huutanut ilta kymmenestä suoraa huutoa ja tilanne on todella pelottava ja väsyttävä. On valitellut aiemminkin vatsaa eikä ole nukkunut öitä hyvin mutta nyt alkoi huutaa kurkku suorana. Neuvolasta sanottiin, et ruokaa saa riittävästi. Vauva on pääosin rintaruokinnalla ja olen yrittänyt karsia ruokavaliostani pahimmat; kaalit, sipulin, omenan, mausteet. Tutteli on pienessä määrin mukana. Nyt käärin pojan kapaloon ja hyssyttelin. Tuntuu auttavan vähän. Vyöhyketerapia huomenna. Onko neuvoja..ihan mitä vaan.

5

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koliikki....

      No valitettavasti siihen ei vaan oo apua muuta kuin väkipakolla jaksaminen sinne 4kk ikään asti..sit helpottaa!meillä oli kans vauvalla kamala koliikki ja voi että sitä huutoa..ja mä oikeesti koitin KAIKEN!se kapalo auttoi ekat viikot, mutta sitten ei enää..lopuksi kun huomasin että omakin pinna alkaa katkeemaan, niin laitoin lapsen esim. rintareppuun, kännykän napit korville, musiikki täysille ja aloin esim siivoomaan ym :) vauva nukahti, itse en huutoa kauheesti kuullut ja hermot lepäs! :) lisäksi, toisten apua on yksi suuri ihmeiden tekijä!Jos sinulla vain on joku joka voi auttaa, anna vauva hoitoon ja mene lenkille, hierontaan,kavereille,minne vain jotta ajatukset relaa. Kyllä siihen koliikkiin kaiken maailman poppakonstit on kirjattu mutta ei meillä ainakaan ollut mitään apua mistään..ruokiakin vaihdeltiin ja ties mitä!

      Nukutin myös vauvan mahalleen, tiedän, ei saisi,mutta nukutin silti, ja se oli oikeastaan öiden pelastus! vauva nukkui yöt..sai itsekkin levätä..mutta en voi muuta neuvoa antaa kuin pidä omasta jaksamisesta kiinni!se on se ainoa apu vauvalle :)

    • Kjhg

      Kiitos vastauksesta...vatsalleen siis köllöttelee...:)

    • vieras1

      Heippa!

      Tiedän kovin tuon jaksamattomuden tunteen. Meillä on aivan ihana 7 vko lapsi joka ensimmäiset 6 vko itki kokojan kun oli hereillä. Se oli hirveää. Nyt viimeisen viikon aikana on olo hieman parantunut ja vauva pysyy hereillä ilman että huutaa kokoajan. Tosin meillä liikutaan kämpässä niin että kohta on urat jo lattialla. Ihan sama, kunhan vauva vaan pysyisi rauhallisena. Olemme kokeilleet kantoliinaa/reppua, vyöhyketerapiaa ja lisäruokaa ja cuplatonea. Kolmesta viimeisestä on ollut hieman hyötyä.
      On jännnää kun kuulee kavereilta, että he vain voivat ollavauvojensa kanssa esimerkiksi paikoillaan. Meillä se ei taas tule kuvioon ollenkaan.
      Vertaistuen voimnin minä olen jaksanut ja sillä että mies lähtee vauvan kanssa ulos ilman minua. Rankkaa aikaa. Minäkin tässä odotan sitä aikaa, kun vauvan suoisto tai mikälie itkuisuuden aiheuttaa niin helpottuisi.
      Jos hauat joskus vaikka spostia vaihtaa ja keskustella sitä kautta niin minuun saa ottaa yhteyttä. [email protected]

    • pitkää pinnaa

      Koliikkiin auttaa vain ja ainoastaan aika. Meillä on hoidettu kaksi koliikkilasta, jotka ovat jo 9 ja 12v, mutta koliikkiaika on edelleen muistissa. Hieman apua iltoihin / öihin toi pystyasento heijaava, hytkyttävä liike ja ainoa keino saada vauvat nukkumaan edes pienet iltaunet oli laittaa vauva rintareppuun ja lähteä ulos iltakävelylle. Meillä ensimmäinen nukkui selällään ja toinen mahallaan, ehkä mahallaan nukkuja nukkui hieman paremmin. Kaikki mahdolliset ruokavaliot, cuplatonit, vesiliukoiset ja rasvaliukoiset D-vitamiinit, vatsan silittelyt ja jumppaliikkeet, röyhtäytykset, enemmän ja vähemmän iltaruokintaa kokeiltiin, mutta oikeasti koliikki loppuu vasta kun sen aika on. Meillä koliikki-itkut loppuivat noin 4.5 kuukauden iässä. Meillä oli myös oikein kunnon kuulosuojaimet kovassa käytössä, siis aikuisilla, iltaisin, ihan vaan omia korvia ja hermoja suojaamaan. VOIMIA kaikille koliikkilasten vanhemmille, kyllä se huutokin joskus loppuu ja näette ne lastenne ensimmäiset hymyt.

    • kokemusta onnnn

      Kannattanee muistaa maitoallegian mahdollisuus. Onko uloste normaali koostumukseltaan ja väriltään? Ihottumaa? Pulauttelua? Meillä yksi maitoallergikko, toinen reflux-vaivainen ja yksi normikitisijä ilman huutoja. Tosin hänen kanssaan piti ruokavaliostani karsia mausteet, viljat, maito, muna. Paino kyllä karisi kun täysimetin 6kk. Onko ummetusta. Lämmin kylpy ja masuhieronta ja jalkapohjien ja pohkeiden hieronta auttoivat. Vauvan huuto on aivan hirveää kuunneltavaa, kun iskee avuttomuus. Kuulosuojaimet ovat hyvä idea ja tieto ettei vauva saa vammoja. Rintareppu auttoi hieman ja maitoproteiiniton maitohappojauhe. Apteekista saa soija maitoa ilman reseptiä ja muita synteettisiä maitoja, korvikkeita vatsavaivaisille. Kysy neuvolasta, tai suosittelen lastenlääkäriä mielummin. Neuvolasta yleensä saa sen vastauksen että aika vain auttaa. Taustalla voi olla joku "oikea" hoidettavissa oleva vaiva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe