Minulla on sellainen melkeen 40 vuotias ystävä tai kaveriksi hänet luokittelisin. Tämä minun kaveri on mies puoleinen ja itse olen nainen. Meillä ei kuitankaan mitään "sutinaa" ole keskenämme vaan ihan tavallisia kavereita ollaan.
Kaverillani on ongelma juomisen suhteen ja tosi paha onkin. Tähän väliin haluan kertoa että itse en ole 10 vuoteen juonut tippaakaan alkoholia ja se varmaan vaikuttaa siihen miten suhteudun alkoholin juomiseen. Noh kuitenkin palatakseni tähän syyhyn miksi tätä nyt kirjoittelen on varmaan se että haluan vain kirjoittaa tämän asian ja purkaa asiaa näin.
Tämä minun miespuolinen kaverini itsekkin tajuaa tai on ainakin sanonut tietävänsä että hänellä on ongelma tuon juomisen suhteen, hän aina kun pikkaisenkaan asiat menee pieleen niin tarttuu pulloon ja juopi itsensä ihan perskänniin. Ei siinä mitään että hän joisi vain omat rahansa mutta kun sinne menee muidenkin rahoja, hän kun on kova rahan lainaaja humalassa vaikka omaakin rahaa olisi. Tähän väliin taas kommentti, että minä en ole lainannut hänelle senttiäkään enkä lainaa.
Hän ei kuitenkaan paljoa muutu ollessaan humalassa, mitä nyt kokoajan on rahaa lainailemassa ja ehkä pikkaisen ärhäkämmin asioitaan tuopi esille. Ei hän mitenkään väkivaltainen ole tai sellainen joka aiheuttaisi ongelmia humalassa tai tappelisi toisten kanssa. Aika asiallisesti kuitankin alkoholin alaisena on.
Minua tässä varmaan eniten ärsyttää ja mietityttään se, että tässä on tultu siihen tilanteeseen että oman perheeni ja mielenrauhani takia en enää halua nähdä tuota juomista tai muutenkaan nähdä häntä kun hän on humalassa. Asiasta hänen kanssaan on keskusteltu jo useampaan otteeseen ja hän on luvannut lopettaa juomista ja hakea apua siihen. Lupauksista ja puheista huolimatta hän ei ole tehnyt asian eteen moneen kuukauteen mitään vaan on jatkanut juomista.
Eniten pelkään tässä tilanteessa että kun hän on masentunut jo nyt niin jos välit pistän häneen poikki tämän takia niin hän enemmän masentuu ja juopi itsensä hengiltä. Onhan niitä päiviäkin ollut ettei hän ole pulloon tarttunut mutta niitä on nykyisin ollut vähemman ja vähemmän.
Onko kenelläkään ollut kokemusta tälläisestä tilanteesta ja mitenkä on asiat mennyt. Itse olen niin pettynyt kyseiseen henkilöön ja siihen että en uskalla enää luottaa häneen missään asiassa, niin monta kertaa muutenkin hän on pettänyt lupauksensa. Voiko kaveruus säilyä tilanteesta huolimatta?
Itselläni on rehellisesti sanottuna tässä tilanteessa ihan sama olenko hänen kaverinsa enää, mutta tällä hetkellä olen niin pettynyt ja vähäsen suuttunut hänelle tilanteesta että en varmaan ihan ajattele tilannetta oikein.
Kokemuksia otetaan vastaan ja haluaisin tämän pitää asiallisena keskusteluna ettei tarvitse mitään törkeyksiä tänne kirjoittaa.
Voiko ystävään/kaveriin enää luottaa
0
208
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379