Meillä seniorikissa, joka on ruvennut tussauttelemaan:) Haju on melkoinen mutta toimenpide on äänetön. Aiheuttaako tämän ruokavalio tms? Meillä kun kissa syö ainoastaan Renalia, eli ns. kunnon ruokaa. Sitten saa juustoa, bilanxi- pötkön yms herkkua joskus. Voiko (laktoositon) juusto aiheuttaa tämän? Vai onko tämä edes vaarallista kissalle? Kun se kakka on ihan ok ollut.
Kissan piereskely?
8
390
Vastaukset
- Kissaihminen26
Mielestäni syy voi olla juustossa: kissa voi hyvinkin saada ikäviä ilmavaivoja juustosta. Kannattaa lopettaa juuston antaminen.
Jokainen haluaa varmasti hemmotella silloin tällöin kissaansa herkuilla, mutta jotkin herkut eivät välttämättä sovellu kissoille. Juusto on yksi tällaisista herkuista, jotka eivät välttämättä ole hyväksi kissan terveydelle. - itse töräys
Vaivaakos töräyttely. Jos ei niin olkoon
Jos vaivaa (ehkä vaivaa kun kysyit täältä) niin
juusto - cbnc,bn89
Töräyttely tosiaan voi johtua juustosta. Millaista juustoa seniorikissalle uskalaa pieninä makupaloina antaa?
- Tuhnumirri
Mun entinen kissa tuhnutteli aina protestiksi, kun pidin hänen mielestään "liian kauan" sylissä.
Nykyinen kissa tuhnuttelee, kun rentoutuu aivan täysin.
Kyllä se kissankin elimistö kaasua muodostaa, joka on pois päästettävä. - on teillä
jma....lauta ongelmat ?????????
Viinikorkki liimalla persiiseen niin eipä enään haju haittaa. - Deuce3
Kerrohan tarkemmin mitä kissasi syö? En ole Renal ruuasta ennen kuullutkaan. Toki ruokavalio vaikuttaa vatsan ja suoliston toimintaa.
- kaasua...
Jos kissalla on renal ruokana (Royal Canin tai muu) niin silloin sillä ilmeisesti on munuaisissa vikaa, onko?
Ilmavaivat on merkki siitä, ettei kaikki ole ihan kohdallaan, koska kaasua muodostuu normaalia enemmän. Kaasun muodostukseen vaikuttaa laktoosi, viljat, allergia jollekin ruoka-aineelle jne. Jokin ruokavaliossa on siis kissalle sopimatonta ja se kannattaa poistaa. Ilmavaivat ei pelkästään tee hajuhaittoja vaan myös kipua koska kaasu voi venyttää suolta.
Tutkaile tuoteselosteet huolella läpi ja katso josko sieltä löytyisi jo suoraan jokin syyllinen. Jos ei, niin sitten on vain kokeiltava ja etsittävä mikä sen aiheuttaa. - Uusikissa
Moi
Mun uusi pikkukissa haisee myös, puhuin asiasta elänlääkärillä ja hän epäili ennemminkin anaalirauhasia. Jotkut kissat kuulemma voivat tyhjentää ne itsekseen, toisilla ne sen sijaan voi täyttyä ilman että tyhjenevät asiallisesti ja sitten tulehtuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711579
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361186- 561051
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html187888- 40773
- 49740
- 62696
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244533661- 119634
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp78588