apua!kone hajosi,minkä osan vaihdan???

no nyt pitäis saada apua kun vanhusten kone lakkas toimimasta.kone on fujitsu scaleo j pöytäkone.näyttöön tulee vain teksti no signal.eli mikä osa on luultavimmin rikki.ajattelin että näyton ohjain:nvidia geforce 6200 setc.vai olisko se kuitenkin emolevy?tai vaikuttaako biosin paristo noin?jotenka apua mikä osa pitäisi vaihtaa!!!voisko toi näyttö olla rikki,hitto kun on niin paljon vaihto ehtoja että jos sais vähän selvennystä mikä tuolta kannattaa vaihtaa....

11

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin lisäyksenä vielä että ei pääse biosiin kun ei kerran näy muuta kuin no signal....milläs tuotakin vikaa selvittäis...

• katso ensin näytön kaapeli vga etttä on kiinni kunolla

• 4+13

Ostat vanhemmille iMacin. Se ei hajoa.

• 12345peori

Emolevyn pariston tehtävänä on pitää mm. emolevyn kello käynnissä eli ei ole pariston vika.
      Kuten edellä on mainittu, tarkasta kaapelin kiinnitys ensiksi. Jos mahdollista, kokeile sitten liittää johonkin toiseen näyttöön/telkkariin tietokone ja katso tuleeko kuva.
      Kun käynnistät koneen, kuuluuko koneesta useita piippauksia?

• ei kuulu muuta kuin että tuuletin alkaa huutaa kuin viimeistä päivää kaapeli on kyllä kiinni mutta no signal...

• vikavinkkejä

Itse näyttökin voi olla rikki. tai sitten jos biossin patteri on loppu se voi nollata asetukset.
      Jos emolevyllä on integroitu näytönohjain kokeile vaihtaa näyttö kiinni siihen.
      eli vika luultavimmin näytössä, näytönohjaimessa, tai biossin asetuksissa / paristossa.......

• 123rtyuio

Tutki silmämääräisesti emolevyä että löytyykö pullistuneita tai vuotaneita kondensaattoreita. Jos löytyy niin emo on rikki.

Veikkaisin että emo on rikki.

• nonni,tutkin hyvällä valolla emolevyn ja näytönohjaimen,ne kyllä näyttää päällepäin ehjiltä...vaihdoin biosin patterin,ei apua...kai se on tutkittava jos kuitenkin olis tuo näyttö rikki,jos ei niin koittaa vielä näytönohjaimen vaihtoa...niin ja suuri kiitos auttaneille!!!!

• amatöörikorjaaja

Jos tuo tuuletin pyörii todella lujaa eikä mitään muuta tapahdu käynnistettäessä niin kyllä veikkaisin emolevyä.

Tuli mieleen yksi testi jonka voit omalla vastuulla kokeilla.
      Järjestelmä tarvitsee käynnistyäkseen muistipiirit ja jos muistipiirejä ei ole niin toimiva emolevy ilmoittaa siitä piippauksilla.
      Kokeile irroittaa muistipiirit ja kuuntele tuleeko piippauksia käynnistettäessä. Jos tulee niin emo pitäisi olla kunnossa ja jos ei tule niin emolevy on rikki.

• vikavinkkejä

Minkämerkkinen näyttö on ? Mulla oli samantyylinen vika Samsung syncmasterissa (http://www.slcentral.com/samsung-173p-lcd-monitor/). Tosin vika ilmeni vasta sen jälkeen kun muutin näyttöasetuksista virkistystaajuutta korkeammaksi. Windows xp:n uudelleen käynnistämisen jälkeen näyttö meni pimeäksi, ja kuvaruutuun tuli teksti " no signal .."
      Näytön sai toimimaan kun piti sitä sammuksissa pari tuntia. sen jälkeen se toimi taas jonkin aikaa.. Aika kumma vika. mutta vika oli näytössä. Kokeilin samassa koneessa toista näyttöä ja se toimi moitteetta..

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      147
      6999
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5916
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      125
      5086
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      44
      4637
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4028
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      67
      3198
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      55
      3130
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      2842
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      45
      2410
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      16
      2313
    Aihe