no nyt pitäis saada apua kun vanhusten kone lakkas toimimasta.kone on fujitsu scaleo j pöytäkone.näyttöön tulee vain teksti no signal.eli mikä osa on luultavimmin rikki.ajattelin että näyton ohjain:nvidia geforce 6200 setc.vai olisko se kuitenkin emolevy?tai vaikuttaako biosin paristo noin?jotenka apua mikä osa pitäisi vaihtaa!!!voisko toi näyttö olla rikki,hitto kun on niin paljon vaihto ehtoja että jos sais vähän selvennystä mikä tuolta kannattaa vaihtaa....
apua!kone hajosi,minkä osan vaihdan???
11
301
Vastaukset
niin lisäyksenä vielä että ei pääse biosiin kun ei kerran näy muuta kuin no signal....milläs tuotakin vikaa selvittäis...
katso ensin näytön kaapeli vga etttä on kiinni kunolla
- 4+13
Ostat vanhemmille iMacin. Se ei hajoa.
- 12345peori
Emolevyn pariston tehtävänä on pitää mm. emolevyn kello käynnissä eli ei ole pariston vika.
Kuten edellä on mainittu, tarkasta kaapelin kiinnitys ensiksi. Jos mahdollista, kokeile sitten liittää johonkin toiseen näyttöön/telkkariin tietokone ja katso tuleeko kuva.
Kun käynnistät koneen, kuuluuko koneesta useita piippauksia?ei kuulu muuta kuin että tuuletin alkaa huutaa kuin viimeistä päivää kaapeli on kyllä kiinni mutta no signal...
- vikavinkkejä
Itse näyttökin voi olla rikki. tai sitten jos biossin patteri on loppu se voi nollata asetukset.
Jos emolevyllä on integroitu näytönohjain kokeile vaihtaa näyttö kiinni siihen.
eli vika luultavimmin näytössä, näytönohjaimessa, tai biossin asetuksissa / paristossa....... - 123rtyuio
Tutki silmämääräisesti emolevyä että löytyykö pullistuneita tai vuotaneita kondensaattoreita. Jos löytyy niin emo on rikki.
Veikkaisin että emo on rikki. nonni,tutkin hyvällä valolla emolevyn ja näytönohjaimen,ne kyllä näyttää päällepäin ehjiltä...vaihdoin biosin patterin,ei apua...kai se on tutkittava jos kuitenkin olis tuo näyttö rikki,jos ei niin koittaa vielä näytönohjaimen vaihtoa...niin ja suuri kiitos auttaneille!!!!
- amatöörikorjaaja
Jos tuo tuuletin pyörii todella lujaa eikä mitään muuta tapahdu käynnistettäessä niin kyllä veikkaisin emolevyä.
Tuli mieleen yksi testi jonka voit omalla vastuulla kokeilla.
Järjestelmä tarvitsee käynnistyäkseen muistipiirit ja jos muistipiirejä ei ole niin toimiva emolevy ilmoittaa siitä piippauksilla.
Kokeile irroittaa muistipiirit ja kuuntele tuleeko piippauksia käynnistettäessä. Jos tulee niin emo pitäisi olla kunnossa ja jos ei tule niin emolevy on rikki. - vikavinkkejä
Minkämerkkinen näyttö on ? Mulla oli samantyylinen vika Samsung syncmasterissa (http://www.slcentral.com/samsung-173p-lcd-monitor/). Tosin vika ilmeni vasta sen jälkeen kun muutin näyttöasetuksista virkistystaajuutta korkeammaksi. Windows xp:n uudelleen käynnistämisen jälkeen näyttö meni pimeäksi, ja kuvaruutuun tuli teksti " no signal .."
Näytön sai toimimaan kun piti sitä sammuksissa pari tuntia. sen jälkeen se toimi taas jonkin aikaa.. Aika kumma vika. mutta vika oli näytössä. Kokeilin samassa koneessa toista näyttöä ja se toimi moitteetta..
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1476999
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505916- 1255086
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.444637Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554028- 673198
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.553130Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252842- 452410
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢162313