Olen hankkimassa uutta kameraa "yleiskäyttöön" eli kamera on mukana koko ajan ja otan kuvan,jos näkyy "mielenkiintoista".Järjestelmä kameroihin ei ole mielenkiintoa lainkaan.
Olen miettinyt ja kysellyt asiaa,nyt olisi päätettävä ostaisiko Nikon S9300 vai Nikon P310 kameran?
Kummassakin olisi puolensa,mutta en osaa vaan päättäää ja budjettini on kameran ostoon noin 350 euroa.
Kumpi?
3
246
Vastaukset
- ....
Kyllä pokkarissa(kin) pitää olla mahdollista valita P-, S-, A- ja M- tilat. Itse valitsisin noista kahdesta P310 kameran pelkästään tämän asian perusteella.
P tila on noista kenties helpoin ja sillä kannattaa lähteä liikkeelle ja opetella (on lähes sama kuin atomaatti tila). "Vihreä" automaatti tila toimii toki myös mutta siihe kenties kyllästyy eikä siinä pysty itse vaikuttamaan asetuksiin kuten P tilassa pystyy. - Toisleiriläinen
Minun valintani noista kahdesta olisi ilman muuta P310.
S9300:n puolesta puhunee monen mielestä sen huikea zoom-kerroin. Itse en osaa antaa sille lainkaan arvoa: kuvattaessa pokkarilla käsivaralta, etsimen puutteessa kameran takatöllöä tihrustellen, ovat pidemmät polttovälit käytännössä käyttökelvottomia. Panen parjon enemmän painoa P310:n objektiivin ratkaisevasti paremmalle valovoimalle.
Olen järkkärimaailmassa vankka nikonisti. Päädyin silti pokkaria valitessani Canon-leiriin ja olen ollut valintaani (S100) erittäin tyytyväinen. Sain kamerani 299 eurolla, mikä lienee ihan tyypillinen taso nyt S110:n tultua markkinoille.
Nikonin pokkareista minulla ei ole kokemuksia enkä siis kykene niitä kunnolla arvioimaan. Tässä muiden tahojen vertailuja:
http://snapsort.com/compare/Canon-S100-vs-Nikon-P310
http://phototouille.com/nikon-p310-vs-canon-s100.html - pian kauppaan hakee
itse haen s9300 itselleni lähipäivinä, mahtuu hyvin taskuun ja on kätevä tämä zoom olen nikon 9100.lla kuvaillut ja toimii....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696941
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes622543- 562158
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se621292Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3551260- 561244
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141131Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79970Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384968Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14957