Finnmatkat ja Alanya???

EI FINNMATKOJA

Älkää ihmeessä sortuko Finnmatkojen halpismatkoihin.
Apartomentos Cleo Tac ihan p....stä.
Opas Antalyan kentältä Alanyaan täysin mykkänä,ei kertonut muuta kuin hyviin tapoihin kuuluvan antaa bussikuskille tippiä sekä tarjoilijapojille tippiä.
Takasin tulomatkalla EI OPASTA matkalla bussissa.
Antalyan kentällä EI OPASTA ULKONA ,sisällä seisoa törötti kun aikamme etsimme,eikä mitään palvelua,saimme kun "rähjäsimme",kuten moni muu asiakas.

Näin pelaa palvelu Finnmatkoilla :((((

42

2231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölälöä

      Finmatkoilla monta hyvää hotellia , otitte sitte kaikkein halvimman ja kamalimman.

      • Siy;))

        Finnmatkojen hotellivalikoima ei sen kummempi kuin muillakaan Matkanjärjestäjillä - hinnat ja palvelu kylläkin peestä - oli sitten tähtiä 3 tai 5 - olen samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa - Tjärellä kyllä homma skulaa halvimmissakin hotskuissa - vaikkapa kysymys Alanyan matkoista :)

        Oppaat tunnetusti parhaimpia Aurinkomatkoilla ja Deturilla - ovat vastassa lentoasemalla näkyvillä ja busseissa mukana ja puhuvat sujuvasti kertoen mitä kantsii tehdä ja mitä taas ei Alanyassa :)


      • IIIrA

        Mikä niistä on paras???
        Mie männään lokakuun viime vklla lasten kera.


      • perhelliset
        IIIrA kirjoitti:

        Mikä niistä on paras???
        Mie männään lokakuun viime vklla lasten kera.

        Vaihtakaa ihmeessä matkanjärjestäjää,tjäre,aurinkomatkat ja detur myy halvemmalla ja palvelu pelaa.
        tultiin just 2 aikuista ja 2 lasta deturin matkalta,viikko ja hinta 495 koko perhe,huoneistohotelli,muuten paikka alanya ei hyvä,kallis ja liika tyrkytysstä.


    • :=o

      no jopas jotakin jos opas ollut mykkänä...olisin kyllä itse sanonut että kertoo paikasta jotain jos olisin ensikertalainen.mielestäni ei opasta tarvitsekkaan välttämättä olla paluumatkalla muuta kuin lentokentällä ja nimenomaan siellä lähtöselvityksessä! ja mitä se opas seillä ulkona seistä töröttäis kyllä varmasti jokainen ihminen osaa kävellä turvatarkastukseen eiköh!? ja mielestäni kukaan opas ei ole ulkona pönöttämässäkään vaan siellä lähtöselvityksessä siis tarkoittaen sitä paluumatkaa kotiin!

      • H.W :)

        no jopas jotakin opas ollut mykkänä....
        Olimme myöskin Finnmatkojen reissulla taannoin,maksamme matkassamme myöskin Oppaan palvelusta,joten ap:n kirjoitus on ihan kohdillaan,kaikki eivät ole matkustaneet ehkä aiemmin Alanyaan milloinkaan,niin kyllä viimeistään ja ainoastaan Oppaan duuniin kuuluu kertoa ko.lomakohteesta.....ymmärtäisin....mitä tulee paluumatkan Oppaan olemisesta bussissa,olisi se hyvän tavan mukaista ja varsinkin ilmoittaa jo matkaa tilatessa,ettei näin ole....meille ei ainakaan ilmoitettu,meitä toki ei haitannut vaikka ei ollutkaan,olemme matkustaneet paljon joten pärjäämme ilman,mutta kuten jo totesin aiemmin,kaikki ei.

        Oppaan kuuluu olla kentällä vastassa asiakkaita,tässä tapauksessa Antalyan....olen ymmärtänyt....lienen kovinkin väärässä ?

        Meidän seurue ei ainakaan enää matkusta Finskeillä,on kohde sitten Alanya tai jokin muu,olimme erittäin pettyneitä heidän toimintaansa....makunsa kullakin ja tämä yksi ;)


    • madona

      No johan nyt jotain,palasimme viikko sitten Alanyasta, hot. MY Flowers, ja olimme tosi tyytyväisiä, emme tarvinneet oppaita mihinkään, saimme tarvittavat tiedot Antalyaan kentällä, ja opastuksen minne bussiin mennä, opas kertoi tärkeimmät tiedot bussissa, ja siiten se saattoi meidät kaikki hotelliin, paluumatkalla oli ainoastaan kuski, joka vei meidät ihan oven eteen ja saatuamme matkalaukkuimme,j eikun jonoon niin läpivalastukseen! ja jokainen varmaan osaa lukea opasteista missä oma lento löytyy.eli helsinki ja numero se ja se, olkaa rakkaat lomailijat rentoja, hermoilu stop, ja iloitkaa myös kotimatkasta,! Hotellille 10 pistettä, siisti, tilava, ja aivan mahtavan kiva henkilökunta, ja Finskillä lennettiin, suosittelemme!!

      • PerheME

        madona !

        Hyvä kun teidän lomanne on ollut onnistunut - se ei tarkoita sitä ,ettäkö kaikilla muilla olisi samaten - on oikein kirjoittaa täällä myöskin huonoista asioista - elikkä tuo johan nyt jotain oli turha kommentti - kaikki eivät matkusta montaa kertaa etelän lämpöön ,joten kaikille ei myöskään ole itseestäänselvyys miten lentokentillä toimitaan - siksi olen samaa mieltä edellisten negatiivisten kommenttien "takana" - kannattaa lukea tarkkaan ,mitä kuuluu matkan hintaan!!!

        Syksyn sykettä ;))


    • *___*

      Viime kesällä eka kerta Finnmatkoilla Alanyassa ja opaspalvelu ihmetytti myös..esim.lähtiessä kentältä Alanyaan ei opas tullut bussiin ollenkaan, jäi vaan vilkuttamaan kentälle...ja pois lähtiessä oli ainoastaan englantia puhuva opas bussissa, joka sanoi, että kysykään jos on jotain kysyttävää, muuten istui hiljaa.
      Meitä ei sinänsä haitannut, koska Alanya tuttu kohde, muttaehkä jotain ensikertalaista..

      • Tea&

        Tulimme pois Alanyasta viime sun/maanantaina viikon lomalta.
        Antalyan kentältä kohti Alanyaa oli opastar bussissa mukana mutta ei puhunut/kertonut mitään,istui ja haukotteli kuskin vierellä etupenkillä :(
        Hotelliin saavuttuamme ei tullut sisään neuvomaan esim. sisäänkirjautumista,meille se on tuttua,mutta kaikille ei.

        Antalyan lentokentältä hieman Alanyaan päin oli tapahtunut liikenneonnettomuus,joten istua kökötimme bussissa noin tunnin (jokainen ymmärtää kolarin olevan ikävää ja kolaripaikan raivaamisen vievän tovin) mutta kyllä tässä vaiheessa olisi Finnmatkojen tarjoavan edes limukkaa bussissa oleville matkaajille,mutta ei??!!

        Takastulomatkalla ei myöskään opasta bussissa mutta kylläkin lentokentän terminaalissa korkokengissään seisoa "törötti".....outoa pikku puuhastelua koko Finnmatkojen Palvelu.


      • cleotac:(
        Tea& kirjoitti:

        Tulimme pois Alanyasta viime sun/maanantaina viikon lomalta.
        Antalyan kentältä kohti Alanyaa oli opastar bussissa mukana mutta ei puhunut/kertonut mitään,istui ja haukotteli kuskin vierellä etupenkillä :(
        Hotelliin saavuttuamme ei tullut sisään neuvomaan esim. sisäänkirjautumista,meille se on tuttua,mutta kaikille ei.

        Antalyan lentokentältä hieman Alanyaan päin oli tapahtunut liikenneonnettomuus,joten istua kökötimme bussissa noin tunnin (jokainen ymmärtää kolarin olevan ikävää ja kolaripaikan raivaamisen vievän tovin) mutta kyllä tässä vaiheessa olisi Finnmatkojen tarjoavan edes limukkaa bussissa oleville matkaajille,mutta ei??!!

        Takastulomatkalla ei myöskään opasta bussissa mutta kylläkin lentokentän terminaalissa korkokengissään seisoa "törötti".....outoa pikku puuhastelua koko Finnmatkojen Palvelu.

        jep,joo oltiin samassa bussissa.Opas ei tod.kertonut mitään matkan edistymisestä,siinä istuttiin tunnin verran eikä tarjottu vettä tai muuta juotavaa ilmaiseksi,opas kyl kysyi haluaako joku ostaa.ja bussissa oli myös lapsiperheitä.ihme touhua finnmatkoilta.


      • hmm.....
        cleotac:( kirjoitti:

        jep,joo oltiin samassa bussissa.Opas ei tod.kertonut mitään matkan edistymisestä,siinä istuttiin tunnin verran eikä tarjottu vettä tai muuta juotavaa ilmaiseksi,opas kyl kysyi haluaako joku ostaa.ja bussissa oli myös lapsiperheitä.ihme touhua finnmatkoilta.

        Finnmatkojen oppaat ovat tunnetusti kuuluisia huonosta palvelusta -kuten jo joku kirjoitti kannatta lukea tarkkaan mitä matkan hintaan sisältyy - jos opapalvelua ,niin silloin sen myöskin pitää olla.

        Istuimme samassa bussissa ja majailimme Cleo Tacissa - opastar oli kolme vuotta omien sanojensa mukaan ollut Alanyassa -luulisi tuossa ajassa oppivan kertomaan turisteille muutakin Alanyasta kuin ,että antakaa tippiä tarjoiijoille - lieneekö väärä ammatinvalinta ?

        Celo Tac huoneistohotelli on sitten kaikkea muuta kuin suositeltava ,uusittu kylläkin joskus ,parvekkeet pienet ,nks:ssa keittiössä ,pari lusikkaa,kattila ja teepannu sekä keittolevy ,pari kuppia ja lautasta ,veden saa hakea kylppäristä ,pesuvati ilmeisesti tarjoitettu veden hakemista varten ,ei pöytää!!!


      • 3345.
        hmm..... kirjoitti:

        Finnmatkojen oppaat ovat tunnetusti kuuluisia huonosta palvelusta -kuten jo joku kirjoitti kannatta lukea tarkkaan mitä matkan hintaan sisältyy - jos opapalvelua ,niin silloin sen myöskin pitää olla.

        Istuimme samassa bussissa ja majailimme Cleo Tacissa - opastar oli kolme vuotta omien sanojensa mukaan ollut Alanyassa -luulisi tuossa ajassa oppivan kertomaan turisteille muutakin Alanyasta kuin ,että antakaa tippiä tarjoiijoille - lieneekö väärä ammatinvalinta ?

        Celo Tac huoneistohotelli on sitten kaikkea muuta kuin suositeltava ,uusittu kylläkin joskus ,parvekkeet pienet ,nks:ssa keittiössä ,pari lusikkaa,kattila ja teepannu sekä keittolevy ,pari kuppia ja lautasta ,veden saa hakea kylppäristä ,pesuvati ilmeisesti tarjoitettu veden hakemista varten ,ei pöytää!!!

        Sama hotelli kuten teillä ja KAAMEE!!!
        Samoin finskien oppaiden palvelu hämmästyttävää ja paikkana Alanii on kaikkee muuta kuin kiva,roskaista,likainen kuuluisa Kleopatra ranta,ruoka kallista ja kauppiaat juntteja,huutajia ja lääppijiä riittämiin.


      • Pieni budjetti?
        Tea& kirjoitti:

        Tulimme pois Alanyasta viime sun/maanantaina viikon lomalta.
        Antalyan kentältä kohti Alanyaa oli opastar bussissa mukana mutta ei puhunut/kertonut mitään,istui ja haukotteli kuskin vierellä etupenkillä :(
        Hotelliin saavuttuamme ei tullut sisään neuvomaan esim. sisäänkirjautumista,meille se on tuttua,mutta kaikille ei.

        Antalyan lentokentältä hieman Alanyaan päin oli tapahtunut liikenneonnettomuus,joten istua kökötimme bussissa noin tunnin (jokainen ymmärtää kolarin olevan ikävää ja kolaripaikan raivaamisen vievän tovin) mutta kyllä tässä vaiheessa olisi Finnmatkojen tarjoavan edes limukkaa bussissa oleville matkaajille,mutta ei??!!

        Takastulomatkalla ei myöskään opasta bussissa mutta kylläkin lentokentän terminaalissa korkokengissään seisoa "törötti".....outoa pikku puuhastelua koko Finnmatkojen Palvelu.

        Suu kuivana siinä sitten istuitte ja odotitte, että teille pitäisi tarjoilla limukkaa firman piikkiin? Ei tullut sitten mieleen ostaa sitä limukkaa ihan omilla rahoilla? Ei se kallista ole. Itselle ei ole tullut mieleenkään, että odottaisi suu kuivana ilmaistarjoilua, on ollut onneksi sen verran just matkakassaa, että on pystynyt siitä maksamaankin...


    • OnnellinenMatkustaja

      Itselläni oli kesällä tosi onnistunut matka Finnmatkojen kautta. Olin Alanyassa 3. kertaa 5 vuoden sisällä, joten kaupunki oli jossain määrin tuttu. Kieltämättä olisi ollut kiva, jos opas olisi ensikertalaisia ajatellen matkalla lentokentältä Alanyaan infonnut ja kertonut kohteesta ja sen tavoista, mutta opasta ei ollut bussissa. Näin oli 1. matkallani Tjäreborgin kautta. Minua se ei kuitenkaan häirinnyt. -Pois tullessa bussissa sen sijaan asiakkaiden käytös häiritsi: 2 yksin matkustavaa naista vei bussissa tuplapaikat ostoksineen, eikä olisi vaihtanut paikkaa antaakseen tilaa perheelle, jossa oli pieniä lapsia. Uskomatonta, miten joustamattomia ihmiset ovat.

      Tekemälläni retkellä tietoa sitten tulikin paljon ja opas oli erittäin hyvä. Finnmatkojen reissussa oli tosi hyvä hinta-laatu -suhde. Eniten on "mennyt pieleen" Apollomatkoilla,kun jouduttiin tanskankielisille retkille, mutta siltikin lähtisin uudelleen heidänkin matkalleen.:) Yleensä muistan jälkikäteen matkoista vain ne hyvät kokemukset :)

      • SunRise;))

        Muistan matkoista hyvät ja huonot asiat :)

        Viime kesänä myöskin perheen kanssa Finnmatkojen lomamatkalla Alanyassa ,muutama kerta Tjäreborgin matkoilla vuosien varrella Alanyassa.Valitettavasti heidän palvelujaan ei voi verrata keskenään ,kyllä Tjären hotellit,retket ja Oppaat ovat mallia -2012 ja palvelu sen mukaista,bussissa opas mukana mennen tullen ja vielä hymyssä suin,joten valintamme on jos joskus vielä Turkin kohteeseen matkaamme ehdottomasti Tjäreborg :))


      • Pirkko W
        SunRise;)) kirjoitti:

        Muistan matkoista hyvät ja huonot asiat :)

        Viime kesänä myöskin perheen kanssa Finnmatkojen lomamatkalla Alanyassa ,muutama kerta Tjäreborgin matkoilla vuosien varrella Alanyassa.Valitettavasti heidän palvelujaan ei voi verrata keskenään ,kyllä Tjären hotellit,retket ja Oppaat ovat mallia -2012 ja palvelu sen mukaista,bussissa opas mukana mennen tullen ja vielä hymyssä suin,joten valintamme on jos joskus vielä Turkin kohteeseen matkaamme ehdottomasti Tjäreborg :))

        Finnmatkojen oppaat on sieltä huonoimmasta päästä,käytimme joskus nyt vaihdoimme Aurinkomatkoihin ja oppaat kivoja ja osaavia,eivät torku työaikana bussin etupenkillä,vaan kertovat kohteesta kuin kohteesta bussimatkoilla kentältä hotelliin,olemme tyytyväisiä :)))

        Alanya on ihan ok.paikkana ja Aurinkomatkojen hotellit hyviä,samoin Tjäreborgin.


    • Voeha elämä

      Onkohan tää joku oma rotunsa jotka aina jaksaa marmattaa Alanyasta ja Turkista yleensä täällä palstoilla. Miks ihmeessä sinne pitää mennä jos se on noin kamalaa, onhan kohteita maailmassa niin paljon muitakin.Mistään muusta ei ole niin paljon palautetta yleensäkkään. Jotenkin tuntuu omituiselta, eihän ne asiat parane jos kotiintultua täällä pälättää, palaute pitää antaa paikanpäällä tai ainakin kohteelle itselleen, sillä lailla asiat menee eteenpäin. En ikinä menen jne. , no mitäs sitten, ketä se kiinnostaa.

      • monta matkaa takana

        Matkakokemuksiahan tällä palstalla vaihdellaan? On se hyvä tietää noista epäkohdistakin. Alanyassa on kuitenkin paljon myös hyviä puolia, kuten lyhyt lento, suht varma aurinko, usein hyvä palvelu (omakin käytös vaikuttaa) jne. Mutta, osaa ainakin enkakertalainen suhtautua, kun tietää kohteen huonoja puolia myös. . Eikä ne epäkohdat tahdo muuttua, vaikka niistä paikan päällä kertoo ja oppaille. Se on niin syvällä siellä kulttuurissa.

        Eikä noilla suuremmilla matkanjärjestäjillä ole suurta eroa niin palvelun kuin oppaidenkaan suhteen, kaikissa löytyy hyviä ja huonoja. Hotellit suurin piirtein samaa tasoa, ehkä Tjäreborgilla useammin huono sijainti sekä huoneista valittu heikoimmat (näköalat). Tuuripeliä.
        Parhaiten palvelu pelaa AM, joka on sitten himpun verran kalliimpi, riippuen onko lapsiperhe kyseessä. Heillä on parhaat lapsialet, taas tietenkin lapsen ikä huomioiden.


      • elll2
        monta matkaa takana kirjoitti:

        Matkakokemuksiahan tällä palstalla vaihdellaan? On se hyvä tietää noista epäkohdistakin. Alanyassa on kuitenkin paljon myös hyviä puolia, kuten lyhyt lento, suht varma aurinko, usein hyvä palvelu (omakin käytös vaikuttaa) jne. Mutta, osaa ainakin enkakertalainen suhtautua, kun tietää kohteen huonoja puolia myös. . Eikä ne epäkohdat tahdo muuttua, vaikka niistä paikan päällä kertoo ja oppaille. Se on niin syvällä siellä kulttuurissa.

        Eikä noilla suuremmilla matkanjärjestäjillä ole suurta eroa niin palvelun kuin oppaidenkaan suhteen, kaikissa löytyy hyviä ja huonoja. Hotellit suurin piirtein samaa tasoa, ehkä Tjäreborgilla useammin huono sijainti sekä huoneista valittu heikoimmat (näköalat). Tuuripeliä.
        Parhaiten palvelu pelaa AM, joka on sitten himpun verran kalliimpi, riippuen onko lapsiperhe kyseessä. Heillä on parhaat lapsialet, taas tietenkin lapsen ikä huomioiden.

        jep,hyvä kun täällä kirjoitetaan hyvistä ja huonoista puolista koskien tässä tapauksessa Alanyaa ja varsinkin Oppaiden palvelua.

        Monet matkustavat todellakin sinne matkan lyhyyden vuoksi,mutta yhtä lyhyt on melkein lento Tunisiaan ja siellä on halpaa,hyvä hotellitaso,upeat biitsit ja Oppaiden taso ko.kohteessa Matkanjärjestäjästä riippumatta laadukasta,siellä ei "pelata" paikallisten ukkojen kanssa niin paljon,että kaikki panostus joka pitäisi antaa työhön jää vapaa-ajan puuhasteluun :(

        Alanyassa muutamia kertoja käyneenä voinen totea nyt,ettei se enää kiinnosta ei sitten pätkääkään,uudet upeat hotellit eivät tee paikasta houkuteltavaa,kyllä pitää panostaa uusiin markkinointikikkoihin.

        Aurinkomatkat ja Tjäreborg ovat hyviä matkanjärjestäjiä,käytän heitä enkä ole koskaan pettynyt,mutta makuja monia ja kaikki yhtä arvokkaita ;)


      • mietihän vähän

        Voihan elämä sua . Tällästä tekstiä kirjotteelee ihminen joka ei ajattele asiaa nokkaasa pitämmälle.


      • MinniMatkustaja
        mietihän vähän kirjoitti:

        Voihan elämä sua . Tällästä tekstiä kirjotteelee ihminen joka ei ajattele asiaa nokkaasa pitämmälle.

        Kuten Sinäkin - oletko koskaan matkustanut lomalle Alanyaan -jos ,niin luulisi sinun oppineen siellä jotakin - ei tunnu siltä !!!

        Nokkaasa pitämmälle ?? Mitä lie tarkoittaa ??

        Alanyasta joko pitää tai sitten ei :D


    • Harmillista

      Olipa mielenkiintoista palautetta.
      Juuri eilen varasin matkan Alanyaan ja finnmatkoilta.
      Olimme viime vuonna Finnmatkojen matkalla Tunisiassa ja siellä kohtasin parhaan oppaan ever! Ja siksi luotin, että myös Alanyassa opaspalvelut pelaa.

    • matkailija

      Oma kokemukseni Finnmatkoista on myös todella kielteinen. Viime syksynä olimme huoneistohotelli Aramiksessa heidän kauttaan. Opaspalvelut täysin puutteellisia, palvelulinjan tekstiviesteihin ei vastattu, opasta tavoiteltaessa saimme todella tylyä palvelua ja paluumatka oli juuri kuvailemasi kaltainen hiljaisuus oppaan suunnalta. Myös meidän bussimme seisoi monta kymmentä minuuttia, koska poliisi tarkasti kuskin ja kuski meni vaihtoon ajettuaan liian pitkään ilman kunnollisia taukoja. Opas ei vaivautunut edes nousemaan ennen kuin matkustajat patistivat hänet ottamaan asiasta selvää. Jälkeenpäin mietin olisiko jo puhelinpalvelun ollessa todella nuivaa (ennen matkaa kysyin muutaman tarkentavan kysymyksen) pitänyt ymmärtää vaihtaa matkanjärjestäjää.
      Nyt piakkoin menossa tjäreborgilla Alanyaan ja puhelimessa saatu palvelu oli loistavaa, toivottavasti myös perillä.
      Taustatietona kitisijöille, että olemme matkailleet melko paljon, mutta jos opaspalvelut kuuluvat matkan hintaan odotamme myös saavamme sitä. Emme me sinne mene oppaan kanssa turisemaan, mutta joskus on helpompi kysyä kaupunkia tuntevalta mihin kannattaa mennä ja mistä löytyy mitäkin.

    • 1706

      0lin viime touk.-kesäk. vaihteessa Alanyassa Cleo Tac hotellissa viikon.Hotelli oli pieni ,huoneet juuri rempattu.Allas-alue pieni ,mutta hyvin sieltä paikan sai aamulla.Rannalle oli vain parin minuutin kävelymatka.Viikko tähän hotelliin maksoi 245 euroa (norm.490e).
      Eli halvan ostin ,halvan sain.Oppaiden näkymättömyyden tiesin kyllä ennestäänkin ,enkä mitään ihmettä odottanutkaan siltä taholta.
      Mitään elämyslomaa en ostanutkaan ,tarkoitus oli vain ottaa aurinkoa ja vähän shoppailla siellä ja siihen tuo halpis hotelli sopi hyvin.
      Olen käynyt Turkissa kymmeniä kertoja ,enimmäkseen Ankarassa ,Istanbulissa ja Izmirissä mutta käyn myös aurinkolomilla etelän lomakohteissa . Itse en näiden "mykkien" oppaiden palveluita tarvitse ,mutta ymmärrän kyllä hyvin ,että tämä asia ärsyttää monia.
      Vuosien kokemuksella olen sitä mieltä ,että parhaat oppaat ovat AM:lla ,he ovat tehtäviensä tasalla ,mutta Turkin tuntemuksessa parhaat ovat Deturin kokeneet konkarit ja syntyperältään turkkilaiset oppaat ,joita olen tavannut ainakin Antalyan lomillani.
      Parin viikon päästä suuntana on Alanya ja Tjäreborgin matkalla 2 vk. Hyvin on homma pelittänyt myös heidän kanssaan.

      Hauskoja lomareissuja kaikille!

    • !!!

      Finnmatkojen kautta olen ollut yhdessä parhaimmassa hotellissa IKINÄ. Ja Alanyassa. Tai no... Konaklissa! Opas kertoi kauheesti kaikkee jo bussimatkalla kentältä hotellille, mm. keltaisista taksinapeista puissa ja tolpissa. Ei siis mtn valittamista!
      Tjärekin on ollut hyvä, joskin opaspalvelu ei tuntunut sisältyvän matkan hintaan... Tai no, ei minkään valtakunnan opastusta paikallisista tavoista! Onneks oli muistissa ekan reisun ohjeistukset :) Joten ei haitannut, enkä jäänyt kaipaamaan.
      Kesäkuussa Tjären kautta Konakliin uuteen hotelliin :) Hyvältä näyttää paperilla ainakin!

      • BP:((

        Olimme nyt tänä keväänä 2013 Finnmatkojen matkalla Alanyassa 2 vkoa ,ei koskaan enää tätä matkanjärjestäjää ,kerta riitti ,olemme matkustaneet paljon maailman eri kolkilla ,paras ehdottomasti Aurinkomatkat ja Oppaat ,samaten Tjäreborgin hommeli pelaa,oppaat hoitavat duuninsa ,ovat kentällä vastassa ja busseissa kertovat matkakohteesta ,hyvät ja huonot puolet :)

        Finnmatkoilla ei mikään toiminut ,opas vähiten ,töykeä nirppanokka.


    • 1 ja 3

      Viime kesänä Tjäreborgilla Turkissa (Belek). Airfinlandin konkurssi osui lähtöämme edeltävälle päivälle, tietenkin Airfinlandin koneella piti mennä. Aamulento vaihtui illalle, Tjäreborg hoiti hienosti tiedotuksen (tekstiviestit) yms. Belek oli omatoimikohde, tiesin ettei opasta tule bussiin tai kohteeseen mukaan, joten en sellaista odottanutkaan. Ongelmat Tjäreborg hoiti hyvin, mutta pari tooooooooooodella isoa ja vakavaa virhettä tuli:

      Tullessamme meille kerrottiin, että hotellin kansiosta löytyy kotimatkan aikataulu (konkurssi vaikutti siihenkin). Kansiosta löytyi lappu (päivätty tulomme jälkeen) jonka mukaan alkuperäinen lähtöaika hotellilta on voimassa (noin klo 9). Edellisenä iltana varmuuden vuoksi soitin Tjäreborgille, lähtö olikin noin kello neljä aamulla). Oli toimitettu väärä lappu. Eli ilman omaa soittoa (joka tuli maksamaan noin 10 euroa...) olisimme nukkuneet vielä kun uuden aikataulun kone lähti Suomeen ennen seitsemää.

      Hotellilta kentälle meidät vei pikkubussi jossa paikallinen kuski. Vei meidät väärään terminaaliin... Itse olisin mennyt lasten kanssa ko turvatarkastukseen yms. mutta onneksi samassa hotellissa asui lisäksemme kaksi naista joista toinen tiesi terminaalin olevan väärän. Taas soittoa Tjäreborgille, opas hoiti tilanteen hienosti ja saimme kyydin oikeaan paikkaan. Välimatkaa oli kuitenkin pari kilometriä.

      Eli aika isot mokat joiden seuraukset olisivat voineet olla ilkeät. Meitä oli reissussa yksi aikuinen ja kolme lasta. En tietenkään tiedä mitä olisi käynyt jos emme itse olisi soittaneet ja ottaneet asiasta selvää, tai jos suomalainen nainen ei olisi tiennyt asioita. Olisivathan he jollain meidät sieltä pois hommanneet ja ehkä olisimme heränneet puhelimeen ja ehtineet vielä koneeseen. Tiedä häntä.

    • Urpo69x

      Merkitystä on myös lentoaikatauluilla. Niihin kannattaa kiinnittää huomiota.

      Tavallisesti maakunnista lentäessä joutuu tottumaan ns. käännettyihin lentoihin jossa kone lähtee kohteesta, käy Suomessa ja palaa sinne. Siinä hukkautuu 8 tuntia verrattuna siihen, että ajallisesti matka alkaa Suomesta.

      Jos lähtö on esim. lauantaina kello 12 Helsingistä, kone perillä klo 16 ja paluulento lähtee seuraavana lauantaina aamulla klo 07 aamulla ja on taas Helsingissä klo 11 niin perilläoloaikaa on eka ilta 6 päivää.
      Tuo lento kun sopivasti osuu niin ranta/aurinkoajasta jää se kokonainen päivä puuttumaan ja kyseessä on seitsemän päivän loman sijaan kuuden päivän loma. Hinnassa se ei näy mitenkään.
      Finnairin lennoissa on se hyvä puoli että ne ei ole käännettyjä. Esim. lähtö klo 12 , perillä klo 16 ja paluulento lähtee viikon kuluttua klo 17. Siinä jää vielä se lähtöpäivän aamupäiväkin aikaa kohteessa.

      • 59..

        Vielä FINNMATKOISTA!

        Kalleimmat matkat.
        Heillä vko 8pv ,muilla 7.
        Oppaat töykeitä ja vaikeasti tavoitettavia.
        Alanya...no joo :(


    • Tiuran raskas koulu

      Mikäs pakko valmismatkoja on käyttää? Nyt vaan lienee sillä tavalla, että esimerkiksi Alanyaan pääsee valmismatkalle yhtä halvalla ellei halvemmallakin kuin lennot ja hotellit itse erikseen varailemalla. Minä ainakin käytän valmismatkoja tällaisissa tilanteissa, vaikka en oppaiden palveluja kaipaisikaan.

      • alantur

        Oltiin kerran v 2012 Club Alanturissa, Finmatkojen ei persaukisille luokituksessa.
        Ja oli hintanasa arvoista! Sen jälkeen oltu parissa muussa, samat tähdet mutta ei laatua. Hyvästä kannattaa maksaa ja mennä siihen mistä tykkää!


    • Tsot tsot

      Ei kyllä oo kalleimmat matkat Finnmatkoilla... jos on kallis aikuisen hinta niin lapsen hinta laskee puoella toisinkuin esim Nazar joka pitää lapsella/lapsilla yleensä saman alkp. hinnan.

    • ikäimmeiset

      Finnmatkoista ja sen palveluista:
      Olimme Alanyassa 28.4-5.5.2013 ko. matkatoimiston matkalla. Opas palvelut mielestämme aivan ala-arvoisia.Opas ohjasi lentokentällä ainoastaan bussille sanomalla sen numeron. Muuta opas ei kertonut, ei kertonut pysähtyykö bussi
      matkalla ja tuleeko opas esim. matkan puolivälistä bussiin, Hotellilla ei ollut myöskään opasta vastassa.
      Finnmatkojen hotellikirja täysin alaa-rvoinen verratessa muiden matkanjärjestäjien hotellikirjoihin, Matkojen hinnat Finnmatkoilla viikon makalta 150-200€ kalliinpia,
      Oppaat olivat hotellilla aikataulun mukaisesti.
      Finnmatkoilta toivon pikaisesti parannusta opaspalveluihin lentokentällä, bussimatkalla ja hotellikirjan tasossa ja sen ilmoituksissa esim. sairas ymv. palveluissa, Meitä oli matkalla 4 henkinen seurue emmekä olleet tyytyväisiä Finnmatkojen palveluihin, Asiat hankaloittavat esim. ensimatkalaisia, iäkkäämpiä henkilöitä. Me olimme Alanyasssa kymmenettä kertaa ja aina olemme olleet muiden matkanjärjestäjien matkalla ja opaspalvelut ovat olleet hyvät.
      Finnmatkojen kannatttaa panostaa opaspalveluiden parantamiseen,

    • lomalainen

      Ollaan Alanyassa parhaillaan Finnmatkoilla ja olen sitä mieltä, että ensikertalaisten n
      Ja huonolla kielitaidon omaavien ei kannata missään nimessä ostaa matkaansa Finnmatkojen kautta. Opaspalvelut ovat juuri niin huonot kuin täällä on kerrottu. Saavuttaessa kentälle opas löytyi etsimisen jälkeen terminaalin ulkopuolelta ja häneltä saimme bussin numeron, siinä kaikki. Esitteen mukaan bussin olisi pitänyt pysähtyä matkalla Alanyaan mutta näin ei kuitenkaan tapahtunut.
      Eräs lapsi tarvitsi vessaa ja kun kuljettajalta kysytiin asiaa hän ei reagoinut ensin mitenkään...ei ilmeisesti osannut englantia..mutta pysähtyi jonkin ajan kuluttua ja viittasi menemään tienviereen tarpeille.
      Flower Garden hotelli jossa asumme on hyvä ja palvelu pelaa....heti Eka päivänä vähän liikaa palvelujen tyrkyttämistä.Ainut miinus on sängyn kova patja.
      Retkelle kannatta tilata Fativ, Alanyan suomalainen taksi. Erittän miellyttävä ja asiallinen kaveri. Kohtuu hinnala saa yksilöllisen retkiohjelman ja opastuksen.Suosittelen! Finnmatkoille pitkä miinus, onneksemme emme ole oppaita tarvinneet tällä reissulla. Valmismatkoilta nyt kuitenkin odottaa jonkinlaista palvelua..mutta suosittelen kokemuksesta esim. Aurinkomatkoja jos palvelua odottaa ja tarvitsee.

      • lomalainen

        Sori nuo edellisen kirjoitus virheet...puhelimen näppäimistö ei paras mahdollinen "nakkisormille"


      • kukka8

        oltu myös Flower Gardenissa, hotelli hieno. mutta tosiaan liikaa tyrkyttämistä vähän kaikesta.


      • Onpa outoa
        lomalainen kirjoitti:

        Sori nuo edellisen kirjoitus virheet...puhelimen näppäimistö ei paras mahdollinen "nakkisormille"

        Olemme matkustelleet paljon finnmatkojen matkoilla, eikä koskaan ole oppaat olleet tavoittamattomissa. Oppaat vierailevat hotelleilla säännöllisesti, ovat puhelinyhteyden ja tekstiviestin päässä 24h ja myöskin jokaisessa hotellissa on tietokansio, josta ilmenee, missä hotellissa on ympäri vuorokauden päivystys, jos tarvii kysyä jotain. Jos ei itse omaa lukutaitoa ja löydä kaikkea tätä tietoa, joka tulee jo kotiin paperilla matkavarauksen yhteydessäkin, niin vika on omassa päässä eikä matkanjärjestäjässä.

        Ps. finnmatkat myöskin vastaa tekstiviesteihin ja puhelimeen viimeistään tuntien sisällä, jos tarvii jotain kysyä tai tarkentaa. He siis ovat tavoitettavissa oikeasti, eikä vain puheen tasolla.


    • kylläääää....

      kun maksaa pitää saada palvelua aina olaan sitten missä prerekeleee

    • nöpö

      Finnmatkoilla oltu jo useasti ja palvelu pelannut AINA! Huoneistohotellit edullisia ja siistejä....jotka valittaa pysykööt kotonaan, eikä kannata mennä siwaa kauemmaksi...

    • Voi hyvän tähen

      Mihin olisitte tarvinneet opasta matkoilla kaiken aikaa? Kokeilitteko kysyä oppaalta asioista, jotka mieltänne askarruttivat? Olisiko syytä rohkaistua pärjäämään matkoilla hetken ihan omin päinkin, vai pitäisikö teillä olla opas vierellä yötä päivää? Ja sitten vielä; halpismatka on halpismatka. Jos olet niin ääliö, että halvimmalta mahdolliselta matkalta odotat luxusta, niin se on sun häppees. Halpaan hintaan on yleensä olemassa syy.

      Finnmatkat ovat aina hoitaneet asiat hyvin, valitsemme aina finnmatkat, kun mahdollista.

    • turhaavalitusta

      Valitsen aina Finnmatkat , koska se on vastuulinen matkanjärjestäjä eikä tarvitse pelätä konkurssia joita on viime aikoina sattunut. Lähden viikon kuluttua Alanyaan jo viidettä kertaa ja aina on pelannut hyvin. Hotellit Flower Garden ja Tac Premier ovat olleet todella hyviä ja opaspalvelut pelaa tarvittaessa kädestä taluttajaahan en tarvitse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1701
    8. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1546
    9. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1260
    10. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe