V70 vm. 2002 nypyttää (230 tkm)

Volvisti bensa 2,4T

Fiilis on sama kuin jos renkaassa olisi runkovika tai pyörissä reilusti epätasapainoa. On kokeiltu kolmet eri vanteet ja renkaat, ei ole niistä kiinni. Iskarit ja kääntölaakerit uusittu. Auton jousitus jotenkin tärskäyttää kuopissa sekä näissä nykyään niin yleisissä poikittaishalkeamissa, joita on peitelty bitumilla. Lisäksi esiintyy lievää sivutuuliherkkyyttä. Sinällään kulkee todella nätisti suoraan eikä vaeltele. Minusta Volvon jousituksen kuuluisi olla aika mukava. Tässä ei ole sporttijousitus vaan normaali. Ohjauskulmat säädetty jokseenkin tavoitearvojen toleranssin keskelle. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää. Tutinaa on ratissa ja penkissä.

Olisipa kiva kuulla josko joku olisi saanut tällaisen tutinan jotenkin korjatuksi?

36

7851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarvike vanteet?

      Onkos sulla Volvon omat vanteet(?) jos ei, niin silloin ei ole ihmekkään jos nypyttää Volvo kun on tarkka vanteiden suhteen.

    • Toinen Volvisti !!

      Itselläni on vm 05 V70 d5 myös tässä on pintakovan oloinen tuo jousitus vaikka rengaskoko on 205/60 16 kesällä ja talvella 195/65 15 molemmat Michelin merkkisiä noilla talvikumeilla on vähän paremman oloinen. Alustaan laitatettu paljon uusia osia mutta eipä tuo tuosta kummentunnu, monia eri automerkkejä ja malleja ajaneena ja omistaneena täytyy kyllä ihmetellä että miten onkin näin isoon autoon saatu noin huonosti toimiva alusta. Usein näissä Volvoissa näkee kesäkäytössäkin alla kitkarenkaita,ovat kertoneet että niillä tulee parempaa ja hiljaisempaa kyytiä kuin nykyajan kesärenkailla.

    • Volvisti bensa 2,4T

      On kokeiltu kaksilla Volvon vanteilla, nyt tarvikevanteet ja näissä vähiten nypytystä. Keljuttaa tuo tutina tai vipatus. Auto kuitenkin tosi kiva muuten ajoiltaan, on tehokas, lämpenee nopeasti, etenee talvikelissä vakaasti, tilaa riittää. Vinkkejä kuunnellaan.

      Niin semmoista vielä että auto suorastaan tuntuu värähtelevän kun ohjaus ottaa iskun vastaan esim. terävästä kuopasta. Vähän niinkuin "jäisi soimaan" hetkeksi.

    • Moi, vaihtoehtoja: renkaat epätasapainossa, tai jarrulevyn ja vanteen väliin jäänyt kivi, tämä tosin korjautuu pian itsekseen.
      Sitten tuo v70 malli on kuuluisa alustan nivelien heikosta kestosta, eli siellä voi olla raidetangonpää, tai alapallonivel tai "koiranluut" väljiä.
      Mutta eihän auto saa täristä noin, kaikki paikat hajoaa ennen pitkää, ja onhan se ikävää ajaakin kun auto tärisee koko ajan.

      • Volvisti bensa 2,4T

        Kiitos Volvo-Ville. Auto on siis menossa pajalle tällä viikolla. Etujarrulevyt vaihdetaan joka tapauksessa koska ovat käytännössä jo vaihtokunnossa. Raidetangon sisäpäissä epäillään väljyyttä ja vaihdetaan todennäköisesti, sitten vielä samalla kurkkaus hammastangon suojakumin alle. Toki muutenkin tsekkaillaan paikat. Tosin kun iskarit uusittiin 1 kk sitten niin silloin aika tarkkaan auto tuli läpisyynätyksi - siltikään ei väpätys poistunut vaikkei olevinaan pitänyt jäädä mitään väljäksi. Että sikäli jonkinasteinen epätoivo raastaa mieltä.

        Miten muuten, kuuluuko se moottoritilassa olevan metallitangon (onko kyseessä joku vakaajatanko vai mikä lie?) kiinnityksen olla tosi tiukka vai lievästi löysähkö? Se nimittäin jonkin verran pääsee "elämään" eli ei ole täysin jäykästi paikoillaan.

        Sanottakoon vielä että samat pyörät kokeiltiin tässä Volvossa ja toisessa saman ikäisessä V70 2,4T:ssä, ja siinä toisessa Volvossa ei havaittu mitään väpätystä tai värinää. En jaksaisi enää lähteä neljänsiä pyöriä kokeilemaan.

        Renkaat ovat 205/55/16 Michelinit: kesällä Energy Saver H, nastat X-ice North 2.


      • volvo 2.4T 01
        Volvisti bensa 2,4T kirjoitti:

        Kiitos Volvo-Ville. Auto on siis menossa pajalle tällä viikolla. Etujarrulevyt vaihdetaan joka tapauksessa koska ovat käytännössä jo vaihtokunnossa. Raidetangon sisäpäissä epäillään väljyyttä ja vaihdetaan todennäköisesti, sitten vielä samalla kurkkaus hammastangon suojakumin alle. Toki muutenkin tsekkaillaan paikat. Tosin kun iskarit uusittiin 1 kk sitten niin silloin aika tarkkaan auto tuli läpisyynätyksi - siltikään ei väpätys poistunut vaikkei olevinaan pitänyt jäädä mitään väljäksi. Että sikäli jonkinasteinen epätoivo raastaa mieltä.

        Miten muuten, kuuluuko se moottoritilassa olevan metallitangon (onko kyseessä joku vakaajatanko vai mikä lie?) kiinnityksen olla tosi tiukka vai lievästi löysähkö? Se nimittäin jonkin verran pääsee "elämään" eli ei ole täysin jäykästi paikoillaan.

        Sanottakoon vielä että samat pyörät kokeiltiin tässä Volvossa ja toisessa saman ikäisessä V70 2,4T:ssä, ja siinä toisessa Volvossa ei havaittu mitään väpätystä tai värinää. En jaksaisi enää lähteä neljänsiä pyöriä kokeilemaan.

        Renkaat ovat 205/55/16 Michelinit: kesällä Energy Saver H, nastat X-ice North 2.

        Löytyikö vikaa? Nimimerkki tismalleen samanlainen auto ja samat ongelmat!


    • V70llä

      Myös hä haluaisin korjausvinkin tähän vaivaan. Tien epätasaisuudet esim. maantiellä tai moottoritiellä tulee harmillisesti "näpeille". Sellaista todella raivostuttavaa pientä värinää ja joskus täristystäkin. Itse en ole vielä uusinut iskareita ja niiden yläpäitä. Kaikki muu onkin sitten käyty läpi.

      Nyt on talvirenkaat taas alla ja niillä ravistaa samaan tyyliin.

      • uigipugpug

        Kattokaas etujarrulevyjen sisäpuolelle.Itellä oli siellä irtoruostetta ja ne kun otin poiis,niin kas kummaa...ratin pieni tärinä hukkui pois...


    • iskee,iskee

      Oottekohan nyt tosissaan että lyö näpeille hohhoijaa taitaa olla syksyn pimeiden iltojen tuotosta.

    • Volvisti bensa 2,4T

      Toiselle puolelle uusittiin raidetangon sisäpää, siinä oli juuri ja juuri havaittava pikku välys. Hammastangossa ei onneksi havaintoja ongelmista. Väpätys-värinä ei ole poistunut, ehkä on nyt kuitenkin aavistuksen lievempää mutta silti vielä häiritsee ja ärsyttää. Ihan kaikkein pahimmillaan tietysti kun nopeutta mittarissa 70-90 km/h. Yllätys yllätys 105 km/h-nopeudella menee nätisti. Kiva varmaan väpättää tuleva talvi kun pitää kärvistellä sitä 85 km/h "talvinopeutta". Voihan olla että jossain vielä on pienen pieniä välyksiä, niin pieniä ettei niitä pajalla havaita, mutta ajossa kuitenkin "antavat periksi" sen verran että värinää välittyy ohjauspyörään ja auton koriin. Mutta enpä ala huvikseni vaihdattamaan kaikki pyöränripustuksen kilkkeitä ja höysteitä. Sitä paitsi täytyy nyt sulatella tämän korjauskierroksen kustannuksia jonkin aikaa. Ei ollut mikään halpa homma etujarrulevyjen ja -palojen vaihtoineen, samalla tehtiin öljynvaihto useiden suodattimien vaihto ja ohjauskulmien suuntaus.

      Kyllä tässä minusta jousitus edelleen jotenkin tärskäyttää eikä ole ollenkaan niin mukava kuin mitä mielestäni kuuluisi olla. Liekö sitten jousituksen vielä vaihtamattomat osat jo vähän väsähtäneet? No pääasia että auto lämpenee nopeasti, kulkee hyvin suoraan, on tilava, ei juutu helposti ja on tehokas :)

      Pahoittelut ettei selitystä ja korjausta löytynyt. Jos sitten joku (10 vuotta vanhalla Volvolla ajava) "rahamies" vaihdattaa joskus omaansa kaikki jousituksen osat ja väpätys-värinä poistuu, niin kerro toki palstalaisille. Olisi todella kiva tietää onnistumisesta, kalliistakin sellaisesta. Itselläni ei kaiken vaihtoon ole varaa.

      • volvo v 70 turbo

        iselläni on volvo v 70 turbo. siinä madallussarja. on tukeva eikä väpätä.vakaajatangon kumit väljät ja sen tuntee käännöksissä. pitää vaihtaa niin taas mennään.toiset renkaat tarvikevanteilla. ei mitään vikaa. talvikiekot peltivanteilla. sama juttu.


    • 1234431

      -Miten laadukkaat jarrulevyt?
      -Pyörän pultit kiristetty momenttiavaimella?

      • Volvisti bensa 2,4T

        Talvirenkaat "peltivanteilla" laitettiin rempan yhteydessä, tutina paheni hieman.
        Edelleen joskus kuuluu jokin klonksaus tai kopsahdus kun ajaa heittoon tai kuoppaan. Auto tsekattiin myös merkkihuollossa. Mitään fibaa ei ole lyötynyt.

        - on laadukkaat jarrulevyt, täristys ei muuttunut miksikään uusien levyjen myötä
        - pyörän pultit on kiristetty momenttiin vaikkakin talvirenkaat ovat "peltivanteilla"

        Korjaamossa suosittelivat etsimään sellaisen Volvo V70:n, jossa ei tutinaa ilmene, ja kokeilemaan mitä tapahtuu kun sen auton pyörät asentaa omaani. Jos sitten lainapyöriä käyttäessä autostani häviäisi tutina, olisi tutinan syynä ilmiselvästi nykyiset omat pyörät. Ja jos tutina ei muuksi muuttuisi, johtuisi se jostain muusta kuin pyöristä (= vanteista renkaista). Että näillä eväillä mennään, toistaiseksi tärinälinjalla jatkaen...

        Ja eihän tämä mitään paikkoja hampaista irrota mutta pienikin tutina alkaa ärsyttämään kun sitä tarpeeksi kauan jatkuvasti kestää. Perin harmillista!


    • moottorivetäjä

      Jos kerran kaikki muut osat on jo vaihdettu niin akselissa on sillon vika.

      • Volvisti bensa 2,4T

        On vaihdettu eteen sellaiset, joissa on havaittu aihetta uusimiseen:
        - iskunvaimentimet
        - jousijalan tukilaakeri (ns. kääntölaakeri?)
        - oikean puolen sisempi raidetangon pää
        - jarrulevyt
        - jarrupalat

        Ei ole vaihdettu vielä, koska näissä ei ole korjaamo nähnyt mitään vikaa:
        - jousia
        - jousituksen vaimennuskumeja
        - pyöränlaakereita
        - pyörän napa
        - vetopyöriä
        - puslia
        - hammastankoa
        - taka-akseliston mitään osia

        Kovin on kallis auto jos nuo kaikki pistäisi uusiksi. Köyhällä ei ole varaa...


      • Laakeri
        Volvisti bensa 2,4T kirjoitti:

        On vaihdettu eteen sellaiset, joissa on havaittu aihetta uusimiseen:
        - iskunvaimentimet
        - jousijalan tukilaakeri (ns. kääntölaakeri?)
        - oikean puolen sisempi raidetangon pää
        - jarrulevyt
        - jarrupalat

        Ei ole vaihdettu vielä, koska näissä ei ole korjaamo nähnyt mitään vikaa:
        - jousia
        - jousituksen vaimennuskumeja
        - pyöränlaakereita
        - pyörän napa
        - vetopyöriä
        - puslia
        - hammastankoa
        - taka-akseliston mitään osia

        Kovin on kallis auto jos nuo kaikki pistäisi uusiksi. Köyhällä ei ole varaa...

        Itsellä V70 2003 d5, 300tkm ajettu. Aiempien kuvauksien mukaisia vapinoita olen jahdannut yli 20tkm matkan. Vaihdoin keulaan melkein kaiken vetareita ja hammastankoa myöten, tosin osittain muista syistä. Puslat ja nivelet eivät tyypillisestä aiheuta pidempiä vapinoita, vaan ennemmin kertakolaus-tyyppisiä oireita.

        Värinöiden aiheuttajaa kannattaa hakea pyörivistä osista. Välys puslassa tai nivelessä voi tosin voimistaa värinää, joten kaikki rikkinäiset osat kuntoon. Omastani vaihdoin vetarit kuluneiden sisäpäiden aiheuttaman paukkeen takia. Kesä- ja talvirenkaissa on molemmissa alkuperäiset vanteet ja painotettu moneen kertaan. Silti jatkui värinät.

        Vaihdoin molemmat etupyöränlaakerit -> värinä loppui melkein kokonaan. Vaihtoon menee vielä molemmat takapyöränlaakerit. Laakerit eivät ääntäneet laakerivialle tyypillisesti, eikä niistä huomannut mitään välystä tai muutakaan. Vasta irrotetussa laakerissa tuntui pykälää jossain kohtaa pyöritettäessä.

        Tuntui käsittämättömältä eräänkin pyöränlaakerivian aiemmin nähneenä, mutta niin se vaan laakerilla ratkesi tällä kertaa ja näillä oireilla.


      • Volvisti bensa 2,4T
        Laakeri kirjoitti:

        Itsellä V70 2003 d5, 300tkm ajettu. Aiempien kuvauksien mukaisia vapinoita olen jahdannut yli 20tkm matkan. Vaihdoin keulaan melkein kaiken vetareita ja hammastankoa myöten, tosin osittain muista syistä. Puslat ja nivelet eivät tyypillisestä aiheuta pidempiä vapinoita, vaan ennemmin kertakolaus-tyyppisiä oireita.

        Värinöiden aiheuttajaa kannattaa hakea pyörivistä osista. Välys puslassa tai nivelessä voi tosin voimistaa värinää, joten kaikki rikkinäiset osat kuntoon. Omastani vaihdoin vetarit kuluneiden sisäpäiden aiheuttaman paukkeen takia. Kesä- ja talvirenkaissa on molemmissa alkuperäiset vanteet ja painotettu moneen kertaan. Silti jatkui värinät.

        Vaihdoin molemmat etupyöränlaakerit -> värinä loppui melkein kokonaan. Vaihtoon menee vielä molemmat takapyöränlaakerit. Laakerit eivät ääntäneet laakerivialle tyypillisesti, eikä niistä huomannut mitään välystä tai muutakaan. Vasta irrotetussa laakerissa tuntui pykälää jossain kohtaa pyöritettäessä.

        Tuntui käsittämättömältä eräänkin pyöränlaakerivian aiemmin nähneenä, mutta niin se vaan laakerilla ratkesi tällä kertaa ja näillä oireilla.

        Kiitos nimimerkki "Laakeri", itsekin olen tuota laakerihommaa miettinyt vaikken niin sanotusti autoista mitään tiedäkään. Jouluna jututin erästä autoihin enemmän perehtynyttä entistä koulukaveria. Sanoi että noissa tämän ikäkauden V70 Volvoissa on muutama juttu jotka yleensä tekee "propleemaa": 1) laakerit (edessä JA takana)
        2) pyörät (vanteen kierous, renkaan runkovaurio, huono tasapainotus, huono renkaan ja vanteen kohdistus toisiinsa)
        3) puslat, nivelet ja vetoakselit

        No tästä autostani tosiaan on merkkikorjaamossa ja "villissä korjaamossa" tunnusteltu puslat yms. kilkkeet, ei ole löytynyt vikaa. Tosin mitään osia ei ole irrotettu pajan pöydälle katsottavaksi, ehkä sillä keinoin löytyisi vikakohteita? Tosin saattaisi kertyä hintaakin korjauksella muutama tonni, mikä ei kiinnosta.

        Autooni on ilmaantunut taas myös jonkinlainen klonksahdus, esiintyy yleensä hitaassa vauhdissa kun ajaa heittoon (tai katukivetyksen/ison kuopan yli parkkipaikalla). Taidanpa kuitenkin selvitellä laakerirempan teettämistä, liekö kallista? Ja katsastus pitää hoitaa kevättalvella, ehkä sit samalla Autotohtoriin tarkistettavaksi josko puolueeton katsoja osaisi nähdä edellämainittuja tarkemmin. Klonksaukselle en lähde vielä tässä vaiheessa tekemään mitään.


      • Giroboy

        Koiranluun väljyys klonksahtaa pienis töyssyis


    • Volvon istuimet :)))

      Tuo kolahduksen aiheuttaja on jotain jousitukseen liittyvää hyvin todennäköisesti, ehkäpä etujousen alakumi. Saattaa olla myös syynä aiemmin kuvailtuun värähtelyyn. Etujouset ja jousien alakumit uusiksi niin voi auttaa värähtelyyn ja tärkästelyyn. Tyypillisesti Fordeissa ja Volvoissa pitää uusia joskus vetoakseli. Vasemman vetoakselin sisäpään hammastus hieman väljistyy (siis se joka kytkeytyy vaihteiston "vastakappaleeseen"). Uusi vetoakseli voi auttaa asiaa varsinkin jos akselin sisäpäästä on löydetty pientäkin välystä. Laakereissa ei välttämättä huomaa yhtään mitään välystä tai epätasaisuutta mutta silti niiden uusiminen voi viedä tärinää pois. Äärimmäisen pienikin kuluminen voi tehdä tärinää. Volvo on mahtava ajettava mutta raskas keula ja ei-niin-kestävät pyöräntuennan osat johtavat siihen että osia joutuu vaihtamaan aina vähän väliä. Mutta kun kaikki on kunnossa niin jopa on hieno auto ajaa!

    • Mikä lie

      Oma v70 nypyttänyt pari vuotta, kun mittarinopeutta 120km/h
      Vaihdoin kaikki välykselliset nivelet ja puslat sekä vasemman etupyörän laakerin.
      Vasemman vetoakselin vaihdoin kokonaan, kun antoi sisemmästä päästä periksi viime kesänä.
      Kaasun,kun päästää 120 vauhdista, niin tutina on erittäin kova..en keksi enää mitä muuta voisi olla.
      iskarit ja jouset myös vaihdettu.Renkaat vaihdettu ja vanteet tasapainoitettu monta kertaa.
      Talvirenkailla/peltivanteilla ei tutinaa juuri ole.

      • Paras kysymys

        Miksi et osta uusi vanteita kerta ongelmat poistuvat talvivanteilla?


    • teuvo4

      Takavanteen likaiset. Sanoivat rengasliikkeessä että v70 taxit tulevat puhdistamaan renkaitansa 2 viikon välein. Yleisvika juuri v70 mallissa. Eli kun pesee auton niin kandee katsoa myös takarenkaiden sisäpuoli että on puhdas liasta.

    • volvo-2007

      mulla volvossa samanlainen vika laitettu lähes kaikki etupäästä ja silti vatkaa...

    • myös

      etualatukivarsien helat?Pyörien kulmat kohdallaan,takanakin?

    • ssdssc

      Ajakaa ne Palmevainaat purkaamolle, kaikki pääsee helpommalla, korjaamot, huollot, autoliikkeet, autojen ostajat ja kaikki muut tiellä liikkujat.

    • Jannennn

      Itsella v70 awd 2005, mittarissa 425th joista 300 omia. Tämä yksilö on kans tärissyt koko ajan eikä mikään ole vielä auttanut. Toki tärinää on vähemmän pehmeillä (talvi) renkailla. Mikäli renkaat painoitetaan grammalleen oikein niin tärinä on vähäisempää muutaman tuhannen ajan, mutta sitten taas tärinä jatkuu. Seuraavaksi alan irroittelemaan kardaanin ja taka vetarit, mikäli sieltä epätasapainoa löytyisi. Niin ja aika kestävä auto tämä on kun ei tuo tärisevä paikka vieläkään ole antautunut... Ja ihan varmasti näillä kilometreillä on tullut kokeiltua jo useammat renkaat ja vanteet, on nelipyörä suunnattu ja vaihdettu palikkaa... Tottahan se on että kai tämä jo paaliin joutaisi, mutta valitettavasti tämän joutuu vielä vaihdossa jollekin toiselle murheeksi siirtämään.

    • volvokuski

      yleisin syy kuvattuihin vikoihin on oikean vetoakselin väljyys.Tyyppivika volvoissa.
      huomaa kun ottaatukevasti kiinni vetoakselista ja heilutta sita edestakaisin.

    • Captivated

      Oik vetoakselin väljyys tuntuu tärinänä arviolta yli 90km- nopeuksissa ja kiihdyttäessä. Täristääkin rattia sitten aika tavalla. Itselläni meni oik. vetoakseli 230tkm:n kohdalla vaihtoon. Samaan aikaan moottorin yläkiinnike oli vaihtokunnossa. Sen huomasi siitä, kun vaihtoin N- D, niin nykäisi vedon päälle toispuoleisesti, ensin vasemmalle ja sitten oik. puolelle.

    • Jag-rullar

      Muija osti mulle vanhan romun V70 vm-01 ajettu 185tuhatta, saas nähdä kauanko pelaa?

    • änkkäripöntökisa

      Joko vornottaa volovo,mulla takapönttö sytty tuleen kesken ajon.

    • Per-kel

      On se vaa kummaa ettei niissä takavetoisiss koskaan näitä vikoja ollu !

    • mullatapitää

      amazoonisa alkoi eilen perunat kasvaa peräkontisa saa juhannus pottuu..

    • Heidjhhhcvh

      Mulla loppu siihen värinät ja tärinät kun vaihto iskarin yläpään laakerit

    • sdssds

      V70XC -99 Aloitti toisinaan ratin ravistuksen. Loppui vetoakselin suojakumin ja rasvan vaihdolla. Kumi retkahti epätasapainoon murtuman takia.

    • KäyköKateeksi

      Kukkapurkki pihalle 56tuhatta ajetusta 740GLE volvosta....hieno metallin sininen....Katsastettukin vasta tammikuussa....toukokuussa soi rälläkkä ja katto lähtee....sitten multaa sisusta täyteen ja horsmat itämään! Laitan sen postilaatikon viereen...niin näkee volvomiehet miten pitää volvoa kohdella!

    • guru23

      puslat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe