Kela/sairaspäiväraha maksaminen.

masentunutjaväsynyt

Olen nyt ollut liiton työttömyyspäivärahalla n.4kk ja nyt sairastunut pahaan masennukseen.Olen käynnyt mielenterveyspoliklinikalla ja sain sairaslomaa 1.10-31.10 väliselle ajalle.Nyt minulla kuitenkin omavastuu aika menee yli ja joudun Kelasta hakemaan sairaspäivärahaa kyseiseltä ajalta niin miten Kela on maksanut tai katsonut jos on masentunut pahasti että voiko tästä tulla hylkäys sairaspäivarahan maksamiselle?Lääkäri kirjoitti koodin F-43.1 ja ICD-10.
Onko kenelläkään tietoa miten Kela suhtautuu sairaspäivarahan maksamiselle?

3

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr.laakari_opiskelij

      Kela ei maksa tälläisistä sairastumisista mitään!Tuo F 43.1 koodin Kela katsoo että olet työkykyinen ja jos nyt olet sairaslomalla ja etkä siten liitolta saa mitään niin voi voi,nyt olet aika tyhjänpäällä!!!Sairaspäivärahaa saa jos olet oikeasti kipeänä ja olet tapaturmaisesti loukannut itsesi mutta nyt et ole vaan olet itse aiheuttanut masennuksen itsellesi.Vedä vaikka jojotzuun itsesi jos ei muuta!

    • Lätt Kolsyrat

      Tuo F43.1 on traumaperäinen stressireaktio. Onko sulla ollut joku äkillinen negatiivinen tapahtuma? Masennus taas on F32.xx tai F33.xx. Ainahan Kela voi sairauspäivärahan hylätä, jos se ei katso sinua työkyvyttömäksi. Sinänsä tuo F43.1 oikeuttaa sairauspäivärahaan.

    • voieijei

      joo masennusta ei katota sairaudeksi.. kun itse sain psykiatrilta saikkua uupumuksen takia, kysyin tätä että laittaako se sen masennuksen, niin ei laittanut vaan jonku muun (en muista minkä)
      Olin sillon tuntipalkalla ja nyt siirtynyt kotityöntekiäksi kotiin samalle työnantajalle. Tässä kotityössä on monta hyvää puolta, mutta huonopuoli on että jos on sairas.. niin kela muka maksaa sairaspäivärähan.. ensin on 7pv karenssi.. mutta en kyllä itekkään tiiä miten kävis jos jäisin taas uupumuksen takia saikulle.. ei varmaan kovin hyvin kävis. Eilen oli taas huonopäivä kun en hereillä meinannu pysyä.. päikkärit autto... mutta kova kynnys lähtä hakeen saikkua kun ei tiiä saako mistään rahaa... eli sitä helpommin kuluttaa ittensä loppuun kun ei "VOI" hakea, kun ei tiiä saako rahaa mistään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe