Mitä tarkoittaa 'myllytys'? Voiko sitä tehdä maallikko? Miten? Mitä vermeitä/aineita tarvitaan?
Häh?
Myllytys!
2
2308
Vastaukset
- ranpo
maalipinnan kiillotus hiomalla. älä lähde ite tekemään jos ei termikään ole tuttu. menee pinta lopunkin pilalle.
- keu
Minä myllytin oman auton viime viikolla (myllytys=koneellinen kiillotus). Aikaisemapaa kokemusta ei ollut pätkääkään!!! Tarvii ostaa myllytyskone (lidl 19.99€) Hionta tahnaa (itse ostin AutoGlymin, kannattaa kysyä liikkestä sopiva tahna), sekä tavallista vahaa. Kannattaa kuitenkin ensin kokeilla hiontatahnaa pienelle alueelle. Tahnaa vaan laitetaan myllytyskoneen laippaan silloin tällöin ja myllytetään auto hyvin! Tämän jälkeen koneeseen vaihdetaan puhdas laippa ja ajetaan sillä pois kuivanut hiontatahna kerros. Auto kiiltää jo tässä vaiheessa varsin hyvin, mutta kun siihen vielä lisätään vahakerros (mielellään kaksi) on lopputulos LOISTAVA!!! Minulla maalipinta muuttui matta-punaisesta lähes uudenveroiseksi. Vahaus on pakollinen suorittaa myllytyksen jälkeen! jos vahausta ei suorita, maalipinta himmenee entiselleen muutamassa viikossa. Vahausten jälkeen pinta kestää monta vuotta oikealla hoidolla uudenveroisena. Elikkäs suosittelen myllytystä!!! Aikaa tosin kannattaa varate mielellään koko päivä. Itsellä meni pakun myllytykseen ja vahaukseen n.7 tuntia. Ja selväähän on etä auto täytyy pestä HYVIN ennen myllytys operaatiota! Oikea lämpötila myllytykselle on n.15-20 astetta, itsellä oli lämpöä n. 24, mutta eipähän tuosta näyttänyt olevan haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911062
- 55732
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49490Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi46475- 31469
- 34447
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14441- 38434