GM luopumassa Opelista

GM Authority

GM saattaa lopettamisen sijaan siirtää Opelin Peugeotin alaisuuteen. Molemmat ovat vahvasti tappiollisia merkkejä. GM:n panostus Chevrolet-brändiin tuntuu luonnolliselta.

http://gmauthority.com/blog/2012/10/report-gm-peugeot-considering-folding-opel-into-peugeot-auto-division/

13

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gs birotor

      Olihan se jo kerran melkein myyty magnalle.Jos silloin ei sittenkään uskallettu myydä, niin miksi tilanne olisi nyt erilainen?
      Mitäköhän tuostakin yhteistyöstä tulee, jos molemmat yhtiöt ovat heikossa hapessa?
      Olisi OPEL paremmassa tilanteessa, jos GM olisi myynyt sitä muuallakin kuin euroopassa?

      • bisnesmies toni

        Monilla markkinoilla myydään nytkin yhtä aikaa Opelia ja Chevroletia. Opelia tappiolla ja Chevroletia kannattavasti. Autot kootaan samoista osista. Auton kokoaminen Saksassa ei ole kannattavaa, ellei autosta saa myydessä ns. premiumlisää eli korkeampaa hintaa, minkä arvoinen auto oikeasti on.

        Opelista ei premiumlisää saa. Samoilla varusteilla sen kerrotaan olevan saman hintainen kuin Chevrolet.


      • gs birotor
        bisnesmies toni kirjoitti:

        Monilla markkinoilla myydään nytkin yhtä aikaa Opelia ja Chevroletia. Opelia tappiolla ja Chevroletia kannattavasti. Autot kootaan samoista osista. Auton kokoaminen Saksassa ei ole kannattavaa, ellei autosta saa myydessä ns. premiumlisää eli korkeampaa hintaa, minkä arvoinen auto oikeasti on.

        Opelista ei premiumlisää saa. Samoilla varusteilla sen kerrotaan olevan saman hintainen kuin Chevrolet.

        Kerrotko missä maissa myydään opelia euroopan ulkopuolella?


    • bisnesmies toni

      Paina nappulaa choose your country
      http://www.opel.com/flash.html

      Eli Opelia myydään melkein joka puolella maailmaa. USA taitaa olla merkittävin puute.

      • gs birotor

        Selkeästi pienemmän valmistajan volvon myynti alue on isompi ja en todellakaan pidä laajana tuota opelin myynti aluetta.
        Esim katso mitä malleja opel myy kiinassa, jotka ovat maailamn suurimmat markkinat.

        http://www.volvocars.com/Pages/default.aspx

        PS. Arvaa mikä auto on kuvassa?
        http://www.insideline.com/buick/chinas-top-seller-is-a-buick.html


      • obelixsi

      • gs birotor
        obelixsi kirjoitti:

        Näyttää Astralta mutta on Buick. Missä lie valmistettu?

        Sanghai, kiina

        Astrahan tuo on ja nämä uusimmat "opelit" myydään kiinassa ja jenkeissä buick merkkisinä.


      • bisnesmies toni
        gs birotor kirjoitti:

        Sanghai, kiina

        Astrahan tuo on ja nämä uusimmat "opelit" myydään kiinassa ja jenkeissä buick merkkisinä.

        Nämä ovat tällaisia tulkintakysymyksiä. GM:llä on monta merkkiä ja monta tehdasta. Mikä tekee autosta Opelin, Chevroletin, Holdenin tai Buickin? Minusta kyseinen auto Buick. Jos se tulisi samalta linjalta kuin Opel mutta saisi Buickin merkit, olisiko se silloinkaan Opel?


      • gs birotor
        bisnesmies toni kirjoitti:

        Nämä ovat tällaisia tulkintakysymyksiä. GM:llä on monta merkkiä ja monta tehdasta. Mikä tekee autosta Opelin, Chevroletin, Holdenin tai Buickin? Minusta kyseinen auto Buick. Jos se tulisi samalta linjalta kuin Opel mutta saisi Buickin merkit, olisiko se silloinkaan Opel?

        Mielestäni badge engineering malleissa on auto luettava sen merkin tekemäksi joka sen on suunitellut....
        Esim onhan opelilla itselläänkin myynnissä noita ampera,agila, combo
        alkujaan chevy, suzuki, fiat


      • gs birotor
        gs birotor kirjoitti:

        Mielestäni badge engineering malleissa on auto luettava sen merkin tekemäksi joka sen on suunitellut....
        Esim onhan opelilla itselläänkin myynnissä noita ampera,agila, combo
        alkujaan chevy, suzuki, fiat

        Unohtui laittaa, etten pidä noita autoja opeleina.

        Mutta tulevaisuus on pitkälti tämän tyylinen, koska auto kehitys kustannukset ovat korkeat. Esim. paketti-auto puolella tämän hyvin näkee. nytkin.


      • bisnesmies toni
        gs birotor kirjoitti:

        Unohtui laittaa, etten pidä noita autoja opeleina.

        Mutta tulevaisuus on pitkälti tämän tyylinen, koska auto kehitys kustannukset ovat korkeat. Esim. paketti-auto puolella tämän hyvin näkee. nytkin.

        Suunnittelussakin on palikat sekaisin. Esimerkiksi Astran ja Cruzen pohjalevy on alunperin suunniteltu Saksassa. Siitä Cruzeksi jalostettu auto on suunniteltu yhdessä saksalaisten ja korealaisten kesken. Silti kukaan ei pidä Cruzea Opelina. Mutta kaikki on tämä enempi teoriatasoista pohdiskelua, jolla ei varsinaisesti ole merkitystä.

        Opel ei ehkä onnistu koskaan saamaan tuotantoaan kannattavaksi mutta sen suunnitteluosaamista tullaan jatkossakin tarvitsemaan Chevroletin Euroopan malleja varten.


      • gs birotor
        bisnesmies toni kirjoitti:

        Suunnittelussakin on palikat sekaisin. Esimerkiksi Astran ja Cruzen pohjalevy on alunperin suunniteltu Saksassa. Siitä Cruzeksi jalostettu auto on suunniteltu yhdessä saksalaisten ja korealaisten kesken. Silti kukaan ei pidä Cruzea Opelina. Mutta kaikki on tämä enempi teoriatasoista pohdiskelua, jolla ei varsinaisesti ole merkitystä.

        Opel ei ehkä onnistu koskaan saamaan tuotantoaan kannattavaksi mutta sen suunnitteluosaamista tullaan jatkossakin tarvitsemaan Chevroletin Euroopan malleja varten.

        Isoissa konserneissa on yleisesti oletettu tuo mahdollisimman suuri samojen osien käyttö kustannus säästöjen takia.
        Mutta tuo badge engineering on hiukan toista.

        Tuo viimeinen kappaleesi on se syy miksei GM myynyt aikoinaan opelia magnalle vaikka kaikki oli sovittuna.


    • Ennustaja.

      Viiden vuoden päästä Saksassa myydään edelleen Opel-merkkisiä autoja, jotka valmistetaan Euroopassa mutta ei Saksassa. Myös Chevroletin valmistusta ollaan siirtämässä EU-alueelle ja näin niitä voitaisiin tehdä samassa tehtaassa kannattavasti. Koreahan tekee jatkuvasti parempia autoja mutta entistä kalliimmalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1006
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      298
      893
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe