GM saattaa lopettamisen sijaan siirtää Opelin Peugeotin alaisuuteen. Molemmat ovat vahvasti tappiollisia merkkejä. GM:n panostus Chevrolet-brändiin tuntuu luonnolliselta.
http://gmauthority.com/blog/2012/10/report-gm-peugeot-considering-folding-opel-into-peugeot-auto-division/
GM luopumassa Opelista
13
120
Vastaukset
- gs birotor
Olihan se jo kerran melkein myyty magnalle.Jos silloin ei sittenkään uskallettu myydä, niin miksi tilanne olisi nyt erilainen?
Mitäköhän tuostakin yhteistyöstä tulee, jos molemmat yhtiöt ovat heikossa hapessa?
Olisi OPEL paremmassa tilanteessa, jos GM olisi myynyt sitä muuallakin kuin euroopassa?- bisnesmies toni
Monilla markkinoilla myydään nytkin yhtä aikaa Opelia ja Chevroletia. Opelia tappiolla ja Chevroletia kannattavasti. Autot kootaan samoista osista. Auton kokoaminen Saksassa ei ole kannattavaa, ellei autosta saa myydessä ns. premiumlisää eli korkeampaa hintaa, minkä arvoinen auto oikeasti on.
Opelista ei premiumlisää saa. Samoilla varusteilla sen kerrotaan olevan saman hintainen kuin Chevrolet. - gs birotor
bisnesmies toni kirjoitti:
Monilla markkinoilla myydään nytkin yhtä aikaa Opelia ja Chevroletia. Opelia tappiolla ja Chevroletia kannattavasti. Autot kootaan samoista osista. Auton kokoaminen Saksassa ei ole kannattavaa, ellei autosta saa myydessä ns. premiumlisää eli korkeampaa hintaa, minkä arvoinen auto oikeasti on.
Opelista ei premiumlisää saa. Samoilla varusteilla sen kerrotaan olevan saman hintainen kuin Chevrolet.Kerrotko missä maissa myydään opelia euroopan ulkopuolella?
- bisnesmies toni
Paina nappulaa choose your country
http://www.opel.com/flash.html
Eli Opelia myydään melkein joka puolella maailmaa. USA taitaa olla merkittävin puute.- gs birotor
Selkeästi pienemmän valmistajan volvon myynti alue on isompi ja en todellakaan pidä laajana tuota opelin myynti aluetta.
Esim katso mitä malleja opel myy kiinassa, jotka ovat maailamn suurimmat markkinat.
http://www.volvocars.com/Pages/default.aspx
PS. Arvaa mikä auto on kuvassa?
http://www.insideline.com/buick/chinas-top-seller-is-a-buick.html - obelixsi
gs birotor kirjoitti:
Selkeästi pienemmän valmistajan volvon myynti alue on isompi ja en todellakaan pidä laajana tuota opelin myynti aluetta.
Esim katso mitä malleja opel myy kiinassa, jotka ovat maailamn suurimmat markkinat.
http://www.volvocars.com/Pages/default.aspx
PS. Arvaa mikä auto on kuvassa?
http://www.insideline.com/buick/chinas-top-seller-is-a-buick.htmlNäyttää Astralta mutta on Buick. Missä lie valmistettu?
- gs birotor
obelixsi kirjoitti:
Näyttää Astralta mutta on Buick. Missä lie valmistettu?
Sanghai, kiina
Astrahan tuo on ja nämä uusimmat "opelit" myydään kiinassa ja jenkeissä buick merkkisinä. - bisnesmies toni
gs birotor kirjoitti:
Sanghai, kiina
Astrahan tuo on ja nämä uusimmat "opelit" myydään kiinassa ja jenkeissä buick merkkisinä.Nämä ovat tällaisia tulkintakysymyksiä. GM:llä on monta merkkiä ja monta tehdasta. Mikä tekee autosta Opelin, Chevroletin, Holdenin tai Buickin? Minusta kyseinen auto Buick. Jos se tulisi samalta linjalta kuin Opel mutta saisi Buickin merkit, olisiko se silloinkaan Opel?
- gs birotor
bisnesmies toni kirjoitti:
Nämä ovat tällaisia tulkintakysymyksiä. GM:llä on monta merkkiä ja monta tehdasta. Mikä tekee autosta Opelin, Chevroletin, Holdenin tai Buickin? Minusta kyseinen auto Buick. Jos se tulisi samalta linjalta kuin Opel mutta saisi Buickin merkit, olisiko se silloinkaan Opel?
Mielestäni badge engineering malleissa on auto luettava sen merkin tekemäksi joka sen on suunitellut....
Esim onhan opelilla itselläänkin myynnissä noita ampera,agila, combo
alkujaan chevy, suzuki, fiat - gs birotor
gs birotor kirjoitti:
Mielestäni badge engineering malleissa on auto luettava sen merkin tekemäksi joka sen on suunitellut....
Esim onhan opelilla itselläänkin myynnissä noita ampera,agila, combo
alkujaan chevy, suzuki, fiatUnohtui laittaa, etten pidä noita autoja opeleina.
Mutta tulevaisuus on pitkälti tämän tyylinen, koska auto kehitys kustannukset ovat korkeat. Esim. paketti-auto puolella tämän hyvin näkee. nytkin. - bisnesmies toni
gs birotor kirjoitti:
Unohtui laittaa, etten pidä noita autoja opeleina.
Mutta tulevaisuus on pitkälti tämän tyylinen, koska auto kehitys kustannukset ovat korkeat. Esim. paketti-auto puolella tämän hyvin näkee. nytkin.Suunnittelussakin on palikat sekaisin. Esimerkiksi Astran ja Cruzen pohjalevy on alunperin suunniteltu Saksassa. Siitä Cruzeksi jalostettu auto on suunniteltu yhdessä saksalaisten ja korealaisten kesken. Silti kukaan ei pidä Cruzea Opelina. Mutta kaikki on tämä enempi teoriatasoista pohdiskelua, jolla ei varsinaisesti ole merkitystä.
Opel ei ehkä onnistu koskaan saamaan tuotantoaan kannattavaksi mutta sen suunnitteluosaamista tullaan jatkossakin tarvitsemaan Chevroletin Euroopan malleja varten. - gs birotor
bisnesmies toni kirjoitti:
Suunnittelussakin on palikat sekaisin. Esimerkiksi Astran ja Cruzen pohjalevy on alunperin suunniteltu Saksassa. Siitä Cruzeksi jalostettu auto on suunniteltu yhdessä saksalaisten ja korealaisten kesken. Silti kukaan ei pidä Cruzea Opelina. Mutta kaikki on tämä enempi teoriatasoista pohdiskelua, jolla ei varsinaisesti ole merkitystä.
Opel ei ehkä onnistu koskaan saamaan tuotantoaan kannattavaksi mutta sen suunnitteluosaamista tullaan jatkossakin tarvitsemaan Chevroletin Euroopan malleja varten.Isoissa konserneissa on yleisesti oletettu tuo mahdollisimman suuri samojen osien käyttö kustannus säästöjen takia.
Mutta tuo badge engineering on hiukan toista.
Tuo viimeinen kappaleesi on se syy miksei GM myynyt aikoinaan opelia magnalle vaikka kaikki oli sovittuna.
- Ennustaja.
Viiden vuoden päästä Saksassa myydään edelleen Opel-merkkisiä autoja, jotka valmistetaan Euroopassa mutta ei Saksassa. Myös Chevroletin valmistusta ollaan siirtämässä EU-alueelle ja näin niitä voitaisiin tehdä samassa tehtaassa kannattavasti. Koreahan tekee jatkuvasti parempia autoja mutta entistä kalliimmalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911565
Asiallinen lähestyminen
Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk1721243En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse1041080Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."
Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll15997- 86910
- 68841
Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?44828Kirjoita nainen meistä jotain tänne
tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K60754Vedalainen metafysiikka
Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli289743Ai jaa sinä oletkin ahnas
Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.107738