romua

tteitämätön

voiko rouskikseen viedä romurautaa ilmaiseksi vai joutuuko maksaan siitä? olis peräkärri kuorma pihapiiristä kerättyä romua enkä tiedä minne sen vien.

42

3683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvotavaraa

      Seuraile ilmoituksia romuraudan kerääjistä/ostajista.
      Oli juuri joku päivä sitten lehdessä. Saat romuraudan pois ja voit saada pienen korvauksenkin halutessasi neuvottelemalla.
      Itse laitoin romuauton sitä kautta menemään. Paljon ei maksaneet, mutta eipä tarvinnut lähteä mihinkään raijaamaan.

    • oejf

      tuolla somerontien varressa ennen pertteliä näkyy olevan kyltti romun vastaanotto pisteestä,en tiedä maksaako ne niistä mut ottaa vastaan kuitenkin

    • Arvotavaraa

      Mainostaa täällä kai ei saa. Ota haku " romurauta keräys, Salo" sillä löytyy yhteystietoja.

    • kaaleett

      se someron tien varressa oleva paikka on metallivälitys mpm,en suosittele sitä paikkaa kyllä,se romaanien pitämä paikka,et rahoja sieltä ainakaan saa.

    • J3llu

      Rouskis vastaanottaa metalliromun ilmaiseksi. Aukioloajat löytyvät osoitteesta www.rouskis.fi

      • HaikkaT

        Ei tuonne rouskikseen mitään kannata viedä! Romukauppiaat maksaa romuista ja menee romut kierrätykseen eikä maahan!


    • Rosvot mäellä

      Niin ajat muuttuvat!
      Ennen romuraudasta ja muista metalleista maksettiin Suomessakin.
      Nykyään taidetaan maksaa vain Balttiassa.

    • juurre

      kyllähän romusta maksetaan vieläkin,hinta vaan pudonnut tämän yleisen laman johdosta,itse olen myynyt muutaman kerran tuolle mpm metallivälitykseen ja kyl ne on maksaneet raudasta

    • koskos0

      jaa et romaanit omistaa metallivälityksen,tuskin sentään,ei tumma poika kyl rehellisesti mitään tee eikä omista firmoja

    • rouskis hoitaa

      vie romut rouskikseen,pääset helpoimmalla.
      tuo mpm on romaaneiden valtaama paikka ja en suosittele siellä asiointia.

      • tuuttaaa

        satamakadulle voi myös romua viedä ilmaiseksi...


      • Kimbe@K

        MIksi niitä romuja rouskikseen viemään kun toiset maksaa niistä!


      • Salolainen@
        tuuttaaa kirjoitti:

        satamakadulle voi myös romua viedä ilmaiseksi...

        Satamakadulla ei enää oteta yksityisiltä vastaan. Lähdemaa ottaa ja myös jotain niistä maksaa.


    • vain metalliromua!

      Metalliromua voi myös viedä Kivenhakkaajankadulle, tässä kuvassa näkyvään säiliöön (jos Googlen kartan lyhytlinkki tallentuu oikein) : goo.gl/maps/wIhYn

      Katu lähtee Kirjolankadulta rautatiesillan luota Arsan ohi ja sitten vain eteenpäin rautatien itäpuolta pitkin.

    • uurikkiii

      tuo romu bisnes aina ollut aika harmaata taloutta,siellä ei kuitteja viljellä ja maksu käteisellä,siksi sitä myös romaanit harrastaa,luvataan kymmenen hyvää ja loppujen lopuksi kiloja ei löydy eikä myöskään rahoja.
      olen itse useasti romurautaa myynyt ja ostajat tosi kirjavaa sakkia,on romaaneja ja muita ulkomaalaisia.
      nää salon ostajat järjestäjen huijjaa sinua jotenkin,jos ei muuten niin punnituksessa,se ihan yleistä.
      kuittia en koskaan ole saanut ja jos sellaista olen pyytänyt niin se kirjoitettu ihan ihme firman nimiin.
      olen ihmetellyt kun verottaja ei näistä kiinnostu,ja poliisi,eräässä romufirmas kun pyörii niin ihme porukkaa ja toimintaa.

    • kdlfskfjskdfs

      Mutta miksi energiajätteestä pitää maksaa? Prkl telkkareiden ja läppäreiden ym. mukana tulee aina jäätävä kasa styroksia, mutta sitäpä ei voi kierrättää minnekään. Pitää ajaa kaatikselle ja maksaa kuutiohinta siitä, että polttavat ne ja myyvät minulle takaisin sähkönä. Nykyisellään tungen ne sitten sekajätteeseen - siitä kun maksan joka tapauksessa. Keskiviikkoisin on astian tyhjennys, ja jos tilaa on niin sinne vaan kaikki roju mitä ei lajittelupisteelle voi viedä :(

      VIelä ei ole luonto taipunut kiikuttamaan maaleja ja pesukoneita paperikeräykseen. Joillain selkäranka notkistuu moiseenkin.

      • suhteellista

        Eikä sun telkkarit ja läppärit maksaneet mitään, "suhteessa" tietenkin?


    • mdfdlfd

      Mä teen niillä telkkareilla jotain. Styroksilla ja pakkausmuovilla en tee mitään. En edes halua niitä. Miksi jokainen kaukosäädin, patteri, CD-levy ja ohjekirja pitää kääriä siihen typerään muovijätteeseen? Olisi edes laki, joka velvoittaisi myyjän vastaanottamaan ja kierrättämään pakkausjätteen.

      • näinonsinnevaan

        voit myös jättää ylimääräisen pakkausmateriaalin myymälään, jos raaskit telkkarit yms. rahdata himaan ilman pehmusteita jne. myymälällä on velvollisuus myydä tuote myös ilman pakkausta ja samantein kierrättää ne ylimääräiset muovit yms kun niiden myymistä tavaroista tulee.


    • ap70

      Kyllä se kivenhakkaajankadun metallivälitys ainakin maksaa romuista.

      • Mutta vain metallia!

        Enpä ole vuosiin kysynyt, ehkä nykyään maksavatkin. Tuo vinkki ja kuva jätelavasta oli lähinnä sellaisia pieniä eriä varten joita ei kannata lähteä päivällä yrityksen aukioloaikana sinne viemään punnittavaksi.
        Kadun päässä olevan lavan hyvä puoli on se että sinne voi viedä metalleja iltaisin ja viikonloppuisinkin. Huono puoli taas on se että jotkut vievät sinne muutakin rojua, vanhoja sohvia ja autonrenkaita ym. Törkeää toimintaa!


    • juliuskeessari

      kysymys kuuluu et mitä teet sillä kuitilla jonka sit haluaisit kun myyt romus pihalta pois? en ymmärrä..

    • joriT73

      100 euroo tonni maksoi Metallivälitys Lähdemaa romuautosta, eli ihan hyvä hinta taitaa romulla olla.

    • Ervo I

      Ei kai niistä romuista mitään tarvii maksaa rouskishan väittä omistavansa kaikki jätteet. Sinähän voit pyytää pienen korvauksen kun palautat heille kuuluvaa tavaraa.

    • Kierrätä, ei maahan!

      Kierrä rouskis kaukaa etteivät pane maahan!! SOITA KIERRÄTÄJILLE KYLLÄ NOUTAVAT NIIN TEIN MINÄKIN!

    • romujustus

      suosittelen lähdemaan villee,se ainakin maksaa jotain,romaanit lupaa mut ei maksa.
      ja tuo mpm ei kyl enään maksa,kuulemman konkka siellä,ei mitään toimintaa enään ole.

    • KIERRÄTÄ NYT & AINA!

      On surkeaa tuo yhteiskunnan meininki,lue rouskis! Maahan tawaraa waikka kierrättäminen "on ajan henki"! Mistä noita poliitiikon järjenjättiläisiä tulee?
      Sosiaaliset/kunnalliset "yhteisöt ovat veronmaksajille melko kalliita"!
      KIERRÄTÄ NYT & AINA!

    • romu kusetus

      no niin oli sit mpm vihdoin tehnyt konkan,ytj sitä ilmoittaa,hahahhhahah
      kyl oikein,kävivät muutaman kerran hakeen romut minulta mut maksamatta ne ovat.
      no kyllä se yleensä loppu tulee tummien rengeillä.

      • Valte & arvi

        Eipä yllättänyt tuo konkka!
        Taisivat nuo huijarit jättää joka paikassa maksamatta.


    • hoolii

      eikös tää ollut niiden paksujen romaani miesten bisnes?

      • Salolainen@

        Joku puijola tai paijola on toinen konkkakunkku!


      • kokemusta o
        Salolainen@ kirjoitti:

        Joku puijola tai paijola on toinen konkkakunkku!

        Jos vähänkin enempi on romua niin kannattaa ottaa vaihtolava pihaan ja jutella naapureille että siivotaan romumme nurkista. Kun romut on lavalla niin sitte soittokierros Keinäselle, Kuusakoskelle, Tarvasjoelle....ja romut sille joka maksaa eniten. Nykyhinnoillakin jää vielä jaettavaa tai sitten pidätte vaikka kesäjuhlat niilla rahoilla!


      • Kimmo64-
        kokemusta o kirjoitti:

        Jos vähänkin enempi on romua niin kannattaa ottaa vaihtolava pihaan ja jutella naapureille että siivotaan romumme nurkista. Kun romut on lavalla niin sitte soittokierros Keinäselle, Kuusakoskelle, Tarvasjoelle....ja romut sille joka maksaa eniten. Nykyhinnoillakin jää vielä jaettavaa tai sitten pidätte vaikka kesäjuhlat niilla rahoilla!

        Juuri näin! Ja mieluiten vielä suosii paikallisia ostajia.


      • Mikkis73A
        Kimmo64- kirjoitti:

        Juuri näin! Ja mieluiten vielä suosii paikallisia ostajia.

        Aika hyvin maksaa nykyään tuo metallivälitys lähdemaa. 80€ tonnilta sain autonromusta.


      • Mikkis73A
        Kimmo64- kirjoitti:

        Juuri näin! Ja mieluiten vielä suosii paikallisia ostajia.

        Aika hyvin maksaa nykyään tuo metallivälitys lähdemaa. 80€ tonnilta sain autonromusta.


      • r4pi
        Mikkis73A kirjoitti:

        Aika hyvin maksaa nykyään tuo metallivälitys lähdemaa. 80€ tonnilta sain autonromusta.

        ja sekö on hyvin...


      • Mikkis73A
        r4pi kirjoitti:

        ja sekö on hyvin...

        Ei kukaan luvannut lähellekään noin paljoo kun soittelin.


    • vesku

      turussa satamakadulla ostetaan/vastaanotetaan/noudetaan metalliromua/autoja/akkuja/ym. alaankuuluvaa hinta neuvoteltavissa autoista romutustodistukset kuitti kirjoitetaan ottakaa yhteyttä vesku tmi:profactum 0404110991

    • Max1970

      Kuinka paljon romuautosta saa?

    • rpåerp¨

      kuin tilitoimisto ostaa romua? kun tää tmi:profactum näyttäis olevan tilitoimisto turussa.

    • Anonyymi

      Romuxi turku

      • Anonyymi

        Romuauton hinta tänäpäivänä 20-50e riippuen painosta,pienemmistä eristä ei makseta mitään jos sekametallia,eli lähinnä peltiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe