Lukioon menon stressi

Paatsama

Argh, hermostuttaa tuo lukioon meno. Paikka on ihan tuttu, kun samassa rakennuksessa kävin yläastetta, mutta kaverit ovat sitten muualla. En ole saanut hankituksi kirjoja, broidi tosin sanoi että hankki silloin ihan ekalla viikolla mutta... Olen ihan paniikissa. Tuntuu etten millään voisi pärjätä, etenkään kokeessa, sillä ihanat kaverini ovat aina auttaneet minua läksyissä, kokeisiinluvussa yms. Lisäksi yläasteella oli saanut kaikkien ysien vihat päälleni, johtuen kai siitä että olen outo tyyppi ja ihan erilainen... toivottavasti kukaan aivoton idiootti ei sortuisi kiusaamaan, sillä kiusauksesta olen saanut kärsiä kahdeksan vuotta, jäljet on jääneet...

Muita stressaavia?

6

530

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laura

ota rauhallisesti! =) voin kertoo kokemuksesta että lukiossa on paljon helpompaa ja mukavampaa ku yläasteella (itse abi)... kokeet tosiaan ovat hieman vaikeampia mut niistäkin selviää, joskus jopa lukemattakin... mutta helpompi ilmapiiri on. mun kaverii esimerkiks kiusattiin koko yläasteen ajan ja ku tuli lukioon loppu kiusaaminen täysin... yleensä ne kaikki täysidiootit karsiutuu pois lukioonmenovaiheessa. marssit sinne vaan pää pystyssä ja rauhallisin mielin, ei varmasti tuu kukaan aukoo päätään!
      ja kirjoista, ne saat hankittuu ekallakin viikolla... kirjakaupat myy lukion kirjoja ympäri vuoden ja jos ei löydy kaupasta niin sitä kautta voi tilata... =)

• pienipelokastyttö

hups. tein justiin aiheesta ylös jutun kun olin niin hermona etten huomannut tätä..=)

• eräs

Kävin koko peruskouluni kaupunginosani lähikouluissa. Nyt kun menen lukioon, joudun menemään keskustaan asti. Ja kaiken lisäksi ketään kaveriani ei tullut samaan kouluun! Arvaa pelottaako?

• tyttö

Mulla on aivan sama juttu kun sulla, meen yksin ilman kavereitani keskustan lukioon ja jännittää aivan kamalasti.

• abi

Ei todellakaan kannata stressata mistään lukiosta.
      Paljon helpompaa kuin yläasteella, ja ennen kaikkea vapaampaa. Kannattaa ottaa neljän vuoden järjestelmä, niin jää aikaa muuhunkin ja voi ottaa rennosti. Kokeista sai lukematta seiskan tasoa... Kiusaamista ei ainakaan meidän koulussa esiintynyt, lukiossa on ihan kaiken laista porukkaa ja rennompi meininki kuin yläasteella.
      Jotkut vaan niin olevinaan että "jee ollaan lukiossa opiskelemassa" ja paskantärkeinä siellä tekee läksyjä välitunnilla... Heheh kun jotkut ottaa elämän vakavasti. Selvisin käytännössä tekemättä mitään lukion läpi 7 keskiarvolla, mikä on ihan riittävä.
      Meidän koulussa oli vaan idioottimainen poissaolojen selvitys-järjestelmä, johon piti aina pyytää vanhempien allekirjoitus... vaikka itse täysi-ikäinen!! Laitoinkin usein oman nimmarin, ei siitä kukaan välittänyt.

• Chihiro

Mua on kans hiukan kiusattu aiemmin, joten vähän epävarma olen vieläkin. Lukiossa on helpompaa kuin yläasteella. Oma kokemukseni ainakin on erittäin positiivinen. Meidän lukiosta löytyy todella erillaista porukkaa ja kaikki hyväksytään. =) Ei kannata sitä opiskelua ihan överiksikään heittää, mut älä ota paineita. Mä otin ennen ja kaikki menee paljon paremmin nyt kun ei enää jännitä niin paljon. Kunhan kuuntelet tunneilla, et lintsaile, teet läksyjä ja luet kokeisiin(ei tarvii kuitenkaan pää punasena paahtaa), niin kaikki sujuu todella hyvin=). Itsellä ekan vuoden päätyttyä ka 8.2. Oikein tyytyväinen olen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      187
      2738
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2539
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2247
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2084
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1739
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1454
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      205
      1450
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      227
      1193
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1158
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1083
    Aihe