Homo- ja biseksuaalit työelämässä

Miesaboutkolkyt

Tere kaikille.

Kiinnostaisi tietää, miten avoimia te nk. vähemmistöseksuaalit olette suomalaisessa työelämässä?

Vaadin, että tähän kyselyyn eivät vastaa ne, jotka työskentelevät kauneudenhoitoalalla, matkailualalla tai ravintola-alalla, sitä sen enempää perustelematta. Kaikkia muita aloja kysely koskekoot.

Itse työskentelen B2B -businessalalla ja olen taatusti yksikköni ainoa seksuaaliseen vähemmistöön kuuluva.

Ainakin kun lounaspöytäkeskusteluja kuuntelee, niin kaikki puhuvat suurinpiirtein vain hetero -perhekuvioistaan tai vastakkaisen sukupuolen metsästysreissuista edellisenä viikonloppuna.

Minun elämäni on niin kovin erilaista tuohon verrattuna ja joskus tuntuu, että on vaikeaa vastata, kun miespuolinen perheellinen kollegani kysyy minulta maanantaiaamuna, miten viikonloppuni sujuikaan sen jälkeen, kun on vähän ennen sitä nauranut kun toinen kollega teki homoista pilkkaa samassa pöydässä.

Oikeasti viikonloppuni sujui rennosti poikaystäväni kanssa hengatessa, kävimme yhdessä ravintolassa, katsoimme leffaa ja nukuimme samassa sängyssä toisiamme halaten.

Tuon kun kertoisin rehellisesti, niin voisi tyypeillä mennä maanantaiaamupuurot väärään kurkkuun.

Olen hänet/heidät toistaiseksi tuolta poikkeamalta säästänyt... Ja uskotellut, että olen lähestulkoon yhtä "normi" tyyppi, kuin hekin.

Yleensä kerron kavereideni kanssa hengailusta, mutten koskaan mainitse, että minulla on myös (samaa sukupuolta edustava) kumppani, koska se johtaisi siihen, että minulta alettaisiin väistämättä jossain yhteisessä illanvietossa utelemaan asiasta tarkemmin.

174

6346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miesaboutkolkyt

      Lisätään tuohon aiempaan "kieltoluettelooni" vielä meteorologit sekä taiteelliset alat, kuten taidemaalarit, muusikot, tanssijat, stylistit, vaatesuunnittelijat jne. Eli elkää kiitos näitä ammatteja edustavat vastatko.

      • Miesaboutkolkyt

        hoiva-alan edustajat. Kaikkia muita aloja edustavat, vastailkaa.


      • kummallinen jaottelu
        Miesaboutkolkyt kirjoitti:

        hoiva-alan edustajat. Kaikkia muita aloja edustavat, vastailkaa.

        Väheksytkö homoja jotka työskentelevät näillä aloilla koska ovat naisvaltaisia aloja?.. Kuuleppa mene vaikka sairaalas käymään niin kyllä siellä on esim. miehiä sairaanhoitajina ja lääkäreinä. Kuten isänikin on, joka ei taida olla homo..


      • Miesaboutkolkyt
        kummallinen jaottelu kirjoitti:

        Väheksytkö homoja jotka työskentelevät näillä aloilla koska ovat naisvaltaisia aloja?.. Kuuleppa mene vaikka sairaalas käymään niin kyllä siellä on esim. miehiä sairaanhoitajina ja lääkäreinä. Kuten isänikin on, joka ei taida olla homo..

        Kyllä minä sen uskon. Luettelin tuohon "elkää vastatko" -listaan niitä aloja, joissa on ainakin minun mielestäni suurella todennäköisyydellä prosentuaalisesti enemmän vähemmistöseksuaaleja töissä, mitä muilla aloilla.

        En kysynyt ole sitä, mitkä ovat naisvaltaisia aloja ja mitkä eivät. Opetelkaa vastaamaan alkuperäiseen ja olennaiseen kysymykseen.


      • Homomyönteinen
        Miesaboutkolkyt kirjoitti:

        Kyllä minä sen uskon. Luettelin tuohon "elkää vastatko" -listaan niitä aloja, joissa on ainakin minun mielestäni suurella todennäköisyydellä prosentuaalisesti enemmän vähemmistöseksuaaleja töissä, mitä muilla aloilla.

        En kysynyt ole sitä, mitkä ovat naisvaltaisia aloja ja mitkä eivät. Opetelkaa vastaamaan alkuperäiseen ja olennaiseen kysymykseen.

        Täällä kaikki voi olla vapaasti homoja.

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,3642.0.html


      • kaippa ne jotain
        Miesaboutkolkyt kirjoitti:

        hoiva-alan edustajat. Kaikkia muita aloja edustavat, vastailkaa.

        lakia rikkoo hoitoalalla...tirkistely, ahdistelu,petos,asiakirjaväärennös, hakuja amerikkaa myöten...kullia imevät niin unehtuu.


      • naisihminen
        Miesaboutkolkyt kirjoitti:

        Kyllä minä sen uskon. Luettelin tuohon "elkää vastatko" -listaan niitä aloja, joissa on ainakin minun mielestäni suurella todennäköisyydellä prosentuaalisesti enemmän vähemmistöseksuaaleja töissä, mitä muilla aloilla.

        En kysynyt ole sitä, mitkä ovat naisvaltaisia aloja ja mitkä eivät. Opetelkaa vastaamaan alkuperäiseen ja olennaiseen kysymykseen.

        hei olen jo ns. ikäihminen ,tsemppiä sinulle ,jokainen ihminen on arvokas.Minä hetero mummu,leski ,hyväksyn kaikki.Mielestäni se mikä on ihmisen pään sisällä tärkeintä ,ei seksuaalinen suuntaus,kaikkee hyvää


      • ie

        Mutta voi rakkaani, rapparihan se meinas unehtua listalta.


      • Niin...
        Miesaboutkolkyt kirjoitti:

        hoiva-alan edustajat. Kaikkia muita aloja edustavat, vastailkaa.

        Minulle henkilökohtaisesti ihan sama onko homo vai hetero. Työkavereille sellaisia terkkuja että tervetuloa 2012 luvulle.


      • ZxZzZ
        Miesaboutkolkyt kirjoitti:

        hoiva-alan edustajat. Kaikkia muita aloja edustavat, vastailkaa.

        Vastaan silti. Olen nainen ja hoitoalalla ja minua epäillään koko ajan. On pirun vaikea saada mitään hommia ylipäätään. Syrjintää tulee kaikista ovista ja ikkunoista.


      • tanyattt
        naisihminen kirjoitti:

        hei olen jo ns. ikäihminen ,tsemppiä sinulle ,jokainen ihminen on arvokas.Minä hetero mummu,leski ,hyväksyn kaikki.Mielestäni se mikä on ihmisen pään sisällä tärkeintä ,ei seksuaalinen suuntaus,kaikkee hyvää

        Oletko ajatellut, että on syrjivää ylipäätään sanoa "hyväksyn/suvaitsen homouden" tms. Sehän tarkoittaa, että asiassa ylipäätään on jotakin hyväksymistä ja suvatsevaisuutta vaativaa, toisin kuin heteroudessa. Itse olen heteronainen enkä puhu vähemmistöistä mainittuun sävyyn, sillä koen kaikki seksuaalisuudet ihan vain ihmisinä.


      • Naapureita
        naisihminen kirjoitti:

        hei olen jo ns. ikäihminen ,tsemppiä sinulle ,jokainen ihminen on arvokas.Minä hetero mummu,leski ,hyväksyn kaikki.Mielestäni se mikä on ihmisen pään sisällä tärkeintä ,ei seksuaalinen suuntaus,kaikkee hyvää

        Tosi mukavaa, että naiset suhtautuvat usein näin. Miesparina elelemme ja naapuri, n. 85-vuotias leskirouva oli kovin ilahtunut, kun homopari muutti naapuriin.


      • vanha täti
        ZxZzZ kirjoitti:

        Vastaan silti. Olen nainen ja hoitoalalla ja minua epäillään koko ajan. On pirun vaikea saada mitään hommia ylipäätään. Syrjintää tulee kaikista ovista ja ikkunoista.

        Siis heterojako siellä hoitoalalla syrjitään .Jos niillä on siellä kiinteät lesbosuhteet niin pelkäävät, että viet heidän ainoansa Oletko nuori ja kaunis luulisi, että ottajia olisi Älä mene niiden kanssa juopottelemaan, että ei satu mitään ikävää


      • rela2

        Reilu parikymppinen kundi, töissä vakuutusyhtiössä ja omalta osastolta löytyy lisäkseni toinen vähemmistön edustaja.

        Molemmat avoimesti olemme omia itsejämme ja ruokapöytäkeskustelut eivät pyöri pelkästään "heterojutuissa".

        Meillä on hyvä jengi :)


    • ht

      Lääkäri oli viä hetki sitten hyvin miesvaltainen ala! Ei taida olla perustiedot kunnossa..

      • Miesaboutkolkyt

        Täällä keskustelupalstoilla on helppo mennä offtopicciin.

        Kaipaan vastausta nimenomaan alkuperäiseen kysymykseeni.

        En kysynyt teiltä, että mikä noista mainitsemistani aloista on miesvaltainen ja mikä ei, mutta silti tartuitte siihen.


      • saman tekevää
        Miesaboutkolkyt kirjoitti:

        Täällä keskustelupalstoilla on helppo mennä offtopicciin.

        Kaipaan vastausta nimenomaan alkuperäiseen kysymykseeni.

        En kysynyt teiltä, että mikä noista mainitsemistani aloista on miesvaltainen ja mikä ei, mutta silti tartuitte siihen.

        Itse toimin rakennusalalla ja ei kiinnosta onko joku homo tai lesbo vai hetero eikä se vaikuta suhtautumiseen.


      • kyllä ne ovat

        olleet homoja nyt ainakin 40 vuotta. nykyään leikkauttavat itselleen pilluja.
        joillain naisennäköisillä kiehtova rikostausta ulkomailla


    • näin

      IT-alalla hommissa, ikää 33v, silloiset työkaverit ensimmäisiä joille tulin kaapista. Pari vuotta ennen sukulaisille kertomista sanoin työkavereille että asustelen pitkäaikaisen poikaystävän kanssa. Eli työkaverit tiesi, vanhemmat ja sisarukset ei... jotenkin se oli paljon vaikeampaa lähisuvulle kertoa.

      Mutta, hyvin meni se työkavereille kertominen ja olivat aavistelleetkin. Sanoin ettei sitä tarvitse salata vaan senkun kertovat eteenpäin vapaasti. En ollut heittänyt mitään tuulesta temmattua juttua joistain naisista, vaan aina jutellut vain siitä miten menin kaveriporukalla mökkireissulle saunomaan ja kalaan (vaikka mukana olikin vain poikaystävä). Ja sitten tietysti firman pikkujouluissa olin naispuolisille vain kaveria kaikesta flirtistä huolimatta... he taisivat olla niitä ensimmäisiä jotka aavistelivat minun olevan niitä poikia.

      Nyt kahdeksan vuotta olen ollut tässä firmassa töissä ja kaikki tietävät. Ei ole minkäänlaista konfliktia tullut vaan hommat pyöri, ylennystä ja lisävastuuta tuli tasaisin väliajoin.

      • Ham-90

        Olen homo tai bi, en oikein osaa määritellä itseäni varmasti... Opiskelen aineenopettajaksi ja työskentelen opintojen ohessa välillä kouluissa sijaisena. Työntekijät eivät ole kyselleet juuri yksityisasioistani. Kaikki eivät työpaikoillaan halua olla avoimi omista asioistaan, vaan haluavat erottaa työn ja muun elämän toisistaan. Tämä ilmenee niin kahvipöytäkeskusteluissa kuin (koulun) arjessa yleensä.

        En muista kuulleeni missään opettajien huoneessa seksuaali- ja sulkupuolivähemmistöjen arvostelua. Yhden kerran puutuin erääseen keskusteluun tai lähinnä lisäsin, että seksuaalisuuden perusteella ei saa syrjiä, ja asiaa pidettiin ihan selvänä asiana. Sen sijaan oppilaat ovat pohtineet tunnilla ääneen seksuaalista suuntautumistani. Röyhkeimmät ovat kyselleet suoraan. Vastaukseksi annan jotain tämän tyyppistä: "Pysytäänpä tasapuolisuuden vuoksi ihan aiheessa eli mites ne I konjugaation verbit taipukaan?" Oppilailta kuulee sen verran haistattelua muutenkin, että siihen tottuu, enkä minä enää pahoita mieltäni heidän arveluistaan.

        Selviän työ- ja opiskeluelämässä hyvin, koska en ole kertonut seksuaalisesta suuntautumisestani kenellekään. Pidän sitä yksityisenä asiana. Kertokoon jokainen yksityiselämästään mitä haluaa. Minua pidetään tällä hetkellä heterona, kun miesopisekelukaverit välillä kyselevät esim. onko opiskelukavereissani kiinnostavia tyttöjä. Totean vain, etten ole koskaan seurustellut ja ihan mukavia joo osa on, toiset vähemmän mukavia.

        Juu, ikää siis 22 :)


    • Jaggie

      Olen IT-alalla ja toimin hyvin samaan tapaan kuin sinä. Kerron lähinnä kavereistani ja yleisesti tekemistäni, kuten urheilusta ja elokuvista. En ole maininnut puoliskostani, kun äijä- ja heteroperhekulttuurissa pelkäisin tulevani väheksytyksi.

      En usko, että meillä puurot menisi väärän kurkkuun, mutta pelkään homojen lasikattoa, joka estäisi urakehityksen ja pelkään, että teknistä osaamistani alettaisiin vähättelemään, kun homoja pidetään naisellisina ja yleinen kuva naisista on, etteivät osaa mitään tekniikasta. (naiset tosin vahvistavat laiskuuttaan tätä kuvaa).

      Olen varsin heteromainen homo siinä mielessä, että en jaksa katsella kukkia tai muuta "kaunista" sekuntia kauempaa vaikka noteeraisin ne kauniiksi. Samoin kauneuden korostaminen tuntuu ulkoavaruuden livertelyltä, joka vaikuttaa kuin ihmiset olisivat tulleet hulluiksi. Muotokieli on minulle vain tyhjää, mutta sen verran älykäs olen, että ymmärrän tämän olevan sokea pisteeni. On ihmisiä, joille se avautuu ihan eri tavoin.

      • tyhmä. ja ruma.

        enpä ole vielä ei-älykästä hintukkaa tavannut


      • YA
        tyhmä. ja ruma. kirjoitti:

        enpä ole vielä ei-älykästä hintukkaa tavannut

        Hoh, no ootpa onnekas. Niitä nimittäin kyllä löytyy, etenkin Hesan raamien sisäpuolelta kosolti.


      • taika

        Mutta oletan sinun olevan kuitenkin innokas leipoja vaikka et kukkia haluaisi ihailla


    • kdkdkdkdkdkdkd

      Olen nainen ja minua on luultu lesboksi lyhyttukkaisen meikittömän harteikkaan olemukseni takia. Kerran olin yhteisellä autokyydillä miekollegan kanssa ja kuulin siitä jotain vitsailua. Vastasin "ei miesten minua tarvitse pelätä" . Tarkoitin sillä lähinnä tarkkaa moraaliani, hyväksyn seksin vain seurustelusuhteessa, mutta tästäkin tehtiin lesbotulkinta.

      Ihan sama, se ei minua oikeastaan haittaa. Olen miehiin pettynyt suhteissani ja olisi jopa helpotus olla lesbo, mutta kun en vaan ole. Joskus haaveilen mieskumppanista mutta aina vaan harvemmin.

    • No onpa taas keskustelua. Jokainen voi itse päättää haluaako kertoa vai ei. Se on jokaisen yksityisasia eikä mitenkään kuulu työnantajalle tai työkavereille. Työkaverit on työkavereita eikä välttämättä ystäviä. Kaikkea ei kannata jakaa eikä kertoa. Jokaisella alalla on bi- ja gaymiehiä enemmän kuin halutaan joskus uskoakaan. Annetaan ihmisten elää omaa elämää ja se onko mies tänä päivänä hetero, bi tai homo niin ei ole mitään merkitystä mihinkään. Juntit siitä asian tekevät!
      Olen onnellinen bi tai enemmän gay nykyään ja elän omaa elämääni.

    • Mainos on poikaa

      Tietysti kerron, huomiota kaipaavana henkilönä laitan ilmoitustaululle asian tiedoksi, ja kyllä on huomiota riittänyt. Yllättävää kyllä naiset kiinnostuvat kovin. Mulla onkin ylitarjontaa naiskavereista.

      • hjekkkr

        helpompi elämä kun pitää turpansa kiinni.


      • poika on mainos

        Ihanaa,että kerrot muista laittaa vielä iso kaulaliina, kun menet ulos niin olet aivan söpöliini katukuvassa


    • fifi

      Olen lesbo ja työskentelen talousalalla. Viimeisten viiden vuoden aikana olen työskennellyt kolmessa työpaikassa ja kahdesta niissä (johon lukeutuu nykyinen työni) olen ollut avoin seksuaalisesta suuntautumisestani. Kolmannessa paikassa olin suht vähän aikaa ja minusta tuntui, ettei meillä työkavereideni kanssa ollut mitään yhteistä muutenkaan. En ole koskaan piilotellut asiaa, mutta en myöskään ala puhumaan siitä, ellei se tule esiin. Eli jos joku työkaveri kysyy esim. perhesuhteista, olen vastannut rehellisesti ja sen kummemmin kiertelemättä. Jos asia on ollut hänelle ongelma, hän ei varmasti ole ihminen, kenen kanssa haluaisin viettää aikaa.

    • Julkihomo

      Ikää jo kohta 60 ja olen hyvin avoimesti homo työyhteisössäni. Elän rekisteröidyssä parisuhteessa ja puhun puolisostani, jos se on jossakin tilanteessa luontevaa. Opetan yliopistossa, ei ole tullut negatiivista palautetta opiskelijoilta, esimiehiltä eikä työtovereilta. Tunnen olevani arvostettu opettaja ja tutkija.

      Ehkä yliopisto on melko liberaali työpaikka. En ole ikinä kuullut homovitsejä, en edes menneinä aikoina, kun elin visusti kaapissa.

      • älä puhu paskaa

        salavihkaisuus takaa että saat olla kusipää jatkossakin.


    • jaa..,,..

      En ole homoseksuaali ja ylläpitäjä näemmä oli laatinut avauksen, kun oli etusivulla kommentoitavaksi tarjottu, mutta sanon, että en menisi töihin paikkaan, missä työkavereileille pitöisi tehdä selväksi yksityisasioita. Jos olisi joku aivan imbo takatukkavatipää, niin varmaan valehtelisin olevani lesbo, etä pääsisin eroon rasistista. Joskin lienee yhtieiskunnallisesti merkityksetöntä työtä kaikki se, missä ihmisten alapääasiat kiinnnostaa tai ovat merkityksellisiä. Älä nyt hyypiö sano, että olet joku lestari:mene purkamaan saastaisia turhaumiasi omiesi joukkoon,koska niormaalin ihmisen mielestä on perverssiä keskustella alapää-asioista yhteiskunnallisessa mielessä.

      Ja sori että vaikka pidänkin vaan vastakkaisests sukupuolesta, että mua ei idiootit kiinnosta.

    • Only gay...
      • otan.

        ne naisennäköiset joita sun kaverit tapailee ovat miehiä.
        joilla miehillä on pillu. ei syntymästä tietenkään.
        saattaa olla joo pari joilla onkin ollut syntymästä.
        vetivät hevoshormooneita 60-luvulla.
        mietin vain kun näillä usein lapsia...


      • Jeppeli....

        Tämä "kylän ainoa homo" näyttelijä on todellisessa elämässäkin homoseksuaali ja parisuhteessa sarjan tuottajan kanssa!


    • sorietoonolemassa?

      "Mitä teit viikonloppuna? - Olin poikaystävän kanssa leffassa ja laitettiin pizzaa..."

      Kun antaa suoran yksinkertaisen vastauksen niin yleensä homofoobikkokin on niin yllättynyt vastauksen mutkattomuudesta, ettei osaa jäädä edes ihmettelemään asiaa.

    • h5656

      Monet väittää että pomo on ainakin vanha homo

      • okkigaam

        Minulla oli kaukaisessa menneisyydessä, silloin kun he vielä olivat lainsuojattomia. Pomoni alaiseksi tuli poikaystävänsä johon ihastuin juttujen ja elämän kokemuksensa kautta.
        Hän kertoi siitä urastaan ja olemisestaan ulkomailla. Tunnetuista sen ajan tähdistä joista riitti ruokatuntisin juttua. Näin heidät eräässä paikassa käsikädessä onnelisena.
        Kaveri kertoi kuinka päärmäsivät yhdessä lattialla istuen lakanoita tyynynpäällisiä. Minusta se oli lutusta.
        En koskaan kertonut, enkä ilmeelläkään näyttänyt työ aikana tietäväni suhteestaan. Kävin jopa tämän työkaverin kotona kerran.
        Tämä kaveri näytti jopa jäsenkorttinsa (väärä sukunimi) joka oli siihen ravintolaan Robertink sisäpihalla.
        Pomoni oli 60. ystävänsä 51v minä 24v Nyt he ovat molemmat kuolleet ja varmaan siellä jossain yhdessä.
        Tämä on h5656 luettavaksi.


      • Tarja-Kari

        Hai kaikki esilespot ja jälkihomot.Hai varhaisnuorena minä olin lespo ja sitten sukukypsänä hetero ja nyt vanhuuteen päin kallistuneena homo.Hai eikä mikään aikakausi olluna illmaista iloa.


    • bgfbfgh

      Miksi siitä pitäisi kertoa? Odotatko jotain erityiskohtelua kuten pidemmät ruokatauot tms. Vai halauatko nussia pomoa?

      • N

        Mistäpä moinen.?


    • PTHYI hinuille

      Onko se nyt ihan pakko kaikille olla toitottamassa siitä poikkeavuudestaan? Pitää vaan sairautensa omana tietonaan.

      • jhfghkf

        Eikö saa edes ruoka-aine allergioistaan kertoa tai jos on flunssassa, niin pitää tulla töihin ja esittää tervettä?


    • biokeemikko

      Olen töissä biokemian labrassa tutkijana meillä kyllä on montakin avoimesti homoseksuaalia ihmistä ollut tiimissä vuosien varrella eikä ole haitannut ketään.

      Ei haittaa minua mitä sukupuolta kollega sattuu rakastamaan. Eikä se minulle kuulu, ellei hän itse sitä halua kertoa. Akateemisilla aloilla asenteeni on ihan normikamaa.

      Hetero-oletukselta ei toki voi välttyä: se on kuitenkin tilastollisesti todennäköisintä. Mutta niin on moni muukin asia - ihmiset olettavat kaikenlaista: itselleni ahdistusta aiheuttaa kollegoiden lapsijutut : meillä ei lasta ole, eikä vaimon sairaudesta johtuen koskaan tule. Olemme yhdessä asian käsitelleet ja elämä jatkuu, mutta en haluaisi tätä henkilökohtaista asiaa revitellä - kuitenkin paljon kysellään, että koskas teillä pienet jalat tipsuttaa ja eikös jo vauvakuume iske ja kyllä sitten kun teillä on lapsia yms... aaargh! Tekee vaan mieli valehdella tai vaihtaa aihetta.

      Homovitsit eivät kuulu työpaikalle sen enempää kuin seksistiset letkautuksetkaan. Ainakin meillä saisi sellaisia laukomalla melkoisen aivoinvalidin maineen... Kuuluvat jonnekin amistason juttuihin, eivät sivistyneeseen seuraan.

      Minun on hyvin vaikea uskoa, että olet työpaikkasi ainoa homoseksuaali. Se on kovin epätodennäköistä. Oman havaintoni mukaan homoseksuaaleja on noin 10 % väestöstä... tai sitten vaan biologeihin heitä on kasautunut enemmän kuin ihmisiin yleensä... Ehkä biologian opiskelu tekee ihmisen enempi sinuiksi itsensä kanssa, että uskaltavat olla mitä ovat ja rakastaa ketä rakastavat. :)

      • saana*

        "biokeemikko"
        Juuri näin. Ei kaikkia henkilökohtaisia asioita jaksa heterokaan kertoa, ainakaan jokaiselle työpaikalla. Tekisin silti tuon lapsettomuuden kanssa poikkeuksen. Oma sukulaiseni ja hänen vaimonsa kertoivat jo varsin varhaisessa vaiheessa, että haluaisivat lapsia, mutta jostain syystä se ei onnistu. Käyvät tutkimuksissa. Joten jokainen tajusi, ettei kannata udella perheenlisäyksestä heiltä eikä kummankaan vanhemmilta.

        Ap on voi olla työpaikkansa ainoa homoseksuaali, jos työpaikalla on 10 työntekijää. Eli riippuu työpaikan koosta tuo paljon.


      • Pikkukultarinta

        Olen kanssasi samaa mieltä.
        Itse vasta opiskelen, alana viestintä/taloustiede, ja minulle on aivan sama mitä suuntaumusta opiskelutoverini ovat.
        Itse asiassa se oli positiivinen asia kun eräs heistä jo ensimmäisenä lukuvuonna ilmoitti olevansa homoseksuaali. Se varmaan vaikuttaa, kun hän on positiivinen, mukava että on mukavaa kuulla hänenkin viikonlopustaan. :)

        Seksistiset letkaukset loukkaavat aivan varmasti yhtä paljon kuin muunkinlaiset solvaukset.

        Ymmärrän hyvin tuon oman tilanteesi. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä reilun vuoden ja niistä lapsista on kyllä kyselty joka tuutista. Olen asiaan jo niin kyllästynyt ja ruvennut sanomaan ihmisille suoraan ettei niitä pikku jalkoja niin vain automaattisesti tule.
        Ja välillä on vain kestettävä urpoja, keitä maailmassa riittää. :)


    • työntekijänä ihminen

      Minä lähden siitä, että me kaikki olemme ihmisiä ja esim tärkeämpäähän on työpanokseni ja osaamiseni työssä kuin työssä - ei yksityisasioihini kuuluva seksuaalisuuteni ja sen julkiesittely. Eikö jo sana työkaveri tai työtoveri osoita sen neutraalisti.

      Itse olen ollut koko elämäni aika huikentelevainen (hetero)seksisuhteissani ja minulla on ollu jos jonkinlaisia seksiseikkailuja ja -seurusteluja. Eipä ne yksityisasiat kuulu kuin kumppaneilleni ja minulle ja arvatkaa vaan, levittelenkö elämääni työpaikallani. Ei tulisi mieleenikään, johan minua nimiteltäisiin milloin mitenkin.

      Yksityiselämästäni huolimatta olen aina hoitanut työtehtäväni moitteettomasti, edennyt ja monipuolistunut urallani ja nautin työnteosta ihan tasavertaisena kollegojeni kanssa työyhteisössämme.

      • 6 + 16

        Juu niinhän se pitäisi olla. Työssä ollaan ensisijaisesti ihmisiä ja työntekijöitä.

        On kuitenkin työpaikkoja, joissa on ihan normaalia puhua myös yksityisasioista, viikonlopuista, puolisoista, kotielämästä, lomanvietosta, lapsista yms. vaikka kukaan ei kerrokaan satunnaisista seksisuhteista, seksitavoistaan eikä varmaan kotiriidoistakaan. Pitäisikö homon sitten aina vastata, että viikonloppuni/lomani on yksityisasia, enkä halua siitä puhua?

        On tietysti myös työpaikkoja, joissa yksityisasioista ei koskaan kukaan puhu.


    • Sähköinen60

      En ole kertonut kenellekään!
      Naapurikaupungissa minulla on naispuolinen ystävätär, jota kotikaupunkini väki, sukulaiseni ja työpaikkani jengi pitävät naisenani.
      Yritin hetkellisesti heteroavioliittoakin, mutta eihä se onnistunut ja vaimoni taisi lopulta arvata asian.

    • saana*

      Vaikka on jo vuosi 2012, niin kannattaa käyttää maalaisjärkeä tuossa, kertooko homoudesta vai ei. Eivät kaikki heterotkaan, ml itseni tykkää kahvipöytäkeskusteluissa kertoa kovin paljon yksityiselämästäni.

      Yksi aikuisista lapsistani on transseksuaali, joka seurustelee homoseksuaalin kanssa. Tästä olen kertonyt ystävilleni ja sukulaisilleni. Kaikki ovat ihan avoimin mielin suhtautuneet asiaan.

      Työpaikallani (virasto) vain yksi homoseksuaali on tullut kaapista ulos. Pari muuta on "paljastunut" eri yhteyksissä. Itse arvostan sitä, että homoseksuaali uskaltaa kertoa asiastaan. Silti en sinulle suosittelisi sitä, koska olet bisnesalalla, jossa on kova kilpailu. Toisaalta olet nuori ja ilmeisesti kova alan ammattilainen. Jos seksuaalinen suuntautuneisuutesi alkaa häiritä työkavereita, niin aina voit vaihtaa työpaikkaa.

      • ei kiitos

        Realisti kannattaa toki olla mutta kannattaako jaella muille ohjeita, jotka johtavat itsesyrjintään?


      • saana*
        ei kiitos kirjoitti:

        Realisti kannattaa toki olla mutta kannattaako jaella muille ohjeita, jotka johtavat itsesyrjintään?

        Siis mikä viestissäni johtaa itsesyrjintään? Syrjinkö myös minä itseäni, vai miten?


      • gasgdfagsdfa

        Millä oikeudella outtaat transsukupuolisen?


    • BI

      Ei eletä enää kivikaudella. Olen sairaalassa töissä ja kollegoina on sekä homoja että lesboja eikä kenenkään työt ole kärsineet siitä kenen kanssa sänkynsä ja rakkautensa jakaa. Älä edes mieti. Kerro tai ole kertomatta mutta et ole muita huonompi.

      • sano vielä

        että osaatte työnne.


      • ei kivikaudelta

        Asemasi työntekijänä sairaalassa potilaisiin nähden on alisteinen, Ei kai ne esm. mielenterveysongelmissa uskalla sanoa, että kiitos haluan mielluimmin heteron selvittelelemään asioitani . Jostakin syystä kyseinen ala vetää mainitsemiasi lesboja ja homoja jotka taas eivät halua tiimiinsä yhtäkään heteroa


    • Akateemikko1

      Todennäköisesti homofobiaa esiintyy enemmän vähemmän koulutetun väestön parissa. Järkyttävää, surullista, tietämätöntä.

      • 34444444444444444444

        Koulutuksella ei ole mitään väliä, vaan enemmänkin uskonnollisella taustalla.


      • 34444444444444444445
        34444444444444444444 kirjoitti:

        Koulutuksella ei ole mitään väliä, vaan enemmänkin uskonnollisella taustalla.

        Uskonto ja usko ovat kaksi eri asiaa. Myöskin kaikissa ihmisissä on eroja. Vai etkö sitä tiennyt?


      • tyttöpoika aka mikko

        imette sitten kyrpää noissa nettikuvissanne?


    • 636666

      Täytyypä sanoa näin.

      Olen itse miehen kanssa parisuhteessa (itse nainen) ja kannatan samaa sukupuolta olevia suhteita.

      Kuitenkin.

      En itse koskaan puhu omasta suhteestani omien työkavereiden kanssa. En koe, että oma suhteeni heille kuuluu, varsinkaan niille jotka koen olevan vain kavereita työn johdosta. Miksi siis sinunkaan tulisi kertoa?

      On minulla oikeat ystävät siihen joille noi suhdeasiat jaetaan.

      • grtr

        Ei suhteiden ongelmat tai ihanuudet työpaikalle kuulukaan, on sitten kyseessä homo tai hetero. Ne ovat yksityisasioita, joita kerrotaan ystäville, jos kerrotaan. Mutta töissä puhutaan usein jotakin puolisosta ja lapsista ainakin. Harvoin työpaikalla salataan esim. oma (heteroseksuaalinen) avioliitto. Homot ovat täysin eri asemassa, he voivat joutua salaamaan elämäänsä ihan eri tavoin.


    • Ei minun mielestä sukupuolinen suuntautuminen työpaikoille kuulu.Ja muutenkin, elämässäni olen huomannut, että parhaita kavereita ovat itsensä kanssa sinuja olevat ihmiset, ovat he sitten homoja, heteroja tai mitä muuta tahansa. Voi kunpa maailma muuttuisi niin, että jokainen saisi olla se joka haluaa, eikä tarvitsisi esittää mitään kenellekään.

      • 19945

        Ei sitä täällä kukaan ole estänytkään, jos niin luulit


    • Provoilioita riittää

      PROVO!

    • Hmm...

      Kumpi lienee pahempi: homoileva pomo vai pomoileva homo?

    • Kymmenen prosenttia

      Kyllä pitäisi olla kiintiöt jota työpaikassa, jottei tällaista yhden homon tilannetta pääse syntymään.

    • Näissä pärjää

      Ilmavoimissa ei homoilla ole ongelmia juurikaan esiintynyt, mikä on erittäin myönteistä.

      Samoin kuulin myös naton joukoissa palvelleelta kaverilta, ettei sielläkkään ole tullut ongelmia, vaikka kertoisi avoimesti suuntautumisestaan.

      No ovathan nämä kieltämättä normaalia homompia ammatteja, mikä selittää suhtautumisen.

      • sososoo

        Kyllä sielläkin on pidettävä hanurista huolta ,jos maavoimista käy vieraita


    • ruskea pekka

      Muuta tyyliäsi,luet pornolehtiä,ja suureen ääneen kerrot naimajuttuja joita luet,mutta kerro niin kuin olisit itse ne tehnyt.Näin meillä yit:llä.Voit myöskin haukkua toisia homoiksi ja saat vietyä huomion homoudestasi pois.Kerro heti mielipiteesi homoista,kun kuulet jonkun puhuvan jostain julkkishomosta,näin sinua luullaan heteroksi tai ainakin toiset homo ongelmaiset rupeavat suojelemaan sinua ja pitävät sinun hetero imagoa yllä.Tulet huomaan että ei korppi korpin silmää noki ja piru pitää omistaan huolen.

    • mummo

      Minä viis veisaan siitä mitä kukakin tekee yksityiselämässään. Ei haittaa minua, joitakin voi haitata. Itselläni oli homotyökaveri ja näkyi ulospäin homous. Mutta se olikin 80-luvulla. Ei tällä kuuluisalla 2000-luvulla. Me 60-luvulla syntyneet kun ei olla niin ahdistuneita ja ympäri änkeitä.

    • riippuu työpaikasta

      tiedän aika montakin joissa saattaaolla ehkä yksi hetero.
      valtion tai kaupungin työllistämiä

      • raatiii

        Olisiko se työpaikka sitten joku hoivakoti tai mielisairaala


    • Tobi or not

      Paljonhan se on omasta itsetunnosta kiinni uskaltaako olla julkisesti homo.
      Entisellä työpaikallani (n. 60/40 miehiä ja naisia) oli yksi julkisesti transseksuaali ja vaikka ehkä joidenkin kesken hänestä saatettiin laskea lapsellista leikkiä niin kaikki hyväksyivät hänet silti. Ja työpaikalla oli myös ainakin yksi selvästi (stereotyyppinen) homo mies.
      Nyt ei eletä enää mitään 70-lukua. Homous on yleisesti hyväksyttävää nykyään.

    • Minä vaan 32

      Kukin saa olla mitä haluaa.Itsellä ainakin kavereissa jotka on homoja.Ja en tiedä onko kumpikaan tullut töissä kaapista ulos.Ja itsetä tosiaan on kiinni uskaltaakoa ja haluaako kertoa kaikille että homo.Ja mitä tulee ammatteihin esim.hoitoalalle niin ei tarkoita sitä että miehet olisi homoja jotka on sillä alalla tai opiskelee sillä alalla.Tiedän muutamia jotka opiskelevat hoito alalle ja ei kumpikaan ole homo.Ei saa yleistää.

    • Tottakai Kannattaa

      Tottakai kannattaa kertoa! Nykyisessä työssäni olen ollut jo kohta kymmenen vuotta, johon aikanaan jouduin hakemaan kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla esittelin itseni asiallisesti hakemuksen ja ansioluettelon kera, mutta minua ei kutsuttu edes haastatteluun. Noin vuosi myöhemmin laitoin ansioluettelon ja hakemuksen, jossa esittelin itseni että olen x-ikäinen miehekäs homo paikkakunnalta x. Minua kiinnostaa paljon tiimityöt erityisesti suurissa miestiimeissä, jne. Ansioluetteloon merkitsin siviilisäädyksi naimaton homo. Työhaastatteluun tuli kutsu heti seuraavana päivänä ja työhaastattelu meni erittäin leppoisassa ilmapiirissä, jonka jälkeen sain heti tietää työpaikasta. Sen jälkeen olen päässyt etenemään työpaikassa uralla eteenpäin toisin kuin jotkut heterot ja kaappihomot.

    • ettekö tajua

      että kaikki eivät välttämättä rakasta homoja?

      • suutana

        Ne syöttää meille väkisin lesboja ja homoja . Yksikin kirjoitti, että, kun eletään sentään 2012 luvulla . Aivan kun sen pitäisi muuttaa ihmistä ,mitä aikaa elämme Tämä on tuhon aikaa ellei ole henkisesti vahva En ihmettele ,että nuoriso oireilee


    • Mä työskentelen rahoitusalalla isossa talossa. Kyllä meillä on selkeästi homoja töissä. Eivät ole kertoneet vaan sen huomaa. Jotkut ovat ahdasmielisiä, mutta enpä usko että heidän lähimmät työtoverinsa heitä kiusaa homoudesta.
      Joillakin aloilla homoseksuaalisuus on edelleen tabu, mikä on sääli. Jokaisella pitäisi olla oikeus olla avoimesti oma itsensä. Eihän sitä tarvitse työkavereilleen kaikkea kertoa, mutta ymmärrän että tuppisuuna olokin on hankalaa.
      Aloittajalle sanoisin, että kerro vaan viikonlopustasi mutta käytä sanaa kumppani. Jotkut tajuavat sen tarkoittavan poikaystävää, jotkut eivät.

    • Pirkko V.

      Varmaan riippuu työpaikasta. Vaikka pidän työkavereistani ja muutama on jopa lähes ystävä, en puhu heidän kanssaan seksielämästäni eivätkä he minun kanssani omastaan. On niin paljon muita kiinnostavia puheenaiheita.

      Eikös kuulostaisikin aika hassulta, jos julistaisin opettajainhuoneessa olevani hetero Mitä se kenellekään kuuluisi sen enempää, kuin mahdollinen lesbouteni tai biseksuaalisuutenikaan - tai että kertoisin olevani aseksuaali, eikä seksi voisi vähempää kiinnostaa?

      On muuten merkillistä, että tiedän - tai meillä tiedetään, ketkä meistä opettajista ovat homoja ja lesboja, vaikka asiasta ei ole koskaan ääneen puhuttu? Onkos vain niin, että ihmiset (tai opettajat ainakin9 ovat hyviä lukemaan sanatonta viestintää, pieniä ilmeitä ja äänensävyjä.

      • What, ai hän vai?

        Teillä on siis muiden opettajien kanssa myös sanatonta viestintää, että tuo, nuo ovat homoja, miksi? nykyaikana erehtymisen vaara on erittäin suuri. Kyllä minäkin olen luullut työpaikallani erästä miestä ihan varmasti homoksi, sen verran sisäisesti epävarma, naisiin epänormaalisti suhtautuva, mutta ei, ihan normaali naisia dissaava sovinisti, naimisissa, lapsia ja kaikki muukin.

        Taito se on sekin nykypäivänä, että pystyy tai yrittää dissata naiset ympärillään totaalisesti. Eipä huolta, jäävät ikuisesti pieneen kehäänsä pätemään. Homottelu, lesbottelu, on eräs tapa pyrkiä tuhoamaan toisen yritykset, arvotetaan niin, ettei ihan ole siellä, mihin itsensä asemoi.

        Teeppä sama leikkimielisesti, että esität itsensä muiden yläpuolelle asemoituneen homoksi, niin ehkä sanoma menee perille, koska silloin "hyökätään" niihin käsityksiin, mitä oletetaan tietyssä asemissa olevan ja se, miten heitä tulisi kohdella, itseään heitä ei koske asiallinen, sivistyneen käytöksen odotus. Suurin osa edes ymmärrä tätä. En ihmettele. Tai sitä, että itse homoseksuaalit vaikevat silloin kun pitäisi kantansa ilmaista, ja luullaan, että ihmiset velvollisia joka idiootille tehdä itseään tutuksi ja ns. Päästää elämäänsä kertomalla selkeästi yksityselämään liittyviä asioita, jos se ei ole luontevaa tutustumista tai osoita edes halua siihen (luontevuuteen).


      • 4578

        Olin aikoinani opettaja minäkin ja täysin kaapissa. Opettajainhuoneessa oli toinenkin homomies. Vaikka asiasta ei puhuttu, kaikki työtoverit ja osa oppilaistakin kyllä tiesi, ketkä olivat homoja.

        Varsinkin isossa opettajainhuoneessa ei ollut tapana puhua yksityisasioista, joten siinä mielessä oli helppo olla kaapissa.

        Yleensä heteron ei tarvitse kertoa olevansa hetero, se on itsestäänselvä olettamus.

        Ärsyttää, kun tämä kysymys seksuaalistetaan. Kysymys on siitä, mitä voi kertoa elämäntavastaan. Jos on sinkku, voi tuoda sinkkuutensa ihan hyvin ilmi, oli sitten homo tai hetero. Eronnut hetero voi kertoa eronneensa. Naimisissa oleva hetero voi kertoa olevansa naimisissa ja kertoa vaikka lapsistaan. Mutta parisuhteessa oleva homomies/lesbonainen ei voi aina kertoa elämäntavastaan yhtään mitään. Kyse EI OLE mistään seksuaalisuuden julistuksesta vaan siitä, mitä normaalissa kommunikaatiossa voi kertoa.

        Jos Matti kertoo olleensa puolisonsa Maijan kanssa teatterissa, asia on kaikille OK. Jos Pekka kertoo olleensa puolisonsa Petrin kanssa teatterissa, asia tulkitaan seksuaalisuuden julistuksena, mitä se ei ole.

        On selvää, että ystavienkään kanssa ei kerrota seksielämästä kovin paljon, mutta se että Pekka kertoo puolisonsa Petrin pitävän italialaisesta ruuasta, ei ole seksuaalisuudesta puhumista.


    • Hold your horses!

      Kahvipöydässä, lounastauoilla nyt yleensä ottaen voi vähän vapaammin leikkimielisesti asioista heitelllä, tuleehan selväksi millä periaatteilla ihmiset ovat liikenteessä, ja mikä suhtautumistapa heillä on toisiin ihmisiin. Olkoot aidosti omia itseään. Voihan noissa tilanteissa olla myöntäilemättä. Yhdessäkin työpaikassa, linnan juhlien naisten pömppövatsoja kommentoinut tantta sai palautetta.., ei tuo liittynytkään seksuaali aiheeseen, tai liittyi, jos tarkkaan ymmärtää, naisten pitäisi säilyttää ikuisesti tietty mielikuva niidenkin naisten silmissä, joiden peilikuva kertoo jotain ihan muuta.

      Totta, että taas sellaiset omituiset homofobiset homofantasiointi jutut työpaikoilla on perin outoja, ja jos niitä puhutaan lounastaukojen ulkopuolella työtilanteissa, niin silloin ollaan jo heikoilla jäillä sellaisessa työpaikassa. Sitä odotellessa että johtajat pystyvät sanomaan, ettei meillä ole tarve eikä tapana käsitellä tuolla tavalla asioita, että hoitaa frustaatioitaan työpaikan ulkopuolella ja keskittyköön töihin.

      Työpaikalla tulisi keskittyä töihin, työasioihin, jos tuosta livetään, heijastuu se automaattisesti ulospäin asiakkaisiin jossain vaiheessa, ja kertoo myös siitä, että töitä on liian vähän jos ajatukset harhailee tuollaisissa asioissa tai muissa, ts. Työ ei tuo tarpeeksi mielenkiintoa, ja työpaikalla haetaan vain asemia esittämällä olevansa sellainen, joka kelpaa "ryhmään", ovat siis pelon vallassa koska ilmapiiri muodostuu väärällä tavalla pätemisestä ja tiettyjen hännystelemisestä. Pahimmillaan mennään tuohon, että ylimielisyys tulee olemaan vallitseva tila, eivätkä hahmota tilaansa, ja käytöstänsä.

      Yleensä B2b työpaikat ovat dynaamisuutta vaativia, eikä siellä pitäisi olla tilaa, vanhanaikaisille jumittuneille käsityksille, ja avoimille homojutuille, siis muuten kuin lounastauoilla ja selän takana, ken sellaiseen on viihtymyksensä saanut. Eihän ihmiset ihanteellisia ole, kaikilla omat
      käsityksensä toisista, sivistyneemmät sen vain tajuavat, ja osaavat hillitä itseään.

    • Hetroheikki

      Ketä kiinnosta jonkun homous tai lesbous. Ei sitä tarvitse kaduilla kuuluttaa ja kirkoissa kokoontua sateenkaarimessuihin. Oma typeryys vallitkoon jos niin teette.
      Taidatte olla melkoisen julkkishaluisia. Älkää sitten valittako että olette kiusattuja.
      Kiusatuksi voi joutua vaikka ei homo olisikaan.

    • Rouva47

      Parasta tuoda julki, että on homo. Mitä häpeämistä siinä nyt on? Meinaan, mehän kaikki tiedetään, että jotkut kauhistelevat, jotkut naureskelevat -epävarmuuttaan eivät muuhun kykene. Enemmin tai myöhemmin joku saa kuitenkin homoudestasi tietää, parempi, että on itse tuonut asian julki. Itse työskentelen järjestössä, erään työkaverista tiedetään olevan homo, eivätkä fiksut ihmiset pidä häntä sen kummallisempana kuin muitakaan. Ei syrjitä millään tavalla, on ihan täyspäinen, mukava kaveri. Jos joku ajattelee jotain negatiivista, työpaikkamme positiivinen ilmapiiri estää tuomasta sellaisia mietteitä julki. Me muut olemme heteroja, ihan siinä missä olemme lihavia ja laihoja, sinisilmäisiä, hitaita tai nopeita. Jokainen on sellainen miksi luoja on hänet luonut, niinkuin sanotaan.
      Muista, että homous ei tee sinusta huonompaa työntekijää eikä huonompaa työtoveria. Ole rohkea! Muista, että homovitsit ovat yhtä tyhmiä kuin muutkin ihmisten synnynnäisille ominaisuuksille naureskelevat jutut, jätetään niiden kertoja omaan arvoonsa.

    • Yppänä

      Se vaan on niin, että yhteiskunnassamme on vaan yksinkertaisesti juntteja ja fiksuja. Minä käyttäisin sanaa "homohenkinen ihminen". Se, että kuka on mitäkin on kuin veteen piirretty viiva. Kyllä homohenkisiä ihmisiä on joka ammateissa!!! Ja erityisesti niitä on paljon valtion ja kaupungin opetusalan työpaikoilla. Ei homohenkisissä ole mitään pelättävää missään tilanteessa. Minä olen saunonut monen homohenkisen ihmisen kanssa, eikä kukaan ole tullu koskaan iholle. Maaseudulla ihmiset elää vielä 1960 lukua ja ajatusmaailma on kuten silloin. Poloset kun lukee vain keskustapuolueen (sanomalehti) propakandaa, niin eihän ne tiedä mitä yhteiskunnassa tapahtuu. Telkkaristakin katsovat vain typeriä valmiiksinaurettuja jenkki-saippuasarjoja, maajussille morsian ja BigBratoria. Juovat kaljaa kaiket illat ja käyvät viikonloppuna haisevissa pussihousuissa kirkonkylän räkälässä laulamassa karaokee.

    • Miälipide.....

      Siksi miksi on syntynyt sitä on kai mahdotonta muuttaa. Miksi puhua homoudestaan, kun heterotkaan eivät erityisesti puhu olevansa heteroita. Eläköön jokainen niinkuin hyväksi näkee, mutta ilman että sitä pitää "mainostaa".

    • sellaista on ....ole

      Pysykoon heterot housuissaan ja homon kaapissaan,niin olisi joku tasapaino tässäkin ajassa.
      Sitä kun tuntuu että tassä ajassa on valtaa niillä mitä riettaampi,irstaampi,erikoisempi,sukupuolisuudeltaan olemukseltaan sitä tämän ajan lööpit ja media seurailee.

      • aikamme mätä

        Sääliksi käy nuorisoa , joka joutuu tämän kaiken saastan keskellä kasvamaan . Syötetään mitä irstaampia ihmissuhteita kehity siinä sitten tasapainoiseksi aikuiseksi Lehdet ohjaa asiaa ihailuun ,vaikka se olisi ihmisluonnetta vastaan Jos kansa olisi tervettä se panisi ko. lehdet konkurssiin


    • mieisse

      Hankalamaksi tulee jos kauan salaa.
      En tietenkään suosittele tekemään mitään suoraa ilmoitusta btw olen homo, vaan jossain sopivassa välissä vaikka maanatai aamuna kerrot sitten sinun ja poikaystäväsi viikonlopusta.
      Meillä on töissä kakis esimerkkiä kuinka hoitaa avoimuus.

      Älä loukkkaannu nnyt ilmaisuiusta, en tarkoita pahaa.
      Homo 1. Töissä firmassa viisi vuotta. Aika nopeasti oli selvää, ettei tytöt kiinnosta. Kuitenkaan hän ei moneen vuoteen antanut puheessaa mitään tietoja omasta elämästä, oli siis mykkä kuten sinä. Pikku hiljaa hän on alkanut pienessä siiderissä puhumaan "homo juttuja". Edelleeenkin arkena ei mitään vinkkiäkään kesklusteluissa.

      Tämä ratkaisu on ympäristölle tosi raskas, koska kaikki tietävät missä mennään, mutta mitään ei voi sanoa. Pitää olla ainak kieli keskellä suuta kun puhuu.

      Homo 2.
      Näimme tästäkin heti mikä on miehiään. Tämäpä heppu kertoi työtovereilleen luontevassa kohdasa keskustelua vain 3kk työsuhteen jälkeeen.

      Kyllä ne ukot varmaan vähän nieleskelevät. Jos ovat yhtään järkeviä ihmisiä, pääsevät nopeasti hämmennyksen yli. Ja hehän hämmentyvät , kosk atämä on heille uutinen.

      Sanottakoon, että totaali homokammoinen miehenikin uskaltaa saunoa näiden työpaikan homojen kanssa, joten toivoa tässä maailmassa on.
      Mitä kauemmin salaat sen hankalammaksi tulee.

    • no eihän elämä voi olla noin vaikeata! ihmiset jotka pelkäävät elämäänsä niin onko kaikki hyvin? Olen ollut jo vuosia saman miehen kanssa ja en häpeä suhdettamme ja olen kertonut tämän kaikille ihan sama jos joku ei tykkää! tärkeintä on , että me kaksi tykätään

    • ibhuhoho

      mä kerron huomenna pojille aamukaffipöydässä.

    • Olen Suomalainen!

      No suvaitsevaiset helesinkiläiset... kuntavaalien jälkeen nähdään kansan tahto! Perussuomalaiset ylivoimainen voitto... loppuu vähemmistön sorto enemmistöä kohtaan!

      • näin on

        Tätä toivon ja odotan


    • loppuun kärventynyt

      Niissä työpaikoissa joissa itse olen ollut, ei kannata olla homo, lesbo tai värillinen. Rasisimi, homoviha ja juutalaisviha on ollut aivan avointa ja hallinut päivittäistä keskustelua. Periaatteessa laki kieltää kaikenlaisen syrjinnän ja kiusaamisen, mutta käytännössä kukaan ei puutu siihen. Surullista mutta totta.

      • tyyttyy

        Kuka puolustaa heteroa suomalaista miestä . Lesbot ja homot ovat joka lehdessä mutta heteromiehiä saa haukkua vapaasti Ei ole ihme jos perheitä hajoaa


    • Ketä kiinnostaa?

      Keskity työn tekoon äläkä tuhlaa työnantajan aikaa jonninjoutavan asian miettimiseen. Kukaan ei todellakaan ole kiinnostunut oletko homo vai et - se voi tulla sinulle ikävänä yllätyksenä. Eihän heterotkaan huutele suuntautumistaan pitkin käytäviä.

      • Miesaboutkolkyt

        Ai eivät heterot huutele vai suuntautumisestaan?? Mitäs se sitten on, kun aamukahvi- tai lounaspöydässä saa kuulla jatkuvasti heteropropagandaa??

        Esim. 1.: "Voi että kun on meidän työpaikan Jaakon perheeseen syntynyt ihana ja lutuinen tyttö. Olet Jaakko nyt elämäsi onnesi huipulla, parhainta onnea myös vaimolle! Varpajaiskutsua odotellessa, vink vink... ".

        Tätä viestiä viljellään sitten niin ympäriinsä jopa SÄHKÖPOSTEIN asiaa kuuluttaen, joten Jaakolla tuskin on pientäkään huolta esim. työpaikkansa pysyvyyden suhteen saatuaan heterotyökavereiden sympatiat puolelleen.

        Ja pitkä isyysloma Jaakolle kaupan päälle vain siitä hyvästä, että tungettiin taas yksi ihminen lisää tälle jo valmiiksi ylikansoitetulle planeetalle.

        Esim. 2: "Kyllä sää et Tarmo usko, että oli älyttömän vetävän näköinen mimmi vastassa kun kävin vierailulla siellä Yritys X:ssa..."

        Esim. 3: "Käytiin vaimon kanssa mökillä ja kalassa, viikonlopulla käytiin eukonkantokisoissa ja sijoituttiin hitto vie toiseksi"

        Eikö tämä ole nimenomaan sitä oman heteroseksuaalisen elämäntyylin kuuluttamista yleisesti! Entäpä jos homoseksuaali esittäisi vastaavat lauseet, mutta toisena osapuolena olisikin vain saman sukupuolen edustaja...

        Ja vai ei kukaan ole kiinnostunut asiasta, mikä olet miehiäsi? No mites vaikkapa seuraava tilanne:

        Teillä on työpaikan vuosijuhla toisella paikkakunnalla, jossa majoitutte hotellissa. Hotellihuoneet on jaettu niin, että kaksi työntekijää/huone, etkä voi päättää itse, kuka huonetoveriksesi sattuu.

        No huonetoveriksesi sattuu sitten yllättäen olemukseltaan lähinnä suurta porsasta muistuttava juuri naimisiin mennyt heteromies, joka heti huoneen oven sulkeuduttua kysyy sinulta "henkilökohtaisen kysymyksen": Onkos se tyttöystävä tai vaimo jo löytynyt?

        Sitten, kun pääsette baariin, niin hän alkaa toitottaa, miten upeita mimmejä sieltä löytyykään, eiköhän tarjota heille paukut...

        Ja tämä kaikki vain sen takia, ettet ole suostunut paljastamaan niinkin yksityistä asiaa, kuin seksuaalisuuttasi.

        Kiitos muuten kaikille lukuisista vastauksista, en olisi odottanut, että tämä saa jopa näin paljon keskustelua aikaan...


    • pallot paukkuu

      Tajusin äsken netistä että yksi yleisin fetissi mistä asian nolouden vuoksi ei haluta puhua, on ilmapallofetissi. Siis ihminen saa seksuaalista kiihoitusta ja tyydytystä puristelessaan ja puhkoessan yksin ilmapalloja. Mutta nyt jäin mieiitmään onko tuollainen ilmapalloseksi heteroseksiä vai homoseksiä? Onko kukaan yksin työpaikallaan tälläisen seksifetissiin kanssa?

    • Perään Ajo

      Mikä se sellainen pomo on ?

    • Ämmänlänkyrä homppe

      Olen tullut siihen tulokseen että tuntemani työpaikan mieshomo on yks länkyttävä ämmä muiden ämmien joukossa:(

      • YA

        Minusta ei ole mitään syytä kertomalla kertoa, aivan kuten mistään muistakaan suhteistaan. Normaalissa työpaikassa tuskin kukaan edes tulee utelemaan yksityiselämästäsi ellet itse ala kertoa. Jos joskus haluaa kuitenkin puhua niin voi kertoa.

        En usko että juuri missään työyhteisössä enää työkavereiden kesken on merkitystä kunkin seksuaalisella suuntautumisella, kuitenkin ylenemiseen se voi vaikuttaa. Ei välttämättä minkään "homojen lasikatto" efektin takia, vaan sen että yleensähän johtajat/ he. ketkä valitsevat yleneviä henkilöitä, valitsevat niitä, jotka kokevat eniten omankaltaisikseen ja semmoisiksi ketkä tukee heidän toimiaan.

        Joten jos sattuu että siellä on patavanhoillinen tai heteromachoäijä valitsemassa, niin voi käydä niin ettei valita. Tosin: vaikkei homous olisikaan tiedossa, ei ylennystä välttämättä sittenkään tule, jos ei ole juuri tämän esimiehen mieleen. Toisaalta, jos lähiesimies on kovin eri arvoilla varustettu, haluaako sellaisen alaiseksi sitten mennäkään?

        Joten tuntumaa tilanteeseen vaan peliin, kyllä ne asiat lutviutuu jotenkin aina :)


      • lallalaa

        Ei siellä kuule muuten pärjäiskään ,Tämän päivän naiset ovat niin itseriittoisia


    • outo juorupesä

      No, jos työpaikalla on kovin kielteinen ilmapiiri homoista, niin mitäpä sitä mainostamaan. Sehän on jokaisen oma asia. Ja ei heteronkaan tarvii työpaikallaan kehuskella viikonloppujuttujaan. Olen ollut monessa työpaikassa ja kyllä suurin osa ihmisistä on pitänyt viikonlopunviettonsa omana tietonaan. Joku joskus maininnut että kävi puolukassa, mökillä, baarissa jne. Mutta ei tarvi tietää kenekä kanssa, mitä teki jne. Ei yksityisasioitaan tarvi työpaikalla levitellä. Siellähän ovat työkaverit ja työkavereiden kanssa tullaan toimeen, mutta ei olla välttämättä ystäviä.

      Mksi sinä uskottelet jotakin mitä et ole. Älä uskottele mitään vaan paljasta sen verran asioistasi että maalasit olohoneen seinät, ostit uuden tietokoneen tms. Siis arkielämän askareita. Tai jotai nettä kävit muuttamssa mummosi tavarat sen uuteen asuntoon. Siis jotain kerrto, mutta ihan sellaista joutavan päiväistä.

      Yksityiselämäsi ei kuulu työpaikalle, eik äsiitä kuulu kertoa. Ketä oikeasti kiinnostaa mitä työkaveri on revitellyt viikonloppuna. Millainen ihme työpaikka lie kysymyksessä, jos siellä kaikki sänkyjututkin kerrotaan. Sille on pantava stoppi!

    • Eikaisehaittaa?

      Meidän äidinkielenopettaja on julkisesti homoseksuaali eikä siitä ainakaan oppilaat kauheammin välitä muutamaa kusipäätä lukuunottamatta. Ihan mukava opettaja, ei siinä mitään.

      Ei siis toitota jatkuvasti olevansa homoseksuaali, mutta aika yleisesti se on tiedossa.

      • Ei oo väliä.

        Olen samaa mieltä yllä olevan kommentin suhteen. Sillä ei tosiaan oo oikeesti väliä onko hetero vai homo.


      • Pikkukultarinta

        Kun olin yläasteella niin meillä kans, äitinkielen ope, kertoi avoimesti kuinka oli käynyt rekisteröimässä parisuhteensa lain astuttua silloin voimaan.

        Kyllä hän välillä saattoi mainita puolisonsa, muttei julkistanut asiaa mitenkään erityisemmin. Mielestäni se oli nuoren kannalta hyvä, että asiaa käsiteltiin kuin kaikkia muitakin tavallisia asioita.


    • qawsed

      Olen itse hetero, mutta voisin kuvitella, että vaikka oma seksuaalinen suuntautuneisuus ei sinänsä kenellekkää kuulu, lesbon tai homon henkinen olotila töissä olisi vapautuneempi, jos hän avoimesti voisi kertoa asiasta. Kaikenlainen salailu mielestäni estää luontevan kanssakäymisen. Tietysti riski on että se pomo onkin homofoobikko ja vaikeuksia voi tulla. Mutta siltikin kannustaisin ottamaan asian puheeksi, uskoisin että tänä päivänä homous ja lesbous on hyväksyttävä asia, ainakin suvaitsevaisten ja avarakatseisten ihmisten piirissä.

    • tyu789

      ole rohkea ja vastaa rehellisesti, mitä olet viikonloppuna tehnyt.

    • kojo +r0

      Ainakin pääkaupunkiseudulla Hesassa ja Kuopiossa on homoja muita enemmän. Niissä paikoissa homoksi haukutaan vaikka ei homo olisikaan,
      koska se on niin "kivaa" pilkata. Täysin akkamaisia miehiä.

    • Homot (fiksut)on OK

      Homot usein naisen parhaita ystäviä, huomaavaisia ja ystävällisiä fiksuja ihmisiä, ole siis rohkeasti ja luontevasti oma itsesi, mitään sen kummemmin provosoimatta!

    • En saanu vastata ku oon ravintola-alalla.. Mutta, mitä se muille kuuluu mitä sä oot? Jos kerran hoidat työsi niinkuin pitäisikin eikä oo mitään moittimista. Vai vietätkö myös vapaa-ajat niitten kanssa?

    • Oiskohan syytä tulla kaapista ulos. olisi itsellesi ainakin helpompaa. Minun tuntemat homot ovat ihan julkihomoja, eivätkä sitä häpeile tai salaile.. jotkut jopa liikaankin tuovat suuntautuneisuuttaan esille..tämä on nykypäivää.

    • On ong...

      Mutä välii mikä olet?? Kerro samoja juttuja, etää avokin kanssa sitä ja tätä tai puolison kanssa sitä ja tätä... Kyllä ne jo tietää et homo olet.. Neureskelevat kun yrität peitellä.., kun kysyvät puolison nimeä, sano 'pekka'. E se sun työkykyyn vaikuta, vai pelkäätkö eniten ettet enää pääse istumaan miestyökaverisi viereen ihaliemaan hänen lihaksikkaita käsivarsiaan??

    • ei lopullista

      Oletko kiinnostunut palauttamaan entsyymitoiminnan luonnonmukaiseksi?

      Elohopea aiheuttaa homoutta. Se on todistettu tutkitusti. Sitä ei tarvitse pitää sairautena, jos se ei itseään häiritse, mutta jokaisella on halutessaan oikeus olla sellainen miksikä alunperin syntyi eli hetero.

      On eräitä keinoja kytkeä tietyt geenit uudelleen tuottamaan entsyymejä, jotka elohopea-altistusten jälkeen puuttuvat aineenvaihdunnassa.

    • 13

      Ota huomioon, että elät työpaikallasi itse luomassasi illuusiossa, työtoverisi on tunnistaneet todennäköisesti seksuaalisen suuntautumisesi heti ensi kohtaamisesta lähtien. Rehti avoimuus pesee mennen tullen ahdistuneen vaikenemisen, ja nimenomaan se häpeily tekee kenet tahansa naurettavaksi, vaikka sitten kun se menee toiseen äärilaitaan irstailuun saakka, niin muuttuu suorastaan ällöttäväksi. Joten jossakin siinä välimaastossa, oma seksuaalisuus tunnustettuna, mutta ei kuitenkaan kuitenkaan toisille tyrkytettynä. Nykyään homous mielletään moderniksi tasa-arvoksi, mutta kaikille sen hyväksyminen ei ole yhtä helppoa, sillä on sidoksissa itsekunkin omaan seksuaaliseen rajoittuneisuuteen.

    • jklio123

      Ei näe päälle jos ihminen on homo vai bi-ihminen, voi hoitaa työtä ihan hyvin silti.

      • hyi

        Kyllä urospuolinen eli ns. rekkalesbo panee polvet tutisemaan Et ole vielä näkemääsi sisäistänyt Ole onnellinen


    • 13

      Tosiaan se työkavereiden normius on pelkkää olettamusta, todellisuus voi olla jotain muuta. Sitähän ne ei kahvipöydässä ensimmäiseksi julista, kuinka monta kertaa kukin on sekaantunut eläimiin, pukeutunut naisten alusvaatteisiin, paljastanut sivullisille, raiskannut tai katsellut lapsipornoa. Seksuaalisten perverssiyksien kirjo on laaja, ja siitä huolimatta oma seksuaalisuus tuntuu aina normaalita ja oikealta. Kaikkea ei voida eikä tarvitsekaan hyväksyä, mutta ei se tilannetta muuksi muuta, vaikka näistä yleisesti vaietaan, ja homouden julkituominen voisi olla sillätiellä yksi etappi.

    • sulkeutunut lahna

      Olen työssä koulumaailmassa ja oppilaat kyllä tietävät, että suurin osa maailman ihmisistä kuuluu "vitun lesbo homo"-vähemmistöön. Ainakin he sillä nimellä kutsuvat, vaikken harrasta sukupuolista toimintaa työajalla edes itsekseni.

      Jos ihan vakavasti puhuisin, niin kyllä ennen oli asiat paremmin. Ei tarvinnut, eikä oikein saanutkaan, lakanoiden välisestä elämästään koko aikaa jauhaa. Eikö tässä hemmetin facebook-maailmassa mikään asia voi olla yksityinen tai edes kahdenvälinen?

      En kerro kenellekään mitä teen sukupuoliviettini viemänä, kenen kanssa tai kuinka usein.

    • Homo saa olla

      Paljon on nykyään homoja, hinttejä ja gayta toisin vähemmän. Joskushan saattaa olla ,että ongelmia syntyy kun hintti ja homo ei tuu toistensa kanssa toimeen.

      Homo saa olla muttei fägäri

      jklio123 : " voi hoitaa työtä ihan hyvin silti "

    • kannatetaan ihmistä

      Ketunko väliä kenekään sukupuolisuuntauksesta. Mikä ihme siinä homoilla mättää, että kaapistatulon uutuuden takia vieläKIN hartioilla on karmeja ja saranoita ...Kuka meistä työpaikalla kulutta : olen hetero, anaaliseksiä harrastava , bimbo, blondi alapäästä, sadomasokisti, iiihan tavallinen pikkuhupakko-huorrra makkarista, tai muita mahdollisia vaihttoehtoja.

    • avoimuus

      Miksi niin usein kärjistetään, että oman homouden toteaminen on julistamista! Entä jos vastaa vain yksinkertaiseen kysymykseen: Olet mies ja työkaveri kysyy mitä teit viikonloppuna ja vastaat olleesi poikaystäväsi luona. Onko tuokin sitä kuuluisaa heteroiden mainostamaa julistamista ja olisiko parempi valehdella tai jättää kertomatta?

      • avoimuus

        Se, että toteat olleesi poikaystävän seurassa ei tarkoita, että julistat omaa seksuaalisuuttasi. Kyllä homotkin viettää tavallista arkea. Useimmille homoelämä ei ole pelkkää seksiä (vaikka olishan se tietty upeeta kun vain harrastais seksiä 24 tuntia vuorokaudessa eikä tarvis syödä, juoda, nukkua eikä käydä duunissa? :)


    • Parahin kd'*

      "kdkdkd,,"

      Parahin kd, älä lakkaa 'haaveilemasta', miehistä, varmasti löydät rakastava miehen rinnallesi jos niin haluat, miehen jolle ei ulkoinen 'hapitus' merkitse mitään vaan sisäinen 'kauneus'..

      Onne matkaasi.!!

    • Yhdentekevää**

      Nooh sanoisimpa että jos tuo kuva on työpaikaltasi, niin siinähän on kolme Homon näköistä miesta, siis et olekkaan ainoa Homppeli,Himppeli.? Työpaikallasi.??

      Sukupuolinen suuntautuminen ja erityisesti homous on tuotu nykyään jotenkin erityisesti esille.
      Ikäänkuin se olisi maailman tärkein asia, homoja, lesboja, kuten heterojakin on ollut aina, on aivan tarpeetonta niitä korostaa.

      Onhan sinut jo 'tunnistettu' homoksi työpaikallasi, jo elämäntapasi ja käytöksesi perusteella. Normi hetero kyllä osaa aavistaa 'tietyin' perustein, homouden, ei sitä voi piilotella.
      Ihminen paljastuu varsin helposti, 'niissä' asioissa, ei siitä tarvitse tehdä senkummempaa numeroa, jatka vaa työtäsi ja keskity siihen äläkä mieti toisarvoisia. Et ole mitenkään sen erinomaisempi kuin muutakaan työkaverisi, vaikka homo olisitkin, kuten avauksellasi annat ymmärtää..

      Homo vai hetero, yhdentekevää, 'hanki elämä',, äläkä vatkaa jonninjoutavaa.

    • little britain

      ''työpaikan ainoa homo'' otsikko.
      En tiiä mut tuli vaa mielee tosta Daffyd Thomas :D
      Juu ei liittyny tähän ;) PEACE!

    • no yäkkk

      hyi homo :O

    • huldis-

      mä oon jo työhakemuksessa kertonu perheestä et siihen kuuluu vaimo ja lapset...eri juttu sit jos ne ei tajuu lukee et oon itekki nainen.. usein tullu kutsu haastatteluun. sen jälkeen ei pakosti oo tullu töitä..mut usein on. nytkin menossa duuniin ens ma missä tietävät jo nyt että oon lesbo. tai ainaki esimies tietää. oon kehitysvammaisten ohjaaja. yksi perhe on kerran irtisanonut hoito suhteen joka tapahtui kotonamme..ku kotiimme muutti puolisoni.

    • bio hki

      Opiskelen helsingin yliopistossa. Siellä on arki kauraa olla homo, bi tai mitä kukin nyt onkaan. Todella liberaali laitos.

      Tunnen muutaman kanssaopiskelija homon, parin bi:n ja muutaman homon professorin, joista ainakin yksi elää rekisteröidyssä parisuhteessa.

      Itsellä tapana käyttää sukupuolineutraaleja ilmauksia '' kumppani '' '' säätö '' ja jos puhuu treffeistä tai seurustelusta ja '' hänestä '' eipä sitä voi tietää kummasta sukupuolesta kyse. Ja jos tulee tarkempia kysymyksiä, kerron miten on.

    • free birdie

      Tästä me voimme oppia ja ajatella, että lapsuuden seksuaalisten rajojen rikkomisien ja erilaisten kokeilujen jälkeen, joka kuuluu vielä varhaislapsuuden ikään seurasta riippuen, me voimme kiittää Jumalaa siitä, että on varjellut meitä ja pelastanut meidät tälläisiltä kahleilta aikuisikään tultaessa, ettei meidän tänä päivänä tarvitse miettiä tälläisiä asioita, mitä tässä aloittaja on pannut alulle.

      Minä ainakin kiitän Jeesusta, siitä ettei tarvitse moisia juttuja miettiä, vaan säästää senkin vapaa-ajan miettimisen murehtimisen energian, mitä sitten käyttää ihan muihin iloisiin asioihin harrastuksissa ja kiittää siitä, että voi olla vapaa, kuin taivaan lintu kaikista maailman ikävistä kahleista, rajoitteista ja riippuvuuksista.

      • priima

        Minä taas kiitän itseäni siitä, että olen vapauttanut itseni pohtimasta uskontojen naurettavia ristiriitaisuuksia ja pakkomielteitä. Nyt minulla on aikaa ja vapaus keskittyä elämäni kannalta oleellisiin ja tärkeisiin asioihin, kuten hyvien, hyväksyvien ja antoisten ihmissuhteiden ylläpitoon. Aaah, ihanaa! Olen niin onnellinen ja elämä on todella täyttä ja hyvää, kun ei huvittavat jessejutut tahraa mieltä ja pakota mua lyttäämään vähemmistöjä.


    • riippuu ammatista

      Kuinkahan hyväksyttävää julkinen homous olisi kirkollisessa ammatissa? Luulenpa että siellä voi olla paras pitää homoutensa salassa. Erityisen hankalaa homouden tunnustaminen voisi olla herätysliikkeiden piirissä. Jos helluntailainen tai lestadiolainen saarnamies tunnustautuisi homoksi, vastaanotto ei ehkä olisi kovinkaan positiivinen.

      • Olen sairaalassa töissä lääkärinä. Yksi kollega on mieshomo. On edellyt urallaan hyvin ja on arvostettu työnsä vuoksi. Älä kerro omasta tilanteestasi ellet luota ympäristöösi, elä normaalisti. Tee työsi. Et muutenkaan kaikkea elämästäsi kerro. Mitä se muille kuuluu. Varsinkin jos todellakin joku kertoo mauttomia vitsejä. Päätä itse mitä teet. Todennäköisesti ovat jo kauan sitten arvanneet,


      • papit, jaa

        Tunnenpa yhden bi-papin, joka elää parisuhteessa nykyään miehen kanssa.. Hänkin on siis mies ja hänellä on lapsiakin. Sanoo, että koskaan ei ole parempaa seksiä saanut. :D Ihan onnellinen kai toi tuntuu siis olevan. Kaiken lisäksi pappi on ateisti, joten kaikki ei olekaan niin mustavalkoista, kuten luulla saattaa. Pappeus on vain ammatti siinä, missä muutkin, ei mitään sen erityisempää. Kirkossakin moni tietää asiasta kuulemma, eikä siitä monikaan paljoa välitä.


      • syssys
        boxi kirjoitti:

        Olen sairaalassa töissä lääkärinä. Yksi kollega on mieshomo. On edellyt urallaan hyvin ja on arvostettu työnsä vuoksi. Älä kerro omasta tilanteestasi ellet luota ympäristöösi, elä normaalisti. Tee työsi. Et muutenkaan kaikkea elämästäsi kerro. Mitä se muille kuuluu. Varsinkin jos todellakin joku kertoo mauttomia vitsejä. Päätä itse mitä teet. Todennäköisesti ovat jo kauan sitten arvanneet,

        Onko se psykiatri


    • Heterona ihanaa

      Maistakaa homot pillua niin loppuu se paskan pumppaaminen.

      • tuutiitoo

        Eläköön rehti ja suorapuheinen suomalainen mies .Kivaa kuulla totuuksia tässä sairaassa ajassamme


    • niin se käy

      Entisessä työpaikassani oli aivan tolkuttoman kaunis nainen sihteerinä. Kaikki äijät olivat ihan lääpllään häneen, minä mukaanlukien, lirkuttelinkin enemmän kuin koskaan ennen.

      Ämmä osoittautui kaappilesboksi.

      • ruskean vastustaja

        HALOO missä kaikki normaalit ihmiset on. Homoutta ei pidä hyväksyä se on sairasta.


      • kun liikaa uskoo

        Ole onnellinen, että se oli kaappilesbo ,jos se olisi ollut rekkalesbo se olisi vetänyt sinua turpaan


    • Maa on syntinen usko

      Kyllä noissa uskonlahkoissa ja myös ev,lut kirkossakin on sukupuolisesti kieroonkasvaneita, pilvin pimein.

      Kuten nyt uutisissa Nokiamission-lahkolais saarnaaja Koivistokin on myös ns. 'ruskeanreijän ritari' , vaikka on aviossa, tai oli, naisenkanssa.

      Yleensäkin uskonnot kautta laidan vetävät puolensa, kaiken maailman hulluja, koska uskonnonvarjolla voi alistaa avuttomia hädänalaisia ihmisiä..

      Hyvä kuvaus tästä uskonnon pimeästä puolesta on, Timo K Mukan romaani ja Molberin elokuvasovitus " Maa on syntinen laulu", siinä näytetään todenperäinen kuvaus miten, maallikkosaarnaaja raiskaa nuoria naisia uskonnon varjolla pelotellen.

      Tämä on nykyäänkin täyttä arkipä'ivää Lestaariolaisyhteisöissä, siellä vaan on niin kova sisäinen kuri ettei monkaan uskalla asiaa paljastaa.

    • jk

      vai niin

    • JonesHenry

      Ottamatta kantaa homojen kokemaan työsyrjintään sanoisin, että uskonnolla on oikeutettu monta muutakin pahaa asiaa kautta ihmiskunna historian. MM lapsikauppaa pikkuvauvoilla pääosin ateistisista kommunistimaista;

      http://www.theatlantic.com/international/archive/2011/12/how-ethiopias-adoption-industry-dupes-families-and-bullies-activists/250296

      http://www.foreignpolicy.com/articles/2012/07/11/the_end_of_the_vietnamese_miracle


      Jeesus muuten sanoo tästä aiheesta;

      "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.

      Matt. 23:5


      Minut möi orjuuteen Suomeen tämä mies. Kansamme ns "vapauttaja"

      http://www.youtube.com/watch?v=68FxzMZe2BU


      Silti sitä yhä kutsutaan kristityksi lähetystyöksi!

      http://yle.fi/uutiset/adoptiolapselle_oma_kulttuuri_on_tarkea/5395243

    • Todentaja

      Mitä siitä jos joku työporukasta olisi hinuri ?
      Ei minua ainakaan haittaisi, ellei se pyrkisi uimaan liiveihin tai muuten korostaisi homouttaan teatraalisesti.
      Muiden seksuaalisuus ei ole minun asia, ellei siitä ole haittaa minulle ... ja harvemminpa on.
      Jälkeenjääneitä homottelijoitahan riittää keskuudessamme, jotka homottelee vähän jokaista muuta.
      Todellisuudessahan ja tutukitustikin heillä on itsellään ongelmia seksuaalisen suuntautumisensa kanssa.
      Eli taustalla on jotain kaappihomoutta, joka lipsahtaa toisinaan esiin esim. humalassa. Sitten huonolla omalla tunnolla haukutaan muita homoiksi ... aivan, kuin sillä saataisiin omat sotkemiset ja kommellukset paranemaan ...???

    • Hetero mies

      Sillä ei työelämässä ole paljoa merkitystä mikä itse on vaan sillä mitä toiset ovat.
      Nuo jokka kovasti naisseikkailuistaan puhuvat voivat olla mitä vain.
      Vaikka mitekä tuntee tosta kohtaan mielenkiintoa niin paras vain hyväksyä että heterolta ei voi saada vastarakkautta. Kaikki on vain pelkkää hyvää käytöstä.Hetero vain muuttuu kykeneväksi tekemään urotekoja joutuessaan tekemisiin naisten kanssa. Kuten nuolemaan naisen persettä.
      Aitoja heteroita ihmisiä on yleisesti luultuna paljon vähemmän. Heteroihin kun helposti lasketaan ,mukaan mässäilijät, alkoholistit, aseseksuaalit yms. joilla ei kiinnostus vastassukupuolta kohtaan ole ollenkaan päällimmäinen vietti ja sukupuolisesta kanssakäymisestä ainoat todisteet ovat puheet oman puolison kanssa puuhastelusta.

      • Hetero mies

        Jaa, huomasin etten vastannut ollenkaan esitettyyn kysymykseen. Kyllä voisin kertoa jos siitä olisi jotain etua työnteon tai maineen yms. kannalta. Seksuaalisen suuntautumisen salaamisen ainoa todellinen haitta on se että jos mielenkiintoinen hetero nainen jää sentakia saamatta että hän erehtyy suhteeni.
        Homojen, aseseksuaalien ja alkoholistien käsityksellä asiaintilasta ei ole niin suurta mekitystä.


    • 1+4=7

      Heterot julistavat koko ajan olevansa heteroita, koska se on lähtöolettamus. Heterous on se automaattinen lähtöasetelma, josta poikkeamista pitää perustellla ja puolustella.

    • David Walliams

      Ikävä kuulla että olet joutunut tällaiseen tilanteeseen. Eräs britti ystäväni on joutunut olemaan miltei samanlaisessa tilanteessa koko nuoruutensa, kuitenkin sillä erotuksella että hänen asiansa ovat ehkä vielä astetta huonommin kuin sinulla. Tämä ystäväni, Daffyd T. nimeltään, on nimittäin pienen walesilaiskylänsä ainoa homoseksuaali, jota eivät ymmärrä edes hänen vanhempansa, jotka kärsivät vahvasta homofobiasta. Poikakaverin löytäminen on myös erittäin vaikeaa hänelle yhteisössä, josta puuttuvat toiset gaymiehet. Olen toivottanut hänelle voimia ja jaksamista, ja olen varma että hänen tilanteestaan voit ammentaa voimia myös itsellesi.

    • tiistai2

      Aloittaja, miksi utelet tällaisia?

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe