Akku ei lataa itseään enään jostain syystä apukaapeleilla pitää käynnistää mutta vaikka käy esim. kaksi tuntia niin ei jaksa lähteä käyntiin omalla akullaan.
mittasin akun monikäyttöisellä mittarilla DC20 asennossa ja virtaa oli yön yli seisomisen jälkeen 11,13 ja sitten apukaapeli käynnistyksen jälkeen 14,37. miksi akku ei lataa vaikka virta nousee kun auton käynnistää?
vartin kävi pihassa niin sammutuksen jälkeen oli 12,83 mutta hetken kuluttua jo 12,19 ja ei jaksanut käynnistää. yrityksen jälkeen oli 11,32.
Akku ei lataa
13
5167
Vastaukset
- sitroen.
Hinaa se autosi korjaamoon kun sinulta tuo sähköoppi on näköjään totaalisesti hukassa.
Todennäköisesti vika löytyy laturista tai akun kengistä. - autnet
Käyppä ostamassa uusi akku jaa no sitä ennen kannatta tarkistaa paljonko se laturi antaa virtaa ulos,mutta veikkaisin et vika korjaantuu kun laitat uuden akun
- taunot1
Ostaa uuden akun, maksaa vähä mutta toimii taas. Vaikuttaa siltä että akkusi varautu kyll eli lataus on 100% mutta kunto on 0%. Ei virtanen pysy kauaa sisällä...
- ihme hiihtäjiä
Taitaa taas olla luetun ymmärtäminen totaalisesti hukassa, ensimmäisessä viestissä lukee että käynnistyksen jälkeen 14,37 on jännite, sitten ehdotetaan vian löytymistä laturista?
Lisäksi korjaamolle pitäisi mennä narun perässä? Jos moottorin käydessä on mitattu 14,37 jännitettä niin miksei vaan voi ajaa sinne korjaamolle? Taitaa sitroen olla korjaamoyrittäjä, joka vikaan ehdotetaan korjaamoa? - 17+2
Olet täysin oikeassa. Akku ei lataa itseään.
- monenlaisia
Minkäslainen akku lataa itseään, onjkin varmaan ikiliikkujan oireita.
Mitähän sitä on oikein mittailtu, virta on ampeereit ja jännite voltteja
minä olen mittaillut myös akkua ja saanut tuloiksiksi 11,01-14,63 Autosi lataus on kunnossa. Akku on sökö. Käy ostamassa uusi akku ja asia on sillä selvä.
Annoit hyvät lähtötiedot vian määrittelemistä varten. Voltit ja ampeerit nyt menevät sekaisin maalikolta, mutta ilmoitithan, että mittaukset teit asteikolla DC 20.
Nuo vittuili..t vaan paljastivat oman täydellisen tietämättömyytensä ko. asiasta.
Akkukaupoille vaan. Mittaat akkutilan ja katsot napojen sijainnin, niin uusi menee heittämällä kiinni.- lyijyjätettä
Voihan toki olla että auto purkaa akkua seistessään? turha ostaa uutta akkua ennekuin vika on tutkittu perin pohjin. Nykyautot muutenkin syö akkuja ihan liikaa ja syynä on lähinnä liian tehokas lataus.
Akku tykkää kun ladattaisiin n. 10% virralla eli henkilöauton akussa n. 6-8 ampeerilla akun koosta riippuen. mutta todellisuudessa kun käynnistää moottorin ja laturin kenttävirta nousee niin piikki on alkuun lähempänä 100 ampeeria ja tämän jälkeen latausvirta useita kymmeniä ampeereja. kylmällä tietysti vähemmän.
Akulle turhanpäiväistä rääkkiä, tasavirtalaturilla kesti akutkin 10-15 vuotta ja nykyään muutama vuosi on jo hyvä suoritus. ja laturista tulee vaihtovirtaa läpi joka on myös omiaan akkua tuhoamaan. - jepjep..
lyijyjätettä kirjoitti:
Voihan toki olla että auto purkaa akkua seistessään? turha ostaa uutta akkua ennekuin vika on tutkittu perin pohjin. Nykyautot muutenkin syö akkuja ihan liikaa ja syynä on lähinnä liian tehokas lataus.
Akku tykkää kun ladattaisiin n. 10% virralla eli henkilöauton akussa n. 6-8 ampeerilla akun koosta riippuen. mutta todellisuudessa kun käynnistää moottorin ja laturin kenttävirta nousee niin piikki on alkuun lähempänä 100 ampeeria ja tämän jälkeen latausvirta useita kymmeniä ampeereja. kylmällä tietysti vähemmän.
Akulle turhanpäiväistä rääkkiä, tasavirtalaturilla kesti akutkin 10-15 vuotta ja nykyään muutama vuosi on jo hyvä suoritus. ja laturista tulee vaihtovirtaa läpi joka on myös omiaan akkua tuhoamaan.On se kummallista että minkään autonvalmistajan insinöörit ja muut neropatit jotka noita nyky autoja suunnittelevat eivät ole tuota hommaa tajunneet vaan väkisin alkaneet kehittelemään jopa uudenlaisia latureita....On ne vaan pöllöjä.
Melkein kannattaisi vihjasta tuosta suuresta suunnittelu virheestä jollekkin autonvalmistajalle jotta voisivat ehkäpä jopa palkita sinut nerokkuudestasi. - mannenn
Tuli mieleen muutamat naisihmiset jotka auton seisottua pidempään pakkasessa kävivät aina "kokeilemassa" lähteekö käyntiin. Eli käyntiin lähti, jes, sammutus ja takas sisälle laittautumaan sitä kauppareissua tai mitävaan varten. Sitten ihmeteltiin kun ei lähtenytkään enää toista kertaa...
- Mieite
mannenn kirjoitti:
Tuli mieleen muutamat naisihmiset jotka auton seisottua pidempään pakkasessa kävivät aina "kokeilemassa" lähteekö käyntiin. Eli käyntiin lähti, jes, sammutus ja takas sisälle laittautumaan sitä kauppareissua tai mitävaan varten. Sitten ihmeteltiin kun ei lähtenytkään enää toista kertaa...
Heihei, tuo on sukupuolisyrjintää. Pelastan nahkasi kertomalla että kuljetusyrityksen miespuolinen työntekijä kävi myös käskystä kokeilemassa viikonlopun jäljiltä lähteekö auto tulille. Lähtihän se, vaivslloisesti tosin, joten kaveri sammutti sen samantien. Perkele kun tuohon samaan mielentilaan pääsis töissä, ei paljon stressi puristais
- ei voi sammuttaa
Ahaa eli akussa siis vika. akku on muistaakseni ostettu 2006 tai 2007. onhan tuo jo jonkin aikaa kestänyt. en usko että virta purkautuu moottorin ollessa pysähsyksissä kun vaikka kaksi tuntia käy niin välittömästikään ei jaksa käynnistyä.
eikös ne akkuliikkeessä vaihda akun ihan samaan hintaan jos uuden ostaa sieltä niin ei tarvitse itse alkaa turaamaan. Tuskin missään vaihdetaan ilmaiseksi. Kyllä se vaihtokustannus, vajaan puolen tunnin työ, on niissä akun hinnoissa. Tosin aika moni vaihtaa akkunsa itse, joten ne muut harvat asiakkaat hyötyvät.
Lisäinfosi tukee sitä, että akku todella on loppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2074416- 1862451
- 641452
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961171- 1231089
- 711036
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?951006Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a131967- 105943
Kuvaile kaivattuasi
kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁54865