Miksi pankista ei saa lainaa vaikka on takaajia????

Neuvoja

Pelkästä henkilötakauksesta ei ole kyse vaan että takaajatkin olisivat tuoneet osakekirjan pantiksi. 100th:n osake joka on velaton. Lisäksi myös toinen takaaja olisi laittanut euro tilille pantiksi.

7

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoksaa ponzi

No kun heillä ei ole rahaa. Pankit ovat periaatteessa suoritustilassa. Ainoastaan tasekirjojen kikkailu ja EKP:ltä saadut nollakorkoiset lainat itävät näitä pyramiiditaloja pystyssä.

• OMALLAVASTUULLA

Ota Vippipojat Oyj Kuopiossa toimiva firma, omalla vastuulla.
      Firmasta ollaan hyvin monta mieltä.
      Eihän yrittänyttä laiteta.

• 100000 euron nimellisarvoinen osake? Mikä on sen oikea arvo?
      Mikä on oma maksukykysi? Lainahan on ensisijaisesti tarkoitettu velallisen, ei takaajan maksettavaksi. Oletko huumekauppias, joka riepotteli jonkun velkaantuneen narkkarin pankkiin osakkeineen? Kyllä pankilla on omat syynsä olla myöntämättä luottoa, aivan kuin ravintolakin voi valita asiakkaansa.
      Jos sulla on rahaa, et tarvi lainaa. Jos olet persaukinen, sulle ei lainata. Aivan kuten pitäisi toimia Kreikankin suhteen......

• eineanna....

Jos pankki epäilee lainanottajan maksukykyä hyvästä syystä, lainaa ei voida myöntää vaikka olisi 10 takaajaa joilla tilillä 5 miljoonaa euroa. Tarkoitus on että lainanottaja maksaa velan pankille, ei takaajat. Hyvä näin, ei mennä takaisin 1985-1990 luvuille.

• Syy on selvä

1. Miten suuren lainan olisit halunnut
      2. Mitkä ovat kuukausitulosi
      3. Miten paljon sinulla on velkaa ennestään
      4. Onko sinulla maksuhäiriömerkintä tai useampia?

Noihin kun mietit vastauksia niin 100 % varmasti selviää miksi pankki ei myöntänyt sinulle lainaa. Kuten toinen jo kommentoikin, pankki lähtee siitä että SINUN on kyettävä maksamaan laina takaisin, ei takaajan.

Pankin mielestä ei ole varmaa että kykenet lainan maksamaan.

• lainaharha

Ei pankkia kiinnosta se, että pystykö lainasi takaisn maksamaan. Pankkia kiinnostaa lainan pantin arvo. Pankki ei lainaa vaan luo tyhjästä kirjanpidollisella
      kikkailulla rahaa, joka merkitään panin saamiseksi velalliselta. pankki tarvitsee noin 10% omaa pääomaa kyseisestä velan määrästä. Eli jos pantin arvo on vaikka tasan velan määrän ja asiakas ei maksa lainaansa takaisin, niin pantti jää pankin omaisuudeksi. Näin pankki merkitsee koko velkamäärän kirjanpitoonsa luottotappioksi ja pankin omaisuus on kasvanut pantin rahallisen arvon verran.

Kysymys kuuluu, paljonko panki hävisti tässä diilissä, kun se sai pantin ja lainan verran merkittyä luottotappiota verovähennykseksi tuloksestaan?

Vihjeeksi se, että pankit omistavat yli 90% maailman varallisuudesta,
      mutta siitä huolimatta ovat rahoituskriisissä.

• Vittuuntunut

Ennen ei olla katsottu muuta kuin että takaus on riittävä. Niin ettei pankki joudu lainaa maksamaan. Olen usein ottanut lainaa, ja usein sitä on joku ollut takaamassa. Kaikki olen maksanut takaisin. En tosin ihan ajoissa mutta ei minulla koskaan kovin paljoa ole myöhässä ollut. Lainan saanti on kiristynyt hurjasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1904
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1246
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1131
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      42
      837
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe