Tilanne on tietysti täysin teoreettinen:
Onko jollain asioista tietävällä konkreettista tietoa, kuinka tuon järjettömän perintöveron voi välttää? Esimerkkitilanteessa henkilö X on ainut perillinen isänsä 5.2milj euron omaisuudelle. Maallikon tietämyksen mukaan tästä pitäisi maksaa 16% perintöveroa, joka olisi yli 800000 euroa. Omaisuutta on niin pankkitilillä kuin osakkeina, tontteina, kiinteistöinä ymym.
Jos siis tuosta X:n isän kokoamasta omaisuudesta (jonka hän haluaa poikansa kokonaisuudessa saavan) haluaisi siis välttää vero-osuuden maksun, mikä olisi toimiva tapa? 800000 euroa on kuitenkin summana jo niin mittava, että X varmasti menisi mielummin muutamaksi kuukaudeksi vankilaan ja siirtäisi varansa mihinlie Caymansaarten pankkiin, ellei laillisia keinoja löydy.
On tuo verottajaperkele vaan niin velmu...
Perintöveron välttäminen
Kiinnostunut
1
597
Vastaukset
- On ihan
Rehellinen keino.
Muuttaa kaikki omaisuus sellaiseen muotoon että voi siirtää sen esim. Ruotsiin jossa ei ole perintöveroa.
Tietenkin edellyttää että isä ja perilliset muuttavat myös Ruotsiin.
Sitten kun aika jättää ja perinnön saa haltuun niin voi huoleti muuttaa takaisin Suomeen.
Tietenkin tulee toinen ongelma, koskaan ei tiedä milloin itse kuolet ja silloin verottaja pääsee iskemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283