Rimpuilu loppuu

Lentäjä.Antti.

Blue 1 laittaa lapun luukulle ja SAS alkaa hoitamaan hommaa.

Kauan meni, takkiin tuli perke-leesti ja silleen.

15

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a___p
      • Suora viivainen

        Turhaa selittelyä. Blue1 yhdistetään SASsiin. Ei ole pelkkä muodollinen muutos, että lentojen numerot muuttuvat KF-numeroista SK-numeroiksi. Vielä viitsitään selittää tätä näin:
        http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Uutiset/SAS-vahvistaa-asemaansa-Suomen-markkinoilla/

        Tuotantoyhtiönä Blue1 säilyy niin kauan, kuin SASin kamreerit laskevat, että palkkatason ero on tarpeeksi suuri, jotta kannattaa pitää muodollisesti erillinen yhtiö lentotoimintaa hoitamassa. Todennäköisesti muutamia kuukausia.


    • Lopetushommia

      Nyt ei mene enää kauaa kun KF pääkonttorissa huutokaupataan kaappeja, tuoleja jne.
      Juhannukseen mennessä tilat tyhjät.

    • juupajoo1

      Näinhän siellä jo tehdään. Meinaan myydään kamaa henkilökunnalle...

      • Nyfiken

        Kerrohan tarkemmin!


    • Ha det så bra

      Kan få nån slant nu innan dom kastas ut.

    • e de slut nu?

      Kaikkiko saa fudut?

      • Int’ ännu

        No ei ihan vielä. Tässä odotellaan, milloin SAS kaatuu – tai selviääkö se ehkä jotenkin kriisistään.

        Muodollisesti Blue1 on oma yhtiönsä, jonka SAS omistaa. SAS:n konkurssi aiheuttaisi sen, että myös Blue1 siirtyy konkurssipesän omistukseen ja myydään, jotta pesän varat voidaan jakaa velkojille. Teoriassa Blue1 voisi jatkaa konkurssipesän omistamana, mutta käytännössä sen toiminnalta olisi vedetty matto jalan alta. Varsinkin kun Blue1 juuri muutettiin puhtaaksi tuotantoyhtiöksi, joka lentää lentoja SAS:lle, ja jo viime vuonna se oli muutettu entistä selvemmin SAS:n syöttöliikenteen hoitajaksi.

        Muutaman vuoden takainen Blue1, jolla oli mm. tärkeä Helsinki - Oulu-reitti ja monta ympärivuotista kohdetta Keski-Euroopassa, olisi saattanut olla elinkelpoinen tai ainakin näyttää siltä, niin että se olisi voitu myydä hyvään hintaan, kuten SAS nyt aikoo myydä norjalaisen Widerøen. Mutta nyt jäljellä on toiminnallisestikin täysin epäitsenäinen yhtiö, jolla ei ole elämisen mahdollisuuksia, jos SAS kaatuu.

        Leikkaukset, joilla Blue1:a muotoiltiin SAS:n strategiaan sopivaksi, ovat kyllä saattaneet onnistua, mutta miten käynee potilaan...


    • Helan går

      Entinen Blue1, nykyinen tuontanto SK tulee häviämään kartalta viimeistään Q1/2013 menessä. Koko SAS-group on niin kurralla, että tytäryhtiöt on liipasimella ensin.Tuskin pelastajaa SAS:lle löytyy sen kummemmin Ruotsin, Tanskan kuin Norjan valtiostakaan, vaikka kaikilla on osuudet omistuksessa. Taitaa olla 2013 myös viimeinen vuosi koko SAS-groupille. ei saatu kaupaksi putiikkia vaikka yritetty kuinka, osatajia ei vain ole.

      • ein Prosit

        Luffehan on tähän asti keräillyt näitä kaatuvia firmoja mutta silläkään ei taida tähän rahkeet riittää..


      • Zum Hauptbahnhof!
        ein Prosit kirjoitti:

        Luffehan on tähän asti keräillyt näitä kaatuvia firmoja mutta silläkään ei taida tähän rahkeet riittää..

        Luftwaffella on kyllä rahkeita, mutta miksi se ostaisi SASsin? On helpompaa vain ostaa konkurssipesästä ostamisen arvoinen ja napata markkinoille tulevasta aukosta parhaat viipaleet (liikematkustajat ja se osa muista, joka arvostaa laatua, ja reiteistä tietysti vain kannattavat).

        SASsissa nähtiin vuosikausia märkiä unia siitä, että Lufthansa joskus suostuisi ostamaan sen.


    • mitenmenee

      Onko ex-Blue1:llä enää henkilökuntaa Vantaalla, siis konttuurilla? Myyjiä, Eurobonusta etc.

      • Tony Fernandes

        Konttori on (osa sitä) ja lentokone halli. Osa työntekijöistä sanottu irti niin, että työt loppuu 1.1.2013. Ketä sitte jää ja kenen listoilla SK/KF ,ken tietää. Putiikki menee nurin luultavasti tuohon mennessä, ja joka tapauksessa ennen SAS:a tytäryhtiö kun on.


    • ohiajeleva

      Siis torppahan seisoo siinä vähän ennen terminaalirakennuksia mutta onko siellä enää ketään töissä on toinen juttu. Lufthansa taitaa majailla (mainoksen perusteella) samassa mökissä.

      • Tefke

        Blue1 (tuotanto SK) hangaarista on puolet myynnissä, mutta kukaan ei halua ostaa ! Halli on syrjässä ja neliöhinta kova.
        Tuotanto käytössä aivain liian iso ja kulut sen mukaiset.
        Terminaalin vieressä seisova AirsideCenter on vain osittaisessa käytössä 2-3 kerrrosta siis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3168
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1962
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1821
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1375
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1365
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1089
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1008
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      834
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe