Rimpuilu loppuu

Lentäjä.Antti.

Blue 1 laittaa lapun luukulle ja SAS alkaa hoitamaan hommaa.

Kauan meni, takkiin tuli perke-leesti ja silleen.

15

365

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a___p
      • Suora viivainen

        Turhaa selittelyä. Blue1 yhdistetään SASsiin. Ei ole pelkkä muodollinen muutos, että lentojen numerot muuttuvat KF-numeroista SK-numeroiksi. Vielä viitsitään selittää tätä näin:
        http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Uutiset/SAS-vahvistaa-asemaansa-Suomen-markkinoilla/

        Tuotantoyhtiönä Blue1 säilyy niin kauan, kuin SASin kamreerit laskevat, että palkkatason ero on tarpeeksi suuri, jotta kannattaa pitää muodollisesti erillinen yhtiö lentotoimintaa hoitamassa. Todennäköisesti muutamia kuukausia.


    • Lopetushommia

      Nyt ei mene enää kauaa kun KF pääkonttorissa huutokaupataan kaappeja, tuoleja jne.
      Juhannukseen mennessä tilat tyhjät.

    • juupajoo1

      Näinhän siellä jo tehdään. Meinaan myydään kamaa henkilökunnalle...

      • Nyfiken

        Kerrohan tarkemmin!


    • Ha det så bra

      Kan få nån slant nu innan dom kastas ut.

    • e de slut nu?

      Kaikkiko saa fudut?

      • Int’ ännu

        No ei ihan vielä. Tässä odotellaan, milloin SAS kaatuu – tai selviääkö se ehkä jotenkin kriisistään.

        Muodollisesti Blue1 on oma yhtiönsä, jonka SAS omistaa. SAS:n konkurssi aiheuttaisi sen, että myös Blue1 siirtyy konkurssipesän omistukseen ja myydään, jotta pesän varat voidaan jakaa velkojille. Teoriassa Blue1 voisi jatkaa konkurssipesän omistamana, mutta käytännössä sen toiminnalta olisi vedetty matto jalan alta. Varsinkin kun Blue1 juuri muutettiin puhtaaksi tuotantoyhtiöksi, joka lentää lentoja SAS:lle, ja jo viime vuonna se oli muutettu entistä selvemmin SAS:n syöttöliikenteen hoitajaksi.

        Muutaman vuoden takainen Blue1, jolla oli mm. tärkeä Helsinki - Oulu-reitti ja monta ympärivuotista kohdetta Keski-Euroopassa, olisi saattanut olla elinkelpoinen tai ainakin näyttää siltä, niin että se olisi voitu myydä hyvään hintaan, kuten SAS nyt aikoo myydä norjalaisen Widerøen. Mutta nyt jäljellä on toiminnallisestikin täysin epäitsenäinen yhtiö, jolla ei ole elämisen mahdollisuuksia, jos SAS kaatuu.

        Leikkaukset, joilla Blue1:a muotoiltiin SAS:n strategiaan sopivaksi, ovat kyllä saattaneet onnistua, mutta miten käynee potilaan...


    • Helan går

      Entinen Blue1, nykyinen tuontanto SK tulee häviämään kartalta viimeistään Q1/2013 menessä. Koko SAS-group on niin kurralla, että tytäryhtiöt on liipasimella ensin.Tuskin pelastajaa SAS:lle löytyy sen kummemmin Ruotsin, Tanskan kuin Norjan valtiostakaan, vaikka kaikilla on osuudet omistuksessa. Taitaa olla 2013 myös viimeinen vuosi koko SAS-groupille. ei saatu kaupaksi putiikkia vaikka yritetty kuinka, osatajia ei vain ole.

      • ein Prosit

        Luffehan on tähän asti keräillyt näitä kaatuvia firmoja mutta silläkään ei taida tähän rahkeet riittää..


      • Zum Hauptbahnhof!
        ein Prosit kirjoitti:

        Luffehan on tähän asti keräillyt näitä kaatuvia firmoja mutta silläkään ei taida tähän rahkeet riittää..

        Luftwaffella on kyllä rahkeita, mutta miksi se ostaisi SASsin? On helpompaa vain ostaa konkurssipesästä ostamisen arvoinen ja napata markkinoille tulevasta aukosta parhaat viipaleet (liikematkustajat ja se osa muista, joka arvostaa laatua, ja reiteistä tietysti vain kannattavat).

        SASsissa nähtiin vuosikausia märkiä unia siitä, että Lufthansa joskus suostuisi ostamaan sen.


    • mitenmenee

      Onko ex-Blue1:llä enää henkilökuntaa Vantaalla, siis konttuurilla? Myyjiä, Eurobonusta etc.

      • Tony Fernandes

        Konttori on (osa sitä) ja lentokone halli. Osa työntekijöistä sanottu irti niin, että työt loppuu 1.1.2013. Ketä sitte jää ja kenen listoilla SK/KF ,ken tietää. Putiikki menee nurin luultavasti tuohon mennessä, ja joka tapauksessa ennen SAS:a tytäryhtiö kun on.


    • ohiajeleva

      Siis torppahan seisoo siinä vähän ennen terminaalirakennuksia mutta onko siellä enää ketään töissä on toinen juttu. Lufthansa taitaa majailla (mainoksen perusteella) samassa mökissä.

      • Tefke

        Blue1 (tuotanto SK) hangaarista on puolet myynnissä, mutta kukaan ei halua ostaa ! Halli on syrjässä ja neliöhinta kova.
        Tuotanto käytössä aivain liian iso ja kulut sen mukaiset.
        Terminaalin vieressä seisova AirsideCenter on vain osittaisessa käytössä 2-3 kerrrosta siis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      154
      3297
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      3005
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1976
    4. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      79
      1618
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

      Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1447
    6. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1158
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

      Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1051
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

      Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1036
    9. Sä tiedät rakas

      Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      58
      978
    10. Onko Kuhmossa salapareja

      Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      12
      923
    Aihe