Blue 1 laittaa lapun luukulle ja SAS alkaa hoitamaan hommaa.
Kauan meni, takkiin tuli perke-leesti ja silleen.
Rimpuilu loppuu
15
393
Vastaukset
- a___p
siis jatkaa SAS:n alihankintayhtiönä: http://www.taloussanomat.fi/porssi/2012/10/17/blue-1-siirtyy-sasn-alihankkijaksi/201240085/170
- Suora viivainen
Turhaa selittelyä. Blue1 yhdistetään SASsiin. Ei ole pelkkä muodollinen muutos, että lentojen numerot muuttuvat KF-numeroista SK-numeroiksi. Vielä viitsitään selittää tätä näin:
http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Uutiset/SAS-vahvistaa-asemaansa-Suomen-markkinoilla/
Tuotantoyhtiönä Blue1 säilyy niin kauan, kuin SASin kamreerit laskevat, että palkkatason ero on tarpeeksi suuri, jotta kannattaa pitää muodollisesti erillinen yhtiö lentotoimintaa hoitamassa. Todennäköisesti muutamia kuukausia.
- Lopetushommia
Nyt ei mene enää kauaa kun KF pääkonttorissa huutokaupataan kaappeja, tuoleja jne.
Juhannukseen mennessä tilat tyhjät. - juupajoo1
Näinhän siellä jo tehdään. Meinaan myydään kamaa henkilökunnalle...
- Nyfiken
Kerrohan tarkemmin!
- Ha det så bra
Kan få nån slant nu innan dom kastas ut.
- e de slut nu?
Kaikkiko saa fudut?
- Int’ ännu
No ei ihan vielä. Tässä odotellaan, milloin SAS kaatuu – tai selviääkö se ehkä jotenkin kriisistään.
Muodollisesti Blue1 on oma yhtiönsä, jonka SAS omistaa. SAS:n konkurssi aiheuttaisi sen, että myös Blue1 siirtyy konkurssipesän omistukseen ja myydään, jotta pesän varat voidaan jakaa velkojille. Teoriassa Blue1 voisi jatkaa konkurssipesän omistamana, mutta käytännössä sen toiminnalta olisi vedetty matto jalan alta. Varsinkin kun Blue1 juuri muutettiin puhtaaksi tuotantoyhtiöksi, joka lentää lentoja SAS:lle, ja jo viime vuonna se oli muutettu entistä selvemmin SAS:n syöttöliikenteen hoitajaksi.
Muutaman vuoden takainen Blue1, jolla oli mm. tärkeä Helsinki - Oulu-reitti ja monta ympärivuotista kohdetta Keski-Euroopassa, olisi saattanut olla elinkelpoinen tai ainakin näyttää siltä, niin että se olisi voitu myydä hyvään hintaan, kuten SAS nyt aikoo myydä norjalaisen Widerøen. Mutta nyt jäljellä on toiminnallisestikin täysin epäitsenäinen yhtiö, jolla ei ole elämisen mahdollisuuksia, jos SAS kaatuu.
Leikkaukset, joilla Blue1:a muotoiltiin SAS:n strategiaan sopivaksi, ovat kyllä saattaneet onnistua, mutta miten käynee potilaan...
- Helan går
Entinen Blue1, nykyinen tuontanto SK tulee häviämään kartalta viimeistään Q1/2013 menessä. Koko SAS-group on niin kurralla, että tytäryhtiöt on liipasimella ensin.Tuskin pelastajaa SAS:lle löytyy sen kummemmin Ruotsin, Tanskan kuin Norjan valtiostakaan, vaikka kaikilla on osuudet omistuksessa. Taitaa olla 2013 myös viimeinen vuosi koko SAS-groupille. ei saatu kaupaksi putiikkia vaikka yritetty kuinka, osatajia ei vain ole.
- ein Prosit
Luffehan on tähän asti keräillyt näitä kaatuvia firmoja mutta silläkään ei taida tähän rahkeet riittää..
- Zum Hauptbahnhof!
ein Prosit kirjoitti:
Luffehan on tähän asti keräillyt näitä kaatuvia firmoja mutta silläkään ei taida tähän rahkeet riittää..
Luftwaffella on kyllä rahkeita, mutta miksi se ostaisi SASsin? On helpompaa vain ostaa konkurssipesästä ostamisen arvoinen ja napata markkinoille tulevasta aukosta parhaat viipaleet (liikematkustajat ja se osa muista, joka arvostaa laatua, ja reiteistä tietysti vain kannattavat).
SASsissa nähtiin vuosikausia märkiä unia siitä, että Lufthansa joskus suostuisi ostamaan sen.
- mitenmenee
Onko ex-Blue1:llä enää henkilökuntaa Vantaalla, siis konttuurilla? Myyjiä, Eurobonusta etc.
- Tony Fernandes
Konttori on (osa sitä) ja lentokone halli. Osa työntekijöistä sanottu irti niin, että työt loppuu 1.1.2013. Ketä sitte jää ja kenen listoilla SK/KF ,ken tietää. Putiikki menee nurin luultavasti tuohon mennessä, ja joka tapauksessa ennen SAS:a tytäryhtiö kun on.
- ohiajeleva
Siis torppahan seisoo siinä vähän ennen terminaalirakennuksia mutta onko siellä enää ketään töissä on toinen juttu. Lufthansa taitaa majailla (mainoksen perusteella) samassa mökissä.
- Tefke
Blue1 (tuotanto SK) hangaarista on puolet myynnissä, mutta kukaan ei halua ostaa ! Halli on syrjässä ja neliöhinta kova.
Tuotanto käytössä aivain liian iso ja kulut sen mukaiset.
Terminaalin vieressä seisova AirsideCenter on vain osittaisessa käytössä 2-3 kerrrosta siis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745339Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011223Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369701Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858518Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236501Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282212- 361602
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261500