Opiskelijakortti

kyselevä

Yleisesti kysymys: miten ulkomailla saa opiskelija-alennuksia? Entä päteekö opiskelumaan opiskelukortti Suomessa? Onko olemassa jotain erityisiä opiskelijoille tarkoitettuja kortteja, joilla saisi ympäri Eurooppaa alennuksia?

8

1091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jii

ISIC-kortti (olikohan 5 euroa tms) ainakin kelpaa euroopassa. Jossain paikoissa saattaa suomalainen opiskelijakortti kelvata, viimeksi sain ainakin ruotsissa yhdessä museossa sillä opiskelija-alennuksen. Varmaan suomessakin kelpaa muiden maiden op.kortit, tuurista riippuen..

• Meri

ISIC-kortti on aivan ehdoton. Se on kansainvälinen ja käy kyllä opiskelijakorttina melkein missä vain missä yleensäkin opiskelijakorttia vaaditaan. Taitaa olla muuten einut kansainvälinen kortti?

• Juke

tuli maksmaan 17 euroa kun otin kortin ilman lentovarausta..10 euroa jos olisi tehnyt varauksia Kilroylta tai Arealta.

• tööt
        Juke kirjoitti:

tuli maksmaan 17 euroa kun otin kortin ilman lentovarausta..10 euroa jos olisi tehnyt varauksia Kilroylta tai Arealta.

Joo, se on tosiaan Suomessa kallis, mutta jos lähdet opiskelemaan jonnekin pienemmän hintaluokan maahan, kannattaa ostaa vasta sieltä. Täällä Virossa esimerkiksi maksaa vaan vähän yli 2€. Suomessa sillä ei taida juuri muusta kuin lentolipuista alennusta saadakkaan.

• wonder
        tööt kirjoitti:

Joo, se on tosiaan Suomessa kallis, mutta jos lähdet opiskelemaan jonnekin pienemmän hintaluokan maahan, kannattaa ostaa vasta sieltä. Täällä Virossa esimerkiksi maksaa vaan vähän yli 2€. Suomessa sillä ei taida juuri muusta kuin lentolipuista alennusta saadakkaan.

Hm, mitenhän kallis ISIC mahtaa olla Britanniassa?

• gilda
        wonder kirjoitti:

Hm, mitenhän kallis ISIC mahtaa olla Britanniassa?

http://www.isiccard.com/isiccard/template.asp?pageId=1

Seitsemän puntaa näyttäisi olevan.

• Kati

Joka maassa on omansa. Moni maa ei anna opiskelijoilleen erityisalennuksia, eikä paikallinen opiskelijakortii ole niin arvokas kuin Suomessa vastaava on.

Ulkomainen opiskelijakortti ei käy Suomessa sellaisenaan. Matkahuolto voi myöntää omansa ulkomaisella kortilla, mutta bussissa et saa alennusta ulkomaisella.

ISIC:illä saa Suomessa vaan lentolippuja "halvemmalla". Ja muutenkin ISIC on aika kökkö. Euroopassa sillä pääsee museoihin halvemmalla, mutta mitään suomalaisen opiskelijakortin voimaa sillä ei ole.

• muks

Irlannissa ei ISIC myöskään kelpaa kuin lentolippuja tietyiltä yhtiöiltä ostettaessa...
        esim. junissa ei enää saa alennuksia kansainvälisellä opiskelijakortilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe