Yleisesti kysymys: miten ulkomailla saa opiskelija-alennuksia? Entä päteekö opiskelumaan opiskelukortti Suomessa? Onko olemassa jotain erityisiä opiskelijoille tarkoitettuja kortteja, joilla saisi ympäri Eurooppaa alennuksia?
Opiskelijakortti
8
1091
Vastaukset
- jii
ISIC-kortti (olikohan 5 euroa tms) ainakin kelpaa euroopassa. Jossain paikoissa saattaa suomalainen opiskelijakortti kelvata, viimeksi sain ainakin ruotsissa yhdessä museossa sillä opiskelija-alennuksen. Varmaan suomessakin kelpaa muiden maiden op.kortit, tuurista riippuen..
- Meri
ISIC-kortti on aivan ehdoton. Se on kansainvälinen ja käy kyllä opiskelijakorttina melkein missä vain missä yleensäkin opiskelijakorttia vaaditaan. Taitaa olla muuten einut kansainvälinen kortti?
- Juke
tuli maksmaan 17 euroa kun otin kortin ilman lentovarausta..10 euroa jos olisi tehnyt varauksia Kilroylta tai Arealta.
- tööt
Juke kirjoitti:
tuli maksmaan 17 euroa kun otin kortin ilman lentovarausta..10 euroa jos olisi tehnyt varauksia Kilroylta tai Arealta.
Joo, se on tosiaan Suomessa kallis, mutta jos lähdet opiskelemaan jonnekin pienemmän hintaluokan maahan, kannattaa ostaa vasta sieltä. Täällä Virossa esimerkiksi maksaa vaan vähän yli 2€. Suomessa sillä ei taida juuri muusta kuin lentolipuista alennusta saadakkaan.
- wonder
tööt kirjoitti:
Joo, se on tosiaan Suomessa kallis, mutta jos lähdet opiskelemaan jonnekin pienemmän hintaluokan maahan, kannattaa ostaa vasta sieltä. Täällä Virossa esimerkiksi maksaa vaan vähän yli 2€. Suomessa sillä ei taida juuri muusta kuin lentolipuista alennusta saadakkaan.
Hm, mitenhän kallis ISIC mahtaa olla Britanniassa?
- gilda
wonder kirjoitti:
Hm, mitenhän kallis ISIC mahtaa olla Britanniassa?
http://www.isiccard.com/isiccard/template.asp?pageId=1
Seitsemän puntaa näyttäisi olevan.
- Kati
Joka maassa on omansa. Moni maa ei anna opiskelijoilleen erityisalennuksia, eikä paikallinen opiskelijakortii ole niin arvokas kuin Suomessa vastaava on.
Ulkomainen opiskelijakortti ei käy Suomessa sellaisenaan. Matkahuolto voi myöntää omansa ulkomaisella kortilla, mutta bussissa et saa alennusta ulkomaisella.
ISIC:illä saa Suomessa vaan lentolippuja "halvemmalla". Ja muutenkin ISIC on aika kökkö. Euroopassa sillä pääsee museoihin halvemmalla, mutta mitään suomalaisen opiskelijakortin voimaa sillä ei ole.- muks
Irlannissa ei ISIC myöskään kelpaa kuin lentolippuja tietyiltä yhtiöiltä ostettaessa...
esim. junissa ei enää saa alennuksia kansainvälisellä opiskelijakortilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760