Paperiton rotukoira

Kahden vaiheilla

Eli tilanteeni on tämä:
Muuan pariskunta otti muutama vuosi sitten venäjältä koiranpennun. Huolehtivat siitä kaksi vuotta jonka jälkeen aika ei enää riittänyt koiralle, joten koira joutui etsiä uuden kodin. Otin sen.
Koiraa ei ole rekisteröity suomen kennel-liittoon.
Olen ollut yhteydessä kennelin edustajaan ja kysellyt koiran papereista ja vastaukseksi sain että heidän kaikki koiransa on rekisteröity RKF. Saadakseen export pedigreen edellisten omistajien täytyisi ilmoittaa kenneliin antaneensa koiran toiseen perheeseen ja minun täytyisi ilmoittaa tietoni että saisin omistajatodistuksen.
Mutta ei tässä vielä kaikki, vaan tämä "hupi" maksaisi 200e ja kestäisi "jonkun aikaa" ennen kun paperit olisivat minun.
En tiedä, jollain tapaa rahan syynääminen venäjälle siinä toivossa että paperit tulevat "jonkun ajan päästä" oudoksuttaa. Jossain sanottiin tän olevan normaali käytäntö, mitä olette mieltä?
Kyselin tuosta että mitä tuo 200e sisältää ja vastaukseksi sain:

1) RKF penalty for too late order of the pedegree (normaly it should be done within 1,5 year after litter born)
2) Issuing russian pedegree (without russian - cyrilic - pedegree RKS nor issuing export - latin - one)
3) issuing RKF export pedegree
4) transport expenses of courier from St.Peterburg kennel club "Ascona" to RKF office in Moscow (all pedegrees are made only in Moscow)
5) post the pedegree to Finland address.

Mulle koira on rotukoira, oli se sitten papereilla tai ilman. (Tästä alkaakin sitte kauhea hössötys penturehtailusta... Huoh)
Tiedän koiran sukupuun ja tiedän koiran vanhemmat. Tiedän kennelin ja sieltä ovat olleet minuun ahkerasti yhteydessä joten minusta jollain tapaa tuo kuulostaa rehelliseltä toiminnalta.

19

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedätkö.. se koira ei mitään niillä papereilla tee, eikä niistä mitään ymmärrä :) Anna olla vain, rapsutuksia sinne

• fgghhrythytt

Jos meinaat koiraasi pennuttaa niin hanki paperit ja jos ei pentuja tarkoitus niin unohda. Tuontikoirahan sinulla ja uusi veri voisi olla hyväksi rotuusi..jos varsinkin hyvä koira niin miksi et hankkisi. :)

Seurakoiran se ja sama oli paperit tai ei koska tavallaan kaikki on reilassa. Muuten papereilla on aina merkitys jos kyse rekkaamattomasta.(eli silloin häikkää ihan selvennykseksi)

• god dog

Olitko edes ajatellut vieväsi joskus koiraasi nätteille; jos vastaat kyllä, niin kaikkihan sen tietävät ettei paperitonta kopiraa voi niin käsitellä, mutta jos vastaat et, niin silloinhan kaikki on hyvin. Sulla on rotukoira joka vastaa kaikin tavoin paperillisia koiria mutta näyttelyyn sä et voi sitä käyttää.
      Ole ylpeä koirastasi ja kouluta sitä aivan kuin kouluttaisit mitä koiraa tahansa.

• En nyt ihan ymmärtänyt...
      Jos kasvis sanoi,että heidän kaikki koiransa on rekattuja,niin miksi/eikö ko.pentua ja sen sisaruksia ole kumminkaan jo alunperin rekattu?Jotenkin outoa.
      Jos kerran kasvattaa rotukoiria ja rekattuja,niin pennun olisi pitänyt silloin jo tänne tullessaan tai viimeistään pian siitä saada RKF:n paperit/export pedigreen,sekä rokotustodistukset.Ja jos noin olisi mennyt,niin silloin sinulle olisi tullut paperit ilman kustannuksia koiran oston myötä.Sitten vaan olisi omistajatodistus haluttaessa lähetetty kennelliittoon ja rekkaus tehty sinne.
      Eikä siis kuluja olisi tullut lähellekkään tuota summaa o_O
      Joten en nyt tuota itse ihan normaaliksi ainakaan ymmärrä.

Se sitten,haluatko paperit vai ei,niin oma asiasi miettiä,jos ne viellä on saatavilla(tuosta en tiedä).

• Epäilen

Saattaa olla, että asiassa on alunperinkin ollut jotain outoa, koska pentua ei ole alunperin rekisteröity.

• kahden vaiheilla

Kolme sisarusta on näyttelykoiria sielä venäjällä, uskon siis että onn rekattuja.
      En ole ostanut tuota koiraa, otin sen kodinvaihtajana, se oli sillon jo kaks vuotias. Edelliset omistajat eivät tuodessaa rekanneet koiraa tänne.
      Rokotuspassit sain, molempien maiden.

• Jos kolme sisarusta käytetään näytelmissä,niin luulisi niillä tosiaan paperit olevan.Tosin ihan tarkalleen en tuossa kohtiin venäjän systeemeitä tiedä,että onko kaikki näyttelyt ns.virallisia,mihin pitää olla viralliset paperit.
        Mutta jos on,niin vielä enemmän ihmetyttää,miksei ko.koiraa ole rekisteröity,silloin kun nuot muutkin(jos on siis virallisesti rekattu sisarukset).
        Sitä en tiedä,voiko venäjällä ylipäätään rekata vain osan,suomessahan ei voi,ja jos joku tietää tuon,kuulisin mielelläni.
        Mutta se,jos kasvattaja sanoo,että kaikki koirat on rekattu,niin ei mene yhteen tämän kanssa...

Jos taas edelliset omistajat olisikin saaneet viralliset rekkarit,niin koiraahan ei ole pakko suomeen rekata,minkään vuoksi.Mutta jos heillä alkuperäiset paperit on kaikkinensa(jotka siis pitäisi siirtyä sinulle),niin ei silloin enää venäjältä mitään tarvitse,jos rekata tänne haluaa.Lähettää vaan jo saadut paperit kennelliittoon ja se on siinä.Eikä siis tosiaan tuollaisia summia tarvi maksaa,kuin mainittu.

"Edelliset omistajat..." Siis eka kirjoituksen perusteella ymmärsin,ja otsikon,ettei papereita olekkaan.Ja kun ei ole ollut,niin edelliset ei ole tokikaan voineetkaan silloin rekata koiraa suomeen,halusi tai ei.

• teeeeeeeeeeeee

Tottakai rekkaat pennun. Vaikka et olis aikeissa pennuttaa. Jos joskus haluat osallistua luonnetesteihin ym. Innostut asioista tai näyttelyistä. Se 200e on pikku summa. Hyötyyn nähden.

• ?

Kuka puhui pennusta?

• 3+19

Siis kun pentu on tullut suomeen kasvattajan olisi pitänyt antaa pennun mukaan Export pedigree . Sen paperin pitäisi nyt olla sinulla . Anteeksi vain mutta aikamoista kustuksen makua koko hommassa . Itse en lähettäisi penniäkään rahaa mihinkään suntaan .

• Sun koira on rekisteröity rotukoira, vaikka sinulla itselläsi ei sen rekisteripapereita olekkaan.

Kasvattajan ei oletusarvoisesti "pidä" Export pedigreetä pennun mukana antaa.
      Suurin osa kasvattajst hankkii sen vain pyydettäessä, koska se oikeasti maksaa.
      Venäjän kennelliitolla on hyvin erilaiset käytännöt kuin suomessa, ja Export pedigreet on aina kaikissa maissa tilaustavaa, export pedigree ei ole varsinainen rekisteriote vaan kansainvälinen todistus että koira on puhdasrotuinen, siitä suvusta mistä sen sanotaan olevan ja rekisteröity.

Itse en ole koskaan tilannut EP.tä itse, vaan asian on aina hoitanut koirieni kasvattajat puolestani.
      Mutta sen voin sanoa että kun se EP. tilataan se kyllä tulee. Mutta kuten suomenkin kennelliitossa, joskus voi joutua tovin odottamaan.

• miumaiskis

Hoi jos tiedä kennelin, mikset kysy syntymäpapereita sieltä.

Eikä se hössötys pentutehtaista ole väärin. Niitä on ja juuri nain toimivat.

Tämä kuullostaa SELISELI toiminnalta.

• pentu Liisa

Eli koirasi on paperiton varmaan ihan tarkoituksella.

Samoin kuin Suomessa ja Virossa. Rotukoirien omistajat ja kennelit tekee pennut.--paperipennut ja sitten liian pian rotujärjestön mukaan eli heti perään toiset jotka n paperittomat.
      Ja sitten kun on "sopiva" aika mennyt että paperillisia voi tehdä ne tehdään.
      Ja siihen väliin taas sellainen "paperiton" rotukoirapentue ihan sieltä oikeasta rotukennelistä.
      Emä rukka tekee pentuja joka juoksusta , ihan liian tiheään.
      Tehdasta tämäkin, vaikka takana voi olla "kennel" ja ihan tunnettukin.

Näin se tehtailu jatkuu ja jatkuu.

• Kahden vaiheilla

Kolmella sisaruksella on paperit, miten selität tämän? Ja aloituksessahan mä nimenomaan sanoin että kyselin niitä papereita sieltä kennelistä ja maksaa 200.

• eetueemeli

hei! osaisiko kukaan neuvoa mistä voisin hankkia.
      2 toy hauvvaa. oma pikkuiseni kuoli 18.10. suru on suunnaton

kiitos

• ..?

Niin koira on rekisteröity Venäjälle, muttei suomeen.
      Miksi sun pitäisi saada se rekisteriin suomeen? älä tilaa export pedigreetä vaan uusi rekisteritodistus ja voit kyllä mennä näyttelyihin jos haluat.

Ei koiraa ole pakko SKL.ään rekisteröidä vaikka koira suomessa asuukin.

• kahden vaiheilla

Juu sen tiesin ettei tarvia :)
      Lähinnä paperit haluan et jos tahdon pennuttaa, meinaa on suht harvinainen rotu suomessa tuo.
      Enkä tahdo suomen rekisteriin vaan ainoastaan todistuksen siitä rodusta.

• Minua kiinnostaisi yhä tietää,miksi kasvattaja ei ole alunperin myynyt pentua papereilla?Jos sanovat,että heidän koiransa on rekattuja.
        Jos olet ollut heihin yhteydessä ollut,niin oletko kysynyt?

Jos pennuttamista harkitsee,niin pelkät paperithan ei vielä mitään tee asiassa yksistään.Eli ensin kannattaa ottaa selvän kunnolla takana olevista koirista ym.

• kv

Olen kysynyt, ja vastaukseksi sain vain että aikoinaan he keille se myytiin, eivät halunneet papereita. En ymmärrä miksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      1997
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      860
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe