Ford mondeo 2,2 tdci vm 2006 nykii

Susi ja kerttu

Tervehdys.
Mulla on tommonen 2,2 tdci vm 2006 oleva farkku mondeo.
Olen ajaessa huomannut erittäin pientä nykimistä ja kerran ajaessa hehkun valo alkoi vilkuttamaan.
Pari kertaa aamulla on heti käynnistyksen jälkeen kone on sammunut.
Autolla on ajettu nyt 185 tkm.
Olen antanut autolle kenkää ja ajanut isoilla kierroksilla mutta se ei ole auttanut. Auto on ollut minullla nyt kuukauden.
Onko vika tyypillinen ja mikä avuksi?
Toivon asiallisia vastauksia

22

1015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vw t5

      en ole varma mutta ainakin egr-venttiilin vika aiheuttaa suunilleen tuollaisia oireita.

    • köf

      Vaihda ny jo toiseen, ennekuin helvetto alkaa...



      hahhhhaaaaaaaaaaa

    • köf

      mulla samanlainen monsku eikä ole ollut mitään ongelmia.

    • köf

      vaihda sinäkin köf-kaimaseni toiseen, ennekuin no..
      jos ei paremmasta tiädä, nii tyytyväin oot köffiseni




      hahhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • köf

      mun monskus ei ole ollut mitään vikaa.

    • köf

      pelaa kuin se kuuluisa sveitsiläinen kello.MONSKU

    • Susi ja kerttu

      Kiitoksia vastauksesta vwt. Mikä hemmetti sua vaivaa köf, onko sulla kaikki
      kamarit lämpimänä?

    • köf

      Ai kamarit ???
      Oli joskus Motsku 2004 mallinen ja vikoja ja vikoja ja kaiken kukkuraksi kone laukes, kun imuventtin läpät meni palotilaan.
      Mut tapelkaa te vaan niitten koslojen kanssa. Koko Foordi on vitsi. Jo korjaamoilla nauretaan näitä kosloja...
      Mulla ei enää Foordia ...

      Hhahhhhaaaaaaaaaaaaaaa

      • vw t5

        ei köfillä ole kuin peräkamari lämpösenä poikaystvää varten muuten sillon valot ja vinnti pimeenä.


    • köf

      VW t5 mistä tiesit ? Oostä jokin ennustaja ?


      hihhhiiiiiiiiiiiiiiiii

      • vw t5

        ei tarvi olla ennustaja kun lukee sun tekstejä, niistä selviää henkiset kykysi ( millä et todellakaan loista). Mutta huvinsa kullakin.


    • köf

      mulla on edelleen 2004 mallinen monsku .mulle nauretaan meen minne vain ei monskulle!!!!!!

    • köf

      Juu kaimaseni köf


      hihhiiiiiiiiiii

    • Susi ja kerttu

      Eipä tullut apua näiltä sivuilta-

      • vw t5

        Joo, ei täällä ole juurikaan älynlahjoilla siunattuja yksilöitä. Kokeileppa kysästä fordclub.fi vaikuttaa ihan asialliselta sivustolta.


    • Mondeojeejee

      Huokaus, mikähän siellä nyt voisi olla dieselissä vikana?

      Erg-venttiilin totaalinen likaisuus toki voi vaikeuttaa imuilman saantia ja vika näkyisi yleisenä voimattomuutena. Venttiilin voi itsekin irroitaa, puhdistaa ja panna paikalleen. Työ kestää tavalliselta taunolta 1h. Kun tämä venttiili on likainen, se ei sitten puhdistu millään kovaa kaasua menetelmällä.

      Veikkaa, että polttoaineen saanti se siellä hehkun merkivaloa vilkutti. Voisit vaihtaa/vaihdatuttaa vaikka polttoaineen suodattimen. Ei ole järin vaikea työ sekään. Ainoa probleemi on osata täyttää uusi suodatin tappiinsa dieselillä. Probleemi on, että mistä 0.5 litraa dieseliä ja miten sen saa suodattimeen sisälle. Taikinointiahan se on, jos ei ole sopivaa ruiskua käsillä.

      Dieselin suhteen saat unohtaa tuon herkkänahkaisuutesi. Jos hehkun merkkivalo vilkahtaa, entäpä sitten. Vasta kun moottorihälytys jää kunnolla päälle, onnu korjaamoon. Siellä katsovat sitten vikalogista, mikä hälytys on jäänyt päälle.

      Kaasupoljin on muuten sähköinen ( siis ei vaijerivetoinen) ja pieni kaasupolkimen asennon muutos saattaa tuntua nykimisenä. Olin itse sydän syrjälläni pienten nykimisten suhteen, mutta enää en moista mieti. Itselläni on Tdic 2007.

      Täällä päivystäville taikinapäille et mahda mitään. He saavat elämäänsä sisältöä häiriköimällä täällä. Moinen hupi suotakoon, onhan se yhteiskunnallen halvempaa kuin sairaalahoito.

      • kerttu ja susi

        Kiitoksia Mondeojeejee. Pitää ottaa irti tuo ERG ventiili ja liotaa sitä yön yli bensassa.
        Vaidoin oston jälkeen heti tuon polttoainesuodattimen ja tosiaankin pitää seuraavaksi putsata tuo erg ventiili.


      • kerttu ja susi kirjoitti:

        Kiitoksia Mondeojeejee. Pitää ottaa irti tuo ERG ventiili ja liotaa sitä yön yli bensassa.
        Vaidoin oston jälkeen heti tuon polttoainesuodattimen ja tosiaankin pitää seuraavaksi putsata tuo erg ventiili.

        Älä helkutissa liota vaan kipaise Motonettiin tai vastaavaan. Sieltä saat spraypullossa ERG-valve cleaning sprayta. Sillä lähtee pikeentynyt karsta ihanasti. Loput kaivelet puutikulla löysemmäksi ja taas sprayta päälle.

        Älä sörki sinne venttiilin sisälle puukolla tai kirveellä, please.

        Jos täydellistä työtä haluat tehdä, niin se imusarja on tietysti myös karstoittunut. Pakokaasun kierrätys tervaa sekä ERG-venttiilin että imusarjan. Itse suunnittelin imusarjan irroittamista, mutta hetken katseltuani tein järkipäätöksen: olkoon, perskele.


    • kerttujasusi

      Ajattelin puhdistaa pakosarjan tosta vehkeestä

    • Kokeile tätä

      Kannattaa putsata ja voidella sähköliitoksiin tarkoitetulla suojarasvalla moottoritilan johtosarjan liitokset.Akku ensin irti ja helpottaa hommaa jos purkaa turbolta välijäähdyttimelle menevät putket irti, siellä allakin on pistokkeita ainakin -01
      TDdi koneessa.Tällöin myös egr on helppo irroittaa ja putsata.

    • ...

      Naftasuodattimen vaihto: suti pois, uus tilalle, luultavasti löytyy sähkönen siirtopumppu autosta joten ku uus suodatin paikallaan niin virrat päälle, pois päälle pois päälle pois, muutaman kerran ni siirtopumppu pumppaa suodattimen täyteen. joissain saattaa suodattimen läheisyydessä olla käsipumppu tai suodattimen päällä nänni mistä pumpataan käsin se nafta sinne. jos käsi pumpumma ni niin kauan kunnes tappi tai pumppu on kova, sillon sodatin täys. Moottorin ilmansuodatin vaikuttaa myös hyvin paljon käyntiin/ajamiseen. Suosittelen kahtoo kuin likanen/tukossa/vinkuralla se on, jos ei ole ryhdikkäästi suorassa vaan taipuillu ja vääntyilly niin tykkonen on.

    • viis foordia

      Foortin kuuluukin nykiä vähäsen ei se muuten ole foordi ! mua ei pienet nykimiset haittaa vaan painan kaasua syvemälle,kyl tasaanttuu,toisinaan noi automaatti laatikot arpoo minkä pykälän laitais pääle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe