Hei!
Onko kenelläkään kokemusta paksusuolen varjoainekuvauksesta? Millainen toimenpide? Kauanko kestää? Onko kivulias
Olin tänään paksusuolen tähystyksessä, mikä oli aivan sairaan kipeä kokemus. Lääkäri sanoi, että täytyy tehdä vielä paksusuolen varjoaine tutkimus. Kertokaa kokemuksianne, onko yhtä paha kuin tähystys?? Pelottaa jo etukäteen!!
Paksusuolen varjoainekuvaus
8
5694
Vastaukset
- - kokemusta on
Meinaatko defekografia? Itse olen siinä käynyt. Eli juodaan varjoainetta ja kuvataan röntgenillä paksu ja peräsuoli. Ei ole kivulias yhtään, mutta vähän inha kyllä, mutta täytyy ajatella että lääkärit tekee vaan työtään. Mikä on vaivasi, miksi menet?
- Mxmxmx
Joo, tarkoitan defekografiaa.
Kerroit, ettei ole kivulias...Tarkoitatko siis, ettei ronkita peräsuolta? Ainoastaan jodaan varjoainetta ja röntgenkuvataan? Ettei varjoainetta laiteta peräsuoleen jollain systeemillä???
Lääkäri puhui vielä jotain kakkatutkimuksesta tässä samaisessa yhteydessä. Mitä ihmettä tarkoittaa?
Alatiesynnytyksistä aiheutuneita fyysisiä ongelmia. Lääkäri mainitsi jotain mahdollisista kirurgisista toimenpiteistä, joita varten tutkimusta tehtäisiin. Lääkärillä oli niin kova kiire, ettei ehtinyt selostella tarkemmin ja itse olin sen verran tokkurassa esilääkityksistä ja järkyttynyt toimenpiteen aiheuttamista kivuista, etten tajunnut edes kysellä.- - kokemusta on
Kyllä, laitetaan siis myös peräsuoleen tuota varjoainetta :/ Ei ole varsinaisesti kivulias, mutta inhottava kyllä. Mutta yritä vain muistaa, että ne tekevät vaan työtään, ja ovat tehneet sitä monesti, turhaan häpeilet. Tutkimus tehdään siis varmasti niin, että varjoainetta juodaan, sekä laitetaan peräsuoleen ja sen jälkeen tulee aine "ulostaa" röntgen laitteessa jossa kuvataan peräsuolen toiminta, jotta tiedetään missä kohdassa mättää. Tiedän, kuulostaa hurjalta :D Mutta ota vain huumorilla niin selviät paremmin. Eikä kestä kauaa, nopeasti on ohi.
Tarkoitat siis laskeumia? Itsellä oli todettu rektoseele (peräsuolen pullistuma) joka leikattiin ja korjattiin. Nyt todettu myös sen jälkeen enteroseele (ohutsuolen laskeuma), joka hankaloittaa ulostamista hiukan ja painaa peräsuolta ja jopa emätintä. Itselläsi varmaan samantyyppisiä ? Itse olen saanut näistä oikein riesan! Olen siis nuori ja synnyttämätön, lienee mistä siunaantunut nämä. Näitä muita juttuja ei edes lähtä leikkaamaan. ainakaan vielä. - Mxmxmx
- kokemusta on kirjoitti:
Kyllä, laitetaan siis myös peräsuoleen tuota varjoainetta :/ Ei ole varsinaisesti kivulias, mutta inhottava kyllä. Mutta yritä vain muistaa, että ne tekevät vaan työtään, ja ovat tehneet sitä monesti, turhaan häpeilet. Tutkimus tehdään siis varmasti niin, että varjoainetta juodaan, sekä laitetaan peräsuoleen ja sen jälkeen tulee aine "ulostaa" röntgen laitteessa jossa kuvataan peräsuolen toiminta, jotta tiedetään missä kohdassa mättää. Tiedän, kuulostaa hurjalta :D Mutta ota vain huumorilla niin selviät paremmin. Eikä kestä kauaa, nopeasti on ohi.
Tarkoitat siis laskeumia? Itsellä oli todettu rektoseele (peräsuolen pullistuma) joka leikattiin ja korjattiin. Nyt todettu myös sen jälkeen enteroseele (ohutsuolen laskeuma), joka hankaloittaa ulostamista hiukan ja painaa peräsuolta ja jopa emätintä. Itselläsi varmaan samantyyppisiä ? Itse olen saanut näistä oikein riesan! Olen siis nuori ja synnyttämätön, lienee mistä siunaantunut nämä. Näitä muita juttuja ei edes lähtä leikkaamaan. ainakaan vielä.Kiitos vastauksestasi! Helpottaa hurjasti, kun tietää mitä on tulossa. :D
Olen melko vama, että joudun myös leikkaukseen (rektoseele). Millainen tämä toimenpide oli? Tehtiinkö nukutuksessa? Ja millaista oli toipuminen sen jälkeen? Pystyitkö käymään töissä normaalisti? Oliko kipuja leikkauksen jälkeen?
Huh, huh näitä vaivoja... :/
Voimia sulle! - - kokemusta on
Mxmxmx kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! Helpottaa hurjasti, kun tietää mitä on tulossa. :D
Olen melko vama, että joudun myös leikkaukseen (rektoseele). Millainen tämä toimenpide oli? Tehtiinkö nukutuksessa? Ja millaista oli toipuminen sen jälkeen? Pystyitkö käymään töissä normaalisti? Oliko kipuja leikkauksen jälkeen?
Huh, huh näitä vaivoja... :/
Voimia sulle!Itse kävin yksityisellä leikkauksessa, joten kokemus perustuu siihen. Eli tehtiin nukutuksessa, ja emättimen kautta leikattiin ja tehtiin vahvistus emättimen takaseinämään. Sairaslomalla olin muistaakseni 4 viikkoa. Oli aika kivulias sen jälkeen, varsinkin ensimmäinen viikko oli aika tuskallista, kun ei pysty istua yhtään, eikä edes kävellä (painaa niin paljon). Toipuminen itsellä kesti siis aika kauan. Mutta kannatti leikata kyllä! Tosin muita vaivoja myös tullut, mutta tämä oli rasittavin.
Voimia myös sinulle ja tsemppiä defekografiaan ja leikkaukseen jos joudut :) - Mxmxmx
- kokemusta on kirjoitti:
Itse kävin yksityisellä leikkauksessa, joten kokemus perustuu siihen. Eli tehtiin nukutuksessa, ja emättimen kautta leikattiin ja tehtiin vahvistus emättimen takaseinämään. Sairaslomalla olin muistaakseni 4 viikkoa. Oli aika kivulias sen jälkeen, varsinkin ensimmäinen viikko oli aika tuskallista, kun ei pysty istua yhtään, eikä edes kävellä (painaa niin paljon). Toipuminen itsellä kesti siis aika kauan. Mutta kannatti leikata kyllä! Tosin muita vaivoja myös tullut, mutta tämä oli rasittavin.
Voimia myös sinulle ja tsemppiä defekografiaan ja leikkaukseen jos joudut :)Moi taas ja kiitos tiedoista :)
No huh, huh kipuja. Onnistuiko ulostaminen leikkauksen jälkeen (kun oli niin kauheat kivut??) entä vaikuttiko pidätyskykyyn? Eihän leikkauksella ollut yhteyttä näihin muihin vaivoihin, joita mainitsit?
Jaksellaan! - - kokemuksia
Mxmxmx kirjoitti:
Moi taas ja kiitos tiedoista :)
No huh, huh kipuja. Onnistuiko ulostaminen leikkauksen jälkeen (kun oli niin kauheat kivut??) entä vaikuttiko pidätyskykyyn? Eihän leikkauksella ollut yhteyttä näihin muihin vaivoihin, joita mainitsit?
Jaksellaan!No alkuun tietysti nukutuslääkkeidenkin vaikutuksesta suoli oli hiukan "tukossa" eikä lähtenyt muutamaan päivään toimimaan, ja silloin kuin olisi lähtenyt, oli uloste niin kovalla alkuun, ettei lähtenyt toimimaan, kun ei tosiaan yhtään pystynyt ponnistamaan kipujen takia tai muutenkaan. Otin sitten muistaakseni laxoberonia jotta lähtis toimimaan, se auttoi. Sen jälkeen ei ollut ongelmia, luumua ym piti syödä, jotta vatsa pysyisi löysempänä. Vaikea sanoa vaikuttiko pidätyskykyyn, ei ainakaan minun mielestä. Tosin nämä laskeuma vaivat voivat aiheuttaa muuten heikompaa pidätyskykyä, mitä itsellä vielä on olemassa. En usko että rektoseele leikkaus sitä aiheuttaa. Enkä usko, että leikkauksella oli vaikutuksia näihin muihin vaivoihin. Sanotaan näin, että uskon että kun rektoseele oli leikattu kuntoon, niin yläpuolella oleva enteroseele pääsi muodostumaan, kun ei ollut "estettä" enää tiellä. Vaikea sanoa. Sitten minulla on myös sitä vaivaa, että peräsuolen limakalvo hiukan työntyy ulos ulostaessa, sitä on myös yritetty hiukan korjailla. Nämä kaikki yhteydessä toisiinsa kylläkin.
Ei mitään, mielelläni jaan tietoa ja kokemuksia :) - Mxmxmx
- kokemuksia kirjoitti:
No alkuun tietysti nukutuslääkkeidenkin vaikutuksesta suoli oli hiukan "tukossa" eikä lähtenyt muutamaan päivään toimimaan, ja silloin kuin olisi lähtenyt, oli uloste niin kovalla alkuun, ettei lähtenyt toimimaan, kun ei tosiaan yhtään pystynyt ponnistamaan kipujen takia tai muutenkaan. Otin sitten muistaakseni laxoberonia jotta lähtis toimimaan, se auttoi. Sen jälkeen ei ollut ongelmia, luumua ym piti syödä, jotta vatsa pysyisi löysempänä. Vaikea sanoa vaikuttiko pidätyskykyyn, ei ainakaan minun mielestä. Tosin nämä laskeuma vaivat voivat aiheuttaa muuten heikompaa pidätyskykyä, mitä itsellä vielä on olemassa. En usko että rektoseele leikkaus sitä aiheuttaa. Enkä usko, että leikkauksella oli vaikutuksia näihin muihin vaivoihin. Sanotaan näin, että uskon että kun rektoseele oli leikattu kuntoon, niin yläpuolella oleva enteroseele pääsi muodostumaan, kun ei ollut "estettä" enää tiellä. Vaikea sanoa. Sitten minulla on myös sitä vaivaa, että peräsuolen limakalvo hiukan työntyy ulos ulostaessa, sitä on myös yritetty hiukan korjailla. Nämä kaikki yhteydessä toisiinsa kylläkin.
Ei mitään, mielelläni jaan tietoa ja kokemuksia :)Kiitos, palaillaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802