Otsikko kertookin.. Karvanleikkuukoneista kaipailisin viisaampien vinkkejä.
Olen ostamassa konetta joka soveltuu koko hevosen ajelemiseen, mutta valinnan varaa löytyy enkä tiedä mikä olisi se luotettavin ostos.
En halua konetta jota tarvitsee edestakaisin vedellä leikatakseen enkä sellaista
missä puolet terästä leikkaa ja puolet ei. Näistä löytyy kokemusta ja ovat täysin
turhia.
Onko kellään kokemusta delavalin hcp hevoskoneesta ? Onko kyseinen laite tarkoitettu koko hevosen ajelemiseen ? Toinen mitä ihmettelin on delavalin CC3-180 malli, joka näyttää enemmän trimmeriltä kuin "oikealta" koneelta ja tässä on kuitenkin tehokkaampi moottori (180w) kuin HCP65 (80w) mallissa :O
En ymmärrä näistä mitään, enkä juuri viisastunut agrimarketissa käydessäni.
Viimeisimpänä vaihtoehtona Delavalin isoin kone, jolla myös hintaa :(
Onko Delaval luotettava merkki ? tai mitä muuta suosittelisitte.. Onko Heiniger mistään kotoisin ja mistä niitä saa?
Kokemuksia karvanleikkuukoneista ?! apua.. delaval, heiniger jne
3
335
Vastaukset
- navettapiika
Mulla on delavallin kone lehmille, mutta hevosen ajelu on vähän vierasta puuhaa. Aikoinaan ajelimme samalla koneella ponia ja se onnistui kyllä. K-maataloudessakin on oma merkki, en ole varma on tuo Heiniger se sama. Nettikaupoistakin löytyy. Kun löydät sopivan, niin varmista myös varaterien saatavuus, sillä niitä joutuu välillä uusimaan. Työntäähän näitä täytyy, eivät kulje itsekseen karvassa.
- Muamuija
Muuten en hevosesta tiedä, mutta meillä on Heiniger sähkökoneena ja DeLaval akkukoneena, ja jommallakummalla on hevosen karvankin ajaneet. Itse kiinnitän huomiota eläinten kanssa työskennellessäni karvanajon turvallisuuteen, eli sähkökonetta käytän enää vain vanhoilla rauhallisilla lehmillä väljissä parsissa, muut akkukoneella, myös koneen melutasoon on hyvä tutustua. Ainakin meillä sähkökoneet olleet paljon meluisampia. Sähköjohdon polkeminen ritilää vasten tai edes sotkeutuminen jalkoihin on aika iso riski, varsinkin jos vielä jatkojohtojen kanssa joutuu pelaamaan, kuten useimmiten joutuu. Kaksi kertaa elämäni aikana on myös hieho potkaissut niin, että sähkökone on särkynyt käteen, joten kolmatta kertaa koetan vältellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171014- 127917
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504