Olen boheemi ja lämmin brunetti

Boheem-lämmin-brunet

Itsetuntemus lisääntyi tänään :D

Kävin kampaajalla lyhennyttämässä hiuksiani.
Nuorehko kampaajarouva sanoi "Olet vähän boheemi", kun keskustelimme hiustyylistäni. Eka kerta elämässäni, kun tuon määrittelyn sain!

Käytän otsatukkaa! Sävytän hiukseni vain puhtaalla kasvihennalla (oma väri on tummahko ruskea hiukka punertavaa, harmaata on hyvin vähän paikka paikoin). Luonnon henna hoitaa ja siitä hiukseni tykkäävät ja luonnonkiharuuskin vahvistuu. Hamstrasin hennaa muovikassillisen - loppu elämäkseni - silloin, kun kirjoitettiin sen kieltämisesta joidenkin haittavaikutusten takia (mitä ne nyt olivatkaan, en muista).

Värianalyysi tuli myös tehtyä.
Olin lapsena kellanvaaleahiuksinen ja luulin olevani sinisilmäinen. Ruskeahiuksiseksi muutuin vähän kerrallaan iän karttuessa mutta taisin peilata itseäni liian vähän, kun minulla oli mielikuva itsestäni vaaleana sinisilmänä. Aikalailla sen ajatuksen kanssa hankin vaatteitani - vaikka toki ruskeat hiukseni hämärästi havaitsin ja saattoi niillä olla pientä vaikutusta.
Tässä vuosi pari sitten tarkemmin katsoin oikein suurentavasta peilistä silmieni iiriksen väriä. Siinähän on paljon ruskeaa keskellä, reunoilla siniharmaata. Äitinikään ei ollut koskaan kunnolla silmiini katsonut, koska muistan hänen väittäneen huvittuneena vastaan anopilleni, joka alkuaikoina sanoi minua ruskeasilmäiseksi.
Nonnii, se värianalyysi. Lämmin brunetti olen sen mukaan ja murretut värit sopivat minulle.
"Lämpimillä brunetti -ihmisillä on usein ruskeat hiukset, joissa on ehkä ripaus punaisuutta antamassa lämpöä"
"Silmät voivat olla ruskeat tai vihreät, joissa voi olla kullansävyisiä pilkkuja"
"Lämpimissä kasvoissa ihon pohjasävy on kellertävä"
Kuitenkin kiusanhenkisenä (=boheemina ;D käytän edelleen jotain sopimatontakin väriä, jottei mene liian tyylikkääksi.

Aina sitä oppii uutta!

Entä sinä? Oletko vaalea, viileä skandinaavi vai viileä tumma vai mikä?
On myös jako eri vuodenaikojen ihmisiin.

6

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevät olin kun joskus vuosia sitten värianalyysissä kävin.
      Eli tietyn vaalean erisävyiset kaikki värit kuuluisivat mun maailmaani.
      Vaalea ja siniharmaat silmät
      Mutta kuitenkin tykkään itse vahvoista ja melko tummista väreistä.
      Selkeät värit on mun mieleen.

Boheemiksi taas minut luonnehtii aina systerin tyttö, mutta siihen taas liittyy ihan muut asiat kun värimaailma. Ehkä paremminkin tietynlainen elämäntapa ja kaverit joita on kaikenlaisia,, erilaisia.

• Olen tummatukkainen, koristeena hiukan harmaata, viileä en ole ikinä, kuuma pikemminkin.
      Yks lysti mitä joku värianalyysi sanoisi, pidän just sen värisiä vaatteita mistä tykkään.
      Eli taidan olla ihan hirveen boheemi, kun en välitä mistään ohjeista mitä värejä pitäisi valita.

• Väriloistetta

Ei se värianalyysi ihan höpöjuttu ole. Itse olen sen mukaan talvi-ihminen, jolle sopivat värit ovat oikeita, puhtaita, kirkkaita värejä. Ei siis harmaita, 'taitettuja' ja mattapintaisia, jotka saavat / tekevät ihonkin samanlaiseksi.

Oikea väri saa sen sijaan ihonkin loistamaan kaikessa kukkeudessaan. Talvi-ihmisellä valkoisen pitää olla oikea valkoinen ja mustan oikea musta, punainen oikea punainen, jne. Harmaat ja beesit ovat 'harmaille ja beeseille' tai kevät- / kesä- / syksyihmisille, en ole perehtynyt muihin kuin omaani.

Värianalyysi perustuu siis siihen, mikä väri saa oman ihosi ja ulkomuotosi hehkumaan ja loistamaan, ei suinkaan siihen, mistä väristä satut pitämään.

• Olen joo bohis.

Ajattelin ottaa pinkkejä raitoja.
      Ne sopii tällaisen vaalean miehen hiuksiin.
      Minulla pitäisi olla yksi violetti paitakin olemassa.
      Ja tummansiniset samettihousut. Ja lenkkarit.
      Varmaan ihan hyvä yhdistelmä.

• henrjii

Olen kylmänkankea poikapohjoisen maan kylmän sohjoisen, tukka kyllä on tumma, että mustaliseksikin on luultu, ja nyrkit saves sen vuoksi tapelutkin.

• henrjii

mutta ei se mitään,
        velipoka oli niin musta, että sitä luultiin intiaasiksi, tai mannerheimiksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      33
      11047
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7467
    3. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      80
      3812
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      105
      3780
    5. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      42
      3248
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      611
      3217
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      43
      3080
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      91
      3078
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      2023
    10. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      24
      1749
    Aihe