apua atooppiseen ihottumaan

ihottuma ):

Hei. Olen 13 vuotias tyttö ja minulla on atooppista ihottumaa käsivarsissa. Ihottuma häiritsee minua ja haluaisin päästä siitä eroon. Kortisonivoide auttaa jonkin verran, mutta ei kokonaan ja muutaman viikon päästä atooppinen ihottuma uusiutuu. Miten voisin päästä ihottumasta kokonaan eroon ? onko jotain voidetta olemassa, joka auttaisi ihottumaan ? Auttakaa, kiitos etukäteen vastauksista ((::

6

1387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atomi

Koska kortisonivoide auttaa, laita sitä muutama viikko 1-2x päivässä. Sitten kun iho parempi, voit käyttä pitkäänkin ylläpitohoitona 2-3x viikossa. Näin ihottuma pysyy paremmin poissa. Muista perusvoiteen käyttö etenkin pesujen jälkeen!

• hipsu985

Luontaistuotekaupasta Vivisante niminen tuote on hyvä. Suomalaisten lääkärien kehittämä ja tieteellisesti tutkittu olevan hyvin tehokas kuivan ihon hoitoon. Mulla toiminu tosi hyvin. Ei sovi kala-allergikoille.

Oolong tee. Tieteellisesti tutkittu olevan tehokas atooppiseen ihottumaan . Googletat vaan oolong tea ja atopic dermatitis. Pitää juoda joka päivä litran verran muutaman kuukauden. Edullinen tuote.

Koska kiinalaisen lääketieteen mukaan atooppinen ihottuma johtuu Munuasiten Yinin puutteesta kannattaa syödä seuraavia ruokavalio tilanteen parantamiseksi:

avocado, munuainen, hirssipuuro, vadelma, mustikka, manteli, erilaiset pähkinät, kananmuna. (riippuen tietenkin omista allergioista siis myös)

Noita siis syödä hyvin usein kunnon annoksina useiden kuukausien ajan.

Noin 3 grammaa joka päivä omega 3, 6 ja 9 sisältäviä rasvakapseleita luontaistuotekaupasta. Tankkaa tehokkaasti kehon rasva ainevarastot täyteen.

• auttaa kyllä

Viljat pois

Lisäksi C-vitamiinia ja D-vitamiinia tarvii purkista.

D-vitamiinin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.

C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
      D-vitamiinia 100µg / vrk

Tärkeä D-vitamiini, Lääkäri Antti Heikkilä
      http://www.katsomo.fi/?progId=140659

Miksi pillereitä kannattaa syödä pimeällä eli kaikki mitä sinun pitää tietää D-vitamiinista
      http://honkanen.wordpress.com/2012/10/04/d-vitamiini-ihmelaaketta-purkista/

D-vitamiinilisän käyttö on perusteltua
      http://hevoskuuri.fi/terveys-ja-ravinto/444-d-vitamiinilisaen-kaeyttoe-on-perusteltua

Maitohappobakteeria:

Suomessa myytäviä hyviä valmisteita:
      ProbiMage
      Asidophilus Plus
      Replete
      DDS
      Bioteekin Probioottiplus
      Lepicol

• poikkeus

Teini-ikäisellä pojallani ja itselläni on sama vaiva eli atoopikkoja ollaan.Pojalta just paranneltiin käsitaipeista ihottumaläiskät seuraavin keinoin:

-Lysin kalaöljykapselit (käy myös useimmille kala-allergisille)
      -maitohappobakteerikapselit (Pirkalla on hyvä ja halpa)
      -monivitamiinikapselit
      -Locobase repair voide
      -kortisoni voide (pahimmassa vaiheessa alussa,sen jälkeen Locobase repair)
      Pari viikkoa meni tähän kuuriin, mutta nyt käsitaipeet ovat "puhtaat".Poika ei halua noudattaa mitään allergiaruokavalioita mutta

itse pidän ihottumani kurissa ruokavaliolla eli maitotuotteita vain hiukan, syön gluteenittomia viljatuotteita (saan vehnästä ja viljatuotteista rakkulaista käsi-ihottumaa) ja yksi tärkeä itselleni on ollut spirulina leväjauhe jossa on esim. omega rasvoja, paljon sinkkiä ja hivenaineita (puhdistaa elimistöä).
      Kannattaa myös tarkistaa suihkusaippuat ja shampoot etteivät sisältäisi paljoa esim.eteerisiä öljyjä tms.Eli mahdollisimman miedot tuotteet käyttöön tai sitten apteekin sarjoista pesuaineet.

• ATOBIK67

JOS....

Tahdotte parantua KUTISEVASTA ...........ihottumasta...ilman jatkuvaa lääkevoiteiden
      käyttöä....

ÄLKÄÄ syökö LIHA-ym. JALOSTEITA...siis valmisruokija.

Voitte myös unohtaa KAIKKI huu-haa vitamiinit ja muun rahastuksen.

Älkää syökö E-lisäaine...merkittyjä tuotteita.....koska ne on Atopikon elimistölle MYRKKYÄ....! Ja saavat ihon KUTISEMAN SYÖNNIN jälkeen 1/2 - 2h syönnistä.

• Tyrnityttö:)

Hei aloittaja, olen 12-vuotias tyttö, joka on kärsinyt koko pienen ikänsä samasta ongelmasta. Olen kokeillut kaikenlaisia voiteita ja minulle on paras Novalan. Useat voiteet vain ärsyttävät ihoa lisää, vaikka ne olisivatkin apteekista ostettuja. Maitohappobakteerit (gefilus) ovat olleet suuri apu, lievittävät selvästi ihon punoitusta ja kutinaa. Tyrni(marja) auttaa useita atoopikkoja myöskin, tietysti allergiasta riippuen, tyrniähän saa tyrnijauheena ja voiteena. Tyrnijauhetta otetaan yleensä 1-2 ruokalusikallista päivässä, sen voi sekoittaa vaikkapa jogurttiin. Jos ruokavalio on oikein rajoittunut, niin kannattaa käyttää vitamiineja, esim. multitabsista saa päivän vitamiini annoksen. Atooppineniho lähtee useimmilla pois iän myötä.
      Toivon, että tästä olisi sinulle apua. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe