Kivulias ovulaatio - aihetta huolestua?

Babyblues

Olemme mieheni kanssa olleet ilman ehkäisyä 1 v 4 kk. Takana on yksi raskaus, joka päättyi alkuvuonna keskenmenoon (rv6) ja jota seurasi kaavinta.

Keskenmenon jälkeen olemme käyttäneet ovulaatiotikkuja löytääksemme ovulaatioajankohdan - sen olemme nyt löytäneetkin. Ovulaatioajankohdaksi varmistui se päivä kuukaudesta, jolloin olen aivan käsittämättömän kipeä - ihan kuin olisin jäänyt junan alle. Koko kroppa on hellä, rinnat erittäin turvonneet ja kosketusarat. Alavatsaa pistää munasarjan kohdalta, yleensä enemmän oikealta puolelta, mutta välillä molemmilta. Yrittäessämme yhdyntää se koskee niin paljon, että kerrankin pyydän miestäni olemaan "nopea" :-). Kuukauden muita päivinä yhdyntä ei aiheuta minulle minkäänlaisia kipuja. Päivä ovulaation jälkeen kaikki kivut poistuvat, ainoastaan rinnat ovat pingoittuneet seuraavien kuukautisten alkamispäivään asti.

Sattuuko tällä palstalla olemaan henkilöä, joka olisi kokenut vastaavaa? Onko normaalia, että ovulaatio on näin kivulias? Itse kuukautiset ovat normaalit, niihin ei liity mitään erityisiä kipuja. Kaikki kommentit ovat tervetulleita.

Plussasäteitä kaikille!

4

10778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenny

Mullakin on hieman kivulias ovulaatio; Selkäkipuja ja kuukautiskipujen tapaisia supistuksia. Kestää kuitenkin yleensä vain puolen tunnin verran, mutta esim. yölle sattuessaan pitää kyllä joskus ravata voivotellen ympäri kämppää. Puukoniskuja tosin tulee munasarjoihin jo pari päivää ennen ovulaatiota.
      Seuraavana päivänä on sitten iho kuuma ja kutiseva, sekä rinnoissa arkuutta. Limakalvot mulla ei kyl tule kipeeksi.
      Joskus aiemmin pelkäsinkin, että jospa mulla on vaikka endoa tms. kun on tällaisia kipuja, mutta nyt lapsettomuustutkimusten ansiosta kaikki näyttää ok:lta. Meitä vain on noin 10 % naisista tällaisia herkempiä.

Sanotaan, että raskaaksi tulee parhaiten hieman ennen ovulaatiota. Ei sunkaan sen vuoksi tarvitse tuona pahimpana kipupäivänä välttämättä "kärsiä". Vähitellen oppii tuntemaan pienimmätkin lähestyvän ovulaation merkit, joten voitten puuhastella juuri ennen sitä pahaa päivää :)

• mami

Itselläni kyllä on vajaan parin vuoden ikäinen tytär, joten sinänsä olen väärällä palstalla, mutta huomasin otsikon ja lukaisin läpi...Itselläni oli ennen kivuliaat kuukautiset mutta synnytyksen jälkeen kuukautiskivut vaihtuivat ovulaatiokivuiksi. Selkää jomottaa ja alavatsaan pistää- yleensä sinne oikealle puolelle. Aluksi luulinkin että kuukautiset olivat etuajassa mutta kivut olivatkin ovulaatiokipuja.

• MissInsane

..minulla ihan samat oireet!! Olleet ihan nuoresta saakka. Liikuminenkin sattuu aivan hirveesti ja kipu on juuri munasarjan kohdalla! Se alkaa hillitymmin ja sitten se kovenee iltaa kohden, eli siis munasolu irtoaa sillon. Ei se raskaaksi tulemista estele koska 4. lapsi tulossa, se vaatii vaan miehelta rauhallisempaa otetta tai sitten olette ennen ovulaatiota tai hiukka sen jalkeen!

• eräs

lueskelin ton sun viestin ja tunnistin heti itseni siitä. Itselläni kivut kestävät monesti useita tunteja ja jopa suorassa seisominen tuottaa tuskaa..saati sitten jos pitäisi olla yhdynnässä. Lääkärissäkin kävin tämän asian tiimoilta ja gyne sanoi että se johtuu munasolujen irtoamisesta. On kuulemma ihan yleistä että naisilla on nuita oireita eri asteisina tietenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      91
      2531
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1465
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      84
      1423
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1208
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      943
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      910
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      105
      804
    8. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      36
      800
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      783
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      716
    Aihe