Facebook är en bra uppfinning.

tant röd

Genom Facebook hittade jag en kär släkting som hade varit "försvunnen " i över 50 år.

24

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylva m.

      Bra okså om man inte alltid vill ringa,man kan informera en större mängd människor på samma gång.

    • Inget löfte

      Många frågar mig varför jag inte är på facebook. Men tills vidare tänker jag hålla mig borta. (Förresten, jag sa tidigare, att jag aldrig kommer att skaffa mig någon dator .. = )

      • nöjd8

        Man kan ju begränsa vännerna,inte måste man ha flere hundra.


      • bestämmer själv
        nöjd8 kirjoitti:

        Man kan ju begränsa vännerna,inte måste man ha flere hundra.

        Inte behöver man ju hänga där hela tiden heller.


      • loviliisa
        bestämmer själv kirjoitti:

        Inte behöver man ju hänga där hela tiden heller.

        Facebook är bra om man använder den förnuftigt. Berätta så lite som möjligt om dej själv. Dela ut information endast åt dina vänner. Godkänn som vänner endast dem du känner. Kolla din post dagligen, nån kan ha ärende. Anslut dej till vissa grupper, tex här har vi Östra Nyland och Loviisan Sanomat, kolla. Skriv inlägg om din åsikt eller om du vet saker bättre än det som skrivits.


      • det fungerar
        loviliisa kirjoitti:

        Facebook är bra om man använder den förnuftigt. Berätta så lite som möjligt om dej själv. Dela ut information endast åt dina vänner. Godkänn som vänner endast dem du känner. Kolla din post dagligen, nån kan ha ärende. Anslut dej till vissa grupper, tex här har vi Östra Nyland och Loviisan Sanomat, kolla. Skriv inlägg om din åsikt eller om du vet saker bättre än det som skrivits.

        Jag har som vänner bara de närmaste i familjen och några andra pålitliga.


    • lillajag

      Fb är bra, jag använder det dagligen. Har hittar gamla skolkamrarer samt kusiner som man tappade bort ....Riktigt trevligt.

      • käringen

        Om man bor ensam är det trevligt att ha någon att säga :Godmorgon till.


      • Lillajagh
        käringen kirjoitti:

        Om man bor ensam är det trevligt att ha någon att säga :Godmorgon till.

        Absolut men jag ser det som en komplement till umgänget :)


      • benet i paket
        Lillajagh kirjoitti:

        Absolut men jag ser det som en komplement till umgänget :)

        Om man har svårt att röra sig ,då är FB alldeles ypperligt.


      • morgonrutin
        benet i paket kirjoitti:

        Om man har svårt att röra sig ,då är FB alldeles ypperligt.

        Jag kollar alltid FB när jag dricker morgonkaffet.


      • jodå
        morgonrutin kirjoitti:

        Jag kollar alltid FB när jag dricker morgonkaffet.

        Det är roligt att se hur många som gillar det man skriver.


      • litet beroende
        benet i paket kirjoitti:

        Om man har svårt att röra sig ,då är FB alldeles ypperligt.

        Tidigare hörde man trädens sus och vågornas brus,nu njuter man av datorns spinnande.


      • Lillajag
        litet beroende kirjoitti:

        Tidigare hörde man trädens sus och vågornas brus,nu njuter man av datorns spinnande.

        Nog susar träden och brusar vågorna lika mycket som förut. Men datorn är utveckling, det är bara följa med eller ramla av.


      • tant röd
        Lillajag kirjoitti:

        Nog susar träden och brusar vågorna lika mycket som förut. Men datorn är utveckling, det är bara följa med eller ramla av.

        Jag var så väldigt emot datorer och allt som där medföljer.Jag sade alltid att jag skall ALDRIG börja med sånt.Nu skulle jag inte mera kunna vara utan min läppäri,den har underlättat mitt liv betydligt.


    • Lillajag

      Både den bärbara datorn och iPaden är viktiga redskap för mig, i arbetet och privat.

      • 228w

        Jag lyssnar mycket på musik på Youtube.


      • spotifyare
        228w kirjoitti:

        Jag lyssnar mycket på musik på Youtube.

        Spotify är bekvämare. Man kan göra egna spellistor eller lyssna på hela skivor och albumer samtidigt som man sysslar annat... Och där kan man hitta all musik mellan himmel och jord.


      • BLÅSIPPAN
        spotifyare kirjoitti:

        Spotify är bekvämare. Man kan göra egna spellistor eller lyssna på hela skivor och albumer samtidigt som man sysslar annat... Och där kan man hitta all musik mellan himmel och jord.

        Verkar som de flesta ändå gillar FB.


      • svensk uppfinning
        BLÅSIPPAN kirjoitti:

        Verkar som de flesta ändå gillar FB.

        Spotify och FB är inte antingen eller. Man kan lyssna på musik på Spotify medan man diskuterar på facebook.

        http://spotify.swedish.toggle.com/


    • maj

      Så här långt har jag inte missat mycket när jag inte är med i FB.
      Kan välja fritt bland alla andra platser som intresserar mig, då jag har en stund över..

      FB har ofta skickat post till min ep-adress och saknar mig, men har inte haft någon anledning att vara med. Jag föredrar att ha kontakt med folk som finns omkring mig, live.

      Det sättet, tror jag, gör att jag sitter mindre vid dator, och hoppas på så sätt kunna ha fysisk hälsa kvar länge än.

      Jag tror inte att jag missar något som är bra om jag inte tillåter kontroll av FB.

      • neutral++++++

        Visst klarar man sig utan FB,smaksak om man gillar eller inte.


    • så ja

      Först kom FB och alla ville vara med. Nu kom slutrapporten då alla vill lämna FB (Talousuutiset)

    • 13+17

      Jag har inte hakat på FB-trenden. Tycker det är lite löjligt hur somliga vill fläka ut hela sitt liv där till typ allmän beskådning. Jag vet att man inte är tvungen att själv göra så men hur ska man då förhålla sig till fb-kompisar som "tvingar" sina liv till beskådning.
      Min livskumpan har en del sådana i sin fb, vi anser båda att det är lite töntigt.

      Visst har det sina fördelar också, att hålla kontakten med någon som man annars kanske aldrig hade hittat.

      Jag håller mig nog utanför tillsvidare ändå, trots att umgänget har krympt för att jag inte vill hänga vid datorn hela dagen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe